זמן שהייה באתרים

איך לגרום לאנשים לשהות יותר זמן באתר שלך?

זמן קריאה: 4.5 דקות

אנשים מבקרים באתר שלך, קוראים את עמוד הבית בקצרה לעיתים מתקשרים או ממלאים טופס התקשרות, ובמרבית המקרים סוגרים את הדפדפן או ממשיכים הלאה לקריאת החדשות בYNET או להתעדכן בפוסטים החדשים על הקיר שלהם בפייסבוק.

 

עובדה ידוע בעולם קידום האתרים היא שגוגל מחשב את דירוג האתר לפי פרמטרים רבים, אומרים שמעל 200 פרמטרים שונים, רבים מהם קשורים להתנהגות הגולשים לאחר שנכנסו לאתר – אם התעכבו זמן מסויים על קריאת התכנים השונים בו, אם שיתפו אותו ברשתות החברתיות בהן הם חברים, אם רכשו מוצר, הצטרפו למועדון לקוחות' לקבלת ניוזלטר או מילאו את פרטיהם בטופס צור קשר באתר. ככל שיש יותר פעילות באתר, דירוגו עולה.

המדע מאחורי הקריאה באינטרנט?

זמן שהייה באתר

 

מחקרים שבחנו את תנועות העיניים של הגולש בזמן שהוא קורא תכנים באתרים שונים, כמו למשל זה של קבוצת נילמן רובין מצאו שגולשים רבים קוראים את דפי האינטרנט בתבנית המזכירה את צורת האות F. הם קוראים את הפסקה הראשונה במלואה, ואז סוקרים את המסמך מטה, וקוראים שוב פסקה הרלוונטית להם פחות או יותר מאמצע המאמר או הפוסט ושוב סורקים אותו מטה, אלא אם מצאו חלק המעניין אותם במיוחד.

 

מחקרים נוספים הראו כי מרבית הגולשים הנתקלים בתכנים באינטרנט נמצאים בדף רק 15 שניות בממוצע בטרם יחליטו האם לעבור הלאה לתוכן הבא, האם לשתף את התוכן ברשת חברתית, או להמשיך לקרוא את המאמר כולו.

 

הסיבות הגורמות לגולש הממוצע להשאר בדף ולהמשיך לקרוא אותו, במידה ולא מדובר במחקר אקדמי בו עליו לסכם את התוכן הכולל של מאמר לשם כתיבת מאמר אחר, קשורות לגורמים פסיכולוגיים שונים:

 

  1. תוכן הגורם לקורא להרגיש חכם יותר.
  2. תוכן משעשע הגורם לקורא לצחוק או לגחך.
  3. תוכן שקל לסרוק ולעכל בזמן קצר

 

גלה מי נמצא בצד השני של המסך

הבחירה בצורת הכתיבה הנכונה לאתר שלך תלויה במידה רבה ביצירת פרופיל המשתמש הממוצע שלך, האם האתר מתאים יותר לאנשים מבוגרים או צעירים, מה תחומי העניין שלהם, האם הם קוראים את האתר שלך לצורך בידור בלבד, על מנת להתעדכן בחדשות, או על מנת לאסוף מידע בתחום העיסוק שלהם?

 

המילים הכתובות, התמונות והמדיה בה אתר משתמש באתר, בנוסף לדרך בה התוכן מופיע בדפים השונים, יקבע האם הם הולכים להשאר באתר, ולדפדף בו בסקרנות, כשהם קוראים מאמר אחרי מאמר, או לסרוק בקצרה את המאמר שלך, לשתף אותו בפייסבוק מבלי שבאמת קראו אותו, ולהמשיך לאתר הבא.

 

אז מה עדיף, האם לכתוב בצורה רהוטה ושקולה, או באופן לכתוב באופן דומה לצורה בה היית מעלה את הדברים בעל פה בשיחה או סמינר? האם עדיף להשתמש בשפה שוטפת, בסלנג?

 

כל אלה קשורים לקהל היעד אותו אתה מתכוון למשוך לאתר. הסוד הוא באיזון הין השניים. כתיבה קולחת מבלי להפוך לעברית עילגת, תוכן המעניק ערך מוסף לגולש, אך כתוב בגובה העיניים. תוכן שיתן את התחושה כי הוא מגיע ממומחה בתחום, אך גורם לגולש לחוש כאילו הוא מכיר אותך מהצבא.

 

צור המשכיות בגלישה באתר

קישורים פנימיים באתר מלבד היותם נפלאים לקידומו במנועי החיפוש, יוצרים חוויה זורמת של גלישה באינטרנט. מאמר אחד המקשר למאמר נוסף בנושא משיק, המקשר למאמר נוסף אחר יכולים להשאיר את הגולש באתר שלך דקות ארוכות, ואף לגרום לו להרשם לעדכוני RSS או לניוזלטר על מנת להמשיך ולהתעדכן בתוכן נוסף, נסה לזהות אילו מאמרים יכולים לעניין את הגולש שהגיע לסוף המאמר הקודם והוסף מספר אפשרויות קריאה נוספות למאמרים נוספים מהאתר, את הקישורים היוצאים מהאתר שלך לאתרים אחרים חשוב לשים עם הגדרת ("target="_blank) פתיחה בטאב נוסף, על מנת שהאתר שלך ישאר ברקע, והגולש יוכל לחזור אליו בקלות מבלי ללחוץ על חץ אחורה.

 

אלה רק מקצת מהטיפים לכתיבת תוכן שמשאירה את הגולש באתר. תוכל לקרוא מאמרים נוספים כאן

 



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    בן גוריון 4 , נס ציונה - הבית האדום

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support