בניית קישורים מאתרים סמכותיים

תוכן עניינים

זמן קריאה: 4 דקות
בניית קישורים מאתרים סמכותיים זה אחד הדברים החשובים ביותר עבור האתר שלכם. קישורים זה משהו שקל מאוד להשיג, אם לא איכפת לכם מאיפה הם הגיעו או אם הם באמת הולכים לעזור לכם.

אני מוצף באימיילים שמציעים לי קישורים בחינם. אני יכול להשיג קישורים של כיוון אחד עם דירוג גוגל של PR4 ב700 ש”ח או פחות. אני גם יכול לקנות קישורים ממאגרים של דומיינים שישמחו לעשות איתי עסקה זריזה. אני יכול להשתתף ברשתות קישורים “בטוחות” שמבטיחים לי שאני אראה עליה מטורפת בדירוג ובתנועה שיש לי לאתר.

אלו לא קישורים מאתרים סמכותיים. קישורים מאתרים סמכותיים זה משהו שלא פשוט להשיג. והם לא עולים 700 ש”ח, את זה אני יכול להבטיח לכם.

אז איפה מוצאים את הקישורים הסמכותיים האלה, איך אתם יכולים לזהות אותם, והכי חשוב, איך מגיעים למצב של בניית קישורים מהם? הכל במאמר הזה.

מה זה אתר סמכותי?

בוא נתחיל בלהגדיר מה זה אתר סמכותי ומה זה לא. זה לא תמיד האתרים שמופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. לפעמים אפילו לא מוצאים אותם בעמוד הראשון, תלוי באיזה יום מחפשים ובשינויים האחרונים באלגוריתם של גוגל. יש נטייה לנישות מסויימות להיות מלאות בספאם, מה שגורם לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש להיות פשוט זבל.

כמקדמי אתרים, אנחנו יודעים לא לסמוך באופן אוטומטי בתוצאות ה”טובות” ביותר שמופיעות לנו. תיקחו דוגמא ממישהו קרוב אליכם, מה אם המישהו הזה היה מחפש מלון בטבריה, הוא היה יכול להזמין את המלון שהופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש, ואז הוא היה בא ומתלונן על כמה המיטה הייתה גרועה ועל זה שזה לא היה קרוב ל”ארומה”.

תחשבו על רכילות. אם אתה שומע משהו אתה בד”כ בודק את המקור. אם חבר שלך משה ידוע בתור אחד שמפיץ שקרים והוא אומר לך שהחבר השני שלך יוסי פוטר מהעבודה שלו, סביר להניח שלא ישר תאמין למשה ואז תלך ותתקשר ליוסי ותגיד לו שאתה מצטער שהוא פוטר! נכון? או שתלך ותשאל את יוסי, או שאם אתה לא מצליח להשיג אותו אתה תשאל את חבר של יוסי כי הוא יודע הכל על יוסי.

אתר סמכותי הוא בדיוק כמו מישהו שאפשר לסמוך עליו שיתן לך את מה שאתה מחפש.

לפעמים יש לך מזל עם חיפוש מסויים והתוצאה הראשונה היא אתר סמכותי אמיתי. אבל בכללי אסור להסתמך על תוצאות החיפוש כדי לזהות מה אתר סמכותי ומה לא כי זה יכול לחזור אליך כמו בומרנג במיוחד כשיש הרבה תנודתיות בתוצאות החיפוש.

בוא נסתכל על אתר סמכותי אמיתי שאני יכול לערוב לו באופן אישי כדי שנבין מה הופך אתר לאתר סמכותי: www.ynet.co.il. רק לשם הבהרה, אין לי שום קשר אישי עם האתר הזה. אשתי שאלה שאלה באחד הפורומים שם אבל חוץ מזה, הקשר שלי לאתר הזה הוא לקרוא כתבות ולהשתתף בפורומים מדי פעם. אף פעם לא באמת ערכתי איזה מחקר על האתר הזה אבל כל פעם שהייתי מחפש חדשות בגוגל זה האתר שהיה מופיע.

מה שהופך את האתר הזה לאתר סמכותי הוא שהוא כמעט כל הזמן מופיע בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש שמחפשים דברים שקשורים לחדשות והוא לא עושה את זה באמצעות דחיפת מילות מפתח או דברים מתוחכמים אחרים, אלא באמצעות כמות התוכן והידע של המשתמשים שלו בפורומים השונים.

זה פשוט אתר ממש ממש טוב, נקודה. אתה יודע באופן אינסטינקטיבי שאתה יכול לסמוך על המידע שיש שם. זה מספיק טוב בשביל המיליונים שמשתמשים בו כל חודש, וזה מספיק טוב בשבילי.

דרכים ישנות מול דרכים חדשות לזיהוי אתרים סמכותיים

בזמנו היית יכול להסתמך על התוצאות הראשונות בגוגל כדי לזהות אתרים סמכותיים. אבל אז התחלנו לנסות ו”לתחמן” את הרשת בכל מיני דרכים.

ב-2004 הייתי יכול להיות בתוצאות החיפוש בכמעט כל אתר שהייתי עובד עליו באמצעות הסוואה, לדוגמא. זה היה יכול להיות אתר ממש גרוע ולא ידידותי למשתמש, מלא בכלום ובתיאורי מוצר משעממים, בקיצור לא אתר שהייתי קונה ממנו, והייתי יכול לעזור להם לעשות כסף בקלות.

היום לעומת זאת, זה הרבה יותר קשה כי יש כל הזמן שינויים באלגוריתם שמיועדים להילחם בקידום השחור הזה, שלפעמים ממש דופקים את הכל ודוחפים אתרים טובים למטה יותר בתוצאות החיפוש. יש אנשים שעדיין מסתמכים על מדדים כמו ה PageRank בסרגל הכלים של גוגל או MozRank כדי לקבוע את הסמכותיות של אתר מסוים, אבל זה כל מדי להשתמש בשיטות שהם אמינות באותה מידה כמו Alexa בערך.

היום יש לנו סימנים חברתיים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, שגם אותם ניתן לתחמן כמובן, אבל ניתן להבחין במעורבות אמיתית של משתמשים ברשתות החברתיות והאתר עצמו אם אתה לוקח את הזמן לבדוק את זה לעומק.

היום אתה צריך לעבוד קשה יותר מאשר פעם, כי היום, אתה לא יכול פשוט לסמוך על מישהו עם 16,000 עוקבים בטוויטר. אתה יכול למצוא פוסט שיש לו 500 ציוצים ואפס תגובות, וכשאתה בודק את הפוסט הזה לעומק, אתה מגלה שרובו זה טוויטים אוטומטיים וספאם.

היום, לא משנה כמה אני שונא להגיד את זה, אתה פשוט לא יכול להסתמך על מדדים כדי למצוא אתר סמכותי. אתה צריך לעשות את העבודה הקשה ולבדוק את זה לעומק.

אתה לא תמיד יכול להשתמש בכלים שיעזרו לך למצוא את האתרים האלה. אם תבלה זמן מסויים באתר ותסמוך עליו, אז סביר להניח שזה האתר הסמכותי שאתה מחפש.

אז איזה סימנים אנחנו צריכים לחפש כדי לסמוך על אתר מסויים? בשבילי, מעורבות חברתית זה משהו חשוב מאוד. אם יש לאתר הזה תוכן שמתעדכן באופן קבוע והוא מקבל הרבה לייקים עם אנשים שמצייצים בו, או משתמשים בו בפייסבוק, ומפיצים אותו בגוגל פלוס ומגיבים עליו, אז זה סימן מעולה שאנשים סומכים עליו.

אני באופן אישי מאוד אוהב להסתכל על קישורים נכנסים (מן הסתם) של כולם אז אם אתה יודע איך עושים את זה בצורה טובה, לך על זה, אבל לרוב האנשים אין את הזמן או הידע לעשות את זה אז לאותם אנשים הייתי אומר להסתמך על הרשתות החברתיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838