מחקר מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח לאתר – המדריך המלא

מחקר מילות מפתח הוא כנראה הדבר החשוב ביותר בתהליך קידום אתרים – גם קידום אורגני וגם קידום ממומן.

אני לא רואה שום דרך שבה אפשר להתחיל לעבוד על קמפיין אם אתה לא יודע איזה ביטויים אתה הולך לקדם ואתה גם לא יכול להעריך את העלות ואת החזר ההשקעה של קידום אתרים אורגני בגוגל אם אתה לא יודע מול מי אתה הולך להתמודד. הגיוני.

מה זה מחקר מילות מפתח ולמה צריך את זה?

המטרה של הפוסט הזה היא לגשת לכל הקטע של מחקר מילות מפתח לקידום אורגני מהבסיס ואז לאט לאט לייגע אתכם עוד קצת ולהגיע לפרטים הטכניים. 🙂

מחקר מילות מפתח (Keyword Research) הוא שלב סופר חשוב בקידום אורגני כי כשעושים בו שימוש נכון אז הוא משמש לסוג של מפת דרכים לאתר – עוד בשלב הבנייה, תכנון ההירככיה באתר ועוד.

בגדול, לוקחים את מילות המפתח ומפצלים אותם לקבוצות בהתאם לכמות המילים שיש בביטוי החיפוש.

המטרה של מחקר מילות מפתח טוב, זה לעזור לנו להבין מה קהל היעד שלנו מחפש, לייצר תוכן בהתאם ולאחר מכן לקדם את התוכן הזה בעזרת תהליך של קידום אתרים אורגני (SEO).

כמובן, שמחקר מילות מפתח זה תהליך חשוב גם בתחילתו של תהליך קידום ממומן (פרסום בגוגל).

דניאל זריהן מדגים איך עושים מחקר מילים ב-5 דקות (מתאים לאתרים קטנים ובינוניים בעיקר):

קבלו דוגמא על מידת קושי של מילת ביטוי בזנב ארוך לעומת מילת ביטוי של כותרת או גוף.

דוגמא נוספת שבה גם ביטוי הגוף והזנב הארוך באותה דרגת קושי:

והנה ביטוי זנב ארוך שהוא יותר קשה מביטוי הגוף:

הנתונים נלקחו מכלי מילות המפתח של SEMRUSH

2 צורות חשיבה

לדעתי, SEO נוטה להתמקד בשני אזורים עיקריים:

  1. – אופטימיזציה לצורך תנועה, או
  2. – אופטימיזציה לצורך המרות.

רוב מקדמי האתרים שאני מכיר, עסוקים יותר בלקדם אתרים לצורך תנועה ולא לצורך המרות.

אני לא אומר שלעשות אופטימיזציה לצורך קבלת תנועה זה דבר רע, זה כמובן תלוי במטרות של הקמפיין שלכם; אם יש לכם חנות וירטואלית או עסק שנותן שירותים, אז סביר להניח שיותר שווה להשקיע את המשאבים של הקידום כדי לוודא שאתם מדורגים גבוה בביטויים הרלוונטיים שלכם שהכי סביר שיביאו לכם מכירה; תעשו אופטימיזציה כדי לקבל המרות, לא רק לקבל את המבקרים.

במידה והעסק שלכם עוסק בפרסום או שיווק, וההכנסות שלכם מושפעות באופן ישיר מכמות המבקרים שיש לכם באתר, אז אופטימיזציה כדי לקבל תנועה תהיה ההחלטה הנכונה בעניין הזה.

כמו כל קמפיין אורגני טוב, האסטרטגיה שלכם צריכה להיות נגזרת ישירה של המטרות שלכם. אם המטרה שלכם היא פשוטה וברורה כמו יותר הכנסות נניח (מי לעזאזל ירצה יותר הכנסות?!?! תהרגו אותי אם יש לי מושג), אז תחליטו איזו אופטימיזציה תהיה הכי אפקטיבית ביחס לעסק שלכם.

יותר תנועה = יותר הכנסות?

או שאולי אתם צריכים יותר תנועה רק לביטויים ספציפיים יותר שיביאו להמרות?

ערך הביטוי

לפי 2 צורות החשיבה האלו, הערך של הביטוי נקבע לפי:

  1. כמות החיפושים החודשיים ביחס לתחרותיות של הביטוי, או
  2. פוטנציאל ההכנסה מהביטוי – במילים אחרות יחס המרה

יש כמה דרכים להעריך את כמות החיפושים החודשיים, אבל הדרך שהייתה ונשארה הקלה ביותר היא כלי מילות המפתח של גוגל.

הכלי הזה עבר כידוע כמה תהפוכות ושינויים, והיום הוא מתמקד הרבה הרבה יותר באדוורדס, אבל זה עדיין נקודת פתיחה טובה למחקר שלכם.

שוב, זה עדיין מתמקד מאוד במידה ספציפי לאדוורדס, אז שימו לב להבדל בין קבוצות מודעות ומילות מפתח.

מסורבל? כן אבל עדיין שימושי מאוד.

אחרי שעשיתם איזה רשימה של ביטויים, אתם צריכים לקחת בחשבון את האתרים הגדולים שכבר מדורגים בתוצאות החיפוש ביטויים האלה, ולקבל איזו שהיא תחושה לגבי התחרותיות האורגנית של הביטויים שבחרתם.

באופן אישי יש כמה דברים שאני מחפש כשאני עושה ניתוח זריז של תוצאות החיפוש, הכלי שאני באופן אישי מאוד אוהב כדי לקבל מושג על התחרותיות הוא ההרחבה של MOZBAR לגוגל כרום, שנותנת לך מושג ראשוני על הביטויים.

כדי לקבל ניתוח יותר מעמיק של תוצאות החיפוש, התחלתי להשתמש בכלי מעולה שנקרא Term Explorer  (עובד מצויין גם בעברית אגב).

אחרי שסימנתם את הביטויים שרלוונטיים עבורכם אפשר לקבל מידע הרבה יותר מפורט וממוקד ולייצא את הנתונים:

  • ביטוי
  • המיקום של הקישור הספציפי בעמוד הראשון בגוגל
  • כמות חיפושים חודשית ממוצעת
  • מחיר ממוצע לקליק
  • ספירת המילים בדף
  • כמות הפעמים שהביטוי מופיע בדף
  • כמות הקישורים היוצאים
  • ציון רלוונטיות
  • PR של העמוד
  • כמות קישורים לדומיין
  • גיל הדומיין
  • ציון איכות
  • ציון קושי
  • ועוד

מחקר מילים – תיכנסו לראש של המחפש

כשאתם עושים אופטימיזציה להמרות, חשוב מאוד להבין את צורת החשיבה של קהל היעד שלכם. הדרך הכי טובה לעשות את זה בעיניי היא לקבץ ולסווג את הביטויים שלכם כדי שתוכלו לראות את השלב (בפוטנציה לפחות) שהמחפש נמצא במשפך ההמרות.

ברגע שתפלחו את הביטויים שלכם למשפכים אתם תוכלו לקבל מושג עם המידע שלכם למה התכוון המשורר.

קחו את זה אפילו צעד אחד קדימה, אתם יכולים להבין ביטויים בהקשר של החיפוש. במצבים שאפילו דברים פשוטים כמו הסדר של המילים יכול לשחק תפקיד משמעותי מאחורי החשיבה של מי שחיפש ולוודא שאתם בוחרים את הביטויים הנכונים להתמקד בהם.

רוצים לעשות מחקר מילים כמו שצריך? מוזמנים לעקוב אחרי השלבים במדריך.

במידה וזה נראה לכם כבד ומייאש – מוזמנים לפנות אלינו כדי שנסייע לכם עם מחקר מילות מפתח שהוא בסיס חשוב מאד לתהליך קידום אורגני נכון.

מדריכים נוספים באתר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן