כיצד להגדיר את Google Tag Manager לניטור מתקדם של אתר
נראה כי כל אחד מדבר על מערכות ניהול תגיות, אבל איך זה באמת עובד? Google Tag Manager (GTM) מאפשר לך לנהל תגים ולנטר את הפעילויות באתר שלך בצורה פשוטה אך מתקדמת. אז איך מתחילים? הכנס אותנו לעולם המרתק של GTM, ובוא נעמוד על כל הפרטים הקטנים שיכולים לשדרג את האתר שלך בכמה דרגות.
מה זה Google Tag Manager ואיך זה יכול לשנות את המשחק?
GTM הוא כלי בחינם מבית גוגל המאפשר לך להוסיף תגים (כמו תגים של גוגל Analytics, פיקסלים של פייסבוק ועוד) לאתר שלך מבלי לגעת בקוד. מדובר באנשים של ממש, שלעתים יתחילו בחיוך ואז יתעצבנו כשצריכים לתקן בעיות שנגרמות עקב ניהול לקוי של תגים. מה עושים? פשוט לוחצים על כמה כפתורים והופ! הכל מתנהל כמו מכונה משומנת.
היתרונות של שימוש ב-GTM
- כלי חזק ונגיש: לא צריך להיות מתכנת על מנת להפעיל אותו!
- ניסויים אמידים: אפשר לבצע ניסויים, לראות מה עובד ומה לא, ולבצע שינויים און-ליין.
- מחבר בין פלטפורמות: אפשר לשלב בין כלי ניתוח שונים בצורה חלקה.
אז איך מתחילים? הצעד הראשון: להקים חשבון GTM
לאחר שנרשמת והגעת למסך הבית של GTM, תצטרך להקים חשבון חדש. זה פשוט כמו לרשום את השם של האתר שלך ולחכות שילחצו על כפתור ‘צור חשבון’. תהליך ההקמה הוא חלק וקל, אך זה לא הסוף – עכשיו מתחילים ההתעסקות האמיתית.
חדש? הכין את עצמך לשאלות הבאות:
- איך אשיג את הקוד של GTM?
- האם יש לי צורך במפתח מפתחים?
- איפה אני שם את הקוד הזה על האתר שלי?
לא לפחד – הכל פתור! עליך להעתיק את הקוד ששיגרת שנית ולטמיע אותו לפני תג ה
</head>
באתר שלך. בהחלט לשקול לעדכן את התיעוד שלך על זה.
מהם התגים? ומה לעשות עם התגים שנוצרו?
כשתעבור על הקטגוריות השונות ב-GTM, תמצא מגוון רחב של תגים שאפשר להוסיף לאתר שלך. כל תג עוסק במשהו שונה: מעקב אחר קליקים, המרות, פיקסלים ועוד. אז מה עושים?!
כיצד להוסיף תג?
- בדיוק על ידי לחיצה על “צור תג חדש”.
- בחר את סוג התג שתרצה להוסיף.
- מלא את כל הפרטים הדרושים ו… פו! התג שלך מוכן לפעולה.
נסים לרופף עד כמה נעים! השאלה הנשאלת היא האם אתה ממש מבין מה עשית שם – שאלה לי שיש לה תשובות רבות.
מהו טריגר? כיצד להפעיל את התגים?
כעת, לאחר שהבנת את התגים, הגיע הזמן לנושא הקרדינלי – הטריגרים. הטריגרים הם מה שמפעיל את התגים שלך. האם ברצונך להפעיל תג בלחיצה על כפתור? או אולי כאשר מישהו גולל למטה בדף? הגעת למקום הנכון!
כמה סוגי טריגרים? תבחר את שלך!
- קליק על קישור
- טעינת עמוד
- שליחת טופס
כמובן, נדגיש שהטריגרים הם הכלים שדרכם אנחנו מדויקים יותר במעקב אחר נתוני הדש בורד הוירטואלי שלנו.
איך יודעים אם כל זה עובד?
אם אתה רוצה לדעת אם התגי שלך עובדים טוב, אתה בהחלט צריך להשתמש בפקד ה”בדוק” של GTM. זה בדיוק כמו תאונת רכב: אתה ממש לא רוצה לגלות בשלב מאוחר מדי שנהגת ממש רע.
איך לבדוק את התגים?
- לחץ על “תצוגה מקדימה”.
- גלוש באתר ובדוק אילו תגים נטענים.
- ודא שכל התגים עובדים כמתוכנן.
סיכום: GTM – העתיד בידיך!
נראה ש-Google Tag Manager הוא המפתח לניהול יעיל של תגים, והניתוח המתקדם של האתר שלך. עם כל האפשרויות, התגיות והטריגרים, יש לך את הכוח להרים את האתר שלך לגבהים חדשים של אנליטיקות. אז, צא לדרך ובנה את התשתית המושלמת לאתר שלך. אומרים שאין מתנות חינם, אבל ה-GTM בהחלט מתקרב ללמה זה לא נכון!
שאלות נוספות שתרצה לשאול:
- איך GTM משתלב עם Google Analytics?
- מה עושים במקרה של תקלות בתגים?
- כיצד מאחסנים תגים לקמפיינים קטנים?