טיפים של מומחה קידום אתרים

במאמר זה אציג בפניכם כמה מהשיטות שאני כמומחה קידום אתרים משתמש כדי לשפר את מיקומם של אתרים ולהביאם לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל.

תחום קידום האתרים הוא כל כך עשיר ומגוון כך שתחת ידו של מקדם אתרים עומדים עשרות אם לא מאות של כלים, שיטות ודרכים כדי לשפר את מיקומו של אתר במנוע החיפוש של גוגל. חלקם טובים יותר וחלקם פחות, חלקם בתשלום ואחרים חינמיים, חלקם מיועדים למתקדמים ואחרים למקדמים מתחילים. הדבר החשוב הוא שתמיד אפשר למצוא את הכלי והשיטה המתאימה עבור אופיו, מקצועיותו וניסינו של כל אחד ואחד.

מתחילים!

ידע בשפת HTML

חלק נכבד מביצוע קידום הוא ביצוע אופטימיזציה לקוד אתר האינטרנט. ידע ב-HTML יקל על זיהויים של שגיאות ותקלות בקוד האתר ואין שום דרך אחרת לעלות את רמת הדיוק שלכם ולהיכנס לתוך יסודות ונבכי האתר מלבד שליטה ושימוש בשפת HTML.

כמובן שככל שיותר תעמיקו ותלמדו את השפה, היכולות שלכם לאתר תקלות בקוד ישתפרו בהתאם אבל גם להתחיל עם ידע בסיסי יתרום משמעותית לרמה המקצועית שלכם.

לא קשה למצוא מקורות לימוד לשפת ה-HTML ובמיוחד היום כאשר באמצעות האינטרנט כל הידע שבעולם נמצא בהישג ידכם.

אתר רספונסיבי

אתר רספונסיבי הוא אתר המאפשר בו גלישה מבלי לשבש את ממשק המשתמש ולהשפיע לרעה על חווית הגלישה באתר ולא משנה אם בקרתם בו דרך מחשב, טאבלט או טלפון סלולרי. ההתאמה מתבצעת אוטומטית ללא התערבות הגולש.

שימת הדגש מבחינת גוגל הוא בעיקר על טלפונים סלולריים. זה כבר כמה שנים שטלפונים סלולריים עקפו את המחשבים בכמות החיפושים ולגוגל חשוב שחווית הגלישה מסלולרי באתרי אינטרנט תהיה נוחה, איכותית ותביא את הגולש במהירות למחוז חיפושו.

Speedometer

מהירות טעינת אתר

נתחיל בזה שאף אחד לא אוהב אתרים איטיים! אתר איטי גורם למבקרים לנטוש אותו ולחפש חלופות. לרוב, איטיות באתר מסוים בגלישה דרך מחשב יעיד על איטיות אפילו גדולה יותר דרך טלפונים סלולריים וזאת מאחר ואיכות הגלישה דרך הטלפון לעומת המחשב, תלוי במספר רב יותר של גורמים. לדוגמא:

  • המרחק מאנטנת ממסר סלולרית.
  • המכשולים שיש בין הטלפון לתחנת הממסר והמבנה בו נמצאים.
  • תנועה מהירה כמו נסיעה שמאלצת את המכשיר להתנתק ולהתחבר לאנטנות ממסר מספר רב של פעמים בזמן קצר.

 

Google Search Console

זה בסדר אם תראו הודעות שגיאה בודדות בנוגע ל-Server או הודעות 404. אבל במידה ורואים עשרות ומאות שגיאות, אתרו את מקור השגיאות ותקנו אותו במהירות האפשרית.

קצרה היריעה מלפרט על כל אחת מהיכולות של הכלי המעולה הזה. אני ממליץ בחום ללמוד ולהבין כיצד להשתמש בו לנצל אותו לטובתכם.

מחקר מילות מפתח (אבל קצת אחרת)

חשיבותו של מחקר מילות מפתח אינה עומדת בספק עבור אף מקדם אתרים. למעשה זאת הפעולה החשובה ביותר שמומחה קידום אתרים עושה עוד לפני תחילת תהליך הקידום. העניין הוא שרוב מקדמי האתרים משתמשים באותה השיטה, אותם הכלים ומגיעים פחות או יותר לאותן התוצאות.

גם השימוש ב-Related Searches ו-Google Suggests כדי לאתר מילות מפתח זנב ארוך נמצא כבר בשימוש נרחב ע”י קהילת מקדמי האתרים.

searches related to

אז מה עוד ניתן לעשות? האתר Ubersuggest מספק שירות חינמי ומצוין להצעות עבור מחקר מילות מפתח ושווה לבדוק אותו. בנוסף, אפשר לבדוק מהן ההצעות שמתקבלות במנועי חיפוש אחרים מלבד גוגל, לדוגמאYouTube, Amazon, eBay, Bing, Wikipedia ולנסות להשתמש בהם.

הפסקה קצרה…

לפני שנמשיך לטיפים מתקדמים עוד יותר, קצת אכיר לכם את עצמי. שמי מני קריחלי ואני הבעלים של חברת SEOClick. לפני כשלוש שנים עברתי מעולם ה-IT לעולם קידום האתרים ואני לא מתחרט לשנייה על המהלך.

אני נשאל לעיתים, מה כל כך מיוחד במקצוע שלי? ואני עונה שאחד הדברים שנותן תחושה אדירה של סיפוק וניצחון הוא לראות אתר של משרד קטן, עולה ומתפס למעלה, מגיע ועוקף את המתחרים, הכרישים הגדולים שישבו באין מפריע במגדלי השן שלהם. מבחינתי אין דבר שמתעלה על זה.

אני רואה בלקוחות ומתייחס אליהם כשותפים למסע. מסע שאמנם עשוי להתארך קצת אבל שבסופו, יש לשנינו מטרה אחת משותפת והיא ההצלחה שלו, מכיוון שההצלחה של הלקוח היא ההצלחה שלי.

הייתי איש שירות לקוחות ברוב חיי המקצועיים ואני מאמין שזה הדבק שמחבר את הלקוח לספק השירות והגורם באופן ישיר למערכת יחסים עסקית יעילה אשר סוללת את הדרך להצלחתם של שני הצדדים.

תודה שאתם קוראים את המאמר שלי ואתם יכולים ליצור איתי קשר דרך אתר האינטרנט https://seoclick.co.il

בואו נמשיך עם המאמר.

שיעור יציאה – Bounce Rate

את שיעור היציאה מהאתר או מעמוד מסוים באתר שלכם, אתם יכולים לבדוק דרך Google Analytics. השירות הזה של גוגל מראה נתונים לגבי האינטראקציה של הגולשים מול אתר האינטרנט שלכם. מה ששיעור היציאה מראה בעצם הוא את אחוז המבקרים שהגיעו לאתר דרך מנוע החיפוש של גוגל ומיד לחצו על חזרה לדף קודם. בדרך כלל זה מעיד על תוכן לא רלוונטי למילות המפתח שהוזנו במנוע החיפוש. חפשו את העמודים שהם בעלי שיעור היציאה הגבוהים ביותר, שפרו את התוכן, בצעו את ההתאמות הדרושות והנכונות ותראו איך הם מרקיעים לשחקים.

שיעור ההקלקה – Click Through Rate

את המידע על השיעור ההקלקה ניתן למצוא דרך השירות של גוגל שהקרא Google Search Console

 

CTR

CTR הוא מושג המקושר יותר לתחום הקידום הממומן. זה נתון שמראה לנו את שיעור ההקלקה על עמוד כלשהו באתר. זה מחושב כך: נניח והרמתי קמפיין פרסומי דרך AdWords והמודעה נחשפה (Impressions) מול עיניהם של 100 גולשים, אבל רק אחד מהגולשים החליט להקליק ולהיכנס למודעה.  זה אומר ששיעור ההקלקה של הקמפיין נכון למצב זה הוא 1%.

Google אוהבת CTR וככל שהשיעור גבוה יותר היא אוהבת את האתר שלכם יותר! למה? כי היא עושה הרים של כסף מהקלקות על מודעות ממומנות. עבור כל הקלקה נכנס כסף לכיסה ומטרתה לדרבן את המפרסמים להרים קמפיינים שעברו אופטימיזציה לשיפור ה-CTR. במידה והיא רואה שאחוז ההקלקה על מודעה מסוימת גבוה, אז כבונוס למפרסם, היא תוריד קצת את המחיר פר הקלקה בקמפיין.

איך זה עוזר לנו בקידום אתרים אורגני? ובכן, כאשר מחפשים ביטוי מסוים בגוגל, הביטו בקמפיינים הממומנים בראש ובתחתית העמוד הראשון. זוכרים שקמפיינים ממומנים הם לרוב בעלי CTR גבוה? לכן, שימו לב לכותרות והתיאורים שלהם ונסו לאתר את המונחים שהקמפיינים נוטים להשתמש הרבה. הכניסו את אותם המונחים לכותרות והתיאורים של העמודים באתרכם ותהיו מוכנים לעליה ושיפור באחוז ההקלקה על דפים באתר שלכם דבר שישפר גם את הדירוג שלהם במנוע החיפוש.

לסיכום

כלים לקידום אתרים ניתן לאתר מהר והם קיימים בשפע. לרוב לא נתקלתי בכלים שלא עושים את עבודתם כראוי אולם כלים שלא למדתי להפעיל ולהשתמש כראוי עברו בין אצבעותיי מספר לא מבוטל של פעמים. תלמדו היטב את הכלים שבחרתם ודאגו תמיד ללמוד להשתמש בכלים נוספים. אלה ישפרו את הבנתכם בעולם ה-SEO, ירימו את רמת המקצועיות שלכם ויקרבו אתכם לאט אך בטוח לתואר הנכסף, מומחה קידום אתרים.

עמודים נוספים

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה