מדריך קידום אתרים בוורדפרס

רוצים להיות ראשונים בגוגל?

אז אתם צריכים להתחיל ולעשות אופטימיזציה לאתר הוורדפרס שלכם כבר מהיום הראשון. חשוב מאוד להבין, שנכון לשנת 2017, מנועי חיפוש מתמקדים בתוכן איכותי ובמעורבות המשתמש. אלו הם מונחי המפתח שסביר להניח שתשמעו כשאתם מתחילים ללמוד קידום אתרים.

תמונה של מחשב

ולוודא שגוגל יקרא אותו וגם ידרג אותו גבוה.

זה יבטיח לכם שבכל פעם שתכתבו פוסט חדש או תיצרו עמוד חדש, האתר שלכם ידורג בגוגל מהר יותר וגבוה יותר, כל פעם וכל הזמן!

אתם לא יכולים היום להרשות לעצמכם להיות רק “טובים” בקידום אתרים.

אתם חייבים לדעת איך להיות מדורגים בגוגל בצורה מהירה ולא פחות חשוב, בצורה נכונה.

אנחנו מקדמים אתרי וורדפרס במשך שנים וקידמנו או בנינו מאות אתרים במרוצת הזמן ולמדנו מה הדרך הטובה ביותר לבנות אתר בוורדפרס ולקדם אותו בגוגל.

אם אתם חלק מהתלמידים שלנו, אז אתם בטח כבר יודעים את זה.

עכשיו אנחנו נותנים לכם את ההזדמנות ללמוד את כל מה שאנחנו למדנו וגם ליישם את זה.
בנוסף, אתם תוכלו לראות למה הצעדים האלו הם קריטיים לכל מי שרוצה לבנות אתר חדש ולגרום לו להיות מדורג גבוה בגוגל.

איך לבנות ולייעל את אתר הוורדפרס שלכם לקידום אורגני

הגישה שלי לקידום אורגני בוורדפרס תמיד הייתה דרך העקרונות המרכזיים של קידום אתרים אורגני.

אני מתמקד ב-3 הגורמים הראשיים שמשפיעים על דירוג האתר שלנו בגוגל ועל ידי כך אני יכול לרכז את מאמצי הייעול שלי.

3 הגורמים הראשיים לקידום אתרים הם:

  • קידום אורגני ON-SITE (בתוך האתר)
  • קידום אורגני ON-PAGE (בתוך הדפים)
  • קידום אורגני OFF-SITE (מחוץ לאתר)

אנחנו נעבור על 3 הגורמים האלו במדריך ואני מאמין שבסוף אתם תוכלו להיות רגועים שהאתר שלכם מוכן לאתגר שנקרא גוגל.

האתר שלכם יוכל למקסם את מלוא הפוטנציאל שלו במובן של דירוגים ואתם תוכלו לראות איך התוכן החדש שלכם מקדם תוצאות מצויינות וחשיפה מדהימה.

הכל מתנקז בהקמת בסיס טוב לקידום אורגני וזה מה שאנחנו הולכים לעשות.

נעבור אתכם צעד צעד ונוודא שאתם לא מפספסים שום גורם חיוני להצלחה של האתר שלכם.

1.    בחירת שם הדומיין שלכם

לפני כמה שנים, לבחירת שם הדומיין לאתר שלנו הייתה חשיבות מכרעת.

הביטויים שהיו בדומיין, או אם זה היה עם סיומת co.il, לכל אלה הייתה חשיבות מאוד גדולה.

היום אלו לא מסוג הדברים שאתם צריכים לדאוג לגביהם. היום כל דומיין שתבחרו יהיה בסדר.

למרות הכל, אני עדיין חושב שבחירת שם דומיין יכול להיות חשוב במובן של מיתוג, והעברת המסר ללקוח.

כדאי מאוד לבחור שם דומיין שיהיה קל לזהות אותו וקל לזכור אותו.

כל דבר אחר שהוא מורכב או ארוך מדי יהיה ככל הנראה טעות.

אז תבחרו את השם הנכון כבר בהתחלה וגם אם תכניסו כמה ביטויים רלוונטים לכותרת של האתר, זה גם יכול לעזור קצת אבל זה לא באמת ישנה הרבה.

מיתוג יהיה יותר חשוב לעסק שלכם בהסתכלות לטווח הרחוק.

אחת השאלות שאנחנו נשאלים הכי הרבה היא האם כדאי לשים “WWW” בתחילת הדומיין או לא.

התשובה היא שאתם לא צריכים להשתמש בקידומת WWW לצרכי קידום אורגני. ישנם אולי כמה יתרונות לזה ובגדול אני כן ממליץ על זה, אבל זה לא מה שיעשה את ההבדל במאמצי הקידום האורגני שלכם.

2.    בחירת שרת האחסון שלכם

אז כן, שרת אחסון טוב הוא חלק חשוב במאמצי הקידום לאתר הוורדפרס שלכם (או לכל אתר אחר לצורך העניין).

שואלים אותי לא פעם, למה שרת אחסון הוא חלק כל כך חשוב והתשובה לזה היא מאוד פשוטה.

אחד מגורמי הדירוג של Google הוא מהירות האתר (זמני טעינת הדף). גוגל בודקת את זה הן עבור גרסאות Desktop (שולחן העבודה) והן עבור גרסאות המובייל של האתר שלך, וכל אחת מהן תשפיע על דירוג האתר שלך בהתאם.

זמני הטעינה ומהירות האתר מושפעים בצורה מאוד משמעותית על ידי שרת האחסון של האתר שלכם. ככל שהשרת שלכם יהיה טוב יותר, כך האתר שלכם יהיה מהיר יותר וזמני הטעינה שלו יהיו קצרים יותר.

אחד מגורמי הדירוג החדשים והחשובים ביותר של גוגל הם “חוויית משתמש” (User Experience או UX בקיצור).

מהירות האתר וזמני טעינה הם חלק מזה והם קריטיים לחויית משתמש טובה ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתעלם מזה.

אני אוהב להשתמש ב-2 שניות ככלל אצבע למהירות טעינה טובה של דף אינטרנט.

גוגל עצמם אומרים שיש לנו בממוצע 2 שניות כדי ללכוד את תשומת הלב של המקרים שלכם באתר.

אם העמוד שלכם לא נטען תוך 2-3 שניות, כנראה שיש לכם בעיה.

יש דרכים אחרות לשיפור חוויית המשתמש, מהירות האתר וזמני הטעינה; אבל בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר עם שרת האחסון שלכם.

אנחנו נעבור על דרכים נוספות כדי לשפר את זה בשלב מאוחר יותר במדריך, אז בבקשה המשיכו לקרוא.

ישנם לא מעט ספקי אחסון בשוק, אבל יש לי כמה המלצות שהכנתי עבורכם שיעזרו לכם להתחיל.

  • ג’ט סרבר (JETSERVER) – שרת אחסון מהיר ואמין בסה”כ. מאפשרת לכם אחסון של אתרי וורדפרס על גבי שרת לינוקס בנוסף והמחירים שלהם והתוכניות שלהם מתחילות ב-45 ₪ לחודש
  • יופרס (UPRESS) – מתמחים באחסון אתרי וורדפרס, מציעים מהירות ממש טובה ואבטחה שמתיימרת להיות לא מתפשרת יחד עם ממשק ניהול קל ונוח. חבילות מתחילות ב-15$ לחודש עם אפשרות להחזר כספי מלא תוך 30 יום.
  • SiteGround (חו”ל) – מתמחים באחסון וורדפרס במחירים שמתחילים ב 3.95$ לחודש בלבד עם SSL חינם, CDN ו Supercacher

ברגע שבחרתם לכם שרת אחסון והתקנתם את אתר הוורדפרס שלכם, אנחנו מגיעים לשלב שבו אנחנו “חופרים” וצוללים לתוך ההגדרות והאופטימיזציה של האתר שלכם.

תעודת SSL

תעודת SSL לאתר שלכם היא דבר נהדר ותורמת רבות לאבטחה של האתר. זהו גם גורם דירוג טוב עבור גוגל. אם כי זה גורם דירוג יחסית חדש, אנחנו יכולים להגיד די בבטחה שהחשיבות שלו תגדל עם הזמן.

אבטחה ובטיחות של אתר אינטרנט הם חלק מהמשווה שנקראת חויית משתמש, אז אני משוכנע שזה משהו שתצטרכו באתר שלכם בשלב מוקדם או מאוחר.

אני עומד להחליף כאן הכל ל-SSL בקרוב. זו הולכת להיות משימה לא פשוטה אבל אני יודע שאני חייב לבצע אותה.

זהו אחד מהדברים שבאמת צריכים להיעשות על ידי שרת האחסון שלכם. אם אתם לא יכולים לעשות את זה בעצמכם, תעזרו בתמיכה של שרת האחסון שלכם או אם אתם רוצים לעשות את זה לבד במדריך שלנו כאן

ברוב המקרים הם ישמחו לסייע, במיוחד אם זה אומר שזה יהפוך אתכם ללקוח לטווח ארוך.

לכל חברות האחסון שציינתי למעלה יש אפשרות של SSL מה שהופך את זה ליותר קל עבורכם כדי להתחיל.

אם אתם מריצים אתר סחר שמוכר מוצרים (ecommerce), אז אני ממליץ בחום לשדרג ל-SSL ברמה גבוהה יותר.

למטרות SEO באתר רגיל שהוא לא אתר סחר, האפשרות הבסיסית בהחלט מספיקה.

תגדירו את מבנה הקישורים שלכם (Permalinks)

אחרי שאתם מתקינים את וורדפרס, הדבר הבא שאתם רוצים לעשות הוא להגדיר את מבנה הקישורים שלכם.

זה יעזור לכם ליצור מבנה קישורים ידידותי ל-SEO באתר שלכם.

זה בעצם יהפוך את מבנה הקישור שמגיע כברירת מחדל באתר הוורדפרס שלכם מ:

https://www.seowho.co.il/?p=372

למשהו שייראה טוב בהרבה:

https://www.seowho.co.il/מדריך-קידום-אתרי-וורדפרס

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשנות ב:

הגדרות> Permalinks

ולבחור באפשרות של “Post Name” וללחוץ על Save

ברגע שסיימתם עם זה, יש לכם “מבנה קישורים ידידותי ל-SEO“.

הצעד הזה גם ייצור באופן אוטומטי את ההגדרות שבעצם גורמות לזה לעבוד בתוך קובץ ה .htaccess ששולט בהפניות, פקודות מיוחדות ופקודות השכתוב של כתובות האתר ומאפשרות את היצירה של כתובת ה-URL הזו שידידותית ל-SEO.

*הערה: אם אין לכם קובץ .htaccess, ביצוע הפעולה הזו ייצר לכם קובץ כזה באופן אוטומטי. בזמנו קרה שבטעות מחקתי את הקובץ הזה וכל מה שהיה עליי לעשות כדי לתקן את האתר שלי הוא בעצם לשמור את ההגדרות של מבנה הקישורים שלי וזה יצר לי קובץ חדש ותיקן לי את האתר באופן מיידי.

4. תתקינו את תוסף ה-SEO של YOAST

זה אולי יישמע לכם קל, אבל התקנת תוסף (Plugin), לא משנה כמה תכונות יש לו, לא ישפר את האתר שלכם מבחינת SEO.

יש עדיין הרבה מאוד שלבים שאתם צריכים לעשות לאחר ההתקנה עד שהאתר שלכם יהיה באמת ממוטב ל-SEO (SEO OPTIMIZED)

אתם יכולים לחפש את התוסף מהאדמין של אתר הוורדפרס שלכם על ידי לחיצה על Plugin > Add New ולהקליד “Yoast SEO” בשורת החיפוש.

לאחר מכן אתם יכולים להתקין ולהפעיל את התוסף ישירות מפאנל הניהול של וורדפרס.

אגב, אם אתם מעדיפים לעשות את זה באופן ידני, אתם יכולים להוריד את התוסף ממאגר וורדפרס כאן.

תוסף ה-SEO לוורדפרס  הוא אפשרות חינמית מצוינת למטב את האתר שלכם ולבצע את הפעולות הנדרשות מבחינת SEO. ישנה גם גרסת פרימיום בתשלום לתוסף אבל לא הייתי רץ וקונה אותה אם האתר שלכם לא נמצא בנישה תחרותית במיוחד.

5. הגדרות כלליות לתוסף של YOAST SEO

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות לאחר ההתקנה הוא לחבר את האתר שלנו עם Google Search Console.

אנחנו עושים את זה בחלק של ההגדרות הכלליות (General) של התוסף בכרטיסייה Webmaster Tools Verification.

חיבור מסוף החיפוש גוגל

מה שזה מאפשר לנו לעשות הוא לאפשר לנו להשתמש בכלים בתוך ה- Search Console של גוגל כדי לאנדקס ולסרוק את האתר שלנו ברגע שאנחנו מוכנים ועוד כמה דברים נוספים.

זה מה שאנחנו צריכים לעשות.

  1. ליצור חשבון ב- Google Search Console
  2. ללחוץ על הכפתור האדום “Add a Property”
  3. לבחור באפשרות האימות Meta Tag Verification
  4. להעתיק את קוד ה- html של תגית המטא ולהדביק אותה אל תוך החלק של Google Search Console באזור האימות של התוסף של Yoast SEO ונלחץ על כפתור השמירה.
  5. נחזור לעמוד של Google Search Console ונלחץ על כפתור Verify
  6. זהו! האתר שלכם אמור להיות מחובר ומקושר כעת ל Search Console ו- WMT (Webmaster Tools

מנהל אתר

עכשיו שאתם מחוברים ל- Search Console אתם תוכלו לבצע כמה משימות שנעבור עליהם קצת יותר מאוחר במדריך.

תוסיפו מידע על החברה או העסק

בחלק של ההגדרות הכלליות של YOAST ( General Settings), אתם צריכים להוסיף את המידע על החברה שלכם, האתר שלכם או העסק שלכם.

זה מאפשר לגוגל לזהות את האתר שלכם בעת החיפוש על ידי השם שלו או השם החלופי שלו.

זה די פשוט למען האמת.

פשוט תעקבו אחרי ההוראות ותשימו את הפרטים שלכם לפי הפורמט למטה.

Yoast

הגדרת כותרות ונתוני מטא לפוסטים

תוסף ה-SEO של YOAST יוצר באופן אוטומטי מטא דאטא (נתוני מטא) וכותרות כדי שגוגל ומנועי חיפוש אחרים יוכלו לקרוא אותם.

אתם יכולים לעשות שינויים קטנים, אבל החבר’ה שפיתחו את התוסף ב- Yoast בהחלט יודעים מה הם עושים ובעיניי הם נחשבים לטופ שבטופ העולמי מבחינת ההבנה שלהם בקידום אורגני.

קחו את ההמלצות שלהם ברצינות ותיישמו אותם.

יש 2 חלקים בתוסף של Yoast ששולטים בפוסטים ו, בכותרות המטא ובתיאורי המטא (Page Meta Titles ו Meta Descriptions).

ההגדרות הראשיות של התוסף וההגדרות הספציפיות של העמוד או הפוסט.

אני אראה לכם איך להגדיר כל אחד מהם כדי שתוכלו לקבל את האופטימיזציה הטובה ביותר.

תבנית לאופטימיזציה של הכותרות והתיאורים

ההגדרות הראשיות של התוסף ב- Wp Admin, שולטות בתבנית שעוזרת לוודא שכל הכותרות והתיאורים כתובים עבור כל פוסט ועמוד באתר שלכם.

תתחילו בכך שתלכו לאזור של הכותרות ותגיות מטא בתוסף של Yoast.

כותרות-ותגיות-מטא

אתם יכולים לראות את תבנית התגיות של Yoast שאני משתמש בה עבור פוסטים בבלוג (תשתמשו בהגדרות ברירת המחדל של Yoast גם בעמודים).

אתם יכולים להשתמש בתגיות האלה לאורך ההגדרות של Yoast גם עבור כותרות וגם עבור תיאורים כך שכל עמוד וכל פוסט יהיה מוכן מבחינת SEO בלי קשר למה שתעשו.

קבלו עוד כמה תבניות של תגיות שאתם יכולים להשתמש בהם בחלק הזה:

  • קטגוריות, תגיות וטקסונומות אחרות:
    %% term_title %% %% ספטמבר %% ארכיון  דף %% %% %% %% SITENAME
  • דפי חיפוש:
    חיפשתם אחר %%searchphrase%%%%sep%% %%sitename%%
  • דפי 404:
    שגיאת 404 – העמוד לא נמצא %%sep%% %%sitename%%
  • ארכיונים של הכותב:
    %%name%% %%sep%% Author at %%sitename%%

אם אתם משתמשים ב-  Custom Post Types, אז אני ממליץ להשתמש באותם הגדרות שתיארתי למעלה לעמודים ופוסטים.

אופטימיזציה עבור דפים ופוסטים בודדים

יש מקום נוסף שבו אתם יכולים לערוך כותרות ותיאורים וזה ישירות בעריכה של פוסטים ודפים.

זה מאפשר לכם לעשות קידום אורגני מותאם אישית לאותם עמודים כדי באמת לעשות אופטימיזציה “אישית” לכל פוסט או עמוד שאתם יוצרים.

yoast3.png

התוסף ינתח את הכותרות שלכם, את המטא ואפילו את התוכן של הפוסט או העמוד ויאפשר לכם לדעת אם האופטימיזציה הנוכחית שלכם מספיק טובה או לא.

זה מעולה במיוחד שאתם רק מתחילים.

זה ממש נותן לכם ניתוח מלא יחד עם תובנות על כל הדברים שיאפשרו לכם לכתוב כותרות ותיאורים טובים יותר עבור SEO ויאפשר לדרג את האתר שלכם טוב יותר ומהר יותר.

הגדרות קטגוריות ותגיות

כשזה נוגע לקטגוריות ותגיות, כלל אצבע הוא לאפשר לקטגוריות להיות מאונדקסות  ולהגדיר את התגיות שלכם ל – noindex.

הסיבה העיקרית לזה היא כי אנשים נוטים להוסיף המון תגיות לאתר שלהם.

גוגל עדיין תעקוב אחר התגיות, אבל היא לא תאנדקס אותם, מה שימזער בעיות של תוכן משוכפל.

*אם אתם לא מתכוונים להשתמש בהמון תגיות אז אין בעיה להגדיר אותם לסטטוס index.

בסופו של דבר אנחנו רוצים אתר שיהיה טוב ככל הניתן מבחינת SEO.

גוגל עדיין תעקוב אחר הקישורים בכל מקרה וזה הדבר הכי חשוב עבורנו במקרה הזה.

אם אתם משתמשים בטקסונומות מותאמות אישית, אני ממליץ להגדיר אותם ל index כי ברוב המקרים גוגל תייחס להם תשומת לב מיוחדת.

yoast4.png

הגדרות ארכיון מחברים וארכיון תאריך

עבור הגדרות ארכיון מחברים שלך (בכרטיסייה ‘ארכיון’), אני ממליץ לא להפעיל את זה אלא אם יש לך בלוג רב-משתתפים עם הרבה תורמים. תוכל לראות את ההגדרות המומלצות שלי למטה.

אל תפעילו את הארכיון תאריך כי הם פשוט יוצרים המון תוכן משוכפל באתר שלכם וזה לגמרי לא טוב מבחינת SEO/

ארכיון

הגדרות גלובליות לאתר

בכרטיסייה “אחר”, תשתמשו בהגדרות ברירת המחדל של Yoast.

כפי שאתם יכולים לראות בתמונה למטה, אני ממליץ לא לאנדקס דפי משנה של ארכיון ואני לגמרי לא ממליץ להשתמש בתגית של Meta Keywords באתר שלכם.

גוגל לא מזהה יותר את תגית ה- Meta Keywords ואם אתם משתמשים בה אז אתם פשוט מבזבזים את הזמן שלכם.

כותרות-ותגיות-מטא

 הגדרות מפת XML

אני ממליץ לשמור על ההגדרות שמגיעות כברירת מחדל עבור המפת XML ( SEO  > מפת XML) בתוסף של Yoast.

אם אתה ברמה של משתמשים מתקדמים, אתם יכולים להיכנס לכל אזור כרטיסייה ולבחור אזורים מסויימים באתר שלכם שאתם לא רוצים שיופיעו במפת ה-XML.

אם אתם לא בטוחים ב-100% במה שאתם עושים אז רצוי לא לגעת בזה כי ההגדרות האחרות שנגענו בהם בעצם אומרות לגוגל איך להתייחס לתוכן שלכם.

XML

שלחו את מפת ה- XML שלך ל- Google Search Console

ברגע שיצרתם את מפת ה-XML שלכם, האינסטינקט הראשוני שלכם יהיה לשלוח את זה ישר לגוגל.

אז אני ממליץ להקים לפחות בסיס מסוים של כמה קטגוריות, כמה דפים עיקריים (אודות, יצירת קשר, תקנון וכו’) ולייצר לפחות 2 פוסטים לפני שאתם שולחים את זה לגוגל.

