מחקר מילות מפתח

זמן קריאה: 9 דקות

איך עושים מחקר מילות מפתח – המדריך המלא

מחקר מילות מפתח הוא כנראה הדבר החשוב ביותר בקידום אתרים. אני לא רואה שום דרך שבה אפשר להתחיל לעבוד על קמפיין אם אתה לא יודע איזה ביטויים אתה הולך לקדם ואתה גם לא יכול להעריך את העלות ואת החזר ההשקעה מקידום אורגני אם אתה לא יודע מול מי אתה הולך להתמודד. הגיוני.

קצת על מחקר מילות מפתח

המטרה של הפוסט הזה היא לגשת לכל הקטע של מחקר מילות מפתח לקידום אורגני מהבסיס ואז לאט לאט לייגע אתכם עוד קצת ולהגיע לפרטים הטכניים. :)

מחקר מילות מפתח הוא שלב סופר חשוב בקידום אורגני כי כשעושים בו שימוש נכון אז הוא משמש לסוג של מפת דרכים גם מבחינת עיצוב אתרים וגם מבחינת פיתוח תוכן.

בגדול, לוקחים את מילות המפתח ומפצלים אותם לקבוצות בהתאם לכמות המילים שיש בביטוי החיפוש. נהוג לחשוב שככל שיש יותר מילים בביטוי אז יהיה יותר קשה לקדם אותו או נהוג לחשוב שככל שיש יותר חיפושים לאותו ביטוי אז יהיה יותר קשה לקדם אותו. בתכלס זה מאוד מאוד משתנה.

גרף ביטויים

גרף ביטויי

קבלו דוגמא על מידת קושי של מילת ביטוי בזנב ארוך לעומת מילת ביטוי של כותרת או גוף.
קושי ביטוי זנב ארוך

דוגמא נוספת שבה גם ביטוי הגוף והזנב הארוך באותה דרגת קושי:

קושי ביטוי שברולט

קושי ביטוי שברולט

והנה ביטוי זנב ארוך שהוא יותר קשה מביטוי הגוף:

זנב ארוך יותר קשה מביטוי גוף

זנב ארוך יותר קשה מביטוי גוף

הנתונים נלקחו מכלי מילות המפתח של SEMRUSH בתאריך 18.1.2016.

2 צורות חשיבה

2 צורות חשיבה

2 צורות חשיבה

לדעתי, SEO נוטה להתמקד בשני אזורים עיקריים;

 

  1. – אופטימיזציה לצורך תנועה, או
  2. – אופטימיזציה לצורך המרות.

רוב מקדמי האתרים שאני מכיר, עסוקים יותר בלקדם אתרים לצורך תנועה ולא לצורך המרות.

 

אני לא אומר שלעשות אופטימיזציה לצורך קבלת תנועה זה דבר רע, זה כמובן תלוי במטרות של הקמפיין שלכם; אם יש לכם חנות וירטואלית או עסק שנותן שירותים, אז סביר להניח שיותר שווה להשקיע את המשאבים של הקידום כדי לוודא שאתם מדורגים גבוה בביטויים הרלוונטיים שלכם שהכי סביר שיביאו לכם מכירה; תעשו אופטימיזציה כדי לקבל המרות, לא רק לקבל את המבקרים.

 

במידה והעסק שלכם עוסק בפרסום או שיווק, וההכנסות שלכם מושפעות באופן ישיר מכמות המבקרים שיש לכם באתר, אז אופטימיזציה כדי לקבל תנועה תהיה ההחלטה הנכונה בעניין הזה.

כמו כל קמפיין אורגני טוב, האסטרטגיה שלכם צריכה להיות נגזרת ישירה של המטרות שלכם. אם המטרה שלכם היא פשוטה וברורה כמו יותר הכנסות נניח (מי לעזאזל ירצה יותר הכנסות?!?! תהרגו אותי אם יש לי מושג), אז תחליטו איזו אופטימיזציה תהיה הכי אפקטיבית ביחס לעסק שלכם.

 

יותר תנועה = יותר הכנסות?

או שאולי אתם צריכים יותר תנועה רק לביטויים ספציפיים יותר שיביאו להמרות?

 

ערך הביטוי

 

לפי 2 צורות החשיבה האלו, הערך של הביטוי נקבע לפי:

 

  1. כמות החיפושים החודשיים ביחס לתחרותיות של הביטוי, או
  2. פוטנציאל ההכנסה מהביטוי – במילים אחרות יחס המרה

יש כמה דרכים להעריך את כמות החיפושים החודשיים, אבל הדרך שהייתה ונשארה הקלה ביותר היא כלי מילות המפתח של גוגל.

