SeoWho SeoWho meta

קידום אורגני להגדיל את אחוז ההקלקות

זמן קריאה: 4 דקות
יש היום לא מעט דרכים דיגיטליים לשווק את העסק או האתר שלכם ולמרות שזה יכול להיות מעשיר, וכיף להתנסות עם זה, זה יכול להסיח את דעתכם מהדבר הבסיסי בקידום אתרים שיכול להביא לכם הכי הרבה תוצאות. אחד מהדברים האלה זה קידום אורגני או יותר נכון אחוז הקלקות בקידום אורגני. (CTR)

קידום אורגני זה עולם ומלואו שכולל בתוכו מגוון עצום של דברים. לדוגמא, שינוי קטן בכותרת של העמוד שלכם יכול לעשות את ההבדל מ-5% שמקליקים ל-20%, אבל חוץ מהכותרת ישנם עוד כמה דברים שמשפיעים על אחוז ההקלקות שלכם.

1. עמוד תוצאות החיפוש במנועי החיפוש

אין איש שיווק או בעל עסק היום שלא רוצה להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל. אתם חושבים שיש הבדל גדול בין להיות במקום הראשון למקום החמישי?  או בין המקום השלישי למקום התשיעי? אז התשובה היא "כן"!

מחקרים שנעשו בארה"ב מראים שאנשים מסתכלים על תוצאות החיפוש בצורה כזו ש-75% מהאנשים פשוט לא גוללים למטה עם העכבר. (שזה אומר מקום 1 עד 5 בד"כ).

יותר מזה, מחקר נוסף שנעשה מראה 83% מההקלקות בחיפוש אורגני (חיפוש לא ממומן, ז"א לא המודעות המודגשות בתוצאות החיפוש) הולכות ל-4 התוצאות הראשונת.

מכאן אפשר ללמוד שלמרות שזה מעולה להיות בעמוד הראשון זה לא תמיד מספיק ואתם צריכים לקחת את האתר שלכם ל-4 המקומות הראשונים.

2. תגית כותרת

תגית כותרת היא זו שמגדירה את הכותרת של העמוד שלכם או האתר שלכם וזה בעצם הטקסט שמופיע בכחול בתוצאות החיפוש.

כותרת העמוד יכולה להיות מכרעת באם הלקוח ילחץ או לא על העמוד שלכם בתוצאות החיפוש. קחו את הזמן שלכם ותוודאו שאתם מנסחים כותרת מנצחת.

צירפתי לדוגמה כותרת שכתובה נכון ובמקרה הזה מדובר בחברה שלנו. בואו נעבור עליה ונבדוק מה עשינו.

  • הכותרת מכילה את מילות המפתח או הביטוי ("קידום אתרים בגוגל") בהתחלת הכותרת מה שעוזר ללכוד את תשומת הלב של המשתמשים וגם להגדיל את הדירוג של העמוד קצת.
  • הכותרת היא בגודל של 65 תווים שזה המקסימום המותר ע"י גוגל אז ככה שגם פה אנחנו בטווח הבטוח.
  • חלק מהמילים בכותרת מתאימות למה שהמשתמש חיפש  וזה גורם להם להיות מודגשות.
  • המשך הטקסט "קידום אתרים עם תוצאות" יוצר סקרנות מצד המשתמש

כמה טיפים:

  • כשאתם כותבים את הכותרת שימו דגש על: אורך הכותרת, בחירת מילים והתאמה למילות החיפוש.
  • כדי לקבל אחוז הקלקות יותר גבוה בקידום אורגני תשתדלו להפוך את הכותרת לכמה שיותר רלוונטית ו/או מזמינה אבל תוודאו שמילות המפתח נמצאות בתוך הכותרת ורצוי כמה שיותר בהתחלה.

3. תיאור meta

תיאור ה meta עוזר לאנשים להבין על מה העמוד שלכם או התוכן שיש לכם בעמוד.

בואו ניקח שוב את אותה דוגמה מלמעלה ונעבור על התיאור כדי לבדוק מה עשינו

 

  • גם בתיאור מופיעה מילת החיפוש שהיא "קידום אתרים בגוגל" וכתוצאה מכך היא מודגשת.
  • אורך התיאור הוא 149 תווים כשהמקסימום המותר הוא 156.
  • המלל מתאר את השירותים של החברה בצורה פשוטה וברורה.
  • הקריאה לפעולה (Call to action) הוא מזמין ונותן תשובה לשאלה למה כדאי לי ללחוץ.

כמה טיפים:

  • כשאתם כותבים את התיאור שימו דגש על האורך של התיאור ובחירת מילים
  • תעדכנו את התיאור בהתאם לעונתיות של המוצר שאתם מוכרים. לדוגמה אם אתם מוכרים תפוחים אז תנסו לשנות את התיאור בהתאם בתקופה של ראש השנה.
  • תנסו להשתמש בקידום ממומן כדי לבחון את התיאור שלכם בכמה וריאציות כדי לראות איזה מהם עובדת הכי טוב

4. כתובת האתר (URL)

כתובת האתר שלכם משפיעה ישירות על קידום האתר שלכם. לפני כמה שנים גוגל עדכנה את האלגוריתם שלה בצורה כזו ששמה דגש על הקשר בין מילות מפתח שבחרתם לבין כתובת האתר.

לדוגמא: אם מילת המפתח שבחרתם היא תפוח וכתובת האתר שלכם היא www.תפוח.co.il אז זה מצב אידיאלי מבחינת מאמצי הקידום שלכם.

אנחנו מצפים שיהיו טקטיקות שיווק חדשות עוד השנה ואני כמובן ממליץ לכם לבדוק גם אותם אבל בלי קשר אליהם, תתרכזו קודם כל בדברים הבסיסיים ביותר שכתובים בפוסט הזה וזה כולל גם להגדיל את אחוז ההקלקות בקידום אורגני. אני מבטיח שזה ישתלם לכם בעתיד.



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support