בניית קישורים מאתרים סמכותיים

זמן קריאה: 4 דקות
בניית קישורים מאתרים סמכותיים זה אחד הדברים החשובים ביותר עבור האתר שלכם. קישורים זה משהו שקל מאוד להשיג, אם לא איכפת לכם מאיפה הם הגיעו או אם הם באמת הולכים לעזור לכם.

אני מוצף באימיילים שמציעים לי קישורים בחינם. אני יכול להשיג קישורים של כיוון אחד עם דירוג גוגל של PR4 ב700 ש”ח או פחות. אני גם יכול לקנות קישורים ממאגרים של דומיינים שישמחו לעשות איתי עסקה זריזה. אני יכול להשתתף ברשתות קישורים “בטוחות” שמבטיחים לי שאני אראה עליה מטורפת בדירוג ובתנועה שיש לי לאתר.

אלו לא קישורים מאתרים סמכותיים. קישורים מאתרים סמכותיים זה משהו שלא פשוט להשיג. והם לא עולים 700 ש”ח, את זה אני יכול להבטיח לכם.

אז איפה מוצאים את הקישורים הסמכותיים האלה, איך אתם יכולים לזהות אותם, והכי חשוב, איך מגיעים למצב של בניית קישורים מהם? הכל במאמר הזה.

מה זה אתר סמכותי?

בוא נתחיל בלהגדיר מה זה אתר סמכותי ומה זה לא. זה לא תמיד האתרים שמופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. לפעמים אפילו לא מוצאים אותם בעמוד הראשון, תלוי באיזה יום מחפשים ובשינויים האחרונים באלגוריתם של גוגל. יש נטייה לנישות מסויימות להיות מלאות בספאם, מה שגורם לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש להיות פשוט זבל.

כמקדמי אתרים, אנחנו יודעים לא לסמוך באופן אוטומטי בתוצאות ה”טובות” ביותר שמופיעות לנו. תיקחו דוגמא ממישהו קרוב אליכם, מה אם המישהו הזה היה מחפש מלון בטבריה, הוא היה יכול להזמין את המלון שהופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש, ואז הוא היה בא ומתלונן על כמה המיטה הייתה גרועה ועל זה שזה לא היה קרוב ל”ארומה”.

תחשבו על רכילות. אם אתה שומע משהו אתה בד”כ בודק את המקור. אם חבר שלך משה ידוע בתור אחד שמפיץ שקרים והוא אומר לך שהחבר השני שלך יוסי פוטר מהעבודה שלו, סביר להניח שלא ישר תאמין למשה ואז תלך ותתקשר ליוסי ותגיד לו שאתה מצטער שהוא פוטר! נכון? או שתלך ותשאל את יוסי, או שאם אתה לא מצליח להשיג אותו אתה תשאל את חבר של יוסי כי הוא יודע הכל על יוסי.

אתר סמכותי הוא בדיוק כמו מישהו שאפשר לסמוך עליו שיתן לך את מה שאתה מחפש.

לפעמים יש לך מזל עם חיפוש מסויים והתוצאה הראשונה היא אתר סמכותי אמיתי. אבל בכללי אסור להסתמך על תוצאות החיפוש כדי לזהות מה אתר סמכותי ומה לא כי זה יכול לחזור אליך כמו בומרנג במיוחד כשיש הרבה תנודתיות בתוצאות החיפוש.

בוא נסתכל על אתר סמכותי אמיתי שאני יכול לערוב לו באופן אישי כדי שנבין מה הופך אתר לאתר סמכותי: www.ynet.co.il. רק לשם הבהרה, אין לי שום קשר אישי עם האתר הזה. אשתי שאלה שאלה באחד הפורומים שם אבל חוץ מזה, הקשר שלי לאתר הזה הוא לקרוא כתבות ולהשתתף בפורומים מדי פעם. אף פעם לא באמת ערכתי איזה מחקר על האתר הזה אבל כל פעם שהייתי מחפש חדשות בגוגל זה האתר שהיה מופיע.

מה שהופך את האתר הזה לאתר סמכותי הוא שהוא כמעט כל הזמן מופיע בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש שמחפשים דברים שקשורים לחדשות והוא לא עושה את זה באמצעות דחיפת מילות מפתח או דברים מתוחכמים אחרים, אלא באמצעות כמות התוכן והידע של המשתמשים שלו בפורומים השונים.

זה פשוט אתר ממש ממש טוב, נקודה. אתה יודע באופן אינסטינקטיבי שאתה יכול לסמוך על המידע שיש שם. זה מספיק טוב בשביל המיליונים שמשתמשים בו כל חודש, וזה מספיק טוב בשבילי.

דרכים ישנות מול דרכים חדשות לזיהוי אתרים סמכותיים

בזמנו היית יכול להסתמך על התוצאות הראשונות בגוגל כדי לזהות אתרים סמכותיים. אבל אז התחלנו לנסות ו”לתחמן” את הרשת בכל מיני דרכים.

ב-2004 הייתי יכול להיות בתוצאות החיפוש בכמעט כל אתר שהייתי עובד עליו באמצעות הסוואה, לדוגמא. זה היה יכול להיות אתר ממש גרוע ולא ידידותי למשתמש, מלא בכלום ובתיאורי מוצר משעממים, בקיצור לא אתר שהייתי קונה ממנו, והייתי יכול לעזור להם לעשות כסף בקלות.

היום לעומת זאת, זה הרבה יותר קשה כי יש כל הזמן שינויים באלגוריתם שמיועדים להילחם בקידום השחור הזה, שלפעמים ממש דופקים את הכל ודוחפים אתרים טובים למטה יותר בתוצאות החיפוש. יש אנשים שעדיין מסתמכים על מדדים כמו ה PageRank בסרגל הכלים של גוגל או MozRank כדי לקבוע את הסמכותיות של אתר מסוים, אבל זה כל מדי להשתמש בשיטות שהם אמינות באותה מידה כמו Alexa בערך.

היום יש לנו סימנים חברתיים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, שגם אותם ניתן לתחמן כמובן, אבל ניתן להבחין במעורבות אמיתית של משתמשים ברשתות החברתיות והאתר עצמו אם אתה לוקח את הזמן לבדוק את זה לעומק.

היום אתה צריך לעבוד קשה יותר מאשר פעם, כי היום, אתה לא יכול פשוט לסמוך על מישהו עם 16,000 עוקבים בטוויטר. אתה יכול למצוא פוסט שיש לו 500 ציוצים ואפס תגובות, וכשאתה בודק את הפוסט הזה לעומק, אתה מגלה שרובו זה טוויטים אוטומטיים וספאם.

היום, לא משנה כמה אני שונא להגיד את זה, אתה פשוט לא יכול להסתמך על מדדים כדי למצוא אתר סמכותי. אתה צריך לעשות את העבודה הקשה ולבדוק את זה לעומק.

אתה לא תמיד יכול להשתמש בכלים שיעזרו לך למצוא את האתרים האלה. אם תבלה זמן מסויים באתר ותסמוך עליו, אז סביר להניח שזה האתר הסמכותי שאתה מחפש.

אז איזה סימנים אנחנו צריכים לחפש כדי לסמוך על אתר מסויים? בשבילי, מעורבות חברתית זה משהו חשוב מאוד. אם יש לאתר הזה תוכן שמתעדכן באופן קבוע והוא מקבל הרבה לייקים עם אנשים שמצייצים בו, או משתמשים בו בפייסבוק, ומפיצים אותו בגוגל פלוס ומגיבים עליו, אז זה סימן מעולה שאנשים סומכים עליו.

אני באופן אישי מאוד אוהב להסתכל על קישורים נכנסים (מן הסתם) של כולם אז אם אתה יודע איך עושים את זה בצורה טובה, לך על זה, אבל לרוב האנשים אין את הזמן או הידע לעשות את זה אז לאותם אנשים הייתי אומר להסתמך על הרשתות החברתיות.

סוגים עיקריים של אתרים סמכותיים

עם הצורה שהרשת עובדת היום, אתה צריך להשתמש בכמה שיותר שיטות כדי למצוא את המידע שאתה ממש רוצה. (השיטה שאיתה אני מחפש זה חצי חיפושים רגילים וחצי חיפושים ברשתות חברתיות. אבל יש לי יותר ויותר נטייה לכיוון הרשתות החברתיות כי תוצאות החיפוש שם לא כ”כ תנודתיות – אין שינויי אלגוריתם בטוויטר! – וזה קל ומהיר לתקשר שם)

בוא נעבור על כמה מסוגי האתרים הסמכותיים שקיימים ואז נביא דוגמאות אמיתיות עם טיפים על מה לחפש.

בלוגים

אם אתה נמצא בסוג כזה של תעשייה שמייצרת הרבה תוכן ברשת בתדירות גבוהה ויש לך את הזמן והכוח להתעדכן כל הזמן, אז אתה בטח יודע מי הם הכותבים הסמכותיים בתעשייה הזו. אם אתה משתתף בהרבה ועידות, אז אני מתאר לעצמי שאתה יודע מי הנואמים הנחשבים שם. אבל לצערנו לא לכולם יש את המותרות הזאת.

הנה הסיבה שבגללה אני אוהב כלים של הרשתות החברתיות כמו Crowdbooster, שנותן לך טיפים על איזה אנשים כדאי לך לעקוב ולתקשר איתם בהסתמך על רמת ההשפעה שיש להם. אתה גם יכול לראות מי האנשים המשפיעים שעוקבים אחריך ולראות מי שולח לך טוויטים בחזרה הכי הרבה.

אלה שיטות מעולות למצוא אנשים פעילים ברשתות החברתיות, ובחלק גדול מהפעמים, אלה אנשים סמכותיים מעולים. ברגע שאתם מוצאים אחד, תבדקו אותו בבדיקה פשוטה בגוגל.

טיפ: אם מישהו מהם הוא כותב סמכותי, סביר להניח שתהיה להם נוכחות חברתית גדולה עם הרבה מעגלים בגוגל+, חשבון טוויטר פעיל וכמות גדולה של מאמרים, כי אתה לא נהיה כותב סמכותי עם 5 פוסטים. תחפשו אנשים שכותבים תוכן מעניין, מדויק, שימושי וכזה שמעורר השתתפות פעילה של הקוראים שלו.

מקומי

אתרים כמו לשכת המסחר, אתרים לימודיים מקומיים, אתרי חדשות קטנים, ארגוני סחר, ארגוני צדקה, תחנות רדיו וכו’. אם היית רוצה לדעת מה קורה עם מישהו באשדוד נניח, תחשוב על איזה אתר היית סומך, וסביר להניח שזה יהיה אתר סמכותי.

כדי למצוא אותם, אתם יכולים פשוט לחפש נושאים כמו “חדשות באשדוד” וכו’. בחלק גדול מהפעמים אתרים כמו לשכת המסחר יובילו אתכם לאתר סמכותי מקומי מעולה דרך הקישורים באתר שלהם.

תעשייה

לא משנה באיזו תעשייה אתם, אתם בטח יודעים על איזה אתר או כמה אתרים שאתם הולכים אליהם בשביל לקבל מידע שימושי.

חיפושים שקשורים לתעשייה שלכם יכולים להביא אתכם לאתרים האלה אבל בחלק גדול מהפעמים גם יגרמו לכם “להשתכשך” בהרבה ספאם בחלק מהפעמים. אתם יכולים גם להשתמש ברשתות החברתיות כדי למצוא את האתרים האלה. בחלק גדול מהפעמים הכותבים הסמכותיים בתעשייה שלכם יכתבו על האתרים האלה.

חדשות

אם אתם לא יודעים באופן מיידי על איזה מהם לסמוך, אתם יכולים להגדיר את ה Google alerts לחיפושים שלכם ולבדוק את החדשות שם. אם תחפשו “מילת מפתח ו-חדשות” גם כן יעזור לכם למצוא כמה אתרי חדשות טובים.

אתרי חדשות יכולים להיות בעייתיים כי אנשים לא שמים את הפוסטים שלהם בוואללה חדשות נגיד. אתה צריך ליצור מערכת יחסים ולקבל תשומת לב, אז איך עושים את זה? על ידי כתיבת תוכן חדשותי כמובן.

דוגמאות אמיתיות

זה לא תמיד קל לדעת איפה לחפש כדי למצוא אתרים סמכותיים. בקידום אתרים זה די קל כי יש לנו המון כנסים, מאמרים ופרסומים שקשורים לתעשייה שלנו.

בואו נסתכל על כמה דוגמאות שהם לא כאלה קלות ונראה איך אנחנו יכולים למצוא את מה שאנחנו מחפשים.

צימרים

נניח שקניתם בית ענק ושיפצתם אותו כדי להפוך אותו לצימר חדש. יכול להיות שאני טועה אבל לא נראה לי שיש הרבה כנסים שקשורים לצימרים. אתם ממוקמים במקום קטן ואתם מקווים למשוך תיירים שיבואו להתאכסן אצלכם שהם נוסעים לצפון.

השקעתם הון תועפות על השיפוץ ולא נשאר לכם כמעט כסף לשיווק. מה אתם יכולים לעשות בשביל בניית קישורים מאתרים סמכותיים?

הייתי פונה לרשות המקומית ומודיע להם שפתחתי צימר חדש ואני מציע 10 אחוז הנחה למי שיזמין 2 לילות דרך קישור מהאתר של הרשות המקומית.  אחלה דרך להשיג קישור .muni וזה מעולה למסכותיות מבחינת דירוג ותנועה לאתר. הייתי עושה אותו דבר עם העיתון המקומי וכו’ וכו’. כשאתם משלבים הנחה עם משאב מעולה זה מצב שכולם מרוויחים בו.

הייתי מפרסם את עצמי גם בפורטלים גדולים ואיכותיים של צימרים. זאת גם דרך מעולה של בניית קישורים מאתרים סמכותיים.

סוכנות רכב

יש לי חבר שמוכר מכוניות באשדוד אז בוא נראה מה הוא יכול לעשות: יש לו אתר משלו והוא עובד עבור זכיין גדול. גם פה הייתי מציע לו להשתמש בהנחה וללכת על הכיוון של סטודנטים או צעירים והייתי מציע הנחה קטנה לסטודנטים מהעיר או לנהגים חדשים שהגיעו לאתר שלו דרך קישור מהמכללה באשדוד.

הייתי ממליץ לו גם ליצור בלוג שהוא יוכל לכתוב בו על נושאים כמו סיבות לקנות מכונית חדשה ולא מכונית משומשת וליצור חידון כיפי שמתאים בין הלקוח למכונית, ואז הוא היה פונה לבלוגרים סמכותיים מהתחום שמצאתי מהרשתות החברתיות.  הוא היה יכול להציע להם לכתוב פוסט אורח, ובתמורה לקבל נסיעת מבחן על המכונית הכי מפוארת שלו.

ספר כלבים

מה אם אתה ספר כלבים? הייתי פונה לכל הוטרינרים באזור והייתי בודק מי מהם לא מציע את השירות הזה, ואז הייתי מבקש מהם קישור באתר שלהם. אם הם כן מציעים את השירות הזה, בכל זאת תבקשו קישור למקרה שאחד המטופלים שלהם גר במרחק גדול מהם אבל גר קרוב אליך וצריך תספורת מהירה לכלב שלו. הייתי עושה דבר עם חנויות בעלי חיים מקומיות ומקומות שמוכרות אוכל ואביזרים לבעלי חיים.

הייתי גם מתנדב פעם בחודש לספר כלבים באיזה עמותה לבעלי חיים בתמורה לקישור באתר שלהם.

החלק הקשה

עכשיו שאנחנו יודעים מה לחפש, איך אנחנו מגיעים למצב של בניית קישורים באתרים האלה?

  • תבקשו: הטקטיקה שאני כותב עליה היא על שליחת אימייל ובקשת קישור. הרבה אנשים אומרים שהם מתעלמים מהאימיילים האלה, אבל אנחנו מקבלים הרבה מאוד קישורים בצורה הזו. אני לא אומר שתעשו רק את זה אבל מהנסיון שלי, זה אחלה דרך של בניית קישורים מעולים.
  • תשתמשו בטקטיקת בניית קישורים שבורים: אם קישור באתר מסויים מוביל לעמוד שלא קיים יותר או לאתר לא פעיל, רוב מנהלי האתרים יעריכו אתכם אם תעירו להם על זה, במיוחד באתרים סמכותיים עם קהילות גדולות כי מנהלי האתרים האלה באמת רוצים לתת למשתמשים חווית משתמש טובה, וקישורים שבורים הם לא בדיוק חוויה טובה.
  • תייצרו משהו מעניין או שימושי ותקדמו אותו: אם אתם טוחנים מחדש את אותו הנושא כמו כולם, אז סביר להניח שלא תגיעו לכמות גדולה של קישורים. לעומת זאת, אם אתם מציעים משהו שונה או שימושי במיוחד (כמו קבוצות שונות של מידע שקשור אחד לשני ברשימה אחת) אז סביר להניח שתצליחו לבנות קישורים.
  • בניית קישורים באתרים שהאתרים הסמכותיים מקשרים אליהם: אם אתם רוצים קישור באתר חדשות פופולארי ואתם לא מצליחים להשיג אותו, תבדקו אם יש אתרים שהאתר הזה מקשר אליהם, שהם פוטנציאל טוב, ותשמשו באיזו שיטה שאתם רוצים כדי לבנות שם קישור. זה כמובן לא יהיה אותו דבר כמו קישור באתר הסמכותי עצמו אבל זה גם יותר טוב מכלום.

אם תוכן זה הדבר החשוב ביותר, מה הופך תוכן לסמכותי?

ואחרון חביב, בוא נדבר על מה הופך תוכן תוכן לסמכותי. אתם רוצים בניית קישורים מתוכן סמכותי אבל אתם גם רוצים לכתוב תוכן סמכותי כי זה יכול להביא לכם קישורים מעולים.

תוכן סמכותי צריך להיות משהו שאפשר לאמת אותו במקום אחר. אם כל האתרים הגדולים אומרים משהו אחד ואתם אומרים את ההיפך, אתם לא יכולים לצפות שמישהו יחשוב שאתם אלה שצודקים, אפילו אם זאת האמת. תוכן סמכותי צריך להיות עם היכולת לגבות את עצמו בין אם זה ציטוט ממקורות אחרים או על ידי הוכחות.

תזכרו: קישור איכותי אחד שווה הרבה מאוד קישורים לא איכותיים!

 



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support