איך לגרום לאנשים לשהות יותר זמן באתר שלך?

זמן קריאה: 4.5 דקות

אנשים מבקרים באתר שלך, קוראים את עמוד הבית בקצרה לעיתים מתקשרים או ממלאים טופס התקשרות, ובמרבית המקרים סוגרים את הדפדפן או ממשיכים הלאה לקריאת החדשות בYNET או להתעדכן בפוסטים החדשים על הקיר שלהם בפייסבוק.

 

עובדה ידוע בעולם קידום האתרים היא שגוגל מחשב את דירוג האתר לפי פרמטרים רבים, אומרים שמעל 200 פרמטרים שונים, רבים מהם קשורים להתנהגות הגולשים לאחר שנכנסו לאתר – אם התעכבו זמן מסויים על קריאת התכנים השונים בו, אם שיתפו אותו ברשתות החברתיות בהן הם חברים, אם רכשו מוצר, הצטרפו למועדון לקוחות’ לקבלת ניוזלטר או מילאו את פרטיהם בטופס צור קשר באתר. ככל שיש יותר פעילות באתר, דירוגו עולה.

המדע מאחורי הקריאה באינטרנט?

 

מחקרים שבחנו את תנועות העיניים של הגולש בזמן שהוא קורא תכנים באתרים שונים, כמו למשל זה של קבוצת נילמן רובין מצאו שגולשים רבים קוראים את דפי האינטרנט בתבנית המזכירה את צורת האות F. הם קוראים את הפסקה הראשונה במלואה, ואז סוקרים את המסמך מטה, וקוראים שוב פסקה הרלוונטית להם פחות או יותר מאמצע המאמר או הפוסט ושוב סורקים אותו מטה, אלא אם מצאו חלק המעניין אותם במיוחד.

 

מחקרים נוספים הראו כי מרבית הגולשים הנתקלים בתכנים באינטרנט נמצאים בדף רק 15 שניות בממוצע בטרם יחליטו האם לעבור הלאה לתוכן הבא, האם לשתף את התוכן ברשת חברתית, או להמשיך לקרוא את המאמר כולו.

 

הסיבות הגורמות לגולש הממוצע להשאר בדף ולהמשיך לקרוא אותו, במידה ולא מדובר במחקר אקדמי בו עליו לסכם את התוכן הכולל של מאמר לשם כתיבת מאמר אחר, קשורות לגורמים פסיכולוגיים שונים:

 

  1. תוכן הגורם לקורא להרגיש חכם יותר.
  2. תוכן משעשע הגורם לקורא לצחוק או לגחך.
  3. תוכן שקל לסרוק ולעכל בזמן קצר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838