תמריץ בלוג: ככה תסובבו את כל מה שצריך!
לאחרונה, התוודעתי לעובדה שמילים כמו “תמריץ” ו”בלוג” משולבות באותה משפט כמו “שוק ההון” עם “סניקרס”! זה פשוט לא אמור לקרות, אתם לא חושבים? ואם אני כבר כאן, בואו נדבר על כמה דברים מדהימים שיכולים לקרות כשנשתמש בתמריצים כדי לכתוב בלוגים. תאמינו או לא, אבל תמריצים יכולים להפוך את הבלוג שלכם לדבר הכי חם בעיר, עם הרבה צחוק, תובנות ודברים שאתם פשוט חייבים לשתף!
מה זה בכלל תמריץ?
תמריץ הוא כמו אבן דרך, או משב רוח מרענן בעסק שלכם. הוא מעניק לכם את המוטיבציה להוציא את הרעיונות שלכם החוצה ולהניע דברים קדימה. בשפת הבוננזה הכלכלית שלנו, מדובר בצעד שמביא לתוצאה חיובית. אבל איך עושים את זה בבלוג?
5 תמריצים שיכולים לשדרג את הבלוג שלכם
- תמריצים פיננסיים: מי לא אוהב קצת כסף? שיביא עליכם המון גולשים עם פרסים על תחרות מרתקת בבלוג שלכם!
- תמריצים רגשיים: תנו לקוראים שלכם להרגיש חלק מהמכונה – ספרו על חוויות אישיות שירגשו ויסחפו.
- תמריצים קהילתיים: היו פתוחים והזמינו את הקהל שלכם להעלות נושאים שחשובים להם ולדון עליהם.
- תמריצים ביצועיים: פתחו את המנועים! תמשיכו לפרסם תוכן איכותי באופן תדיר, העלו רמות עם טרנדים עדכניים.
- תמריצים לימודיים: אל תחששו לחנך את הקוראים – פנו לנושאים טכניים בצורה פשוטה וכך סביר להניח שתעוררו עניין.
וכשיש תמריצים, מה קורה?
שאלה מצוינת! כשיש תמריצים, בואו נגיד שהבלוג שלכם פשוט מקבל דחיפה מהממת! נכון, אולי אתם תוהים אם זה עובד. אז כן, תמריצים משפרים engagement, מעודדים שיתופים ומגבירים את פריסת המידע. אתם מבינים, זה לא שזו קסם, אלא נכון, כמו לסיים את המובייל מעוצב של התפריט עם הצעת השבוע!
איך לדעת מה עובד?
אחת השאלות החשובות היא: איך נדע אם התמריצים שלנו עובדים? התשובה היא פשוטה כמו שפתיו של סופרמרקט: ניתוח נתונים, כלומר – בדקו אילו פוסטים קיבלו יותר המון תגובות, והסתכלו על הסטטיסטיקות. יש לכם שם תבניות ודפוסים שניתן לאתר.
מסתירים כמה דברים?
עכשיו, לפני שאתם שואלים: “האם אני צריך גם להסתיר חלק מהמידע?”, אני אגיד לכם שיש טכניקה טובה מאוד שמכונה “קצת תעלוליות”. תביאו לקוראים טיזר או שיח במענה לבקשות, ואולי הם יחזרו עוד פעם כדי לשמוע את התשובות. הרבה פעמים צפייה במידע, יכולה להמם אותנו ולהשאיר אותנו גרים בגבול הסקרנות!
- שאלה: מה קורה אם אני לא שואל שאלות בבלוג שלי?
תשובה: אתם עלולים לפספס את ההזדמנות לעודד את הקוראים שלכם להזדהות עם התוכן! - שאלה: כמה תוכן אני צריך לכלול בבלוג שלי?
תשובה: תמיד יש מקום לרחבה, אבל גם לא ליצור עוגן של מילים מבולגנות! - שאלה: איך משלב הומור בתוכן הפיננסי שלי?
תשובה: הומור יכול להיות הקוביה הים-שחורה שכולם אוהבים – עד שגולשים מבינים את הכוונה! - שאלה: האם תוכן עדכני חשוב?
תשובה: חד משמעית כן – כולם אוהבים לעקוב אחרי טרנדים, כאשר מדובר בסוגיות פיננסיות! - שאלה: מה לעשות כשאין השראה?
תשובה: לפעמים? פתחו קפה, קראו בלוגים אחרים, תחשבו על מה מטריד אתכם או יוצר בעיות בחיים.
למה להקדיש זמן לבלוג?
אז להבין את התמריצים שדורשים מהקוראים להישאר קפיצים בזמן שהם מבקרים בבלוג שלכם, זה כמו לבקש להפסיק לדבר על הירידות בשוק המניות! העניין הוא שאם אתם לא שמים לב איך הבלוג שלכם מתפתח, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתגעגעים לתשואות. אז לא, אין כזה דבר “בלוג משעמם” – אלא רק כזה שלא משקיע בו!
וכמה הכנסות כוללות?
לא צריך להיות רואה חשבון כדי לדעת שהכנסות מהבלוג יכולות להגיע עוקבים ראשונה וחשובה באירועים, בתנאי שההכנסות שלכם לא מתבזבזות על כיבוד סוטה! הקפיצים הגבוהים לא יפריעו לכם, כשתדעו את צעדיכם.
סיכום של הטוב!
שימו לב, תמריצים בבלוג הם לא רק פאן! הם יכול לשדרג את חוויית הקריאה שלכם, להתאים לשיח המודרני ולברך את הקוראים בדרכם עם חוזק. רתחו ובנו את התמריצים האלה לגובה, והביאו את הבלוג שלכם לקדמת הבמה. כי אין דבר יותר מרגש מכתיבה