 

הכלי הזה עבר כידוע כמה תהפוכות ושינויים, והיום הוא מתמקד הרבה הרבה יותר באדוורדס, אבל זה עדיין נקודת פתיחה טובה למחקר שלכם.

 

שוב, זה עדיין מתמקד מאוד במידה ספציפי לאדוורדס, אז שימו לב להבדל בין קבוצות מודעות ומילות מפתח.

מסורבל? כן אבל עדיין שימושי מאוד.

 

אחרי שעשיתם איזה רשימה של ביטויים, אתם צריכים לקחת בחשבון את האתרים הגדולים שכבר מדורגים בתוצאות החיפוש ביטויים האלה, ולקבל איזו שהיא תחושה לגבי התחרותיות האורגנית של הביטויים שבחרתם.

 

באופן אישי יש כמה דברים שאני מחפש כשאני עושה ניתוח זריז של תוצאות החיפוש, הכלי שאני באופן אישי מאוד אוהב כדי לקבל מושג על התחרותיות הוא ההרחבה של MOZBAR לגוגל כרום, שנותנת לך מושג ראשוני על הביטויים.

 

כדי לקבל ניתוח יותר מעמיק של תוצאות החיפוש, התחלתי להשתמש בכלי מעולה שנקרא Term Explorer  (עובד מצויין גם בעברית אגב).

Term Explorer

Term Explorer

אחרי שסימנתם את הביטויים שרלוונטיים עבורכם אפשר לקבל מידע הרבה יותר מפורט וממוקד ולייצא את הנתונים:

 

  • ביטוי
  • המיקום של הקישור הספציפי בעמוד הראשון בגוגל
  • כמות חיפושים חודשית ממוצעת
  • מחיר ממוצע לקליק
  • ספירת המילים בדף
  • כמות הפעמים שהביטוי מופיע בדף
  • כמות הקישורים היוצאים
  • ציון רלוונטיות
  • PR של העמוד
  • כמות קישורים לדומיין
  • גיל הדומיין
  • ציון איכות
  • ציון קושי
  • ועוד

בקיצור אחלה כלי שבעולם!!!

 

תיכנסו לראש של המחפש

 

כשאתם עושים אופטימיזציה להמרות, חשוב מאוד להבין את צורת החשיבה של קהל היעד שלכם. הדרך הכי טובה לעשות את זה בעיניי היא לקבץ ולסווג את הביטויים שלכם כדי שתוכלו לראות את השלב (בפוטנציה לפחות) שהמחפש נמצא במשפך ההמרות.

 

ברגע שתפלחו את הביטויים שלכם למשפכים אתם תוכלו לקבל מושג עם המידע שלכם למה התכוון המשורר.

 

קחו את זה אפילו צעד אחד קדימה, אתם יכולים להבין ביטויים בהקשר של החיפוש. במצבים שאפילו דברים פשוטים כמו הסדר של המילים יכול לשחק תפקיד משמעותי מאחורי החשיבה של מי שחיפש ולוודא שאתם בוחרים את הביטויים הנכונים להתמקד בהם.

 

מתחילים במחקר

אי אפשר לבנות בית אם אין לכם את הכלים המתאימים. יצאתי חכם אה.?! זה אותו דבר עם מנועי חיפוש.

 

החדשות הטובות הם שנכון להיום, SEO קיים מספיק זמן ככה שפיתחו המון כלים חדשים ומגניבים שיכולים לעזור לנו בהשגת יעדי המחקר שלנו.

 

יש מגוון כלים שנותנים פתרונות החל מנתונים של כמות החיפושים, ועד להציע הצעות קשורות, מידת תחרות באדוורדס ועוד הרבה נתונים אחרים שיכולים לעזור לנו.

 

כמה מהכלים שאני באופן אישי אוהב:

כלי מילות המפתח תקראו לי מיושן אבל אני עדיין אוהב להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל. הוא נותן אחלה מידע, עוזר בגיבוש רעיונות למילות מפתח אחרים ועוד.

Ubersuggest  – קחו את הביטוי הכי חזק שלכם ותזרקו אותו לכלי הזה. מה שהכלי הזה עושה הוא בעצם סוג של Scraper להצעות של גוגל בהשלמה האוטומטית.

הוא למעשה עושה עבורנו את העבודה השחורה של הרצת הביטויים שלנו עם כל אות ואות באלף בית עם שילוב של מספרי והוא מציג לנו את הביטויים שחיפשו בתדירות הכי גבוהה.

 

Ubersuggest לוקח את הביטוי שהזנו לו, במקרה הזה הזנתי סמסונג, ומגרד את כל ההצעות של גוגל ככה שבמקום שיהיה לנו משהו כזה:

מחקר מילים google suggest

מחקר מילים google suggest

אנחנו נקבל משהו כזה:

ubersuggest

ubersuggest

זה מאוד שימושי כי הוא מציג את כל מה שרלוונטי עבור הביטויים בהסתמך על מה שאנשים באמת חיפשו.

 

אפשר להתעמק ברשימה שקיבלנו ולסנן את זה לביטויים ממוקדים יותר.

 

אחרי שבחרתם את הביטויים אתם יכולים להעתיק אותם ולהדביק אותם בכלי מילות המפתח של גוגל ולקבל מידע ממוקד יותר עכשיו.

 

קבלו טיפ: גיליתי שגוגל נותן לך יותר הצעות לביטויים אם אתם שמים בשורת החיפוש פחות מ-10 ביטויים בו זמנית, רצוי בין 2-4.

 

יש אגב עוד מגוון של כלים שנותנים מידע על שימוש בביטויים ותחרותיות בין ממומן לאורגני – חלק מהם ממש טובים אגב.

 

SemRush נותן לכם אחלה מידע על כמות חיפושים, מחיר ממוצע לקליק, מספר דפים מתחרים, ביטויים קשורים, מיקומים ועוד.

semrush תוצאות סמסונג

semrush תוצאות סמסונג

יש עוד כמה כלים מעולים שאנחנו משתמשים בהם אבל פחות רלוונטיים לישראל ועליהם אכתוב בפוסט נפרד בקרוב.

 

תאמתו את ההזדמנויות האמיתיות

 

ברגע שיש לכם רשימה סבבה באקסל חשוב לזהות את ההזדמנויות הגדולות מתוך הרשימה.

 

דבר ראשון שאתם רוצים לעשות זה להבין את העונתיות על ידי הרצת הביטויים בגוגל טרנדס.

גוגל טרנדס סמסונג

גוגל טרנדס סמסונג

שימו לב לגרף שמציין את מידת העניין לאורך זמן כי אני יודע שזה יכול להיות טיפה מבלבל. 100 אומר שזה נפח החיפוש הכי גבוה שהיה ושלא תתבלבלו – הוא לא מתייחס לכמות החיפושים. אז מה שאתם רוצים זה לראות שמידת העניין לא ירדה לחלוטין אלא לראות גרף יחסית מאוזן.

 

עוד כלי שאני באופן אישי מת עליו זה כלי שבודק את כמות החיפושים לערך מסוים בויקיפדיה.

 

לפי הגרף אפשר לראות שחיפשו את הביטוי סמסונג 509 פעמים ב-90 ימים האחרונים בעברית.

כמות תנועה בוויקיפדיה

כמות תנועה בוויקיפדיה

מחקר מילות מפתח לכותרות עמודים

הדרך הכי טובה לעשות אופטימיזציה לכותרות בהתאם לחיפוש היא באמצעות מציאת האיזון בין כמות החיפושים לבין כוונת המחפש.

 

אם נחזור ל2 צורות חשיבה, הביטוי של הכותרת שלכם הולך להיות תלוי במטרות;

 

  • אם המטרה שלכם היא לקבל תנועה אז אתם תרצו למצוא ביטויים עם כמות חיפושים גבוהה.
  • אם המטרה שלכם היא המרות אז אתם תרצו להתמקד יותר במה התכוון המחפש מאשר בכמות החיפושים.

 

לסיכום

 

חלק מתהליך של מחקר מילות מפתח מוצלח הוא לפנות לכם קצת זמן כל חודש כדי להבין ולנתח מה עובד ולהתאים את האסטרטגיה שלכם בהתאם.

 

איפה ראיתם את התנועה הכי מהירה בתוצאות החיפוש?

 

יש ביטויים שהגיעו מעמוד 5 לעמוד 1 מהר יותר מביטויים אחרים?

 

איזה ביטויים הגיעו הכי מהר לעמוד ראשון? איזה ביטויים הגיעו הכי מהר לחמישייה הראשונה?

הבנתם בקיצור.

 

תשאלו את עצמכם את השאלות האלה ואל תשכחו לשתף אותי בתגובות למטה. – גם אם חפרתי לכם יותר מדי אז תרגישו חופשי לנזוף בי. עד לפוסט הבא….

seowho קידום ובניית אתרים



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support