7 דברים לדעת על קידום אתרים

זמן קריאה: 5 דקות

7 דברים שצריך לדעת על קידום אתרים

כשהתחלתי לעבוד בתחום קידום אתרים או יותר נכון בשיווק, היה לי מזל. עבדתי כשכיר בחברה, ואנשים אחרים כבר עשה את כל העבודה הקשה כדי לוודא שהחברה תשקיע בקידום אתרים. הם דיברו עם המנהל, הם ידעו את כל הנתונים והם הקימו מחלקה שתעזור לחברה לצמוח.

הבעיה היא שבזמנו לא ידעתי כמה קשה זה יכול להיות לשכנע חברות אחרות להשתמש בשירות של קידום אתרים במיוחד אם הם היו עסקים קטנים. ברוב המקרים זה היה בגלל “מסורת” – הקטע של “עזבו אותי מקידום אתרים, מה אני צריך את השטויות האלה”. מכירים את זה? הקטע הוא שהם לא אמרו את זה כי שיטות השיווק שלהם באותו זמן באמת עבדו הכי טוב, אלא פשוט בגלל שהם רק עבדו. למה לתקן משהו שעובד נכון?!

תתפלאו לשמוע, אבל היום, כמה שנים אחרי, בשנת 2016, יש עדיין ה-מ-ו-ן עסקים קטנים שעדיין לא משתמשים בשירות של
קידום אתרים עד ליום זה בגלל אותה מסורת.

אז אם אתם היום נמצאים בנעליים שאני הייתי בזמנו, וצריכים לשכנע את המנהל שלכם להשתמש בשירות של קידום אתרים לעסק שלכם, אז הנה קבלו כמה דברים שיעזרו לכם במשימה.

 

  1. אחוז הסגירה של לידים מקידום אתרים עומד על כמעט 15%

אם זה נשמע לכם הגיוני אז או שאתם מבינים קידום אתרים בצורה מטורפת או שלא עבדתם בשיווק הרבה מאוד זמן. זה מספר מטורף. ללידים ממקורות חיצוניים כמו שיחות קרות וכו’ יש אחוז סגירה של 1.6%. במילים אחרות – על כל לקוח שתביאו משיחה קרה, אתם תביאו 8 לקוחות כתוצאה מקידום אתרים (לפחות בתאוריה).

 

תוסיפו את הנתון הזה ל-8 הדברים הבאים שאני הולך לספר לכם ואתם הולכים לקבל החזר השקעה מטורף לסכום חודשי מינימאלי. תנו לזה טיפה זמן ותתחילו לראות לאן זה לוקח את העסק שלכם.

 

  1. 80% מהקמעונאים אומרים שקידום אורגני וממומן הם הדרך הכי טובה להשיג לקוחות חדשים

באופן אישי אני מופתע שזה לא יותר מ-95%. אני לא מצליח להבין איך קמעונאי יודע מה זה קידום אתרים ואיך לעשות את זה ועדיין לא לחשוב שזו הדרך הכי טובה להביא לקוחות חדשים.

 

העובדה ש-80% מהקמעונאים (התעשייה הכי גדולה בישראל) – מסכימה על משהו, רק אומרת לכם כמה קידום אתרים חשוב לעסק שלכם. מתי הפעם האחרונה שכל כך הרבה יהודים הסכימו על משהו אחד? :)

 

נדמה לי שזה קריאת השכמה להשתמש בקידום אתרים (וקידום ממומן) בצורה המקסימלית שאתם יכולים, במיוחד אם יש לכם חנות אינטרנטית.

 

אם אין לכם חנות אינטרנטית, אתם עדיין יכולים להבין ממה שכתבתי, שזמנים השתנו ומשתנים באופן כללי. אם הרבה מאוד מפרסמים משקיעים יותר באינטרנט מאשר בטלוויזיה, תהיו בטוחים שיש לזה סיבה טובה. אף אחד לא מבין שיווק יותר טוב מהם.

 

  1. 50% מהחיפושים היום מגיעים ממכשירים ניידים

שמעתם נכון. יותר מ-50 אחוז מהחיפושים אחר עסקים ברשת או בכלל מגיעים ממשתמשים עם מכשירים ניידים. אם האתר שלכם לא מותאם למכשירים ניידים או לטאבלטים, אתם ככל הנראה מפסידים נתח לקוחות ענקי.

 

  1. 37% מהצרכנים נוטים לקנות באתרים שמותאמים לניידים

עיצוב ריספונסיבי לא נועד רק למשתמשים ממכשירים ניידים, למרות שהם אלו שמרוויחים מזה הכי הרבה. אתרים שמותאמים למכשירים ניידים נטענים מהר יותר מאלו שלא, ואתרים מהירים, כמו שאתם אולי יכולים לנחש, יגרמו למבקרים בהם לשהות בו יותר זמן.

 

תוסיפו לזה את העובדה שקל יותר לגלול באתרים כאלו, יש שם גרפיקה גדולה וברורה, פונטים קלים לקריאה והנה – מתכון מנצח ללקוחות חדשים.

 

  1. יותר מטריליון חיפושים בגוגל מדי שנה

לא יודע מה אתכם אבל אני מתחיל להתבלבל כשאני רואה מספר עם יותר מ-6 אפסים. לא יוצא לי להתקל במספרים כאלו על בסיס יומי, בטח שלא בחשבון הבנק שלי. אז מבחינתי טריליון זה מספר אינסופי.

 

במקרה שחשבון הבנק שלכם גם לא מכיל מספרים כאלו (אם כן, אז אשמח להכיר), אז כנראה שגם לכם המספר הזה נראה מטורף.

 

כדי לפשט את זה עוד קצת, יש בגוגל יותר מ-35,000 חיפושים בשניה. אז בזמן שקראתם את הפוסט הזה, נניח שלקח לכם 4 דקות, בזמן הזה היו יותר חיפושים מכמות התושבים במדינת ישראל.

 

בכל מקרה, הסיבה שחפרתי לכם עם כל המספרים האלה היא כדי שתבינו שלגוגל יש נוכחות ברשת. אם יש טריליון חיפושים בגוגל כל שנה, אז תהיו בטוחים שחלק מהם קשורים לעסק שלכם ולמוצר/שירות שאתם מוכרים.

 

בשורה התחתונה, ככל הנראה, שיווק בגוגל יביא לכם יותר חשיפה ויהיה יעיל יותר מפרסום בפליירים או במקומון של פתח-תקווה. (ויש כבוד לפתח תקווה). אז יש מצב טוב שאם תיישמו את זה גם לכם יהיה בית עם בריכה בקיסריה בדיוק כמו לביבי.

 

  1. 30% מהקליקים הולכים למקומות הראשונים בגוגל (לפי MOZ)

המקומות הראשונים בגוגל הם שווי ערך לנדל”ן איכותי בהרצליה פיתוח. עובדתית, המקומות הראשונים בגוגל יביאו לאתר שלכם יותר טראפיק מכל מקום אחר בעמוד. אני לא אומר שמקום 2 או 3 לא טובים אבל מקום ראשון זה הכי מגניב.

 

אם גם החברה שלכם מונעת מהצורך והרצון להיות הכי טובה במה שהיא עושה, אז כנראה שגם אתם רוצים להיות במקום הראשון ולקחת חלק מאותם טריליון חיפושים בגוגל. זה לא הולך להיות קל אבל, וזה לא הולך לקרות תוך יומיים.

 

להגיע למקומות הראשונים בגוגל באמצעות קידום אורגני זה תהליך שלוקח זמן, תכנון נכון, עקביות וכמובן הבנה אמיתית (עד כמה שאפשר) על איך גוגל חושבת ועובדת. תוסיפו לזה את העובדה שיש לכם מתחרים שגם רוצים את אותו הדבר והנה לכם עבודה עוד יותר מאתגרת. אגב, גם אחרי שהגעתם למקום הראשון, זה עדיין לא אומר שסיימתם ואפשר לנוח – בדיוק ההיפך, זה רק אומר שאתם צריכים לעבוד קשה יותר לשמר את המקום הזה.

 

בקיצר, לא קל, אבל אם תעבדו בעקביות ובנחישות, אתם יכולים להיות היצחק תשובה של התעשייה שלכם.

 

רק בלי כל התביעות המשפטיות.

 

  1. נכון לינואר 2016, גוגל שולטת ב-76% מנתח שוק החיפוש

למרות שגוגל נחשבת למלך החיות של מנועי החיפוש, עדיין יש לה מתחרים קטנים פחות מוכרים בארץ כמו בינג ו YAHOO. לאלו מכם שחשוב להם לפרסם את העסק שלהם גם בחו”ל אז יש לכם גם את הזירה הזו להתמקד בה בכל הנוגע לביטויים וקידום אורגני. אל תתמקדו רק בגוגל במקרה כזה כי אז אתם מפספסים 24% מלקוחות פוטנציאליים אחרים.

 

למרות הכל, אתם עדיין צריכים להתמקד בעיקר בגוגל, לפחות נכון להיום מהסיבה הפשוטה שהפכה את גוגל למנוע החיפוש הכי נפוץ בעולם – הוא פשוט הכי טוב.

 

אז למרות שכולם רוצים להיות ליד האריה, אל תתעלמו מהגורים שלו. הם יכולים לגדול מהר :)

לפרטים נוספים לחצו עלינו



תגיות:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support