כפתור-יצירת-מודעה הגדרת-מטרות-פרסום בחינת-תמונות מודעת-תמונה-בפייסבוק קריאייטיב-פרסום-מודעה-בפייסבוק

פרסום בפייסבוק למתחילים – חלק 4 – פרסום מודעה בפייסבוק

זמן קריאה: 5 דקות

בחלק 3 של המדריך המלא לפרסום בפייסבוק למדנו איך להגדיר את החשבון שלנו בפייסבוק ועברנו גם על סוגי המודעות שקיימות בפייסבוק. עכשיו הגיע הזמן לפרסום מודעה בפייסבוק.

הגדרת מטרות וקריאייטיב

לפני שנשקיע אגורה בפרסום בפייסבוק חשוב מאוד שנדע להגדיר את המטרות שלנו מהקמפיין ומה בדיוק אנחנו רוצים להשיג ממנו. בין אם זה יותר מכירות בחנות שלכם באינטרנט או לגרום לחשיפה נרחבת למותג שלכם, או אולי יותר לייקים לעמוד שלכם בפייסבוק? אני יוצא מנקודת הנחה שאתם לא מפרסמים רק לשם הפרסום.

הגדרת מטרות בעת פרסום מודעה בפייסבוק

בואו ניגש למנהל המודעות בפייסבוק (Facebook Ads Manager). לאלו מכם שזה הקמפיין הראשון שלהם, העמוד הזה יראה לכם ריק. תלחצו על כפתור ה"צור מודעה" הירוק (Create Ad) שנמצא בצד הימני העליון של העמוד.

הדבר הראשון שפייסבוק ישאל אתכם הוא מה המטרות שלכם (זוכרים?) ויתן לכם מבחר רחב של אפשרויות לבחור מהם:

  • יצירת מעורבות בפוסט
  • יותר לייקים לעמוד בפייסבוק
  • יותר קליקים או לידים לאתר שלכם
  • התקנה או שימוש באפליקציית מובייל
  • קידום אירועים או הצעות

כאשר תבחרו את אחת האפשרויות, אתם תצטרכו להזין מידע נוסף לגבי מה אתם רוצים לקדם. לדוגמא זה יכול להיות כתובת של אתר למטרות חיצוניות, עמוד פייסבוק אם בחרתם בלייקים, וכו'. די פשוט.

נושא שחשוב לדעת לפני פרסום מודעה בפייסבוק הוא שאם החלטתם לקדם אתר מסויים, מומלץ מאוד להשתמש בהמרות לאתר (Website Conversions) במקום קליקים לאתר (Clicks to Website). אחרי הכל אנחנו לא מעוניינים בסתם יותר תנועה לאתר אלא בתנועה שממירה למכירות או מה שאתם רוצים לקדם.

תמונות

ברגע שהגדרנו את המטרות שלנו לקמפיין פרסום מודעה בפייסבוק, הגיע הזמן לעצב את המודעה שלנו! הדבר הראשון והחשוב שאותו אנחנו הולכים לבחור הוא את התמונות שלנו. בעת פרסום מודעה בפייסבוק, פייסבוק מאפשרת לכם לבחור ולבחון עד 6 תמונות שונות. כשנגיע לחלק האופטימיזציה בסדרת המדריכים הזו, הדבר הכי אפקטיבי שאנחנו יכולים לעשות הוא לבחון מספר וריאציות של מודעות כדי לשפר את הביצועים של הקמפיין שלנו. אז מומלץ לנצל את האפשרות הזו ולבחון לפחות 2-3 תמונות שונות. 

עד לפני שנה בערך, התמונות בפייסבוק היו קטנות מאוד. היום זה כבר שונה לחלוטין! אז חשוב להעלות תמונות גדולות ורוחביות.

יש מספר דרכים להעלות תמונות למודעה שלכם:

  1. ישירות מהמחשב
  2. לבחור תמונה שהשתמשתם בה בעבר דרך הספרייה
  3. למצוא תמונות ב Shutterstock

האפשרות השלישית חדשה יחסית והיא מעולה. פייסבוק ביצעו שיתוף פעולה יחד עם Shutterstock  וזה מאפשר לכם להשיג גישה למיליוני תמונות בחינם! קראתםנכון, ב-ח-י-נ-ם! אחד הדברים שחשוב לעשות בעת פרסום מודעה בפייסבוק הוא לרענן באופן קבוע את התמונות כדי לא ליצור מה שנקרא "עיוורון מודעות" וכדי לשמור עליהם עדכניות ומעניינות.

הקופי

הקופי של המודעות – או המילים שתשתמשו בהם שיופיעו במודעה יכולים להיות טיפה יותר מורכבים ממה שזה נשמע. תלוי בסוג המודעה שלכם, אתם תצטרכו להוסיף מילים ב-2 או 3 מקומות שונים: הכותרת, הטקסט ותיאור הקישור בניוזפיד.

  • בכותרת תוכלו להזין עד 25 תוים
  • לטקסט יהיה לכם מקום להזין עד 90 תוים
  • לתיאור הקישור בניוזפיד יהיה לכם מקום להזין עד 90 תוים

כדאי להכין מראש כותרות ותיאורים לפני יצירת המודעה בפייסבוק. זה יעזור לכם למצוא משהו שאהבתם במקום להמציא במקום.

כשמתעסקים עם מודעות למובייל וניוזפיד, יש עוד אפשרויות כמו שאתם יכולים לראות, בהשוואה למודעות הרגילות בעמודה הימנית. קודם כל אפשר לבחור באפשרות של כפתור "קריאה לפעולה" או Call to Action, שידוע ביכולת שלו להעלות את אחוז ההקלקות על המודעה שלכם. אם זה מתאים למוצר שיש לכם להציע, אז אני ממליץ מאוד להשתמש בזה. אפשר להוסיף טקסט נוסף בתיאור הקישור כדי לפרט יותר על המוצר או השירות שלכם.

חשוב לזכור להשאיר את הקופי שלכם קצר וברור. אתם לא מוכרים, אתם משכנעים אנשים ללחוץ על המודעה כדי לגלות יותר. נסו לנסח מודעה קליטה שמסבירה לאנשים למה כדאי להם ללחוץ. נסו להציע תמריצים נוספים כמו הנחות או קופונים או אפילו דברים בחינם אבל תשדלו ותיזהרו לא להפוך את עצמכם למשהו זול מדי.

מיקום המודעה

נדבך חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בעת פרסום מודעה בפייסבוק הוא איפה למקם אותה. יש לכם 3 אפשרויות: ניוזפיד, מובייל ועמודה ימנית.

הרבה מפרסמים חושבים שהעמודה הימנית היא בזבוז כסף כי הם בעלות ביצועים נמוכים יותר ממודעות בניוזפיד לדוגמא. לעומת זאת, מודעות בעמודה הימנית הם זולות יותר ואתם לא יכולים לדעת איפה הכי טוב למקם את המודעה שלכם לפני שביצעתם את שלב הניסוי ותהיה. מומלץ לנסות אותם.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא מיקוד במובייל. חלק מהמפרסמים עושים טעות קריטית של שליחת אנשים שלחצו על מודעה במובייל לאתר שהוא לא אתר מובייל. תשתמשו באפשרות של מובייל רק אם יש לכם אתר מותאם למובייל, או שזה יהיה פשוט זריקת כסף לפח.

בחלק הבא של המדריך נדבר על מיקוד מודעות בעת פרסום מודעה בפייסבוק אבל מה שדיברנו עליו עד עכשיו יכול להספיק בשביל שתתחילו לעבוד.

 



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    בן גוריון 4 , נס ציונה - הבית האדום

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support