פרסום באינטרנט DIY או שירותי מקצוע?

הצורך בהעלאת באפיק הפרסומי, בנוסף לשפע הפרסום הרבה הקיים כיום ברשת, דוחפים בעלי עסקים לאשליה הרווחת הנפוצה מכולן – אני יכול לעשות זאת בכוחות עצמי! כפי שנוכחתם בוודאי כבר בתחום העסקי, ישנן פעילויות מסוימות, אותן ניתן (ולפעמים – אף רצוי) לבצע בכוחות עצמכם. אולם, מאידך, ישנם פעילויות או מטלות אחרות, שבנוגע אליהן, גישת ה-DIY הנפוצה כיום איננה רק מזיקה נקודתית בזמן שהיא מבוצעת, אלא גם עלולה לגרור אחריה “מפולת” עתידית שאת סופה – יהיה קשה מאד לנחש. על תחומים אלה נמנים כל סוגי הפעילות העסקית הדורשים ידע מקצועי וכלים מיוחדים, כמו הנהלת חשבונות, משפטים, וכן, גם פרסום באינטרנט.

מה עלול לקרות אם פרסום באינטרנט לא יתבצע כהלכה?

אנחנו יכולים להעלות בדעתנו רשימה ארוכה למדי של דברים שעלולים להשתבש במידה שביצוע פרסום לא יעשה בצורה הנכונה. אבל, על מנת לא להלאות אתכם יותר מידי, ריכזנו כאן את הבולטים בהם:

  • אתם מפספסים את קהל היעד –  דורש מיקוד, חידוד, פניה אל פלח שוק ספציפי. במידה ואתם מנסים “לחסוך” ולא מבצעים מחקר מיקוד מתאים, עלולים לקרות מספר דברים: הראשון בהם – אתם מוציאים כסף רב על פרסום שאיננו אפקטיבי (מנסים להרוג זבוב עם כדור של תותח), השני – שתחמיצו את האפשרות היחידה (כולנו יודעים עד כמה מהר פרסום באינטרנט הופך לשקוף” בעיני הגולשים) שעומדת בפניכם להגיע ללקוח הפוטנציאלי האמיתי שלכם.
  • אתם מבססים תדמית גרועה – במקרה הטוב – יתעלמו מכם ומהפרסום שלכם, במקרה הגרוע – תצליחו לעורר תגובה, אבל היא תהיה שונה לגמרי מזו שרציתם לעורר. לעג, גיחוך ותדמית לא מקצוענית הם רק חלק מה-Highlights להם זכו בשנים האחרונות עסקים שביצעו פרסום לא מקצועני ברשת.
  • אתם מחמיצים את הפלטפורמה הנכונה לפרסום עבורכם – לא כל עסק צריך לפרסם בכל המדיות הקיימות. מאחר וקיים כיום ריבוי של מדיות פרסומיות ברשת, כל אחת מהמדיות גיבשה לעצמה קהלים משלה. ולכן, פרסום שמיועד לעסקים, למשל, ישיג ביצועים טובים יותר כאשר נקודת הכובד שלו תונח במקום בו מצויים אנשי עסקים, ולא במקומות אחרים. פניה לבני נוער תתבצע בערוץ אחד, ואילו פניה לנשים-אמהות לתינוקות רכים – בערוץ מדיה שונה.
  • אתם אינכם יוצרים את השפה המיתוגית הנכונה עבורכם – לא ברור לכם מהי שפה מיתוגית? בואו נערוך תרגיל קטן. חישבו רגע על קוקה קולה. נכון שהדבר הראשון שעלה בדעתכם הוא הלוגו באדום-לבן המלווה את החברה? הפונט הספציפי? חזרו על התרגיל הזה עם חברות נוספות כמו בזק, סלקום, פלאפון וכד’. כאשר מבצעים פרסום באינטרנט, נדרשת אסטרטגיה שמטרתה ליצור “קו” רציף מסוים שמשאיר אתכם בתודעתם של הגולשים. אותו קו צריך להשתקף באתר האינטרנט, בדף הפייסבוק של העסק, בדפי נחיתה ובכל נכס דיגיטלי שקיים לעסק. ומאחר ויש לקו הזה חשיבות מרובה והשפעה מתמשכת, הוא איננו יכול להישלף מהשרוול, אלא להיות תוצאה של מחקר וגיבוש אסטרטגיה מודעת.

advertising

האם כל עסק חייב שירות אנשי מקצוע בתחום הפרסום באינטרנט?

תשמעו, בהחלט יתכן שיש, אי-שם, באי נידח באוקיאנוס הקריבי, עסק בן איש אחד שצמוד לקיוסק היחיד באזור ומוכר פותחני בקבוקים. הוא, אולי, איננו נזקק לפרסום מקצועי באינטרנט. כל שאר העסקים, במיוחד בתחומים עמוסי-מתחרים, אינם יכולים להרשות לעצמם את המותרות של פרסום שאיננו מקצועני, או פרסום שאיננו מתאים להם באופן ספציפי.

קידום אתרים בגוגל SEOWHO



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה