הסיבות שבגללם טראפיק ה SEO לא ממיר שיווק דיגיטלי

הסיבות שבגללם טראפיק ה SEO לא ממיר

תנועה שמגיעה ממאמצי SEO שלא ממירה – זו בעיה שאני נתקל בה כמעט תמיד…
הרבה אנשי שיווק לומדים איך לעשות SEO בצורה נכונה ועושים עבודה די טובה בליישם את מה שהם למדו.
מהר מאוד הם מתחילים לגלות שהתנועה שלהם באתר עלתה מ-0 ל-4,000 ביקורים בחודש, ואז זה קופץ ל-8,000 ואז ל-15,000.
כל איש שיווק טוב יודע לנצל את המספרים האלה וגם לבנות רשימות אימייל כתוצאה מכל הטראפיק הזה

והנה כל הסיפור הזה מתחיל להיות מרגש כי אותם אנשי שיווק קראו ברשת על אנשים שעושים סכומים של 5 ספרות מאותם רשימות אימייל.

 

אחרי כל זה הם מחליטים שזה זמן מצוין להשיק מוצר חדש ואז… בום!!! אחוזי המרה נוראיים.

 

איך זה הגיוני? – אחרי הכל, הם עשו הכל נכון, לא? למה הטראפיק שלהם לא מתעניין במוצרים שיש להם להציע?

 

אם יצא לכם להיתקל בסיטואציה הזו, אז אני לגמרי מבין את התסכול שזה גורם לכם להרגיש, ואם לא, אז אני ממש לא רוצה שתעברו את זה.

 

בפוסט הזה אני אנסה לעזור לכם להבין למה זה קורה ואיך לעשות SEO נכון ובצורה אפקטיבית כדי שמה שתיארתי למעלה לא יקרה גם לכם.

 

טעות SEO  קריטית שיש להימנע ממנה

בסקירה מאוד כללית של עבודת SEO, יש טעות קריטית אחת.
אם נצליח להימנע ממנה, אנחנו נגדיל בצורה דרמטית את הסיכוי שלנו לבנות עסק משגשג.

 

הנה הטעות שאני מדבר עליה במילים פשוטות:

 

בניתם  קהל די גדול אבל הוא לא קהל מלוכד. במילים אחרות, הקהל שלכם מורכב מאנשים שמאוד שונים זה מזו.

 

אני מתאר לעצמי שלחלקכם זה רעיון שיהיה קשה להבין בהתחלה, אבל ברגע שתבינו אתם תגלו עולם חדש לחלוטין.

 

חלקכם ניסו אולי לייצר רווחים באמצעות Adsense, או פלטפורמה דומה אחרת ויש מצב אגב שקיבלתם תוצאות לא רעות.
מה שאומר, שתנועת החיפוש שלכם היא באמת איכותית.

 

אבל Adsense כידוע, די חכמים; הם מציגים מודעות שונות לאנשים שונים בהתבססות על המידע שהם אספו.

 

הם יודעים שאנשי שיווק מנוסים לא מחפשים סרטוני SEO למתחילים בניגוד לאנשי שיווק בתחילת דרכם שדווקא כן יחפשו את זה.

 

בגלל הסיבה הזו, זה לא ממש משנה איזה סוג של טראפיק אורגני אתם מקבלים כשאתם מייצרים רווחים באמצעות Adsense.

 

נדלקה לכם הנורה כבר? כל עסק מתחיל בנקודה מסוימת, ולרוב העסקים יש רק כמה מוצרים במקרה הטוב.

 

אם אתם עדיין בשלב שבו אתם מחפשים את ההצלחה הגדולה הראשונה שלכם ב SEO, אז יכול להיות שתצטרכו רק מוצר אחד.

 

אם אתם מנסים להשיג טראפיק מכל ביטוי אפשרי כמעט, אז ככל הנראה יהיה לכם קהל מאוד מאוד מגוון ושונה.

 

אני אנסה להציג את זה באמצעות דוגמא.
בואו נניח שיש לכם בלוג על כדורסל והצלחתם להיות מדורגים אורגנית במקום הראשון בביטויים האלו:

 

"כדורגל לצפייה ישירה"

 

"איך להיות טוב בכדורגל"

 

"הימורי כדורגל"

 

בכל הביטויים האלו נכללת המילה "כדורגל" מה שאומר שהם חייבים להיות רלוונטיים אליך בתור בעלים של בלוג שעוסק בכדורגל.

 

מדורגים אורגנית במקום הראשון בביטויים האלו

אבל העסק שלכם מתמקד במכירת קורסי כדורגל שנועדו להפוך שחקני כדורגל לטובים יותר.

 

באופן כללי, זה נכון שהם מתעניינים בכדורגל, אבל יותר מסביר להניח שאנשים שמחפשים צפייה און ליין של משחקי כדורגל או הימורי כדורגל לא ממש מתעניינים בלשחק את המשחק עצמו או ללמוד להיות שחקני כדורגל טובים יותר (ברוב המקרים).

 

במצב כזה, כשאתם באים לבצע שיווק בדיוור אלקטרוני,אתם תקבלו תגובה טובה מתפוצת האימייל שלכם מאנשים שמתעניינים רק בקורסי כדורגל אבל פה בערך ייגמר הסיפור.

 

אני מקווה שזה מתחיל להיות ברור יותר עכשיו:

 

הטראפיק האורגני שלכם צריך למשוך אנשים שלא רק מתעניינים בנישה הכללית שלכם אלא גם במוצר אותו אתם מוכרים.

 

כמו שאתם רואים, עיקר הבעיה היא הניסיון להיות מדורגים אורגנית בכל ביטוי אפשר שקשור לנישה שלכם מבלי להקדיש לזה באמת מחשבה.

 

במצב כזה, כמות הטראפיק שלכם לא שווה הרבה כי כשזה מגיע לעסק העיקרי שלכם, רוב הטראפיק שאתם מקבלים לא ממוקד כמעט בכלל וגם לא איכותי.

 

תפסיקו לעשות SEO הפוך

 

אל תרגישו רע אם גם אתם נפלתם למלכודת הזו, זו לא אשמתכם, אבל זה משהו חשוב שיש ללמוד ממנו.

 

רוב המקדמים ניגשים ל-SEO בצורה הפוכה.
כל מה שחשוב להם בקידום אורגני זה כמות התנועה ומספר המבקרים שהם רואים באנליטיקס, תוך כדי חשיבה שהם ידאגו לכל נושא ההמרות בשלב מאוחר יותר – מה שהם לא מבינים זה שהם למעשה יורים לעצמם ברגל.

 

הם מקדישים את רוב הזמן שלהם בקריאה על איך ליישם טקטיקות SEO שונות מבלי באמת להבין את המהות של העבודה שלהם.

 

אז בואו נתחיל עם הדברים הבסיסיים:

 

מנועי חיפוש (SEO) הם ערוץ שיווקי.

 

כל הרעיון בלקבל תנועה ממנועי חיפוש היא להכניס אותה לתוך משפך המכירות ולהעביר אותה דרכו.

 

משפך מכירות

 

ערוצי שיווק שונים בעצם מזינים את הלידים לחלק העליון של התרשים למעלה.

 

ברגע שנכניס את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו לתוך רשימת תפוצה, נוכל להחשיב אותם (בדרך כלל) כלידים ונוכל לנסות להזיז אותם במורד המשפך.

 

מה שנצטרך לעשות הוא בעצם להפוך את המשפך.

 

תתחילו מלמטה, ותבנו נתיב שהלקוח יוכל לקחת מהחלק העליון של המשפך כדי להגיע לחלק התחתון.
אם לקוחות יכולים להגיע ממנועי החיפוש, תנסו להבין מהם הביטויים "הנכונים" שיביאו אותם אליכם.

 

אם נחזור רגע לדוגמת הכדורגל שלנו, אין כמעט שום סיכוי שלקוח שמתעניין בקורס לשיפור הכדורגל שלו יגיע לאתר שלנו מביטוי כמו "הימורי כדורגל"

 

באמצעות הגישה הזו, אנחנו מנטרלים את כל הבעיה של קהל לא ממוקדם שברוב המקרים לא יעבור את השלב הראשון במשפך המכירות שלנו.

 

נסו לחשוב רגע מי הם סוג האנשים האלו בנישה שלכם? יש נישות קצת יותר מסוכנות מנישות אחרות.
לחלק מהנישות יש לפעמיות יותר מ-10 סוגים שונים של אנשים שמחפשים ביטויים שקשורים בקושי למה שהם מציעים.
בנישות אחרות יכולים להיות רק 2-3 ביטוים רלוונטיים.

 

מן הסתם, ככל שיש פחות סוגי אנשים, הסיכוי לאסון הופך להיות קטן יותר.

 

נסו לזהות את סוגי האנשים בשוק הרלוונטי אליכם. זה יכול להיות תרגיל מצוין.

 

בואו נמשיך עם הדוגמה שלנו. יש לפחות 7 סוגים של אנשים שאני הצלחתי לחשוב עליהם שיכולים לחפש דברים שקשורים לכדורגל:

 

  • שחקני כדורגל (ילדים ומבוגרים) שרוצים להשתפר במשחק
  • מהמרים
  • מאמנים
  • הורים של ילדים
  • אנשים שרוצים להבין את הבסיס של המשחק
  • שופטים שרוצים ללמוד
  • אוהדי כדורגל

 

מניתי לכם 7 סוגים בשלוף.

 

אבל אנחנו יכולים לחלק אותם אפילו יותר.

 

לדוגמה אפשר לחלק את השחקנים לפי רמת מיומנות: מתחילים, מתקדמים וכו' וכל אחד מהם יחפש דברים אחרים.

 

את המהמרים אפשר לחלק למהמרים חד פעמיים או מהמרים "מכורים"

 

את ההורים אפשר לחלק לכאלו שרוצים רק לרשום את הילד שלהם למסגרת אתלטית או לכאלו שרוצים שיצמח להם בבית מסי קטן.

 

סביר להניח שהמוצר שאתם מציעים עונה לאחד או שניים מסוגי האנשים האלו וזו בדיוק הסיבה שבגללה זה כל כך חשוב להבין למי אנחנו פונים דרך מנועי החיפוש.

 

ברגע שעשינו את זה, תזהו את סוגי האנשים שיתעניינו במוצרים שכבר יש לכם להציע או מוצרים שאתם מתכננים להציע בעתיד.
תנסו להיות כמה שיותר ממוקדים.

 

בצעו הערכה לתוכן שלכם

 

הצעד הבא שלכם הוא לבחון היטב את התוכן הנוכחי שלנו.

 

תעשו רשימה של כל התוכן שפרסמתם שיש לו סיכוי להביא טראפיק ממנועי חיפוש.

 

יודעים מה, אפילו יותר טוב מזה, לכו לגוגל אנליטיקס ותייצאו את התוכן שלכם  מאזור ה-"התנהגות" ותמיינו אותו לפי כמות התנועה האורגנית שזה הביא לכם (תוסיפו פילטר: "תנועת חיפוש"):

 

פילטר תנועת חיפוש

תפתחו קובץ אקסל ותוסיפו עמודה ליד הכותרת של ה-URL.
תעברו אחד אחד על כל התוכן שלכם ותנסו לתייג כל אחד לפי סוג האנשים שיהיו מעוניינים בפוסט הזה.

 

בו זמנית, תדגישו שורות בצבע מסוים אבל שיהיה צבע אחיד, שבהם התוכן מתאים לסוג האנשים שיתעניינו במוצר הזה.
מבט מהיר על סוף הקובץ יגיד לכם עד כמה מצבכם טוב או לא.

 

תנסו להעריך אם יש תוכן לא ממוקד שאתם יכולים להציל? אני מקווה שיהיו לכם הרבה שורות שתוכלו לצבוע, אבל יש סיכוי שלא.
אתם עלולים לגלות שרוב התוכן שלכם נצרך על ידי אנשים שלא מגיעים בכלל למשפך המכירות שלכם.

 

האם למחוק את התוכן או להשאיר אותו אתם שואלים?

 

אתם יכולים למחוק או להשאיר אבל אם זה תוכן שכבר מביא לכם טראפיק, זה יהיה ממש מבאס למחוק אותו.

 

במקום זה, תרשו לי להציע לכם כמה אפשרויות אחרות:

 

  • תוסיפו עוד קישורים פנימיים – באמצעות הוספת קישורים פנימיים לעמודים לא ממוקדים, אתם יכולים לנצל את הסמכותיות שכבר הספקתם לבנות באותם עמודים לא ממוקדים.
  • תייצרו רווחים בצורה שונה – אל תוסיפו את כל האנשים לאותה רשימת אימייל.
    או שתוסיפו אותם לרשימות שונות ותציעו להם מוצרים שונים, או שתפרסמו.

למרות שמירב הפוקוס שלכם צריך ללכת על התוכן שצבעתם בקובץ האקסל, זה לא אומר שאתם לא יכולים לנצל לטובה עבודה שכבר עשיתם. אין טעם לזרוק אותה לפח.

 

תקנו את ה-SEO העתידי שלכם על ידי דילול כמות מילות המפתח

 

אתם לא יכולים להגיע למצב שבו אתם מתקנים את כל הטעויות שעשיתם, אבל אתם יכולים לוודא שאתם לא תחזרו על אותם טעויות שוב.

 

סביר להניח שיש לכם רשימה די גדולה של ביטויים שיצרתם כתוצאה ממחקר מילות מפתח שחשבתם שיהיה טוב לטרגט.

 

אז הגיע זמן לבחון שוב את אותה הרשימה.

 

סביר להניח שכל אותם ביטויים יהיו טובים לטרגט עבור חלק מהעסקים, אבל לא כולם טובים עבור העסק שלכם.

 

במקום לבזבז זמן ביצירה וקידום של תוכן שמביא את האנשים הלא נכונים לנישה שלך, תשקיעו את הזמן הזה ביצירת תוכן רלוונטי וממוקד.

 

בדיוק כמו שעשינו קודם, תעברו אחד אחד על הביטויים שלכם ותנסו לזהו את סוג האנשים שיחפשו את זה.

 

לדוגמה:

 

  • "איך להמר על כדורגל" הוא ביטוי שיחפשו אותו "מהמרים"
  • "איך להשתפר בכדורגל" יהיה ביטוי שיחפשו אותו "שחקנים שרוצים להשתפר"

 

אני ממליץ בחום להתמקד על המוצר העיקרי שאותו אתם מנסים למכור.
מאוחר יותר, אתם תוכלו לזהות מוצרים שאתם יכולים לייצר כדי לטרגט חלקים אחרים של הנישה שלכם.

 

לבינתיים, תזהו סוג אחד או שניים של האנשים שיקנו את המוצר שלכם – אלו שאתם רוצים שיגיעו לראש משפך המכירות שלכם.

 

תסירו את כל הביטויים שלא מושכים את אותם סוגים של אנשים.

 

ברוב המקרים, אתם תגלו שנשארתם עם רשימה הרבה יותר מצומצמת של ביטויים.
אבל כל תנועה אורגנית שתגיע מהחיפושים האלה תהיה הרבה הרבה יותר איכותית ובעלת ערך.

 

אתם לא מוגבלים רק ל-SEO

אני מבין את החשש שלכם להגביל את כמות התנועה האורגנית שמגיעה לאתר שלכם.

 

יש מידה מסוימת של הרגשת ביטחון בידיעה שיש לנו עשרות אלפי כניסות בחודש לאתר שלנו ותמיד אפשר להוסיף עוד ביטויים שיזרימו לנו עוד תנועה לאתר.

 

אממה, אם אתם באמת רוצים להצליח, אתם חייבים לשנות חשיבה ולהבין שהמספרים האלה הם לא מה שמביא לנו את הכסף לחשבון הבנק בסוף החודש. מה שכן מביא לנו את הכסף בסוף החודש הוא כמות ההמרות.

 

אז מה אתם מעדיפים?

 

  • 10,000 כניסות בחודש עם 500 מבקרים ממוקדים
  • 1,000 כניסות בחודש שכולם מבקרים ממוקדים

 

האתר עם האפשרות השניה ינצח את האתר עם האפשרות הראשונה בכל פעם מחדש, אפילו עם עשירית מהטראפיק שיש לאתר הראשון.

 

מה לגבי החשש השני? יש סיכוי שיישארו לכם מעט מאוד ביטויים לטרגט (לא כולל ביטויי זנב ארוך ארוכים מאוד)

 

ומה אז?

 

זה השלב שבו אתם בוחנים את ההבנה השיווקית שלכם.

 

אם אתם באמת מבינים ש SEO הוא רק ערוץ שיווקי אחד, אז אתם יודעים שיש עוד המון ערוצים שיווקיים אחרים כמו קידום ממומן לדוגמה.

 

שיווק דיגיטלי

 

עכשיו, אחרי שזיהינו את קהל היעד שלנו, אנחנו יכולים למצוא אותם ברשתות החברתיות, אתרי שאלות ותשובות, בלוגים ועוד המון פלטפורמות און ליין אחרות.

 

מסקנה

 

זהו הדבר החשוב ביותר שאנשי שיווק צריכים להבין. המטרה העיקרית היא לא טראפיק שמגיע מקידום אורגני.
המטרה היא טראפיק שמומר בסופו של דבר ללקוחות.

 

אל תבזבזו את הזמן שלכם ביצירת וקידום תוכן שלא מבין את הקוראים הנכונים לאתר שלכם.

 

תשקיעו את האנרגיה והזמן שלכם בהבאת תנועה אורגנית שמתעניינת במוצרים שלכם – הראיתי לכם הרגע איך לעשות את זה.

 

אם יש לכם שאלה או שאתם זקוקים להבהרה מסויימת, תרגישו חופשי לשאול אותי בתגובות מטה

 

לחזרה לדף הבית לחצו כאן

 

 

 

 

 

 



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support