פרסום בפייסבוק למתחילים – חלק 1

זמן קריאה: 5 דקות
קורה לא מעט ששואלים למה בכלל לפרסם בפייסבוק? יש אנשים שיגידו לכם שזה לא רעיון כזה מוצלח מכל מיני סיבות. יכול להיות שהם ניסו את זה בעצמם וזה לא כ”כ הלך להם או שהם קראו איזה בלוגר גאון ומוצלח שאמר להם למה זה רעיון גרוע וכו’ וכו’. אז בשורה התחתונה, התגובה שלי תהיה: “בולשיט”.  יותר ממיליון אנשים מפרסמים בפייסבוק ובשנה האחרונה הוציאו על פרסום בפייסבוק למעלה מ-8.5 מיליארד דולר!!!! כולם טועים? כנראה שלא.

פרסום בפייסבוק עובד

אפשר לראות בבירור לפי המספרים שיותר ויותר עסקים משתמשים בפרסום בפייסבוק כפלטפורמה למינוף העסק שלהם ומקצים תקציבי פרסום דווקא בפייסבוק על חשבון פרסום מסורתי רגיל. למה זה קורה אתם שואלים? פשוט, כי פרסום בפייסבוק עובד.  אני לא משוחד, פייסבוק לא משלמת לי כסף כדי לרשום לכם את הדברים האלו ואני לא מקבל עמלה (לצערי) מהכנסות הפרסום שלהם.

היצע מול ביקוש

חשוב מאוד להבין את ההבדל בין השימוש בפלטפורמה של פייסבוק לבין הפלטורמה של המתחרה העיקרי שלה: Google Adwords על מנת שנוכל לנצל את הכלי של פרסום בפייסבוק בצורה יעילה עבור העסק שלך. לאלו מביניכם שלא יודעים איך Google Adwords עובד, אז התהליך בגדול הוא שהמשתמש מחפש משהו, הוא רואה את המודעה שלך, לוחץ עליה וקונה את מה שיש לך להציע. דרך פשוטה למלא ביקוש. אבל השיטה הזו לא נקייה מטעויות לצערנו:

  • יש מספר מוגבל של ביטויים או מילות מפתח לכל מוצר או שירות. זה אומר שאם יש עוד אנשים שמתחרים בכם באותם ביטויים או מילות מפתח, אז הפרסום בגוגל יכול להפוך למשהו די יקר.
  • ניתן לספק ביקוש שכבר קיים, שברוב המקרים הוא די מוגבל – בחלק גדול מהמקרים, קהל היעד שלכם לא יחפש אחר הפתרונות שלו בגוגל.

ההבדל המשמעותי ביותר בין זה לבין פרסום בפייסבוק הוא שבפייסבוק זה לא באמת משנה אחרי מה אנשים מחפשים. מה שבאמת משנה הוא מי הם הלקוחות שלכם. אתם לא מגיעים לקהל הלקוחות שלכם לפי ביטויים או מילות מפתח אלא לפי חלוקה הרבה יותר ברורה כמו תחביבים, דברים שמעניינים אותם, עבודה וכו’.

דוגמה לאיך פרסום בפייסבוק יכול לגרום לעסק שלכם לגדול

תדמיינו שאתם הבעלים של חברה שעומדת לצאת לשוק עם מוצר חדש; מברשת שיניים מהפכנית שמותאמת ספציפית לתינוקות וילדים קטנים.

יש לכם מוצר מגניב ביותר והשוק ענק. אתם רק צריכים לוודא שכל תינוק יודע שיש לכם את המוצר הזה. אז אתם הולכים לגוגל ומתחילים לקנות מילות מפתח כמו “מברשת שיניים לתינוקות” וכו’. התוצאות נראות מדהים, זה נראה שכאילו כל אחד שמחפש את זה מקליק על המודעה שלכם ורובם גם יקנו את המוצר שלכם.

הנה הבעיה: תינוקות וילדים קטנים לא מחפשים מברשת שיניים לתינוקות או מברשת שיניים לילדים בגוגל. למרות שלכל אחד מאיתנו שיש לו ילדים מחזיק מברשת שיניים בבית , כמות החיפושים בגוגל היא די נמוכה. הם פשוט הולכים לקניון עם ההורים שלהם וקונים את מה שנראה להם יפה וזמין על המדף.

גם אם תגיעו ל-50% המרה בגוגל, זה לא יהפוך אתכם לעשירים כי הביקוש לקניית מברשות שיניים לילדים ברשת הוא פשוט נמוך מדי. אז מה לעשות אם אתם יודעים שהשוק ענק והוא צריך את המוצר שלכם?

הולכים לפייסבוק ומתחילים לשחק עם זה. יוצרים מודעה שמכוונת לאמהות בגיל 20-38 נניח והנה, תוך כמה דקות אתם תתחילו לייצר ביקוש למוצר שלכם מאותו קהל היעד שהגדרתם לכם למטרה.

אחוז ההמרה יהיה מן הסתם נמוך יותר מ-50% אבל מבחינה עסקית הסיכוי שלכם להגיע ל-100 האנשים העשירים בישראל יהיה גבוה יותר אם תצליחו להמיר 5% ממאות אלפי האמהות שאתם פונים אליהם בניגוד לגוגל ששם יש 5000 ילדים שמחפשים מברשות שיניים. הבנתם את הרעיון אני מניח.

פייסבוק הולך ומשתפר

הפרסום בפייסבוק הולך ומשתפר מיום ליום. פייסבוק הפכה להיות פלטפורמה מעולה מבחינת פרסום ועדיין יש שם מקום לדברים חדשים.

בחודשים האחרונים פייסבוק שיפרה באופן משמעותי את קהל היעד המותאם אישית בצורה כזו שהיא מאפשרת לך למקד את קהל היעד שלך בנישה מסוימת שמתאימה לצרכים שלך. הדבר הזה אפשר להוריד את העלויות שכרוכות בהשגת לקוחות חדשים ביותר מ70%. המיקוד בפייסבוק הפך להיות כל כך מדויק אפילו לחברות של עסק לעסק, שפעם עבור חברות כאלה, פרסום בפייסבוק היה דבר לא נכון ולא חכם.

מבחינת פרסום במובייל, פייסבוק הוא גם פתרון מעולה למרות שהוא חדש יחסית (שנתיים). פרסום בסלולר הפך להיות לפרסום שלדעת רבים יעקוף את כל המדיות האחרות מבחינת כמות החשיפה וההכנסות בשנתיים הקרובות.

נכון להיום, יותר מחצי מהכנסות הפרסום של פייסבוק מגיעות ממודעות בסלולר. מה שיפה בכל העניין הזה הוא שכל פעם שפייסבוק מפרסמת תוספת חדשה לפלטפורמת הפרסום שלה, לוקח בערך כמה חודשים עד שכל המפרסמים משתמשים בה.

אלו שמעיזים ומנסים ראשונים את התוספות האלה שפייסבוק מכניסה יכולים להרוויח על ידי תוצאות מעולות ולהקדים את המתחרים שלהם.

אז אחרי שאמרנו את כל זה, נשאלת השאלה האם אתם מוכנים להתחיל לפרסם בפייסבוק ולייצר מכירות לעסק שלכם? כמו שכבר אמרנו, פייסבוק היא פלטפורמת פרסום יעילה ותכליתית. בחלק 2 אנחנו נלמד את היסודות של המודעות בפייסבוק ונלמד איך לפתוח את החשבון הראשון שלכם.



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support