5 שיטות לקידום אורגני ב-2016

זמן קריאה: 6 דקות

יש מצב שהאתר שלכם מלא באחלה תוכן שבעולם שמושך קוראים, הוא ייחודי ואפילו נותן ערך לקורא ומעורר מעורבות ולקינוח אפילו דאגתם שהוא יהיה מותאם לדרישות של מנועי החיפוש ככה שהוא יאונדקס ממש טוב. יצא לכם לעצור רגע ולשאול מה קורה מאחורי הקלעים של האתר שלכם? אתם יכולים ליפול במיקומים אם אתם לא מוודאים שהכל עובד כשורה גם מתחת למכסה המנוע.

אני מניח ששמעתם את זה בעבר: “התוכן הוא המלך“. אם יצא לכם להיות מעורבים באיזו שהיא צורה של שיווק דיגיטלי, אז אני בטוח שזה ביטוי ששמעתם אותו יותר מפעם אחת.

 

עובדתית, הביטוי הזה מדויק לאללה. כשהאלגוריתם של גוגל מחליט איזה דירוג לתת לאתר שלכם במנוע החיפוש שלו,  הוא ממשיך לתת עדיפות עליונה לחוויית משתמש – דהיינו אתרים שנבנו עבור אנשים ולא עבור רובוטים של מנועי חיפוש. איכות התוכן הפכה להיות קו מנחה בכל הנושא של קידום אורגני וזה שינוי שאני מגדיר אותו כשינוי לטובה.

 

אבל בוא נחשוב על זה רגע, כמה תוכן טוב באמת שווה אם מנועי החיפוש לא מצליחים למצוא אותו?

 

הדעות לגבי מה הופך אתר לאתר טוב ואפקטיבי, השתנו משמעותית, אבל יש דבר אחד שנשאר אותו דבר: קידום אורגני טכני הוא עדיין וככל הנראה תמיד, יישאר חיוני כדי שהאתר שלך יתגלה על ידי מנועי החיפוש וכתוצאה מכך על ידי אנשים. אז הכנו עבורכם 5 טכניקות לקידום אורגני שכדאי ליישם בשנת 2016 (אני בטוח שיהיו לכם הערות :) )

  1. האתר שלכם ריספונסיבי?

היום, יותר מאי פעם, זה קריטי שהאתר שלכם יהיה מותאם למובייל. כמות המשתמשים במובייל עקפה כבר די מזמן (קרוב לשנתיים) את כמות המשתמשים במחשבים שולחניים.

כמות משתמשים במובייל

 

אתר ריספונסיבי הוא יותר מסתם אתר שמעוצב למובייל. אחד הדרכים לבדוק אם האתר שלכם באמת עומד בדרישות המובייל של גוגל היא באמצעות הכלי של גוגל שנקרא PageSpeed Insights וזהו כלי חינמי (יש כלים נוספים טובים) שייתן לכם פירוט לגבי מה אתם צריכים לתקן על מנת לשפר את חוויית המשתמש בכל המכשירים (גם מובייל וגם מחשבים).

בדיקת מהירות גוגל

 

 

חלק מהדברים שהם די קלים כמו דחיסה ו מטמון בדפדפן אתם יכולים לעשות בעצמכם.

תוצאות בדיקת מהירות

למה זה חשוב לשפר את הציון שלכם?

זה פשוט. משתמשים רוצים שהאתרים שהם נכנסים אליו יעלה מהר, במיוחד כשהם גולשים מהמכשיר הסלולרי שלהם. חוץ מחוויית משתמש שזה גורם סופר חשוב אם לא אחד החשובים ביותר, מהירות היא גם אחד הגורמים שגוגל לוקחת בחשבון כשהיא באה לדרג את האתר שלכם במנוע החיפוש. יותר מהירות = מיקום גבוה יותר. בנוסף, אתרים איטיים (שלוקח להם יותר מ-2 שניות להיטען) מגדילים את אחוז הנטישה של הגולשים שלכם.

  1. תעברו ל-HTTPS כדי לשפר את רמת האבטחה

גם אם אתם לא מוכרים שום דבר ישירות מהאתר שלכם ואתם חושבים שאתם לא צריכים את זה, שימוש ב- HTTPS יכול לעזור בדירוג האתר שלכם. כנסו לאנליטיקס שלכם ותפלטרו לפי דפדפן רגע: כמה מהתנועה מגיעה מכרום? אם התשובה שלכם היא “הרוב” אז כדאי לשקול בחום מעבר ל- HTTPS. אגב, גוגל התחילה לסמן במין איקס אתרים לא מאובטחים. אתם יכולים לראות איך עושים את זה נכון בבלוג שלנו  איך עוברים בשלום מ-HTTP ל-HTTPS עם אחלה הסברים גם לאלו מביננו שפחות בקיאים.

HTTPS

 

אז הנה היתרונות של מעבר ל-https בתמצית:

  • אבטחה ופרטיות
  • מידע אמין
  • אימות זהות
  • אמון

מדריך מקוצר לאלו מבינכם שעובדים עם וורדפרס:

  1. תורידו ותתקינו את התוסף Easy HTTPS Redirection plug-in
  2. לכי להגדרות (Settings) -> HTTPS Redirection
  3. תבדקו את הכתובות ואת הקישורים הפנימיים ותוודאו שהם מוצגים כ HTTPS.
  4. תוסיפו גרסת HTTPS ל Search Console-ותאמתו.

 

  1. תוכן כפול לא עלינו. תמנעו ממנו על ידי תגי קנוניקל והפניות 301

אחד ה”לא” הכי גדולים בעולם ה-Seo זה התוכן המשוכפל. הימנעו ממנו בכל מחיר על ידי הפניות 301 ותגי קנוניקל.

פרמטרים של URL

חלק ממערכות ניהול תוכן יכולות ליצור כמה גרסאות של אותו העמוד, ואפשר לראות דוגמא מובהקת לזה בעיקר באתרי חנות. למשל אם אנחנו מוכרים חולצות ואנחנו שמים פרמטר לכל דבר כמו צבע, מידה, מחיר וכו’, אז ייווצר לנו URL דינמי חדש. גוגל מסתכל על זה כעמוד חדש ומאנדקס את זה כעמוד חדש: אחלה מתכון לתוכן משוכפל. שימו תג קנוניקל בשורש “הבעיה” דהיינו בעמוד הקטגוריה עצמו.

קנוניקל

עם או בלי www

אחת הבעיות היותר מוכרות ונפוצות בנושא התוכן המשוכפל. כמו שכבר חפרתי קודם, סופר חשוב שיהיה לכם הפניות ותגי קנוניקל במקומות המתאימים כי גוגל מתייחס לדפים עם www ולדפים בלי www כדפים שונים לחלוטין! כדי להימנע מזה, שימו קנוניקל והפניית 301 מהגרסה של ה-עם www אל הגרסה של הבלי-www או להיפך, תלוי מהו ה-URL הראשי שלכם.

עם ובלי WWW

תגדירו את קובץ הרובוטס שלכם

קובץ robots.txt הוא בגדול קובץ שאומר למנועי החיפוש במה מותר לגעת ובמה אסור (מה לסרוק ומה לא). אפשר להגיע לרמות מורכבות מטורפת עם הקובץ הזה עם נתיבים לתיקיות שאתם לא רוצים שהרובוט של גוגל יסרוק ושלא אמורים להופיע בתוצאות החיפוש כמו תיקיות פרטיות וכו’.

הגרסה הפשוטה של ה-robots.txt

יש 2 רכיבים עיקריים בקובץ כזה: רכיב ה user-agent ורכיב ה-disallow. רכיב ה user-agent בעצם אומר שהשורות הבאות הם לכל ה- agents. החלק הריק אחרי רכיב ה-disallow בעצם אומר שאפשר לסרוק הכל והרובוטים לא מוגבלים במה שבא להם לחטט.

קבלו דוגמאות:

אפשר לסרוק הכל באתר

קובץ רובוטס

חלק מהאזורים באתר חסומים כדי למנוע תוכן משוכפל

קובץ רובוטס2

אל תשכחו לציין איפה ממוקם קובץ מפת האתר שלכם

קובץ רובוטס3

  1. תיצרו קובץ מפת אתר XML ועמוד מפת אתר ותגישו אותם למנועי החיפוש

יש 2 סוגים של מפת אתר: קובץ XML שמיועד יותר לגוגל ולרובוטים ועמוד מפת אתר (מפת אתר HTML) שמיועד לבני אנוש כמונו. לרוב תמצאו קישור אליהם בפוטר של האתרים.

מפת אתר XML בעצם עוזרת למנועי החיפוש להבין את כל היקף התוכן שנמצא באתר שלכם. אם לא יהיה באתר שלכם קובץ כזה, סביר להניח שמנועי החיפוש יפספסו חלק מהתוכן שיש לכם באתר ולא יאנדקסו את כל העמודים. משמע פחות דירוגים באורגני ופחות תנועה.
ככלל, אנחנו תמיד יוצרים קובץ מפת אתר XML באתרים שלנו ושל הלקוחות שלנו וניתן לעשות את זה דרך ה- Search Console כמובן.

אה, אתם יכולים גם להגדיר עדיפויות של דפים מסוימים על פני דפים אחרים כדי לעזור לגוגל להבין את המבנה של האתר שלכם ואת החשיבות של הדפים השונים באתר.

אז איך עושים:

  • כנסו ל- Search Console
  • תלחצו על הוספה/בדיקה של SITEMAP

הוספת מפת אתר

  • תגישו את מפת האתר. בדרך כלל אחרי 24 שעות אתם תוכלו לראות כמה דפים כבר אונדקסו.
כתובות מאונדקסות

כתובות מאונדקסות

אז מה היה לנו ? – (שיטות לקידום אתרים אורגני מבית SEOWHO)

תוכן טוב זה סבבה וחשוב, אבל לא שווה כלום אם אף אחד לא קורא אותו. אז כדי לוודא שגם אנחנו וגם המנועים יכולים למצוא ולקרוא אותו:

  1. תהפכו את האתר לריספונסיבי וידידותי לגולשים מהסלולר
  2. תעברו ל-HTTPS גם אם אין לכם חנות
  3. תוודאו שהפניות 301 וקנוניקל מוטמעות נכון כדי להימנע מתוכן משוכפל
  4. תעלו קובץ txt ותוודאו שאתם חוסמים תוכן שאתם לא רוצים שגוגל יחטט בו
  5. תיצרו עמוד מפת אתר כדי לשפר חוויית משתמש וקובץ מפת אתר XML עבור חברנו הטוב גוגל

ברור לי ולכם שלא כיסינו את כל הנושאים הטכניים של קידום אורגני אבל חמשת הנושאים האלו אמורים להיות בסיס טוב לכל קמפיין של קידום אורגני.

יאללה תנו בראש! לחזרה לדף הבית שלנו לחצו עלינו SeoWho

 



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support