בדרך הזו אתם מראים לגוגל שיש לכם משהו שווה לאנדקס.

אם אתם לא מוכנים לביקור של גוגל, אז תמתינו עם זה עד שהאתר שלכם יהיה מוכן.

ברגע שתהיו מוכנים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לחשבון ה- Search Console שיצרתם קודם לכן.

באמצעות התפריט בצד ימין בתוך כשאתם בתוך מרכז השליטה של ניהול הנכס, לכו ל- סריקה > Sitemaps.

לאחר מכן תקליקו על הוספה / בדיקה של SITEMAP ותוסיפו את הכתובת URL של ה- Sitemap.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוסיף “sitemap_index.xml” לטופס.

ואז ללחוץ על כפתור שלח.

שליחת xml

ברגע ששלחתם את מפת האתר שלכם (זה יכול לקחת כמה דקות), תוכלו לרענן את הדף.

אתם אמורים לראות בשלב הזה את קובץ ה ” sitemap_index.xml”.

במהלך הזמן, תוכלו לחזור לעמוד הזה ולראות כמה עמודים ותמונות גוגל אינדקס מהאתר שלכם.

מפת האתר אמורה להיבדק על ידי גוגל ולהתעדכן באופן אוטומטי.

אני באופן אישי עדיין מקפיד לחזור לכאן ולהגיש אותה מחדש כל 90 יום רק כדי לוודא שגוגל מקבל את העדכונים מהאתר שלי.

8. הגשת האתר שלכם לאינדקס של גוגל

ברגע שהגשתם את מפת האתר שלכם, תישארו ב- Search Console  לאזור של סריקה > אחזר כמו Google.

כאן אתם יכולים להגיש את כל האתר שלכם או רק כמה עמודים כדי שיאונדקסו.

אני ממליץ להגיש את ה URL הבסיסי של הדומיין שלכם.

תלחצו על כפתור ה”אחזר ועבד” ותמתינו שגוגל תעבד את הבקשה שלכם.

ברגע שזה יסתיים אתם תראו כפתור של “הגש בקשה ליצירת אינדקס”. תלחצו על הכפתור כפי שמופיע בתמונה מטה

שליחת xml 2

לאחר מכן יקפוץ לכם הטופס הבא.

תבחרו באפשרות של ” סרוק את כתובת האתר הזו ואת הקישורים הישירים שלה ” ותלחצו על התחל.

שליחת מפה 3

פעולה זו תבטיח באופן אוטומטי שהאתר שלך ייסרק על ידי Google ותהליך האינדוקס יתחיל.

תוכל לחזור לדף זה ולשלוח את הבקשה, אבל אל תפריזו עם זה.

אני ממליץ לעשות זאת רק לאחר שהוספתם משהו משמעותי וחדש לאתר שלכם.

*אל תגישו מחדש את האתר שלכם רק בגלל שיצרתם פוסט חדש בבלוג.

גוגל תקבל התראה מהתוסף של Yoast בכל פעם שאתם יוצרים פוסט חדש וזה מעדכן באופן אוטומטי גם את מפת האתר שלכם.

ברוב המקרים אתם לא תצטרכו יותר מזה.

דבר נוסף שיש לעשות כשאתם מגישים את האתר שלכם, אם אתם זוכרים, ביקשנו מגוגל “שיאחזר ויעבד” את האתר שלכם.

אם תלחצו על הסטטוס, שיכול להגיד שיש עיבוד מלא או חלקי של האתר שלכם, אתם תראו עיבוד גרפי של איך גוגל רואה את האתר שלכם ואיך המבקרים שלכם רואים אותו.

זה יכול להראות לכם אם ישנם שגיאות פוטנציאליות או אם אתם צריכים לבצע תיקונים באתר שלכם.

אם זה עיבוד חלקי, יכול להיות שלא תראו את כל דף הבית שלכם אז אל תיבהלו מזה.

9. הגדרות SEO חברתי של התוסף של Yoast

בשלב הבא לכו ל SEO > חברתי בתוסף של Yoast ותמלאו את כל החלק הזה, תעברו כרטיסיה כרטיסיה.

אגב, אם אין לכם את אחד החשבונות שנמצאים שם, זה בסדר, אבל אני ממליץ לכם להקים חשבון בכל אחד מהרשתות החברתיות שנמצאות לפחות בכרטיסיות.

פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ופינטרסט יעזרו למאמצי ה-SEO החברתי שלכם לא מעט.

חברתי

אופטימיזציה לקובץ ה- Robots.txt

האופטימיזציה הזו קלה במיוחד.

התוסף של Yoast יוצר עבורכם את קובץ ה Robots.txt.

אתם לא אמורים לעשות שום דבר עם הקובץ הזה.

בעבר גוגל לא היה יכול לראות CSS או Javascript כשהוא היה מבקר באתר שלכם.

כל זה השתנה כיום.

תזכרו, גוגל יכולה “לעבד” ולראות הכל וכשאתם חוסמים אותם מלראות משהו, הם לא ממש אוהבים את זה.

וכן, זה כולל גם את קובץ ה /wp-includes.

אל תבינו אותי לא נכון, ישנם מקרים מתקדמים יותר שבהם אתם כן יכולים לרצות לחסום את גוגל, בוטים או מנועי חיפוש אחרים.

דברים כמו תוכן אישי, מנויים מיוחדים, תמונות וכד’.

אבל עבור רוב האתרים, אתם תרצו שגוגל תסרוק ותראה הכל.

אתם לא רוצים לחסום בטעות שום קישור שמספק לכם ערך מבחינת SEO.

בקובץ ה- Robots.txt שלכם אמורות להיות 2 שורות עכשיו:

# שטח זה נשאר ריק במכוון
User-Agent: *

זה בגדול אמור להיות כל הסיפור והתוסף של Yoast  מטפל בזה עבורכם.

אז אם נלחצתם מכל הסיפור של הקובץ הזה, אתם יכולים להיות רגועים J.

אם אתם רוצים לערוך את הקובץ הזה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ללכת ל- SEO > כלים וללחוץ על הקישור של עריכת קבצים.

משם תוכלו לעשות את כל השינויים שתרצו עבור קובץ ה- Robots.txt

זה השלב שבו פחות או יותר סיימנו עם התוסף של Yoast.

מפה אנחנו ממשיכים לשלבים אחרים של אופטימיזציה ל-SEO.

10. אופטימיזציית תמונות ל-SEO

בכל מה שנוגע לאופטימיזציה של התמונות שלכם בוורדפרס, זה באמת אחד הדברים היותר פשוטים.

תבינו, גוגל מסתכלת על ה Alt Text (טקסט חלופי) של התמונות שלכם בכל הנוגע ל-SEO לתמונות.

בוורדפרס, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למלא את השדה של ה- Alt Text כשאתם מעלים תמונה חדשה כפי שאתם יכולים לראות בתמונה מטה.

alt

שים בלי תמונות בכל מיני קוראי RSS למיניהם, הם רואים רק את ה-ALT טקסט שלכם אז תוודאו שהוא באמת מתאר את התמונה ולא סתם דוחף מילות מפתח.

אם אתם משתמשים בהרבה תמונות או שאתם מעלים כמות גדולה של תמונות בבת אחת, אז אולי כדאי לכם להשתמש בתוסף שעושה אופטימיזציה לטקסט ALT שלכם. אני ממליץ להשתמש בתוסף שנקרא SEO Optimized Images. הוא יעשה את כל מה שאתם צריכים.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס ביטויים שמתארים את התמונה שלכם בתיאור של הטקסט החלופי וזהו.

לדוגמה, כשהכנסתי את התמונה למעלה, שמתי לה טקסט חלופי של “עריכת טקסט חלופי לתמונות בוורדפרס” 

אני מזכיר לכם שהמבקרים באתר יכולים לראות את  טקסט ה-ALT כשהם מסתמנים עם העכבר מעל לתמונה באתר שלכם וכשאנשים גולשים בלי תמונות בכל מיני קוראי RSS למיניהם, הם רואים רק את ה-ALT טקסט שלכם אז תוודאו שהוא באמת מתאר את התמונה ולא סתם דוחף מילות מפתח.

אם אתם משתמשים בהרבה תמונות או שאתם מעלים כמות גדולה של תמונות בבת אחת, אז אולי כדאי לכם להשתמש בתוסף שעושה אופטימיזציה לטקסט ALT שלכם. אני ממליץ להשתמש בתוסף שנקרא SEO Optimized Images. הוא יעשה את כל מה שאתם צריכים.

11. אופטימיזציית מהירות אתר לוורדפרס

בכל הנוגע לאופטימיזצית מהירות לאתר הוורדפרס שלכם, יש המון דברים שאתם יכולים לעשות.

בחלק גדול מהמקרים, האופטימזציה הטובה ביותר מתרחשת בר מת השרת וזו הסיבה שבגללה שרת האחסון הוא אחד הדברים הראשונים שעברתי אתכם עליו במדריך הזה.

השרת שלכם יכתיב איזו אופטימיזציה אתם יכולים לעשות ברוב המקרים עם סוגים שונים של כלי אחסון במטמון ברמת השרת וכו’.

לגבי וורדפרס ספציפית, אני תמיד ממליץ להשתמש בתוסף מטמון (Caching) וב-CDN כמינימום.

חלק משירותי אחסון לוורדפרס מספקים את שניהם ומאוד קלים להתקנה.

תוסף Caching

הסיבה לשימוש בתוסף Caching היא שאם יש לכם את אותו התוכן באתר שלכם והוא לא משתנה, אתם יכולים “לאחסן” את אותם עמודים כך שיהיו מוכנים כבר לטעינה כשמישהו מבקר באתר שלכם.

זה אפילו נהיה מהיר יותר למשתמשים חוזרים באתר שלכם.

מה שמוצג להם הוא הגרסה המאוחסנת של העמוד וזה מאפשר לעמודים להיטען סופר מהר.

זה בדיוק מה שני התוספים שציינתי למעלה עושים.

הם אפילו עושים הרבה מעבר לזה.

Caching למסד נתונים, Caching לדפדפן, CSS, HTML ואפילו ממזערים את ה Javascriptועוד הרבה דברים אחרים.

כל הדברים האלו מקפיצים את המהירות של האתר ומקטינים את זמני הטעינה של העמודים והפוסטים שלכם.

הם יכולים לגרום לאתר איטי ומשעמם להפוך לאתר סופר מהיר תוך בערך שעה של עבודה מצידכם.

רשת להעברת תוכן (CDN = Content Delivery Network

כשאני ממליץ על שירותים כמו MaxCDN ו- Cloudflare, זה מהסיבה שהשירותים האלה יכולים להפחית את העומס על השרת שלכם בכך שהם מאחסנים את התמונות שלכם ואפילו את קבצי התבנית הסטטיים שלכם, CSS ו- Javascript והמחיר הוא או חינם (Cloudflare שזו האפשרות האיטית יותר) או בכמה סנטים לחודש (MaxCDN שזו האפשרות המהירה יותר, הרבה יותר)

באופן אישי אני משתמש ב- WP Fastest Cache ו- MaxCDN בחלק מהאתרים שלי.

אחד החסרונות בשימוש בתוסף של caching הוא שלפעמים הוא מתנגש במקרים שאתם משתמשים בהמון תוספים אחרים כמוני.

ברוב המקרים באתרים האחרים שלי אני משתמש בתוסף W3 Total Cache יחד עם MaxCDN ו/או בשילוב של MaxCDN ו- Cloudlfare גם יחד.

אז אסכם את זה בקצרה:

למתחילים – הדרך הקלה לעשות אופטימיזציה:

  1. קנו אחסון של SiteGround
  2. תשתמשו בתוסף האופטימיזציה שלהם SG Optimizer Plugin
  3. קחו לעצמכם CDN של MaxCDN או Cloudflare (אפשר להתקין את זה בקלות דרך הממשק של SiteGround)

למתקדמים – הדרך הטובה ביותר לעשות אופטימיזציה:

  1. קנו אחסון של SiteGround
  2. תתקינו את התוסף W3 Total Cache Plugin
  3. קחו לעצמכם CDN של MaxCDN או Cloudflare (אפשר להשתמש בהם ביחד)

אל תשכחו לבצע אופטימיזציה לתמונות שלכם

סיכום

אם עשיתם את כל מה שכתוב במדריך הזה, אז האתר שלכם מוכן לצאת לדרך!

יש המון דברים שאתם יכולים לעשות לאתר הוורדפרס שלכם, אבל בכל הנוגע להגדרה ראשונה למתחילים וכבסיס טוב, נראה לי שדי כיסינו את כל מה שאתם צריכים.

ההגדרות האלו יעזרו לאתר שלכם לקבל בוסט ראשוני טוב מאוד.

יאללה, תתחילו לעבוד



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support