5 דרכים ליצירת קישורים חיצוניים – מתוך עולמו של מקדם אתרים

כל מקדם אתרים וותיק יודע שישנן שתי חזיתות עיקריות שבאמצעותן אנו יכולים להביא את אתרינו אל המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש.

החזית הראשונה בעבודתו של מקדם אתרים מקצועי היא כמובן אופטימיזציית אונסייט. אופטימיזציה אליה התייחסתי במאמר הבא בהרחבה שכוללת מעבר על תגיות מטה, הגדרת כותרות פנימיות נכונות, מעבר על התוכן ועל איכותו ושילוב קישורים פנימיים.

החזית השנייה היא אופטימיזציית אופסייט עליה אתן את הדגש במאמר הבא. אופטימיזציה זו כוללת חיפוש אחר שיתופי פעולה ואפשרויות פרסום שונות ברשת באמצעותן ניתן יהיה למתג את האתר שאנו רוצים לקדם.

מהי בעצם אופטימיזציית אופסייט?

כשמה כן היא ומדובר באופטימיזציה שמתבצעת מחוץ לאתר. אופטימיזציה זו כוללת חיפוש יומיומי, שבוע אחר שבוע, חודש אחר חודש, בו נעשים מאמצים להגדיל ולהרחיב את פרופיל הקישורים החיצוניים שמפנים אל האתר שלנו.

מנועי החיפוש תופסים את הקישורים מאתרים חיצוניים שמפנים אלינו כמעין “המלצה”, למעשה אתר X המליץ על אתר Y. למה זה טוב? כיוון שאם האתר הממליץ הוא אתר חזק וסמכותי, אז הרי שהקישור שמפנה אלינו “מעביר” חלק מהסמכות גם אל האתר שלנו.

ברגע שמנועי החיפוש זיהו את ההמלצה, מבחינתם ייתכן ויש כאן רמיזה לכך שמשהו טוב ומעניין קורה באתר שקיבל את הקישור.

שיווק במדיה חברתית

כיצד מבצעים אופטימיזציית אופסייט נכונה?

מספר דגשים שיאפשרו לכם לבצע אופטימיזציה יעילה וממוקדת תוצאות:

  • גיוון – הקפידו תמיד לגוון בקישורים החיצוניים שאתם מקבלים. וודאו שחלק מהקישורים נמצאים על המילה שאתם מקדמים, על מילים נרדפות למילה שאתם מקדמים ולעתים גם כ-URL עצמו. הגיוון והשוני בין הקישורים השונים יקנה למנועי החיפוש תחושה יותר טבעית.
  • חיזוק דומיין מול חיזוק דף – הקפידו לשלב בין קישורים רבים שמפנים אל הדומיין (דף הבית) לבין קישורים שמפנים לדפים ספציפיים שאותם אתם רוצים לקדם. לחיזוק הדומיין ישנה השפעה רוחבית משמעותית על כלל הקידום.
  • קישורי Follow ו-NoFollow – קישורי Follow הם קישורים שקוד ה-html מאפשר לאתר א’ להעניק קצת מהסמכות שלו לאתר ב’ שאליו הקישור מפנה. קישורי NoFollow הם קישורים שעושים את ההפך וכאן האתר המקשר מכריז – אני לא ממליץ או לא ממליץ על האתר. אני נייטרלי. למה זה טוב? כיוון ששוב – הגיוון הוא סימן לפרופיל קישורים טבעי.

ואיך מוצאים אתרים שיקשרו אלינו?

או! עכשיו הגענו לחלק המעניין והמאתגר ביותר. כמקדם אתרים שגם לימד לא מעט תלמידים, אני יכול בהחלט להעיד שזהו גם החלק שממנו מרבית המשתתפים בקורס נרתעים – איך מתחילים לבנות קישורים!? מה הצעד הראשון שצריך לעשות?

אז אם כבר הספקתם להבין, בקידום SEO אין לנו הרבה קסמים לשלוף מהכיס, ואם יש כאלו, אז ככל הנראה שמדובר בקידום שחור שרק יזיק לנו בעתיד. כאן ריכזתי עבורכם מספר טיפים מרכזיים כיצד בונים קישורים ויוצאים מזה בחיים!

אתרי אינדקס

מדובר באחת מן השיטות הקלות, הפשוטות והנגישות ביותר לבניית קישורים שמשלבים בין קישורי nofollow ל-follow.

מספיק לעשות חיפוש בגוגל על המילה אינדקסים, אינדקסי עסקים או אתרי אינדקס, כדי למצוא מגוון רחב של אתרים שונים ואפילו אתרים שמרכזים בתוכם רשימה מסודרת.

ישנם לא מעט אינדקסים שההרשמה אליהם היא חינמית לחלוטין ומנגד ישנם אתרי אינדקס חדשים ומודרניים שבהם ההרשמה מותנית בתשלום חודשי או שנתי.

כהתחלה, נסו לנצל את הכוח שקיים לאתרים החינמיים. אם תרצו בהמשך לפנות לאמצעים בתשלום, אז הרי שתמיד אפשר להירשם בשלב מאוחר יותר.

פורומים מקצועיים

דרך נוספת אך מעט יותר מאתגרת היא באמצעות השתלת קישורים בתוך פורומים מקצועיים. למה מאתגרת? כיוון שמנהלי הפורומים הם לא פראיירים והם כבר למודי קרבות ממחיקת מקדמי אתרים שניסו לקשר לאתר כזה או אחר.

אז כיצד ניתן לעשות את זה בצורה נכונה? אתם לא תאהבו את התשובה אבל אתם פשוט צריכים להשתתף בדיונים השונים כאחרוני החברים הרשומים. העלו דיונים שונים, הקפידו לענות לשאלות של משתתפים אחרים, נסו לסייע ככל הניתן.

אתם מרגישים שבמהלך ההתכתבות יש מקום להמליץ על שירות כזה או אחר, נסו לשלב את הקישור אבל עשו זאת בצורה נכונה. כתבו תשובה ארוכה, הפנו אל האתר, הסבירו מה יש בו ולעולם אל תקשרו על המילה עצמה. טבעיות היא שם המשחק.

אתרי בלוג

דרך חינמית מעולה להרחבת פרופיל הקישורים היא בפתיחת בלוגים דרך אתרים מוכרים דוגמת תפוז, ישראבלוג וסלונה. ישנם גם בלוגים פחות מוכרים ואני אישית ממליץ לפתוח בכולם משתמש. ככל שתגוונו בקישורים מכמה שיותר בלוגים, כך אתם תראו תוצאות SEO שרק הולכות ומשתפרות.

בכל הנוגע לאתרי בלוג, הקפידו להבדיל בין בלוגים שבהם אתם יכולים לכתוב את כל שעולה ברוחכם, לבין בלוגים שבהם יש בקרה על התוכן. בתפוז וסלונה לצורך הדוגמה, מנהלי האתר שמים דגש על תוכן רלוונטי ואיכותי – הספמתם? נמחקתם.

זכרו שזה גם פועל לטובתכם – ככל שהתוכן שלכם יהיה איכותי ורלוונטי יותר, כך הגולשים שיקראו את המאמר שעלה לבלוג, גם ייכנסו אל הקישור ששילבתם בטקסט. גוגל רואה בקישורים פעילים שמביאים גולשים, כקישורים הרבה יותר נחשקים מאשר אלו של אתרי אינדקס שוממים.

שיתופי פעולה

דרך נוספת ופופולרית למדי היא יצירת שיתופי פעולה ברשת עם מקדמים נוספים ובעלי אתרים שונים.

נניח ויש לכם אתר בתחום האינסטלציה, אז מומלץ בחום לפנות אל מנהלי אתר שעוסק בעולם השיפוצים. תציעו להם תוכן מקצועי בנושא מסוים שיוכל להביא לגולשים ערך מוסף. כמובן שחשוב לציין בבקשה, שאתם רוצים לקשר אליכם בתוכן כקרדיט לכותב המאמר.

שיתוף פעולה נוסף שניתן לעשות הוא בהחלפות שונות. דברו עם מקדמי אתרים והציגו להם את האתר שלכם. בדקו אם הם היו רוצים להעלות אצלכם מאמר ואילו שאתם תוכלו להעלות באתר אחר מאמר שיפנה אליכם.

זוהי דרך פופולרית מאוד להרחבת פרופיל הקישורים, והיא גם מאפשרת ליצור נטוורקינג בריא ויעיל.

הקפידו על תוכן איכותי

זאת אולי הדרך המאתגרת והקשה ביותר להשגת קישורים אבל האמת – היא גם המשתלמת והנכונה ביותר.

הקפידו תמיד להעלות אצלכם בבלוג ובדפי הקטגוריה תוכן איכותי ובעל ערך מוסף. ככל שתקפידו על תוכן איכותי יותר, כך עולים הסיכויים שגולשים ברחבי הרשת ישתפו את מה שכתבתם.

הקישורים יכולים להגיע מתוך הרשתות החברתיות אותן מנועי החיפוש יודעים לזהות, הקישורים יכולים להגיע מתוך פורומים שבהם גולשים הפנו אל אתרכם (ממש בתהליך טבעי כמו שהדגמנו לסעיף הפורומים למעלה) ועוד.

ככל שהתוכן שלכם ידבר אל הגולשים, יקנה להם ידע וערך מוסף, כך אתם תיהנו מקידום איכותי ופרופיל קישורים שרק הולך ומתרחב באופן טבעי.

לסיכום

בניית פרופיל קישורים ומיתוג ברשת היא בהחלט לא מלאכה קלה, אך התוצרים שהיא מניבה בהחלט שווים כל טיפת זיעה.

במסגרת השירות שלי, אני דואג להרחיב את פרופיל הקישורים החיצוניים מדי שבוע. אם אגיד את האמת? אז למעשה חשפתי את כל השיטות שבהן אני משתמש. את אותה העבודה בדיוק אני אעשה על אתרכם.

ישנה שיטה נוספת שהחסרתי והיא קנייה של כתבות פרסומיות. האם אני ממליץ על כך? חכו לרגע שבו תרגישו שבאמת אזלו כל האמצעים האחרים. עד אז, הקפידו על כל אחד מן הסעיפים ותוכלו לראות את התוצאות בתוך מספר חודשים.

הכותב הוא אלי סאסי, מקדם אתרים משנת 2010.

עוד על עבודת מקדם אתרים >>



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה