כלים למחקר מתחרים – איך הם יכולים לסייע לכם?

במעמד בניית אתר הבית לעסק ולפני קידומו האורגני, תשומת הלב מתקדמת בעיקר על קהל היעד (מיהו הקהל שלי ומה הוא מצפה ממני). לא שלא צריך לקחת אותו בחשבון, אלא שאסור להתעלם מאלו הנלחמים אתכם על אותו הקהל: המתחרים שלכם. אתם יכולים להתכחש לנוכחותם, להצטרף אל מגרש המשחקים מבלי להכיר את החוקים ולקוות ש”יהיה בסדר”. אפשרות נוספת (ומומלצת יותר) היא להכיר את המתחרים ולהגיע אל מגרש המשחקים מחוזקים יותר, מצוידים יותר וחכמים יותר.

תכליתה של אסטרטגיית מחקר המתחרים היא לעקוב אחר כל מה שהמתחרים עושים. כידוע, כל הפעילות העסקית של המתחרים שלכם חשופה: ברשתות החברתיות, באתר הבית, בבאנרים שהם מפרסמים, ניוזלטרים שהם שולחים וכן הלאה. למידת “ההתנהגות הדיגיטלית” שלהם תלמד אתכם המון על הסטנדרט המקובל, מה קהל היעד מצפה/ רוצה/ צריך לקבל ואיך והיכן נכון לפנות אליו.

 

תוצאות המחקר יכולות לשקף בפניכם את הדברים הבאים:

  • ע”פ אילו מילות מפתח מקדמים המתחרים את האתר
  • מהם המיקומים של המתחרים במנוע החיפוש גוגל
  • היקף תנועת הגולשים אל אתרי המתחרים 
  • האם הם יוצאים בקמפיינים ממומנים או דבקים בקידום אורגני בלבד
  • אתרי הבית/עמודי נחיתה/אתרי תדמית – איך הם נראים ומה הם כוללים
כלים למחקר מתחרים
כלים לחקר מתחרים – איך תשתמשו בהם?

אימוץ כלים לחקר מתחרים – עוצמה, לא חולשה

נתחיל אולי בדבר החשוב ביותר: תכליתו של מחקר המתחרים היא להעצים אתכם, לא להחליש אתכם. ישנם בעלי עסקים שמגיעים אל תהליך הקידום עם גאווה מסוימת: “המוצר שלי בלעדי, אין לי מתחרים”, “המתחרים לא חשובים לי, אני יודע מה אני שווה”, “תאמין לי, אף אחד לא יכול עליי” וכן הלאה. גם אם אתם מאמינים בערך המוסף, בבידול שלכם ובמה שאתם מציעים, מחקר המתחרים רלוונטי גם לכם. 

עם מחקר מתחרים יסודי, ניתן יהיה לתכנן את אסטרטגיית הקידום שלכם בצורה נבונה, אחראית וחסכונית יותר. המחקר הוא כלי שאמנם שמורה לכם הרשות לוותר עליו, אך תהיה זו טעות. מחקר מתחרים איכותי יכול  לחסוך המון זמן על ניסיונות ותחקור מהלכים שלא צלחו, ובעיקר – כסף. 

“מהו השלב האידיאלי לביצוע מחקר המתחרים?”

ישנם כמה מקרים בהם כדאי וראוי להשקיע במחקר המתחרים:

  • עם תכנון האסטרטגיה השיווקית שלכם. תוצאות המחקר מסייעות באופן משמעותי למקדם האתרים בקבלת החלטות: איך לחלק את התקציב החודשי/ רבעוני/ שנתי שלכם, כמה תכנים כדאי לשתף בבלוג, האם ישנן פלטפורמות שכדאי להשקיע בהן יותר וכן הלאה.
  • במידה ואתם מתחילים למכור אונליין באתר שלכם, בצעו מחקר. המעבר מ”אתר בית” ל”אתר מסחר” דורש היערכות מחודשת ולמידת הנישה אליה אתם רוצים לחדור.
  • זכרו כי הקידום הדיגיטלי מתקיים בסביבה סופר-דינמית. לכן, כלים למחקר מתחרים כדאי בכל מקרה להשמיש אחת לשנה במטרה “לרחרח” מה חדש. כשם שאתם פותחים עיתון פעם ביום/ בסופ”ש כדי להתעדכן באקטואליה, כך התעדכנו גם באקטואליה הרלוונטית לעסק – מה קורה אצל המתחרים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן