פופ תמונת המחשה pop up

מודעות פופ אפ במובייל עדכון חדש

גוגל שוב מסמנת – והפעם, מודעות פופ-אפ במובייל

עדכון חדש שיצא בתאריך 10 בינואר 2017 – על פי גוגל: "החל מהיום, דפים בהם התוכן אינו נגיש בקלות בסלולר למשתמש במעבר לאתר מתוצאות החיפוש לא יקבל דירוג גבוה." המטרה הינה לסייע למשתמשים למצוא במהירות את התשובות הטובות והמהירות ביותר עבור השאלות שלהם, ללא קשר למכשיר בו הם משתמשים. גוגל מכריזים כי בקרוב יפרסמו עוד שני שינויים בתוצאות החיפוש במובייל שיהפכו את מציאת התוכן בקלות יותר עבור הגולשים.

למי ששואל את עצמו מה זה פופ-אפ…

המונח העברי הרווח הינו "חלון קופץ", אתם בטוח מכירים את החלון הקטן ומעצבן שקופץ לכם בדיוק כשאתם ממש סקרנים לקרוא את התוכן המפורסם. פופ-אפ נועד בעצם לשכנע אתכם לעשות או כדי לחשוף את תשומת לבכם למשהו שהמפרסם נחוש בדעתו שתראו. זה הוא כלי נפוץ שמפרסמים משתמשים בו.

גוגל שמו לב לאחרונה שהמודעות הקופצות הללו מפריעות לגולשים עד כדי כך שלעתים לא ניתן להעלים אותן כלל בעוד התוכן המוצג באמת קיים בדף ומאונדקס בגוגל, חזותית הוא מוסתר לגמרי.

דבר זה יכול להיות בעייתי בעיקר לניידים בהם המסכים קטנים יותר, ולכן – עמודים בו התוכן אינו נגיש על פי הקריטריונים יקבלו דירוג נמוך מגוגל.

על פי גוגל – לא מדובר על כל מודעות הפופ-אפים, יש דרכים שתוכלו להישמר מפגיעה בקידום האתר. שימו לב, מה לא לעשות:

  • לא להציג חלונות קופצים כאשר החלונות מכסים את כל התוכן העיקרי.
  • לא להציג חלונות קופצים אוטומטית כאשר הגולש נכנס אל האתר.
  • לא להציג חלונות קופצים כאשר הגולש מחפש דברים דרך הדף הנוכחי בו נמצא.

 

ולעומת זאת – להלן כמה דוגמאות של טכניקות שלא יושפעו מהעדכון החדש ותוכלו להשאיר או ליישם אותן בכיף:

  • התחברות לפורומים או בלוגים כאשר המשתמש צריך להזין את הדואר אלקטרוני ואת פרטיו האישיים, באתרים מסוימים קופצת מודעת פופ-אפ למילוי הפרטים וזה תקין.
  • באנרים התופסים כמות סבירה על שטח המסך ושניתן בקלות לסגור אותם. לדוגמא, החלונות הקופצים של דפדפן כרום או ספארי – אלה נחשבים לפופ-אפים סבירים בעיניי גוגל.
  • מודעות המצריכות אישור גיל וכדומה, כמו מודעות פופ-אפ שקופצות ומבקשות שהמשתמש יאשר כי הוא אכן מעל גיל 18.
  • מודעות המצריכות מהגולש אישור שימוש בקבצי cookie.

 

 

כדי להמחיש טוב יותר, צירפנו לכם דוגמא מתוך "googleblog"

פופ תמונת המחשה

 

מסקנה…

אפשר לומר שפופ-אפים יכולים להיות מועילים במידה רבה, בעיקר כאשר אנחנו רוצים להכריז על מבצעים שממש חייבים להגיע לתשומת לב הגולש – זה הרבה יותר נוח לפרסם מבצעים בצורה כזאת מאשר לפרסם באתר ולאחר מכן להוריד אותם. מודעות פופ אפ יעילות לרוב אם אנחנו רוצים "להשאיר הודעה" לגולש, או למנוע ממנו לנטוש את עגלת הקניות. כמובן שצריך לעשות זאת בדרך המצוינת מעלה ולא לשבש לגולשים את שהייתם באתר כדי לא לפגוע בקידום האתר.

מידע זה נלקח מתוך האתר: Google Webmaster Central Blog. מומלץ לעקוב אחר העדכונים המפורסמים על מנת להישאר בעניינים! כמובן – תוכלו לצפות בכל העדכונים השוטפים בבלוג שלנו.

 



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support