שיווק בווידאו

שיווק בווידאו

זמן קריאה: 7 דקות

שיווק בווידאו – מדריך מקיף

אתם בטח כבר יודעים שYouTube הוא מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל מה שהופך אותו לשני בגודלו בעולם. (30 מיליון כניסות ביום נשמע לכם סבבה?) אה כן, והוא גם מקור תנועה ענקי שממש לא קרוב להיות מנוצל כמו שצריך. אני אנסה היום להראות לכם איך עושים שיווק בווידאו ואיך עושים קידום סרטונים ביוטיוב ובגוגל ביחד. (אנסה, לא מבטיח טוב?)

שיווק בווידאו וקידום סרטונים ביוטיוב ב-4 שלבים

לפני שנכנס לכל השלבים בפירוט, אני רוצה להבהיר שהכל נכתב בדם, נוסה על ידינו מספר פעמים ורק אחרי שהוא הצליח החלטנו לכתוב את הפוסט. אז נתחיל.

שלב 1: תמצאו ביטויים נכונים לווידאו

כמו כל דבר בקידום אתרים, גם קידום סרטונים ביוטיוב ושיווק בווידאו מתחילים עם מחקר מילות מפתח.

המטרה שלכם היא למצוא ביטויים שכשמזינים אותם בגוגל הם מקפיצות לכם תוצאות מיוטיוב. קוראים לזה אגב בעגה שלנו "ביטויי וידאו" ובניגוד לתוצאות חיפוש רגילות, עם ביטויי וידאו גוגל שומר להם חלק נכבד בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. קבלו:

תוצאות וידאו בגוגל

בגדול, גוגל מציג תוצאות וידאו לחיפושים שכוללים את הדברים הבאים:

 

ביטויי "איך-ל" (how to shave a sheep)

סקירות או ביקורות (ביקורת על דומיין דה נט)

מדריכים (איך לקדם אתר)

כל מיני דברים שקשורים לספורט או כושר (קיקבוקסינג)

סרטונים מצחיקים למיניהם (תינוקות מצחיקים)

 

הבנתם ת'רעיון נכון? עכשיו למה זה חשוב?

 

בואו נניח שעשיתם אופטימיזציה לביטויי שאין לו שום תוצאות וידאו בחיפוש בגוגל, במצב כזה הדרך היחידה למצוא אותו תהיה על ידי חיפוש ביוטיוב.

לעומת זאת, אם תעשו אופטימיזציה לביטויי וידאו אז אתם תוכלו לקבל תנועה לווידאו שלכם היישר מהעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. מגניב!

 

אז איך מוצאים ביטויי וידאו

 

הדרך הכי קלה למצוא ביטויי וידאו היא על ידי חיפוש של ביטויים בתחום שלכם.

תריצו את הביטויים האלה בגוגל ותראו אם מישהו מהביטויים האלה מביא לכם תוצאות וידאו בגוגל, משהו כזה:

תוצאות יוטיוב בגוגל

אהבתם?

 

ברגע שמצאתם ביטוי וידאו, השלב הבא זה לבדוק אם יש בכלל מספיק חיפושים לביטוי הזה. עכשיו קחו בחשבון שבגלל שלא לוקח יותר מדי זמן להכין סרט וידאו אתם לא צריכים להתחיל לחפש ביטויים עם 800,000 מיליון זיליון חיפושים. רק תוודאו שיש לביטוי לפחות 200 חיפושים בחודש בגוגל (אפשר למי שלא יודע לבדוק את זה עם כלי מילות המפתח של גוגל כמובן J )

 

למה 200 חיפושים אתם שואלים? אם יש לביטוי מסוים לפחות 200 חיפושים בחודש אז אתם יכולים להניח די בבטחה שיש לו מספיק חיפושים גם ביוטיוב.

אה, ואם הצלחתם לדרג את הסרטון במקום טוב באותו ביטוי בגוגל, אז הרבה מאותם 200 פלוס חיפושים ינחתו על הווידאו שלכם.

 

כל זה שווה אגב, יותר תנועה איכותית לסרטונים שלכם, ובסוף גם יותר תנועה איכותית לאתר שלכם.

 

קבלו דוגמא אמיתית

 

הביטוי יונדאי i10 חוות דעת כולל בתוכו כ-260 חיפושים בחודש (זוכרים שאמרנו לפחות 200? נו זה היה לפני שניה, אתם בטח זוכרים), תקישו אותו בגוגל ו…. בינגו! קיבלתם תוצאת וידאו בראש תוצאות החיפוש. אמרתי לכם…

תוצאות חיפוש בגוגל יונדאי

הנה כמות החיפושים של הביטוי הזה:

תוצאות KEYWORD PLANNER

אז הנה לכם רעיון מעולה אם זה בתחום שלכם, לעשות עליו סרטון. אם כבר מדברים על יצירת סרטונים…..

 

שלב 2: תייצרו את הסרטון (הפצצה ביותר) שלכם

עסקים כמו בעסקים, ככל שתשקיעו יותר בסרטון שלכם, ככה תקבלו ממנו בחזרה. אנחנו באופן אישי מעסיקים אנשי מקצוע כמו צלמים, עורכי וידאו, אנשי גרפיקה לסרטונים ואפילו שוכרים וידאו אם צריך בשביל לצלם סרטונים ללקוחות שלנו. נשמע יקר אבל יש אפשרויות הרבה יותר זולות שגם יכולות לעבוד. קבלו את הסרטון שלנו לדוגמא:

נראה יקר אבל הוא ממש לא. עלה לנו  באזור ה-60 שקל לרכוש את התבנית שלו ב AfterEffects עשינו כמה שינויים, עריכות קלות בטקסטים צבעים וכו' ותוך 24 שעות קיבלנו את הסרטון הזה.

בגדול, כל עוד הסרטון שלכם איכותי, מעניין ונותן ערך ללקוח, אז אתם במצב טוב.

אני מדגיש את הנושא של הערך כי המעורבות של הצופים שלכם היא הדבר הכי חשוב לעשות קידום סרטונים ביוטיוב.

אם הסרטון שלכם דוחה תחת, אז לא באמת משנה כמה תקדמו אותו, הוא פשוט לא יתקדם.

 

בניגוד לגוגל – שיכולה להשתמש בכל נושא הקישורים ודברים נוספים כדי למדוד איכות וערך של תוכן מסוים, ביוטיוב הנושא הזה פחות רלוונטי. הדרך העיקרית של יוטיוב למדוד איכות וערך היא בהתאם לאיך שאנשים (הצופים) מתקשרים עם הסרטונים שלכם.

 

מדדי חוויית המשתמש שיוטיוב משתמשת בהם

 

הנה מה שיוטיוב משתמשת בו כדי למדוד את איכות הווידאו:

  • זמן הצפייה: האחוז מהסרטון שלכם שאנשים צופים בו (כמה שיותר יותר טוב)
    זמן הצפייה
  • תגובות: אם אנשים מגיבים סימן שהם אהבו את הסרטון (או שהם לפחות צפו בו)
    תגובות לוידאו
  • הרשמה לאחר צפייה: אם מישהו נרשם לערוץ שלכם אחרי שהוא צפה בסרטון זה סימן ענק שיש לכם סרטון ממש טוב.
    כפתור הרשמה ליוטיוב
  • שיתופים: כמה אנשים משתפים את הסרטונים שלכם ברשתות חברתיות
    שיתופים
  • מועדפים: מספר האנשים שסימנו במועדפים את הסרטון שלכם או ששמו אותו לצפייה מאוחרת יותר.
    צפה מאוחר יותר
  • לייקים/דיסלייקים: באמת צריך להסביר?

 

קחו בחשבון שאם תצליחו לייצר סרטונים טובים, יש סיכוי הרבה יותר טוב שתקבלו הרבה צפיות, לייקים, תגובות וכל הדברים האחרים שיוטיוב אוהב לראות בסרטונים.

 

תנסו לעשות סרטונים באורך של לפחות 5 דקות

 

כמו בפוסטים של 3000 מילה לעומת פוסטים של 300 מילה, סרטונים ארוכים יותר מדורגים גבוה יותר.

אני רואה באופן עקבי שסרטונים ארוכים יותר מדורגים גבוה יותר גם ביוטיוב וגם בגוגל.

לדוגמא, אם תקישו וורדפרס ביוטיוב, 3 מתוך 4 התוצאות הראשונות הם של סרטונים באורך של יותר משעה.

תוצאות חיפוש יוטיוב

אז לפחות 5 דקות.

אגב, אם הגיוני לכם שהסרטון יהיה אפילו יותר ארוך מזה אז לכו על זה. אל תדאגו מזה שהווידאו שלכם ארוך מדי, אם אנשים יאהבו אותו תהיו בטוחים שהם יצפו בו עד הסוף.

 

יאללה, אז יצרנו וידאו ממש מגניב שהוא יותר מ-5 דקות. אהבתי. עכשיו הגיע הזמן לעשות לו אופטימיזציה ולהעלות אותו ליוטיוב.

 

שלב 3: תעלו את הסרטון תוך כדי חשיבה על SEO

הנה איך לעשות SEO בצורה הטובה ביותר לסרטון שלכם.

 

שם הקובץ של הסרטון

 

כשסיימתם עם הסרטון תוודאו שאתם נותנים לו שם שתואם את הביטוי שבחרתם.

לדוגמא, אם אתם מקדמים את הביטוי "high speed cars" אז תתנו לקובץ את השם "high_speed_cars.mp4"

 

הכותרת של הווידאו

 

תנסו לנסח כותרת לווידאו של לפחות 5 מילים כי זו אחלה דרך לשים שם את הביטוי שלכם ולהימנע מדחיסת מילות מפתח (הרבה אנשים יכעסו עליי עכשיו אני יודע J )

 

לדוגמא הכותרת "כל מה שרציתם לדעת על מאזדה 3" כוללת בתוכה את הביטוי "מאזדה 3" (2 מילים מתוך 5):

כותרת לסרטון

טיפ חשוב: כמו בפוסטים רגילים, אם תשימו את הביטוי בתחילת הכותרת זה יתרום אפילו עוד קצת לכל הנושא של שיווק בווידאו. אם הייתם רוצים לדוגמא להיות מדורגים בביטוי "מדריכי גלישה" אז הייתי כותב: "מדריכי גלישה: בואו ללמוד לגלוש היום"

 

תיאור

 

התיאור של הווידאו שלכם הוא סופר חשוב. מה לעשות שגוגל ויוטיוב לא יכולים "להקשיב" לסרטונים שלכם (לפחות עדיין לא), אז הם מסתמכים על מה שאתם כותבים שאמור לתאר את התוכן של הסרטון שלכם.

 

כמה דגשים בסיסיים שצריך לשים לב אליהם בכל הנוגע לתיאור:

 

  • שימו את הקישור ממש בחלק העליון של הסרטון (זה מעלה משמעותית את ה CTR)
  • תכללו את הביטוי ב-30 מילים הראשונות.
  • תכתבו תיאור של לפחות 220-270 מילה
  • תכללו את הביטוי 3-4 פעמים (לא לכעוס עליי נו, זה עובד בחיי J )

 

תיאורים כאלה יעזרו גם לגוגל וגם ליוטיוב להבין טוב יותר על מה הסרטון שלכם מבלי להיראות כמו מקדמי אתרים עלובים שאין להם מושג מהחיים שלהם.

 

קבלו דוגמא לתיאור וידאו (מאזדה 3) שמתמקד בביטוי מאזדה 3.

תיאור יוטיוב

 

תגיות

 

לא הדבר הכי חשוב בכל הסיפור הזה, אבל בהחלט עוזר.

פשוט תכללו כמה ביטויים שיעזרו ליוטיוב וגוגל להבין על מה הסרטון. תגיות לא רק עוזרות לסרטון שלכם להיות מדורג גבוה יותר, אלא גם יגרמו לסרטון שלכם להופיע בצד בכל הנושא של סרטונים קשורים.

כשמישהו צופה בסרטון שיש לו תגיות דומות לתגיות שלכם – הופה'לה, אז גם הסרטון שלכם יופיע בצד.

סיידבר יוטיוב

סיימתם? תלחצו על שמירה והסרטון שלכם יעלה לאוויר.

 

שלב 4: תשיגו צפיות לסרטון שלכם

דיברנו הרבה על מדדים של חוויית משתמש שזה אגב, מאוד מאוד חשוב.

אבל, כדי שהסרטון שלנו יופיע גם בביטויים תחרותיים, אנחנו חייבים להביא לו הרבה צפיות. יותר צפיות = מיקומים טובים יותר.

אה, יש קאץ' קטן.. הצפיות, צריכות להיות אמיתיות J יוטיוב כבר יודעת די ממזמן לזהות צפיות אמיתיות וצפיות מזויפות אז אל תטרחו להשתמש בכל מיני שירותים שיגדילו לכם את כמות הצפיות. זה לא יעבוד. חוץ מזה, כבר כתבתי שאחוזי צפייה גבוהים ושהייה ארוכה על הסרטונים שלכם יהיו שוות את המאמץ.

 

אז איך מביאים צפיות

 

תשתמשו באתרים של שאלות ותשובות כמו סטיפס לדוגמא.

 

רק תשתדלו לא להספים שם בקישורים לסרטון שלכם כי סביר להניח שזה לא יגמר טוב מבחינתכם. בגלל שאתרים כאלה מכילים בתוכם אנשים שזקוקים נואשות לתשובות בנושא מסוים, אז סביר להניח שהצפיות שתקבלו לסרטון שלכם יהיו ארוכות במיוחד. פשוט תעשו חיפוש על הנושא שלכם.

תוצאות חיפוש STIPS

תוסיפו קישור לסרטון שלכם או אפילו יותר טוב אם תטמיעו אותו בתשובה.

 

שימו קישור לסרטון שלכם בחתימת אימייל שלכם

 

אנשים ששולחים לכם אימייל (דודה שלכם למשל) בד"כ אוהבים אתכם.

ואם אתם כמוני, אז יש מצב טוב שאתם מקבלים ה-מ-ו-ן אימיילים.

אז כשאתם מוסיפים קישור של הסרטון האחרון שלכם בחתימת אימייל, יש מצב טוב שתקבלו צפיות טובות מאוד לסרטון.

חתימת אימייל

לסיכום

 

יוטיוב וגוגל הם מנועי החיפוש הגדולים בעולם, אל תזניחו אותם אם אתם רוצים לתפוס מקום של כבוד ברשת. תלמדו איך להשתמש בהם נכון ואני משוכנע שתקצרו את הפירות.

יאללה, תגובות….



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support