5 דרכים ליצירת קישורים חיצוניים – מתוך עולמו של מקדם אתרים

כל מקדם אתרים וותיק יודע שישנן שתי חזיתות עיקריות שבאמצעותן אנו יכולים להביא את אתרינו אל המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש.

החזית הראשונה בעבודתו של מקדם אתרים מקצועי היא כמובן אופטימיזציית אונסייט. אופטימיזציה אליה התייחסתי במאמר הבא בהרחבה שכוללת מעבר על תגיות מטה, הגדרת כותרות פנימיות נכונות, מעבר על התוכן ועל איכותו ושילוב קישורים פנימיים.

החזית השנייה היא אופטימיזציית אופסייט עליה אתן את הדגש במאמר הבא. אופטימיזציה זו כוללת חיפוש אחר שיתופי פעולה ואפשרויות פרסום שונות ברשת באמצעותן ניתן יהיה למתג את האתר שאנו רוצים לקדם.

מהי בעצם אופטימיזציית אופסייט?

כשמה כן היא ומדובר באופטימיזציה שמתבצעת מחוץ לאתר. אופטימיזציה זו כוללת חיפוש יומיומי, שבוע אחר שבוע, חודש אחר חודש, בו נעשים מאמצים להגדיל ולהרחיב את פרופיל הקישורים החיצוניים שמפנים אל האתר שלנו.

מנועי החיפוש תופסים את הקישורים מאתרים חיצוניים שמפנים אלינו כמעין “המלצה”, למעשה אתר X המליץ על אתר Y. למה זה טוב? כיוון שאם האתר הממליץ הוא אתר חזק וסמכותי, אז הרי שהקישור שמפנה אלינו “מעביר” חלק מהסמכות גם אל האתר שלנו.

ברגע שמנועי החיפוש זיהו את ההמלצה, מבחינתם ייתכן ויש כאן רמיזה לכך שמשהו טוב ומעניין קורה באתר שקיבל את הקישור.

 

 

כיצד מבצעים אופטימיזציית אופסייט נכונה?

מספר דגשים שיאפשרו לכם לבצע אופטימיזציה יעילה וממוקדת תוצאות:

  • גיוון – הקפידו תמיד לגוון בקישורים החיצוניים שאתם מקבלים. וודאו שחלק מהקישורים נמצאים על המילה שאתם מקדמים, על מילים נרדפות למילה שאתם מקדמים ולעתים גם כ-URL עצמו. הגיוון והשוני בין הקישורים השונים יקנה למנועי החיפוש תחושה יותר טבעית.
  • חיזוק דומיין מול חיזוק דף – הקפידו לשלב בין קישורים רבים שמפנים אל הדומיין (דף הבית) לבין קישורים שמפנים לדפים ספציפיים שאותם אתם רוצים לקדם. לחיזוק הדומיין ישנה השפעה רוחבית משמעותית על כלל הקידום.
  • קישורי Follow ו-NoFollow – קישורי Follow הם קישורים שקוד ה-html מאפשר לאתר א’ להעניק קצת מהסמכות שלו לאתר ב’ שאליו הקישור מפנה. קישורי NoFollow הם קישורים שעושים את ההפך וכאן האתר המקשר מכריז – אני לא ממליץ או לא ממליץ על האתר. אני נייטרלי. למה זה טוב? כיוון ששוב – הגיוון הוא סימן לפרופיל קישורים טבעי.

ואיך מוצאים אתרים שיקשרו אלינו?

או! עכשיו הגענו לחלק המעניין והמאתגר ביותר. כמקדם אתרים שגם לימד לא מעט תלמידים, אני יכול בהחלט להעיד שזהו גם החלק שממנו מרבית המשתתפים בקורס נרתעים – איך מתחילים לבנות קישורים!? מה הצעד הראשון שצריך לעשות?

אז אם כבר הספקתם להבין, בקידום SEO אין לנו הרבה קסמים לשלוף מהכיס, ואם יש כאלו, אז ככל הנראה שמדובר בקידום שחור שרק יזיק לנו בעתיד. כאן ריכזתי עבורכם מספר טיפים מרכזיים כיצד בונים קישורים ויוצאים מזה בחיים!

אתרי אינדקס

מדובר באחת מן השיטות הקלות, הפשוטות והנגישות ביותר לבניית קישורים שמשלבים בין קישורי nofollow ל-follow.

מספיק לעשות חיפוש בגוגל על המילה אינדקסים, אינדקסי עסקים או אתרי אינדקס, כדי למצוא מגוון רחב של אתרים שונים ואפילו אתרים שמרכזים בתוכם רשימה מסודרת.

ישנם לא מעט אינדקסים שההרשמה אליהם היא חינמית לחלוטין ומנגד ישנם אתרי אינדקס חדשים ומודרניים שבהם ההרשמה מותנית בתשלום חודשי או שנתי.

כהתחלה, נסו לנצל את הכוח שקיים לאתרים החינמיים. אם תרצו בהמשך לפנות לאמצעים בתשלום, אז הרי שתמיד אפשר להירשם בשלב מאוחר יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838