תוכן הוא המלך

איך תוכן משפיע על קידום אתרים אורגני?

זמן קריאה: 4 דקות

תשאלו כל אחד שמגדיר עצמו כמומחה קידום אתרים את השאלה הבאה: "איך תוכן משפיע על קידום אתרים?" ואני משוכנע שכמעט כולם יגידו לכם שתוכן הוא דבר סופר חיוני כדי להיות מדורג במקומות טובים. רובם יחזרו על המשפט הקבוע ש"תוכן הוא הכי חשוב" או "תוכן הוא המלך". המנטרה הזו הפכה להיות חוק בל יעבור ברוב החוגים של מקדמי האתרים בארץ ובעולם, למרות שמקור, מי שהגה את כל הנושא הזה היה ביל גייטס באיזה מאמר שהוא כתב עוד לפני שבכלל גוגל נולדה.

העניין כאן הוא ששיווק דיגיטלי זה משהו קצת יותר מורכב וכל דבר משפיע על דבר אחר. לדוגמא SEO ו-SEM יכולים להיות מקוטלגים לשני נושאים שונים, אבל בפועל, תוכן יכול להשפיע, לשפר ולשדרג את רוב סוגי האסטרטגיות של שיווק דיגיטלי כולל SEO, SEM, רשתות חברתיות, פרסום ממומן שיווק באימייל וכו'.

 

אנחנו יודעים שתוכן זה דבר חיוני להצלחה של כל קמפיין קידום אורגני, אבל בוא ננסה לחשוב על זה רגע מזווית אחרת. האם זה אפשרי לגרום לקמפיין קידום אורגני להצליח רק באמצעות תוכן?

 

מה התפקידים של תוכן?

בואו ננסה לראות רגע את התפקידים העיקריים שיש לתוכן בקמפיין קידום אורגני:

  • דפים שניתן לאנדקס – יצירת יותר תוכן אומר הוספת יותר דפים לאתר שלנו. כמות משחקת תפקיד מאוד זניח לעומת איכות ככה שאם כל מה שנעשה זה רק להוסיף דפים, זה לא ממש ישפר את דירוג האתר שלנו במנועי החיפוש, אבל אם נשמור על תוכן איכותי לאורך זמן נהפוך את האתר שלנו לנכס הרבה יותר משמעותי ברשת.
  • סמכותיות – אם נשמור על תוכן איכותי באתר שלנו, גוגל יסתכל עלינו כאתר הרבה יותר סמכותי. במילים אחרות גוגל יראה אותנו כספק של תוכן איכותי ומן הסתם יצ'פר אותנו במיקומים טובים יותר.

רלוונטיות

תוכן הוא גורם חשוב מאוד כדי לספק רלוונטיות לדפים שלנו. החיפוש הסמנטי של גוגל מנתח את המשמעות של השפה הטבעית של הדפים שלנו הרבה יותר מאשר חיפוש אחר מילות מפתח (ז"ל); משמע – להוסיף תוכן עשיר ומתומצת לאתר שלנו נותן לגוגל יותר רמזים על מה הדפים שלנו מדברים ואיך ניתן לקשור אותם באופן ישיר למילות החיפוש שהקוראים שלנו הקלידו בגוגל.

  • קישורים פנימיים – תוכן נותן לכם יותר אפשרויות להוספת קישורים פנימיים בין הדפים באתר שלנו. ככל שהקישורים שלנו יהיה קרובים יותר אחד לשני, ככה הסמכותיות של האתר שלנו תגדל.
  • קישורים נכנסים – קישורים נכנסים הם דבר חיוני אם אתם רוצים להיות מדורגים איפה שהוא בגלקסיה של תוצאות החיפוש בגוגל. הם מספקים בעצם כהמלצות למנועי החיפוש אחר האמון, הסמכותיות והרלוונטיות של האתר שלכם כמותג. כמובן שאפשר להשיג את הקישורים האלה בעצמנו אבל זה הרבה הרבה יותר טוב אם נשיג את הקישורים האלו באופן טבעי על ידי יצירת תוכן שאנשים ירצו לקשר אליו באופן טבעי. מרוויחים פה פעמיים: לא עוברים על חוקי גוגל מצד אחד, מצד שני מקבלים אחלה תנועה לאתר.
  • הזדמנויות לפרסום מחוץ לאתר – תוכן טוב יכול להיות הזדמנות מצוינת לבנות מערכת יחסים עם גורמים סמכותיים אחרים, שבתמורה יכולים להעלות את ערך הדומיין שלנו. הדרך היחידה להצליח כאן היא עם תוכן מספיק טוב שירצו לפרסם ולהפיץ בערוצים אחרים.

אזורים אפורים

חוץ מכל הנושאים המרכזיים שציינתי למעלה, תוכן יכול (תרגישו חופשי להתווכח איתי) לשחק תפקיד גם בדברים האלו:

  • מטה – תגיות הכותרת שלנו, תיאורי המטה, תגיות ה-alt וכל סוגי המטה האחרים הם סיגנלים חשובים שעוזרים לדפים שלנו להשיג את הדירוג שלהם. מכיוון שהם כתובים עבור מנועי החיפוש ולא כל כך עבור הקוראים, אפשר להניח שהקשר שלהם לשיווק תוכן הוא שולי מאוד, אבל עדיין צריך להשקיע לא מעט מחשבה כדי לכתוב אותם נכון
  • מיפוי האתר – שמות העמודים, מבנה כתובת העמוד והניווט של האתר שלנו יכולים להיחשב כדברים טכניים. אני חושב שהם עדיין מצריכים היכרות עם המשתמשים שלנו, ולדעת איך לנסח הודעות שמגיעות אליהם.
  • סיגנלים חברתיים – סיגנלים חברתיים הם בעצם שיתוף תוכן מהאתר שלנו ברשתות החברתיות, ולמרות שהם סיגנלים לא משמעותיים יחסית לדירוג האתר שלנו, הם עדיין חשובים מאוד. כדי שהתוכן שלנו ישותף ברשתות החברתיות, מיותר לציין שהוא חייב להיות סופר איכותי.

המקרים בהם תוכן הוא לא חיוני

בואו נעיף מבט רגע על האסטרטגיות "החיוניות" בקידום אורגני שתוכן לא משחק שם שום תפקיד:

 

  • מבנה טכני ואינדוקס – המבנה הטכני של האתר שלנו הוא נושא חשוב – הוא צריך להיות בפורמט שניתן לאנדקס אותו, כזה שמאפשר לרובוטים לקרוא ולהבין אותו מהתחלה ועד הסוף. הימנעות מטכניקות מתקופת האבן כמו פלאש, שימוש ב-org ולוודא הטמעה נכונה של קבצי תמונה ווידאו הם רק חלק מהדברים שצריך לקחת כאן בחשבון.
  • ביצועי האתר – אם הביצועים של האתר שלכם הם לא משהו, אז הדירוגים שלו יהיו גם כן לא משהו. תוודאו שהאתר שלכם מותאם למובייל תקצרו זמני טעינה ותוודאו שהגלישה באתר שלכם מספיק בטוחה.
  • קובץ ה-txt קובץ ה-Robots.txt אומר בעצם למנועי החיפוש מה מותר להם לסרוק ומה לא. אין לו שום קשר לאסטרטגיית התוכן שלקחתם על עצמכם ואותו הדבר הפוך.
  • נושאים טכניים – אפילו המומחים הכי גדולים לקידום אורגני חשופים לבעיות טכניות כמו ירידות בדירוג של דפים מסוימים מבלי שיהיה להם הסבר לזה, או דפי 404, או אפילו תוכן משוכפל. אלו דברים שיכולים לקרות מבלי שיהיה להם שום קשר לתוכן שלנו.

 

לסיכום

כן, תוכן זה הדבר החשוב ביותר והוא ברוב המקרים הגורם המכריע הכמעט יחידי שמשפיע על דירוג הדפים שלנו במנועי החיפוש ולכן הוא משחק תפקיד מאוד מרכזי בקידום אורגני. לעומת זאת, יש אסטרטגיות שהם לא פחות חיוניות לקמפיין קידום אורגני טוב ואין להם שום קשר לתוכן. אם תתמקדו רק בתוכן, אתם תפספסו דברים עיקריים אחרים שיש לעשות ובטווח הרחוק זה יפגע באתר שלכם. אז תוכן צריך להיות העדיפות הראשונה שלכם – אבל לא העדיפות היחידה.

SEOWHO קידום אתרים בגוגל לא לשכוח לשתף!



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    בן גוריון 4 , נס ציונה - הבית האדום

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support