5 פעולות לעשות אחרי שמעלים פוסט

זמן קריאה: 4 דקות

בכל פעם שאנחנו יוצרים איזה שהוא סוג של תוכן, אני יוצא מנקודת הנחה שרובנו לפחות שחיים ונושמים שיווק, חושבים על נושא ה SEO  בתוכן המדובר. אתם רוצים לוודא שהתוכן שאתם יוצרים הוא תוכן איכותי שמעודד וקורא למעורבות מצד הקוראים שלכם. בכל מקרה שלא יהיה, יצירת תוכן איכותי מצריך עבודה, ידע אמיתי ממי שכתב אותו ולא פחות חשוב, זמן שכולל מחקר של הנושא וסוגי התוכן עליו כותבים, קישורים פנימיים, תמונות מושכות וכו' וכו' עד שמגיעים לתוכן שאפשר באמת לפרסם לעיני כל.

העבודה לא נגמרת בסיום כתיבת הפוסט

 

משהו שחשוב לזכור עבור עסקים וכותבי תוכן הוא שהעבודה לא מסתיימת ברגע שסיימנו לכתוב את הפוסט והעלינו אותו לאוויר הפתוח. יכול להיות שכתבתם אחלה פוסט או מאמר מעולה שמעורר מעורבות ואפילו גורם לאנשים לקשר אליו באופן טבעי, אבל אפשר לשפר מאוד את נושא ה SEO על ידי התמקדות במספר דברים לאחר שהפוסט באוויר כמה ימים.

 

הנה השלבים שיש לעשות:

  1. לקדם את המאמר ברשתות החברתיות במשך כמה שבועות

מכל השלבים שנפרט כאן, סביר להניח שזה השלב הכי ברור מאליו, אבל מה שחלק גדול מהאנשים מפספסים זה שהקטע הכי חשוב כאן הוא לדעת לשתף את המאמר ברשת החברתית למשך יותר מיום או יומיים. שיתוף התוכן במשך כמה שבועות גורם לכם לנצל את המומנטים שהפוסט שלכם יצר. אל תצפו שכל הקוראים שלכם יקראו כולם כאחד את הפוסט שפרסמתם היום או את הציוץ שצייצתם כי זה לא קורה. תגוונו את הימים שבהם אתם משתפים את הפוסט, תכסו את כל הרשתות החברתיות הרלוונטיות ותהיו עקביים בעניין. אני ממליץ בחום להשתמש בכלי שנקרא https://buffer.com/ שבעצם עוזר לכם לתזמן את הפוסטים שלכם ומפרסם עבורכם אוטומטית את הפוסטים בזמן ובתאריך שבחרתם. עוד כלי מעולה שאני ממליץ להשתמש בו הוא Hootsuite   ואפילו צירפתי צילום מסך של הדאשבורד שלו בלייב.

צילום מסך Hootsuite

  1. קישורים פנימיים לפוסטים ישנים באתר שלכם

ברגע שהעליתם את הפוסט לאוויר אתם לא רוצים לשכוח ממנו. אני בטוח שכולם מקווים שהפוסט שלכם ירוויח לכם כמה קישורים טבעיים איכותיים אבל אתם עדיין יכולים לעשות משהו חיובי לפוסט אם כתבתם משהו נוסף שרלוונטי לאותו פוסט. אם אתם יכולים לקשר חזרה לאותו מאמר מתוך הבלוג הפנימי שלכם זה יכול להיות אחלה תוספת לתת בוסט לפוסט.

  1. לא לשכוח להגיב

מאוד דומה לנקודה הראשונה שציינתי בנוגע לשיתוף הפוסט ברשתות החברתיות. זה יכול להיות מובן מאליו אבל זה ממש לא מובן מאליו לחלקנו הגדול ואני מתכוון לתגובות. העבודה שלכם בתור אלו שכתבו את הפוסט היא כל הזמן לחפש אחר תגובות שאולי השאירו לפוסט שלכם בכל הקבוצות והרשתות שפרסמתם את הפוסט. לאלו מכם שמפרסמים במקומות אחרים חוץ מפייסבוק שאמור ליידע אתכם אוטומטית ברגע שהתקבלה תגובה, יש כלים מצוינים כמו Disqus שבעצם מאפשרים לכם לקבל מייל ברגע שמישהו הגיב לפוסט שכתבתם גם אם זה באתרים חיצוניים ובלוגים גדולים כמו Search Engine Watch לדוגמא. אני הגדרתי לעצמי באופן אישי לבדוק כל חמישי באופן קבוע אם ישנם תגובות למאמרים שפרסמתי מחוץ לפייס וזה עובד ממש אחלה. אחרי כמה חודשים של עבודה מאומצת כזו ניתן להגיד בבטחה שהפוסט שלנו הלך לעולמו ואפשר להתמקד בפוסטים חדשים יותר.

  1. תעתיקו ותשמרו את הקישור החי

ברגע שסוף סוף העליתם את הפוסט לאוויר אתם רוצים לתעד אותו באיזו שהיא צורה, במיוחד אם אתם עובדים עם פוסטים אורחים אתם רוצים לשמור תיעוד של כל הדברים האלו כי אחרת זו דרך בטוחה לאבד חלק מהתוכן. אני מזכיר שאתם צריכים לחזור למאמרים שכתבתם חודשים אחרי שהם עלו לאוויר כדי להגיב לתגובות או לשתף אותו מחדש אז זה יכול להיות לא פשוט אם אין לכם מעקב של כל הקישורים במקום אחד.

  1. תעשו ביקור נוסף לפוסט שלכם הרחק אי שם בעתיד ואפילו תנו איזה עדכון

כמו שכבר ציינו, כמה חודשים אחרי שהפוסט באוויר הוא לאט לאט ידעך מבחינת החשיפה והפופולאריות שלו ואפשר יהיה להתמקד בתוכן אחר שיצרנו. המלצה חמה שלי היא שהרבה הרבה אחרי שהפוסט כבר פורסם (שנתיים, שלוש כזה) אתם תרצו לחזור לקובץ הזה שתיעדתם את כל הקישורים (מקווה שהקשבתם וקראתם את סעיף 4) ולבדוק שהפוסט עדיין עדכני ורלוונטי למה שקורה היום. במידה ולא, תנו לו כמה עדכונים ושינויים כדי להחזיר אותו לחיים. תוודאו שהמספרים ששמתם בפוסט (אם שמתם) עדיין מדויקים, שאין קישורים שבורים חלילה וכל המידע עדיין נכון.



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support