איך לעקוף מותגי ענק באמצעות SEO

זמן קריאה: 5 דקות

בואו נדבר רגע על פרסום מסורתי. בפרסום מסורתי, היכולת שלנו בתור בעלי עסק, להתמודד עם המתחרים שלנו תלויה באופן ישיר בתקציב שלנו. זה אומר שאם יש לכם עסק שכונתי למכירת צעצועים, סביר להניח שיהיה לכם קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי להתמודד עם שחקני ענק בתחום הצעצועים כמו טויס אר אס נניח.

אבל כשזה מגיע לפרסום באינטרנט, חוקי המשחק משתנים מאוד. זה נכון שלמותגים גדולים עדיין יהיו תקציבים הרבה יותר גדולים ממכם אבל בקידום אורגני המשחק הוא כזה שמי שממוקם ראשון בתוצאות החיפוש הוא לא זה שמשקיע הכי הרבה כסף על פרסום, אלא זה שהוא הכי רלוונטי.

משמע, עם SEO (קידום אורגני) נכון ואסטרטגיה חכמה, העסק הקטן שלכם יוכל להתמודד עם המותגים הכי גדולים שיש, לא משנה מה תחום העיסוק שלכם.

איך עושים את זה?

תנצלו את הנישה שלכם לטובתכם

הצעד הראשון שעושים בכל פעם שמתחילים בקמפיין SEO הוא מחקר מילות מפתח ולהחליט על אילו ביטויים אנחנו רוצים להתמקד. בגדול, הייתי ממליץ להתרחק מביטויים שמורכבים ממילה אחת או שתיים ולהתמקד בביטויים של זנב ארוך כי סביר להניח שהמתחרים שלכם “חונים” חזק מאוד בביטויים האלה ויהיה קשה מאוד לעקוף אותם.

זה אולי נראה לכם כמו חיסרון ממבט ראשון אבל זו דווקא הזדמנות להתמקד בלקוחות הפוטנציאליים שלכם בצורה הרבה יותר יעילה. מותגים גדולים או חברות גדולות עם המון מוצרים, מתקשות לתת תיאור ייחודי לכל מוצר ומוצר באתר שלהם מה שמוביל לעתים גם לבעיות של תוכן משוכפל.

איך ננצל את הנישה לטובתנו

אז מה שהוא חיסרון עבור אחד הוא יתרון עבור אחר. תשבו ותכתבו תיאורי מוצר איכותיים שלא רק מציגים בצורה ברורה את מה שאתם מוכרים, אלא כאלה גם שאומרים ללקוח מה הוא יכול להרוויח מרכישת המוצר. תוודאו שאתם מכניסים ביטויים ארוכים וספציפיים לתוך הטקסט וזה יביא לכם סיכוי הרבה יותר טוב לעקוף אתרי ענק שמוכרים את אותם המוצרים.

אגב, גם אם אין לכם אתר חנות, אלא אתר תדמית שמציע שירותים נניח, אתם עדיין יכולים לכתוב אחלה תיאורים על השירותים שיש לכם להציע. אתם יכולים גם להציג המלצות של לקוחות, או מקרי בוחן נניח כדי להראות למבקרים שלכם באתר איך עזרתם ללקוחות שלכם וכמובן להוסיף גם בטקסט של העמודים האלה את ביטויי הזנב הארוך.

תתמקדו בקהל יעד מקומי

זה נכון שקידום מקומי הוא יותר רלוונטי למדינות גדולות הרבה יותר מהביצה הקטנה שלנו, אבל במקרים מסוימים קידום מקומי יכול להיות אחלה פתרון שיווק לעסקים קטנים.

אני מנחש שבתור עסק קטן, יש סיכוי יותר מסביר שיש לכם רק סניף אחד שמשרת עיר מסוימת או אזור מסוים בארץ. מותגים גדולים ידועים בכך שיש להם עשרות אם לא מאות סניפים בארץ ובמקרים מסוימים, גם בעולם ובדיוק במצבים האלה SEO יכול להיות הדבר האידיאלי כדי להגיע לקהל היעד שלכם.

אם תתמקדו בקהל יעד מקומי, סביר להניח שתצליחו למשוך לאתר שלכם מבקרים שיהפכו בסוף גם ללקוחות. ברגע שתכניסו לביטויים שלכם מילות שמבוססות על מיקום, תוכלו לעקוף אפילו את המותגים הכי גדולים באזור השירות או המכירה של העסק שלכם.

קבלו דוגמא לעסק מקומי שעקף מותג גדול

בביצוע חיפוש פשוט בגוגל נכתוב “נעלי ספורט רעננה”

שימו לב לתוצאות החיפוש לביטוי הזה.. אפשר לראות בבירור שכל המקומות הראשונים מציגים עסקים שרובנו לא שמעו עליהם. אפשר לראות בבירור שלא נמצא בעמוד הראשון אף אחד מהמותגים הענקיים בביטוי הזה (כמו אדידס, נייקי, ריבוק וכו’).

אפשר לראות בבירור שבאמצעות התמקדות בביטויים שמתמקדים על מיקום, עסקים קטנים יכולים לעקוף מותגי ענק ורשתות ארציות – אין סיבה שזה יהיה שונה גם עם העסק שלכם.

תייצרו תוכן איכותי שרלוונטי לתעשייה שלכם

אז מה היה לנו?!

מחקר מילות מפתח? – צ’ק

תכנון אסטרטגיית SEO נכונה – צ’ק

אז חברים, זה רק הבסיס של מה שצריך להיעשות בהמשך.

על הבסיס שכבר יצרנו, אנחנו צריכים להתחיל ולייצר קמפיין שיווקי של תוכן. שיווק תוכן היא דרך מדהימה למשוך קהל לקוחות פוטנציאלי (משהו בסגנון של מה שאני עושה עם הפוסט הזה J ) ולעזור להם ללמוד על העסק שלכם, השירותים או המוצרים שאתם מציעים וגם על התעשייה שלכם באופן כללי. חוץ מזה, זו דרך מצוינת להתבלט על פני המתחרים שלכם. זה נשמע כמו משהו שונה מ-SEO מסורתי אבל ההיפך הוא הנכון; היום בשנת 2016, SEO ותוכן הולכים יד ביד והם בלתי נפרדים. תשלבו אותם ותהפכו את האתר שלכם לאתר מנצח.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן