קידום עסקים קטנים – איך מתבצע שיווק עסק קטן בצורה יעילה ורווחית

הזירה העסקית בה פועלים כלל בתי העסק בישראל בפרט ובעולם המערבי בכלל משתנה מהר משאפשר לעקוב, כשבכל יום פורצים לחיינו עוד חידושים טכנולוגיים ואפשרויות שלא היו קיימות טרם לכן.

ניצולן של אפשרויות בצורה נכונה יכולה לאפשר לפעולה כמו שיווק עסק קטן להפוך למשימה קלה ונוחה בהרבה, כמו גם כאלו שמאפשרות קידום עסקים קטנים לליגה של הגדולים – גם אם מדובר בתחרות עם גופי עתק.

במציאות הנוכחית של 2021, לאחר טלטלות הקורונה שהשביתה כלכלות גלובאליות ומנעה מעסקים רבים לפעול ולעבוד במשלח ידם.

התחדד מסר אשר מעטים הפנימו טרם לכן, ומעטים עוד יותר טרם הפנימו אותו כיום – שעסק כיום ללא נוכחות דיגיטלית ו/או יכולת לעבוד באמצעים ווירטואליים, הוא עסק שלא מממש את הפוטנציאל שלו, כמו גם נמצא מאחורי מתחריו.

לכן, לאור החשיבות שיש לעצם קידום עסקים קטנים באינטרנט ובדיגיטל, במאמר הקרוב נרחיב כיצד נעשה שיווק עסק קטן, כמו גם מה נקודות המפתח שחשוב לשים לב אליהם בעודכם בוחרים כבעלי עסקים קטנים, לייצר התקשרות עסקית עם חברה המציעה שירותים כאלו.

נוכחות דיגיטלית לעסקים קטנים

למה עסק צריך נוכחות דיגיטלית? מה רע עם מה שיש היום?

בהמשך לכך, לפני שנרחיב אודות הפתרון, חשוב לדון קודם בבעיה שלשמו הוא נוצר, שכן כמו שאמר בזמנו אפלטון – ”אבי כל המצאה – הוא צורך”.

כלומר, הסיבה שלשמה חשוב להחזיק היום בנוכחות דיגיטלית רחבה ועשירה, נובעת משינויים ותמורות שחלו בכל העולם המערבי כולו ובישראל בפרט, כשתרבות הצריכה שלנו שונה לחלוטין מאשר הייתה לפני מספר שנים מועטות, כשכל הסימנים מראים שאנחנו רק בראשית הדרך.

הכוונה בכך היא שאילו בעבר מכשירי טכנולוגיה ניידים – סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים ודומיהם שימשו אותנו רק לעבודה ו/או לפנאי בלבד, היום מדובר בכלי לתקשורת חברתית וצרכנית, כמו גם כלי שבאמצעותו נעשות רכישות בהיקפים עצומים ושגדלים משנה לשנה.

גדילתו של המסחר המקוון, כלומר זה שבמסגרתו מוצרים נרכשים דרך האינטרנט ובשלט רחוק כל כך מרשימה, עד כדי שאילו בשנת 2016 היה מדובר ב- 1.9 טריליון דולר בלבד, בשנת 2020 הסכום כבר קפץ ל- 4.05 טריליון – 14.6% מכלל הסחר העולמי והכפלה תוך 4 שנים בלבד!

כמו כן, מדובר למעשה רק ברכישות שנעשו ישירות דרך אמצעים מקוונים.

כיום רבים עוד יותר הגולשים והצרכנים שלמעשה מחפשים ומתוודעים לעסקים ובתי עסק דרך המדיה השונה ו/או חיפושים בגוגל, כאשר האחרון רלוונטי במיוחד לעסקים קטנים, כלומר עבור קידום עסקים קטנים.

קידום עסקים קטנים – חובה על כל עסק קטן

קידום בגוגל ככלי האידיאלי עבור שיווק עסקים קטנים

בנוסף לכך, הסיבה שבגללה גוגל הוא הכלי האידיאלי עבור עסקים קטנים, כמו גם האפיק בו יוטב לעסק אם ישווק בו, היא שכיום שינוי נוסף אשר חל בתרבות השימוש באינטרנט וכליו השונים סובב סביב האופן בו נעשה שימוש היום בגוגל, כמו גם השירותים והאינפורמציה שגוגל מציע.

כלומר, כמעט קשה להאמין שלפני מספר שנים מועטות גוגל היה מעין ספר טלפונים אינטרנטי, אשר כל תכליתו ושימושו היה להפנות אותנו לכתובת אותה חיפשנו.

ככל שהזמן עבר והמים זרמו בעמק הסיליקון, הפכה ענקית הטכנולוגיה לנותנת שירות כירורגי ומדויק, כזה שנותן לגולש כמעט תמיד את התשובה הכי מדויקת שהוא חיפש.

רוצה לומר, היום גולשים מחפשים בגוגל לא רק תשובות לשאלות רנדומליות ופשטניות כמו מי המדינה שמייצרת הכי הרבה קקאו (אגב – הולנד, תודו לי אחר כך), אלא גם בתי עסק, אנשי מקצוע ונותני שירותים.

גוגל לוקח בחשבון לא רק את מושא החיפוש של הגולש, אלא גם מתאים אותו לפרופיל החיפושים האישי שלו והמיקום בו הוא נמצא.

או במילים אחרות – גוגל יודע יותר טוב מאיתנו מה אנחנו מחפשים, ובגלל שמדובר במנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם, זה ש- 92.6% מהגולשים באינטרנט נושאים אליו פנים כשיש להם בעיה, כאשר בממוצע יש להם 4 בעיות כאלו ביום, הוא גם יודע איך למצוא לנו את זה.

אז למה זה חשוב לבעלי עסקים קטנים? מהסיבה הפשוטה שכשאתם בוחרים לבצע קידום עסקים קטנים, כלומר להשקיע כדי להתקדם בגוגל עצמו ולעלות מעלה בתוצאות החיפוש עבור המונחים בהם העסק שלכם ו/או אתר האינטרנט של העסק שלכם עוסק, אתם למעשה עוזרים לגוגל לעזור לכם.

כתוצאה מכך הוא יפנה אליכם בעתיד לקוחות פוטנציאלים שלא ידעו שאתם קיימים, ושכל בית עסק עובד קשה ומסביב לשעון כדי למצוא ולייבא אל פתח דלתו.

איך מקדמים בגוגל

אז איך עושים קידום עסקים קטנים – איך מתקדמים בגוגל?

עכשיו לאחר שהובהר הצורך והחשיבות בעצם שיווק עסקים קטנים בדיגיטל, אור הזרקורים עובר לשיטה באמצעותה עושים את אותה עבודה חשובה לכל עסק באשר הוא, גם אם מדובר בשלומי מוסכים ובניו, וגם אם בחברות ענק שמשקיעות מסביב לשעון כדי להישאר בתודעה האינטרנטית.

לכן, קידום עסקים קטנים בגוגל עובד ב- 2 אפיקים שונים לחלוטין אשר המשותף להם הוא מטרתם הסופית – להביא אתכם גבוה ככל הניתן בגוגל בעבור מונחי החיפוש שיוגדרו וינוסחו, כלומר אלו שאתם רוצים שגולשים יגיעו אליכם מחיפוש שלהם.

האפשרות הראשונה היא הפשוטה והנוחה יותר, אך כמו בחיים גם בקידום עסקים, מעטות מאוד הפעמים בהם נוח הוא גם הנכון.

אותה שיטה נוגעת למעשה לקידום ממומן, קרי תשלום קבוע מדי חודש לגוגל על מנת שזו תמקם את האתר שלכם גבוה בעבור המונחים שתבקשו ממנה.

יתרונותיו חסרונותיו והיבטיו של קידום עסקים קטנים ממומן

היתרונות שבשיטה זו הם בעיקר היכולת של עסק חדש או עסק עם נוכחות טרייה באינטרנט להגיח לתודעה ולחשוף את עצמו לקהל רחב מהר יחסית, כמו גם כי מדובר בשיטה לא מורכבת ושלא מצריכה עבודה נרחבת על האתר של העסק, שכן גוגל עושה לכם את כל העבודה.

מנגד, החסרונות של שיטה זו נובעים מכך שבמסגרתה העסק למעשה מייצר משוואה של יחס ישר בין כמות הכסף שהוא מוציא על גוגל – לבין כמות התנועה שהאתר שלו מקבל.

אם שילמתם לגוגל עבור חשיפה של X גולשים, כשהמכסה הזו תתמלא, כאשר גוגל תעמוד בהתחייבותה הראשונית לכם בהתאם לסכום ששילמתם, יעמדו בפניכם 2 אפשרויות – להמשיך לשלם ולחדש את הזיכיון על המקום הגבוה, או לרדת חזרה מטה למקומכם הטבעי בהתאם לנתוני האתר, כזה שהוא ככל הנראה נמוך מאוד ביחס לשרכשתם.

הבעיה בכך נובעת ראשית מהתלות הקבועה שתהיה לעסק שלכם בגוגל ובשכר הדירה שהוא יגבה ממכם, כמו גם כי גולשי אינטרנט בשנת 2021 הם לא גולשי אינטרנט בשנת 2012, כשהכוונה לכך היא שנושא האתרים הממומנים (אתרים שמוצגים כמודעה) כבר נלמד והופנם על ידי רבים ממשתמשי האינטרנט.

כתוצאה מכך שימוש באמצעים מלאכותיים כדי לקדם את האתר והעסק לא עובדים כמו פעם או במילים פשוטות – אנשים מאמינים הרבה פחות לאתרים שמופיעים כמודעה מאשר לאתרים שהגיעו לשם באופן טבעי, אז איך מגיעים לשם באופן טבעי?

רוצים לקבל עוד טיפים על איך לקדם אתר בגוגל – קבלו סרטון?

קידום אורגני בגוגל – לנצח את המבחן במקום לקנות אותו

בנוסף לכך, האפשרות הנגדית והנכונה יותר עבור עסקים, במיוחד לטווח הארוך ובעיקר עבור עסקים קטנים שאין להם תקציבי עתק כמו תאגידים או רשתות, היא במקום ”לקנות” את המבחן ולהגיע ישירות באופן מלאכותי לראש התוצאות בגוגל, להשקיע ולעבוד על אתר העסק כך שגוגל למעשה תמקם את האתר של אותו עסק כתוצאה מובילה לבד.

גוגל למעשה מודדת ובוחנת את האתרים השונים שמסוקרים בה ללא הפסקה.

גם הנתונים הטכניים של האתר – אלו שנוגעים לאבטחה, למהירות הגלישה, ולהנגשה של אותו אתר לפלטפורמות ניידות (זוכרים שאמרנו שהם הסיבה שכל השיגעון הזה התפתח ככה?), כמו גם לנתוני התוכן שלו, כלומר עד כמה אותו אתר באמת נותן פתרון מזוקק ונכון לבעיה שלשמה חיפש הגולש את אותו מונח – שילוב הפרמטרים הללו קובע את דירוג האתר והמקום בו גוגל תמקם ותציע אותו לגולשים שונים בהינתן המיקום והאופי האישי שלהם (כן, גוגל מציעה תוצאות שונות לאנשים שונים עבור אותם מונחים).

היתרונות של קידום אורגני עבור עסקים

לכן, כאשר אתרים מחזיקים בנתונים טובים לפי המבחן שגוגל עורכת, מבחן שמורכב מ- 100 משתנים שונים אשר רובם נמצאים עד עצם היום הזה בעלטה מוחלטת, הם מקודמים ומגיעים גבוה בעמודי החיפוש.

כמו שעבור תוצאות ממומנות לרוב גולשים נוטים להגיב בסקפטיות מסוימת והרמת גבה, עבור תוצאות שמוצעות להם באופן אורגני, כלומר אותנטי ושאינו כרוך בשוחד לגוגל, הגולשים דווקא נוטים לייחס לעסק שמוצג להם אמינות וחשים שיש להם מוניטין חיובי ומרשים, הרי הם הגיעו למקום גבוה בגוגל – לוח המודעות הגדול והמדויק ביותר כיום.

זו גם הסיבה שהאתרים הגדולים של חברות ענק אשר בקלות יכולות לקנות את דרכן לכל מקום בגוגל, מקודמים גם באופן אורגני ואותנטי, כאשר מושקעים משאבים מטעמן עבור התשתית הטכנית ותשתית התוכן של האתר שלהם.

היתרונות של קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום עסקים קטנים אורגנית – לקבל לידים טובים יותר וממוקדים יותר

בנוסף לכך, גולת הכותרת שבעבורה מומלץ במיוחד לעסקים קטנים להיעזר במעלותיו של קידום אורגני, נובעת מכך שקידום אורגני מאפשר לבעלי עסקים לקבל לידים איכותיים ומזוקקים יותר, כלומר כאלה שגוגל יודע לשדך עבור עסקים קטנים בהסתמך על העדפותיהם השונות או מיקומם.

עלותו של קידום אורגני כאמור לא משתנה בהתאם לתוצאות, כשהכוונה היא שגם כשהאתר שלכם ממוקמם גבוה ושולט ביד רמה בתוצאות החיפוש עבור מונחיו השונים, כאשר הלידים זורמים ומדי יום מגיעים עוד לקוחות חדשים, ההוצאה שלכם עבור אותו קידום לא מתייקרת ולא משתנה.

כך למעשה מתאפשר גם לבעל עסק קטן לא רק שלא לשלם יותר עבור הצלחת הקידום שלו, אלא גם אפילו לחסוך עלויות שונות.

מכיוון שכעת משעובד השיווק הדיגיטלי וגדלות המכירות כמו גם מאגר הלקוחות, יכול אותו בעל עסק לצמצם את אפיקי הפרסום האחרים שלו, אלה שיש בהם יחס עלות תועלת נמוך יותר ומשני.

אז איך נעשה בעצם שיווק עסקים קטנים אורגנית?

כפי שציינו טרם לכן, הדרך לצליחת המבחן של גוגל באופן האופטימלי עוברת דרך שינויים שיש לעשות באתר גם בהיבט התוכן וגם בהיבט התשתית הטכנית שלו, כלומר, בעבור ההיבטים הטכניים מדובר בתהליכי ייעול ואופטימיזציה שנעשים על ידי מקדמי אתרים שמודעים לחידודים והדרישות השונות שגוגל דורש.

מדובר בתהליך שאמנם אינו חד פעמי, אך אינו מתקיים לעתים תכופות.

בנוסף, החלק הנוסף של שיווק עסקים קטנים אורגנית נוגע בעיקר להזנת תוכן איכותי ומעניין לאתר, כאשר גוגל מעריך ומעדיף אתרים שמתחזקים את עצמם כדרך קבע, ולא כאלו שמעלים אבק ווירטואלי או שאינם מחודשים למשך זמן ארוך.

אותו תוכן נגזר גם מהמונחים שהאתר מבקש להתקדם עבורם בגוגל, כמו גם צריך להיות אטרקטיבי ואינפורמטיבי באופן שיגרום לגולש מן המניין שנכנס לאתר להתרשם ולצאת ממנו עם ערך מוסף.

הכוונה בכך היא שעל התוכן לאו דווקא קיימת החובה להיות מכירתי / שיווקי באופן ישר (כמובן תלוי בסוג ואופי האתר / העסק), אבל הוא חייב להיות מעניין וייחודי, פשוט כי אחרת הגולשים ייצאו ממנו מהר וגוגל יבין מכך שכנראה אין טעם להפנות אליו עוד גולשים.

קידום עסקים קטנים באמצעות קישורים

זאת ועוד, כי חלק בלתי נפרד מקידום האתר אורגנית נובע גם משזירת קישורים בין האתר לאתרים אחרים מקבילים לו.

תפקיד הקישורים הוא להמליץ על אתרים אחרים שיכולים לתת פתרון מסוים לגולשים שהגיעו, לצורך העניין עסק שהוא חנות של מוצרים מסוימים יכול לשים קישור לאתר של חברה שמייצרת את אותם מוצרים ו/או להפנות את הגולשים למחקרים כאלו ואחרים שמדברים אודות אותם מוצרים או החשיבות שלהם.

תפקידם הוא גם לשדר לגוגל בדיוק במה האתר שלכם מתעסק, כאשר לאור זאת גוגל תבין בצורה טובה יותר את העולם בו אתם פועלים, ובהתאם תדע להפנות אליכם גולשים שיחפשו מונחי חיפוש דומים או משיקים.

חלק מהקישורים מונחים גם בתוך האתר עצמו, כאשר מטרתם היא לאפשר לגולשים להתנייד באתר בצורה נוחה ומיטבית.

מדובר בהיבט טכני שגוגל מסתכלת עליו גם, כשהאינטרס הראשי שלה הוא להעניק לגולשים חוויה מיטבית, כמו גם לשמור על הרלוונטיות שלה כמנוע חיפוש הטוב בעולם.

קישורים זה אחלה אבל כמה קישורים צריך כדי לקדם את האתר? התשובה בסרטון?

קידום עסקים קטנים – חובה על כל עסק קטן באשר הוא

לסיכום, כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, היום במציאות המשתנה בה אנו חיים, הנוכחות הדיגיטלית היא בגדר חובה בעבור כל בית עסק שמעוניין לבטח את עצמו מפני שינויים לא צפויים בעתיד, כמו גם לייצר דריסת רגל בעולם שגדל וצומח.

השאלה היא לא האם יעבור המסחר המקוון את המסחר הלא מקוון, אלא מתי.

כמו כן, גם בתוך שיווק עסקים קטנים וקיומם של תהליכי קידום עסקים קטנים יש לכל עסק אפשרויות רבות ומגוונות.

לעתים הבחירה באפשרות הלא נכונה יכולה להיות ההבדל בין תהליך קידום מוצלח וכזה שמאפשר לעסק להנות מכל שהאינטרנט בכלל וגוגל בפרט יודעים לייצר, לבין כזה שבמהלכו לא נוצרה התקדמות משמעותית, אף על פי כי האחרונים נדירים יותר משמעותית.

לכן, לפני שתקבלו החלטה שנוגעת לאסטרטגיית הקידום של העסק שלכם, כלומר האופן בו אתם רוצים לפעול כדי לייצר דריסת רגל דיגיטלית לעסק שלכם, מומלץ בראש ובראשונה לקיים שיח מקצועי עם מקדם אתרים מנוסה ובעל קבלות, כדי שזה יוכל לאבחן ולאפיין את הפתרון שהעסק שלכם צריך, ולהצביע על הדרך הטובה ביותר בה יוכל לייצר לעצמו קהל לקוחות גדול יותר, כמו גם מעמד ושם בזירה הווירטואלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן