2017

מה היה לנו בשנת 2016 ומה צפוי לנו השנה

זמן קריאה: 4 דקות

שנת 2016 הגיעה לסיומה – שנה אינטנסיבית ביותר עבור SEO, ו- Google בפרט.
אנו משוכנעים כי לא נוכל לדעת מה צופן לנו העתיד מבלי לקחת בחשבון את מה שקרה בעבר.ובשל כך, אתם מוזמנים ביחד איתנו לחזור אחורה כמה חודשים לכל העדכונים והאלגוריתמים שיצאו במשך התקופה, ואז פשוט לנסות ליצור חזון חדש – לגלות לאן Google מכוונים בשנה החדשה.

 

בחודש פברואר – חל שינוי בתצוגת מודעות אדוורדס, עדכון זה הסיר לחלוטין את המודעות הצדדיות ובכך גדל מספר המודעות המקסימלי מעל התוצאות האורגניות לארבע. החשש היה ששינוי זה יגדיל את אחוז הלחיצות (CTR) על המודעות הממומנות על חשבון התוצאות האורגניות.

בחודש מרץ – יצאו סורקים חדשים (Googlebot) לסמארטפונים המגלים דפים חדשים ועדכניים שיש להוסיף לאינדקס של Google. תהליך הסריקה של Googlebot מתחיל ברשימת כתובות אתרים של דפי אינטרנט הנוצרת בתהליכי סריקה קודמים, תוך הוספת נתוני "Sitemap" אשר מספקים מנהלי האתרים.

קרא עוד

בחודש אפריל – אפליקציות אינדקס עברו ל- firebase (ערכת פיתוח תוכנה לאפליקציות של Google וכלי ניתוח.) חיבור בין Firebase ל- Google מספק גישה לכלים מדהימים אשר מסייעים לנתח כיצד ההשקעה שלך ב- ADwords מעודדת התקנות של אפליקציות וביצוע פעולות מתוכן.

קרא עוד

בחודש מאי – בשל מודעות ה- ADwords שתופסות המון מקום בתוצאות החיפוש, גוגל הוציאה פיילוט חדש בשם "Rich Cards" – אלמנט המאפשר להציג תוצאות וויזואליות עשירות המספקות חווית משתמש טובה מהרגיל, וכמובן חשיפה טובה ואיכותית יותר לגולש.

קרא עוד

בחודש יוני – Mobile-Friendly Test, כלי פשוט ויעיל המבצע בדיקת התאמה של אתרים למובייל, תוך מספר שניות המערכת מנתחת את האתר ומוצאת הערות כולל דוחות. עדכון זה נותן עדיפות לאתרים המותאמים למובייל על פני אתרים רגילים כאשר מחפשים בגרסאות הסלולאריות של גוגל. היה קשה לעקוב אחר שינויים משמעותיים מכיוון שרוב האתרים מותאמים לסלולר, אך על פניו נראה שהעדכון חיזק את העדיפות שניתנה לאתרים תומכי המובייל.

קרא עוד

בחודש ספטמבר – יצא "עדכון התמונות" אשר השפיע רבות על דירוג האתרים. התוצאות הוצגו אוטומטית ביחד עם התמונות, מה שגרם לאתרים לרדת בדירוגים, לפעמים אף ב- 40% ויותר. לאחר מספר ימים גוגל הכריזה באופן רשמי על פינגווין 4.0, העדכון המלא הראשון מזה שנתיים! מטרתו העיקרית הינה להילחם בקישורים לא טבעיים, מסתבר שהעדכון הגדול היה מורכב משני שלבים ובשל כך השינויים היו קטנים תחילה. בעלי אתרים אשר נענשו בשל קישורים לא תקינים ונפלו ברמת הדירוג לא היו צריכים לחכות לריענון כדי לזכות בחנינה מגוגל על עונשם מכיוון שהעדכונים נעשים בזמן אמת. כמו כן, בחודש אוקטובר יצא העדכון השני ולאחר מכן הוטמע פינגווין באופן מלא. האתרים שנענשו בפעמים הקודמות זכו שוב לעלייה בדירוגים, במידה ובעליהם דאגו להסיר קישורי ה"ספאם" כמובן.

קרא עוד

אז מה צופה לנו השנה החדשה?

נראה שכבר יש חדש! החל מינואר 2017 גוגל תסמן אתרים שאינם משתמשים בפרוטוקול מאובטח (HTTPS), מה שאומר – CHROME יתריע על אתרי HTTP כלא בטוחים, הצעד נועד על מנת "לחנך" את השוק להשתמש בתקשורת מאובטחת בלבד. השלב הראשוני ייחול על אתרים המאפשרים להעביר על גבי פרוטוקול HTTP סיסמאות, פרטים אישיים למיניהם כמו פרטי כרטיסי אשראי.

בהמשך כללים אלה יחולו על כל המשתמשים באתרים לא מאובטחים.

קרא עוד

ועוד חדשות טובות על הפרק – ככל הנראה, חברת גוגל צפויה להגיע ל- 100% אנרגיה נקייה!

בשנת 2012 גוגל הציבה לעצמה יעד שאפתני, מה חדש?;)

הציפייה הינה להעביר את כל המשרדים והשרתים של החברה ממקומות אנרגיה מזהמים לאנרגיה נקייה. הידעתם? גוגל צורכת חשמל ברמה יוצאת דופן – יש האומרים שניתן להשוות זאת לצריכת אנרגיה בעיר המונה 300,000 תושבים! כעת גוגל הודיעו שכבר בשנה החדשה היעד יגיע להישגו.

קרא עוד

שתהיה לנו שנה אורגנית ומשגשגת, מלאה באלגוריתמים ועדכונים חדשים

מחברת SEOWHO קידום אתרים בגוגל

פוסט זה נכתב ע"י ענבר שגב.

 

 



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support