עדכונים בגוגל: מה היה לנו בשנת 2016 ומה צפוי לנו השנה

שנת 2016 הגיעה לסיומה – שנה אינטנסיבית ביותר עבור SEO, ו- Google בפרט.
אנו משוכנעים כי לא נוכל לדעת מה צופן לנו העתיד מבלי לקחת בחשבון את מה שקרה בעבר.ובשל כך, אתם מוזמנים ביחד איתנו לחזור אחורה כמה חודשים לכל העדכונים והאלגוריתמים שיצאו במשך התקופה, ואז פשוט לנסות ליצור חזון חדש – לגלות לאן Google מכוונים בשנה החדשה.

בחודש פברואר – חל שינוי בתצוגת מודעות אדוורדס, עדכון זה הסיר לחלוטין את המודעות הצדדיות ובכך גדל מספר המודעות המקסימלי מעל התוצאות האורגניות לארבע. החשש היה ששינוי זה יגדיל את אחוז הלחיצות (CTR) על המודעות הממומנות על חשבון התוצאות האורגניות.

בחודש מרץ – יצאו סורקים חדשים (Googlebot) לסמארטפונים המגלים דפים חדשים ועדכניים שיש להוסיף לאינדקס של Google. תהליך הסריקה של Googlebot מתחיל ברשימת כתובות אתרים של דפי אינטרנט הנוצרת בתהליכי סריקה קודמים, תוך הוספת נתוני “Sitemap” אשר מספקים מנהלי האתרים.

קרא עוד

בחודש אפריל – אפליקציות אינדקס עברו ל- firebase (ערכת פיתוח תוכנה לאפליקציות של Google וכלי ניתוח.) חיבור בין Firebase ל- Google מספק גישה לכלים מדהימים אשר מסייעים לנתח כיצד ההשקעה שלך ב- ADwords מעודדת התקנות של אפליקציות וביצוע פעולות מתוכן.

קרא עוד

בחודש מאי – בשל מודעות ה- ADwords שתופסות המון מקום בתוצאות החיפוש, גוגל הוציאה פיילוט חדש בשם “Rich Cards” – אלמנט המאפשר להציג תוצאות וויזואליות עשירות המספקות חווית משתמש טובה מהרגיל, וכמובן חשיפה טובה ואיכותית יותר לגולש.

קרא עוד

בחודש יוני – Mobile-Friendly Test, כלי פשוט ויעיל המבצע בדיקת התאמה של אתרים למובייל, תוך מספר שניות המערכת מנתחת את האתר ומוצאת הערות כולל דוחות. עדכון זה נותן עדיפות לאתרים המותאמים למובייל על פני אתרים רגילים כאשר מחפשים בגרסאות הסלולאריות של גוגל. היה קשה לעקוב אחר שינויים משמעותיים מכיוון שרוב האתרים מותאמים לסלולר, אך על פניו נראה שהעדכון חיזק את העדיפות שניתנה לאתרים תומכי המובייל.

קרא עוד

בחודש ספטמבר – יצא “עדכון התמונות” אשר השפיע רבות על דירוג האתרים. התוצאות הוצגו אוטומטית ביחד עם התמונות, מה שגרם לאתרים לרדת בדירוגים, לפעמים אף ב- 40% ויותר. לאחר מספר ימים גוגל הכריזה באופן רשמי על פינגווין 4.0, העדכון המלא הראשון מזה שנתיים! מטרתו העיקרית הינה להילחם בקישורים לא טבעיים, מסתבר שהעדכון הגדול היה מורכב משני שלבים ובשל כך השינויים היו קטנים תחילה. בעלי אתרים אשר נענשו בשל קישורים לא תקינים ונפלו ברמת הדירוג לא היו צריכים לחכות לריענון כדי לזכות בחנינה מגוגל על עונשם מכיוון שהעדכונים נעשים בזמן אמת. כמו כן, בחודש אוקטובר יצא העדכון השני ולאחר מכן הוטמע פינגווין באופן מלא. האתרים שנענשו בפעמים הקודמות זכו שוב לעלייה בדירוגים, במידה ובעליהם דאגו להסיר קישורי ה”ספאם” כמובן.

קרא עוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן