”שינוי הוא הקבוע היחידי’‘ אמר פעם הפילוסוף היווני הרקיטלוס, כאשר הכוונה בכך היא שלעולם המציאות אותה אנחנו מכירים צפויה להשתנות ולהתפתח, כאשר מה שנכון להיום, יכול מאוד להיות שלא יהיה רלוונטי בכלל למחר.
כמו כן, כאשר מדברים על קידום עסקים בכלל וקידום עסקים באינטרנט בפרט, ככלי שמאפשר שיווק מזוקק וכירורגי עבור קהל הלקוחות הרצוי של העסק שלכם.
הקביעה הזו תופסת משקל רב עוד יותר, בגלל החובה שקיימת עבור כל בעל עסק לעדכן את האופן בו הוא משווק את מוצריו ו/או שירותיו ולהיערך מדי כל תקופה לעדכונים רלוונטיים.
בנוסף לכך, מדובר בתחום שגדל ? משמעותית בשנים האחרונות, כאשר המסחר המקוון (כלומר – עסקאות שמקורן באינטרנט ולא במסחר מוחשי) גדל בהתמדה בשנים האחרונות עד כדי הנקודה בה אנו היום – כאשר השאלה האם הוא יעבור בגודלו את המסחר המוחשי כבר אינה אם, אלא מתי.
לכן, לאור החשיבות שיש לקידום עסקים באינטרנט בעבור כל בעל עסק באשר הוא.
במאמר הקרוב נעסוק באופן בו מתבצע קידום עסקים באינטרנט, כמו גם למה אתם מוכרחים לעשות את זה עבור העסק הפרטי שלכם.
מה זה בעצם קידום עסקים באינטרנט?
אם יש לכם עסק ו/או אתר שמייצג עסק, בין אם מדובר בחשבון ברשת חברתית או בדף נחיתה ייעודי שמייצג אתכם בדיגיטל, קידום עסקים באינטרנט הוא סך כלל הפעולות שננקטות על מנת להגדיל עד כמה שניתן את קהל היעד הפוטנציאלי של העסק שלכם ואת החשיפה של העסק שלכם אל מול קהל היעד הקיים.
כאשר הגדלת קהל היעד מתאפשרת בעיקר באמצעות הפיכת הישות האינטרנטית שיש לכם לפופולארית ולבעלת טראפיק (תנועה) גדולה ככל הניתן.
כלומר, אם תחשבו על גולשים כעל דגים ששוחים בתוך נהר מסוים, האתר או האופן שבו בחרתם לייצג את העסק שלכם בדיגיטל הוא מעין מפרץ קטן בתוך הנהר, כאשר קידום עסקים באינטרנט הוא בעצם מעין מתיחת פנים שהנוכחות האינטרנטית עוברת על מנת שכמה שיותר דגים יחשפו לקיומכם.
כמו גם כדי שכמה שיותר דגים מהסוג שאתם מחפשים יחליטו לעצור ולהתרשם משיש לכם להציע, כאשר מאותה נקודה השמיים הם הגבול.
אבל לא רק בהגדלת קהל היעד מסתכמים סך היתרונות של קידום עסק באינטרנט, כפי שמיד נרחיב.
אז מה בתכל’ס יוצא לי מלקדם את העסק שלי באינטרנט?
בהמשך לכך, כשעסק בוחר לעבור לתוך שיווק דיגיטלי, כזה שנועד להגביר ולסייע לנוכחות הדיגיטלית שלו לייצר דריסת רגל אל מול גולשים רלוונטיים, כלל העסק והמוניטין שלו ושל מוצריו ו/או שירותיו משתנים דרמטית, כאשר החיבור לאינטרנט שם את העסק על המפה העולמית.
כלומר, פרט להגדלת קהל היעד והחשיפה שהעסק מקבל, כחלק מקידום עסקים באינטרנט מתרחשים 3 תהליכים שונים אשר הינם כדלקמן:
✔️ לידים איכותיים יותר מגיעים לעסק
✔️ הוצאות על פרסום קטנות
✔️ המוניטין והאמינות של העסק עולים
✔️ לידים איכותיים יותר מגיעים לעסק
כמו כן, פרט להגדלת נפח הגולשים שנחשפים לעסק שלכם כאשר הוא מחזיק בנוכחות דיגיטלית, בולטים הם הלידים האיכותיים יותר אשר מגיעים גם באופן יחסי וגם באופן מספרי הרבה יותר מאשר היו מגיעים אילולא העסק היה מקדם את עצמו.
הסיבה לכך היא שכשגולשים משתמשים ברשתות החברתיות השונות ו/או מנועי החיפוש הקיימים.
המערכת בה הם משתמשים מודדת ומעריכה כל שעל וצעד שהם מבצעים בתוכה, כאשר למעשה נלמדים נתוניו של אותו גולש עד לרמה בה לבסוף ניתן לזקק ולחדד את העדפותיו ואופיו הצרכניים, כמו גם להבין בדיוק מה הוא מחפש וכיצד ניתן להנגיש זאת עבורו.
כלומר, במידה ואתם מציעים שירות מסוים אשר ענקיות הטכנולוגיה מבחינות שגולש פוטנציאלי מחפש, כמו גם כי אתם נמצאים במיקום רלוונטי לו ו/או כי אנשים דומים לו שחיפשו מונחים זהים נעזרו בכם ו/או בדומיכם, החיבור המתבקש עתיד לקרות מהר יותר ובקלות משמעותית מאשר הסתמכות על ערוצים אחרים.
ולכן, קידום עסקים באינטרנט מסייע לכם להקל על מי שאתם רוצים שימצא אתכם – לחפש אתכם מלכתחילה, כאשר מדובר ביתרון משמעותי כשלעצמו.
מקדמים את העסק באינטרנט? אתם בוחרים באפשרות החסכונית
בנוסף לכך, בעלי עסקים רבים (ובעיקר כאלו אשר החלו את עבודתם עוד בימים לפני האינטרנט) לעתים סבורים שהוצאה עבור פרסום באינטרנט על כל רבדיו השונים עלולה להיות הוצאת מותרות או כזו אשר הם אינם פנויים לעשות, בעיקר מכיוון שהם משקיעים בפרסום בערוצים אחרים.
לכן, חשוב להבהיר כי דווקא ההפך הוא הנכון, מכיוון שפרסום וקידום עסקים באינטרנט אשר נעשה בסום שכל, באופן שלא משליך כסף לשווא ?, יכול דווקא לסייע ולעזור לעסק לחסוך את הוצאותיו השונות עבור פרסום וחשיפה אל מול לקוחות חדשים.
כלומר, כחלק מקידום עסקים באינטרנט, ניתן לעתים להגיע לביצועים כה טובים, עד כדי כך שאתם למעשה משכנעים את הפלטפורמה בה אתם משתמשים (גוגל, אינסטגרם, פייסבוק ומה לא), להציב את העסק שלכם (כלומר – האתר או החשבון שלו) בפרונט של אותה פלטפורמה, כאשר אתם לא צריכים לשלם בשל כך.
רוצה לומר, כשאתם מקדמים את העסק שלכם בצורה נכונה בגוגל לדוגמה, כאשר גוגל עצמה מציבה אתכם בתוצאה הראשונה עבור אין סוף הגולשים שעושים בה שימוש מדי יום, אתם למעשה מרוויחים את מקומכם ביושר וללא הצורך לשלם עבור כך לאף גורם.
מנגד, לאור מיקומכם הגבוה עוד ועוד לקוחות ולידים איכותיים נכנסים לעסק פנימה, כלומר הפרסום הדיגיטלי מייצר הכנסה והון לעסק עצמו.
בזכות קידום עסקים באינטרנט אפשר לחתוך ערוצי פרסום פחות יעילים
כמו כן, מדובר בעלות שלא גדלה או צומחת בהתאם לתוצאות, כאשר מן הרגע שהכנתם את התשתית הנכונה העלויות שלכם לא עולות כתוצאה מהעלייה בהכנסה, אלא נשארות כשהיו.
כאשר אפשר לאחר מכן לחתוך ולוותר על ערוצי פרסום אחרים וכאלה שמחזיקים ביחס המרה נמוך יותר מאשר קידום עסקים באינטרנט, כמו עיתונות, שלטי חוצות, קידום ממומן ובתשלום, או סוכנויות יח”צ.
עסק שמקודם באינטרנט חווה עלייה במוניטין והאמינות שלו
זאת ועוד, כי עוד יתרון משמעותי שנלווה לקידום עסקים באינטרנט, כזה שתורם את חלקו לייבוא הלידים ובהתאם מאפשר את הוזלת העלויות, הוא העלייה הדרמטית שעסק שמקודם כהלכה באינטרנט חווה באמינות ובמוניטין שלו ושל מוצריו.
אותה עלייה נובעת מכך שהגולשים מעריכים ומאמינים ביכולות של הישויות שהם משתמשים בהן באינטרנט להתאים ולמצוא להם את מה שהם מחפשים.
כלומר, גולש שיחפש מונח מסוים בגוגל, סביר מאוד להאמין ולבחור להיעזר יותר בתוצאה המדורגת גבוה ביותר על פני האחרות, כאשר לא מדובר בהערכה או משאלת לב, אלא מחקר של גוגל עצמה שקבע שלא פחות מ- 32.5% מהגולשים בוחרים להיעזר בתוצאה הראשונה, כאשר התוצאה ה- 4, רק 3 מקומות למטה, זוכה לכפי 4 פחות תשומת לב (8.4%).
לכן, למיקום החיובי יש השפעה שמחלחלת גם לתוך כלל התוכן שנמצא במסגרת אותו עסק בדיגיטל, בין אם מדובר בתיאור מוצריו או האופן בו הגולש תופס ומעריך את ההתחייבויות השונות של אותו עסק.
כמו כן, חשוב לציין שמדובר לרוב באנשים בעלי פרופיל זהה לחלוטין, כלומר גולשים שמחפשים לרוב את אותו מוצר ו/או שירות ו/או אינפורמציה, כאשר היכולת להציג אותה ראשון וגבוה מעל כולם – יכולה וצפויה לנשוא פרי בהתאם.
אז איך עושים קידום עסקים באינטרנט?
כמו כן, עכשיו משנגענו מעט בהשפעות והיתרונות הרבים שיש לקידום עסקים באינטרנט, חשוב להבהיר כיצד בדיוק מתקיים אותו קידום, כלומר על פי מה ובאיזה אופן, כמו גם כיצד ניתן לקיים אותו בפועל.
מנגד, חשוב להבהיר שהאופן בו מתבצע קידום עסקים באינטרנט משתנה במידה רבה בהתאם לאופי הפלטפורמה בה אותו עסק מיוצג באינטרנט מלכתחילה, כאשר הכוונה בכך היא שיש שוני משמעותי מהדרך שבה מקדמים עסק שנמצא אך ורק באינסטגרם, לבין עסק שמחזיק באתר שמופיע בגוגל ודף פייסבוק, כשלכל רשת או כלי אינטרנטי יש חוקים וחידודים רלוונטיים עבורה.
כמו כן, השוני נקבע גם בהתאם לאופי העסק והשירותים שהוא מתכוון לתת, כאשר לכל עסק יש קהל יעד שונה ושנמצא בהתאם במקומות אחרים, רוצים לתת שירותים משפטיים?
כנראה שטיקטוק היא פחות הפלטפורמה שלכם, אתן מאמנות יוגה או פילאטיס? לא בטוח שיש לכם מה לחפש בלינקדין.
רשת חברתית – כי אם אתה לא שם אתה לא קיים
לעומת זאת, על אף כי לא כל רשת חברתית מתאימה לכל עסק באשר הוא, חובה על עסק שמבקש לקדם את עצמו באינטרנט לייצר נוכחות דיגיטלית ברשתות חברתיות כלשהן.
הסיבה לכך היא שכיום הסיבה שלשמה חלק ניכר מהציבור עושה שימוש באינטרנט נועדה לתקשר עם קרוביו מצד אחד, או להיחשף לאינפורמציה מצד אחר.
יצירת נוכחות דיגיטלית לעסק בעולם הרשתות החברתיות מאפשרת לעסק להגיע לכמות גדולה של אנשים, כמו גם כי הפילוח וההבדלה בין גולשים ברשתות החברתיות נעשית בצורה חסרת תקדים, כאשר לאור זאת ענקיות הטכנולוגיה ידעו בדיוק את מי להתאים לכם, ואיך לחשוף את האנשים שאתם רוצים שיחפשו – למוצרים ולשירותים שלכם.
כמו כן, ברשתות החברתיות ניתן דגש רב על יכולתו של האינדיבידואל להגיב ולחלוק את תפיסת עולמו, כאשר בניגוד לאתר אינטרנט שבו למעשה התקשורת היא מצומצמת יותר (כלומר זה רק הגולש והאתר), לכל שתגידו או תפרסמו ברשת חברתית יש משמעות עמוקה יותר, מכיוון שכל הגולשים יכולים לראות לשפוט ולדון על ובכל אשר תפרסמו.
לכן, מומלץ להימנע מפרסומים שיווקיים באופן בוטה מידי, או לכל הפחות להתייעץ ו/או להיעזר בשירותיהם של מקדמי רשת מנוסים, בהתאם לפלטפורמה בה אתם מבקשים לייצר נוכחות, בגלל שכמו שכפי שציינו טרם לכן – לכל רשת חברתית יש חוקים לא כתובים משלה.
תייצרו לעסק ישות דיגיטלית
כמו כן, פרט לרשתות החברתיות מומלץ גם ליצור לעסק נוכחות ויכולת ליצור קשר עם לקוחות דרך אתר ו/או דף נחיתה ייעודי לעסק עצמו.
ההקמה של אותם גופים וירטואליים יכולה להיות מעט מאתגרת או כזו שכרוכה בהוצאה כספית, אך כאשר בוחנים את היתרונות שניתן לקבל מנגד, מדובר באחת ההוצאות המשתלמות ביותר לעסק, במיוחד אם הוא מעוניין לקדם את עצמו אינטרנטית.
היתרון באותן ישויות וירטואליות נובע מכך שכשהאתר קיים, לא רק שיכולים למצוא אתכם גולשים שמחפשים מונחים רלוונטיים לאתר והעסק שלכם (במידה וקידמתם אותו כהלכה), אלא גם ניתנת לכם ההזדמנות לפנות לגולשים שהגיעו מיוזמתם אליכם באופן שונה מאשר הרשתות החברתיות, ולהציע להם הצעות או לחלוק איתם אינפורמציה שקשה להכניס לפוסט בפייסבוק או סטורי באינסטגרם.
כמו כן, בעוד שרשתות חברתיות משתנות והופכות לפופולאריות יותר או פחות בהתאם לנתוני המשתמש, גוגל הוא מעין קונצנזוס חוצה קירות וגבולות, כאשר מדובר במנוע החיפוש הפופולארי ביותר באנושות, כזה שנעזרים בו 92.6% מכלל הגולשים בעולם!
תחדדו את המסר שלכם ותפיצו אותו כדרך קבע
בנוסף לכך, עוד כלי שבשנים האחרונות הפך לפופולארי במיוחד עבור עסקים שמעוניינים לקדם את עצמם באינטרנט, הוא הפצת מסר בדוגמת ניוזלטר / פודקאסט / מייל כדרך קבע ללקוחות שנרשמו במעין מועדון לקוחות ו/או הסכימו להיכנס לרשימת התפוצה הזו.
אף על פי כי מדובר בכלי ישן שקיים עוד מהימים בהם השתמשנו בדיסקטים כדי לעבוד עם מחשבים, היום הכלי הזה עבר אדפטציה לעת הנוכחית, כזו שמאפשרת לבעלי עסקים להשתמש בו בתבונה ולייצר תוצאות מרשימות.
כלומר, אם תייצרו ניוזלטר רלוונטי שמכיל אינפורמציה שבאמת תסקרן ותהיה רלוונטית לגולשים, כדוגמת מבצע ייחודי לחברי מועדון או לתקופה קצובה בזמן, כמו גם אילו תפרסמו פודקאסט קבוע בנישה מקצועית שרלוונטית לעסק, ניתן להגדיל את קהל הלקוחות כמו גם את המוניטין והאמינות של העסק בכמה מונים.
לסיכום – קידום עסקים באינטרנט
כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, לא רחוק היום בו לכל עסק באשר הוא, בין אם מדובר במכולת השכונתית ועד למשרדי הייטק עצומים, תהיה נוכחות ונציגות וירטואלית כלשהי, כזו שתאפשר לכל גולש למצוא את העסק וליצור עימו קשר בהתאם.
הסיבה לכך נובעת בעיקר מגדילת המשקל של המסחר הווירטואלי ושינויים בהרגלי הצריכה שלנו כחברה, כאלה אשר גורמים ליותר ויותר חלקים מהאוכלוסייה למצוא עוד ועוד פתרונות דרך מכשירים דיגיטליים, כאשר עוד בטרם ייגמר העשור הנוכחי המסחר הדיגיטלי צפוי לגבור על המסחר המוחשי, ולהפוך למרכזי בעולם.
לפיכך, קידום עסקים באינטרנט הוא בגדר חובה לכל עסק באשר הוא, כאשר ליצירת נוכחות דיגיטלית בהקדם האפשרי יש השלכות מרחיקות לכת באופן בו מודדות ענקיות הטכנולוגיה את הייצוג הדיגיטלי של אותו עסק, כלומר – הרבה יותר קל לקדם עסק עם נוכחות דיגיטלית וותיקה, מעסק עם אתר בן יומו.
לכן, אם אתם בעלי עסקים גדולים או קטנים, אשר מתלבטים האם וכיצד לקדם את העסק שלכם באינטרנט, אני מזמין אתכם ליצור קשר כדי למצוא את הפתרון האידיאלי והמותאם אישית לעסק שלכם, ואשמח לעמוד לשירותכם בכל סוגייה או בעיה באשר היא.