שיווק אורגני – היתרונות של פרסום אורגני בגוגל

פרסום אורגני הפך בשנים האחרונות ובמיוחד בעת האחרונה – כשמגפת הקורונה מנעה מעסקים רבים לעבוד בצורה שהכירו מזה שנים, לכלי הטוב ביותר בסל הכלים שמונח בפני עסק גדול עד קטן, שמבקש לייצר לעצמו נוכחות דיגיטלית משמעותית ולאפשר לאתר שמייצג אותו, להגדיל את התנועה ובאופן הבריא והנכון ביותר עבורו לטווח הארוך.

שיווק אורגני, כזה שבמסגרתו מתבצע פרסום אורגני בגוגל, הוא כלי פרסומי שונה בנוף, כאשר בניגוד למקביליו הוא מחזיק בתכונות ייחודיות אשר הופכות אותו לאטרקטיבי ומיוחד כל כך עבור בעלי עסקים.

במאמר הקרוב נרחיב אודותיו, האופן בו הוא מתבצע ובעיקר – מה יש לבעל עסק להרוויח מקידום העסק שלו באמצעות פרסום אורגני בגוגל?

פרסום אורגני בגוגל ובמה הוא שונה מפרסום ממומן

מה זה פרסום אורגני בגוגל ובמה הוא שונה מפרסום ממומן?

פרסום אורגני בגוגל הוא אחד מבין 2 אפיקי הפרסום שקיימים עבור עסקים או ישויות דיגיטליות בגוגל, כלומר – ניתן לקדם ולפרסם את הנכס הדיגיטלי שלכם, חנות האיקומרס שלכם או אתר העסק שלכם הן באמצעות שיווק אורגני והן באמצעות שיווק ממומן.

ההבדל בין ה- 2 כמו שהכותרת מסגירה, נובע מכך שבמסגרת קידום ממומן בעל האתר / הנכס הדיגיטלי משלם למעשה לגוגל על מנת שזו תציב את האתר בראש עמודי תוצאות החיפוש אותו במקומות אטרקטיביים בגוגל.

בעבור המונחים שעבורם ישלם בעל האתר, עד כמות חשיפה מסוימת אשר כלולה בעסקה – יוצג האתר שלו כמודעה לכל מחפש, בלי שום קשר לנתוני האתר או לרמתו.

מנגד, לא כל הדרכים (או שמא אומר מעטות הדרכים) לעמוד הראשון בגוגל עוברות בתשלום דמי שכירות קבועים לגוגל, האלטרנטיבה היא צליחת מבחן תוכן ותשתית טכנית שגוגל עורכת לאתרים השונים שמופיעים במנוע החיפוש.

כאשר אתר מציג נתונים טובים עד כדי כך שגוגל עצמה משוכנעת שהאתר ראוי להופיע בדפי התוצאות שלה מדובר באינטרס אישי שלה להציג אותו לגולשים (כן כן – גם לגוגל יש חווית משתמש לדאוג לה).

היא תבחר למקם אותו בתוצאות המובילות, פשוט כי זה יחזק את האמת הפשוטה שרוב גולשי האינטרנט מודעים לה מזה שנים – גוגל הוא מנוע חיפוש מצוין 👌 שמאפשר לגולשים למצוא בקלות תוצאות כירורגיות לשאילתה שהם הגישו.

אז למה שיווק אורגני עדיף על קידום ממומן?

בנוסף לכך, לאור ההבדלים בשיטות השונות, כמו גם בדרך שכרוכה בכל אחת מהן על מנת להגיע למקום גבוה בגוגל, יש בעלי אתרים ועסקים רבים שאולי יראו את אפשרות התשלום כנוחה והפשוטה יותר, שכן בהחלט היא לא כרוכה ברפורמה ומתיחת פנים לאתר, אלא בהעברת תשלום קבוע לגוגל על מנת להגדיל את החשיפה ובהתאם – לייצר לקוחות חדשים.

מנגד, כשמסתכלים על קידום ממומן לעומק, רואים שאף על פי שמדובר בפתרון שיכול להזניק אתר חדש או אתר שמבקש לשבור תקרת זכוכית מסוימת של חשיפה.

מדובר בכלי שעלול לפגוע בעסקים לטווח הארוך, כשהסיבות לכך מתחלקות ל- 2:

✔️ העסק מפתח תלות כלכלית ושיווקית בגוגל
✔️ האמינות של האתר וכל המוצג בו נפגעת

קידום ממומן יוצר תלות בגוגל

כשאתר מקודם באופן ממומן וזוכה לכך רק בזכות התשלום שבעליו מעביר לגוגל מדי חודש, למעשה נוצרת משוואה שבה כדי להגיע לעוד לקוחות ולייצר עוד חשיפה.

אחרי שכבר שילמתם לגוגל 💰 מזה תקופה ובהתאם הטראפיק עלה וגדל – עליכם להמשיך ולשלם כדרך קבע, בגלל שאם תעצרו את הברז ותחליטו להשתחרר מהשירות, המיקום של האתר יחזור למחוזותיו הטבעיים, כאלו שהם הרבה יותר נמוכים משהיו לו בטרם שילם, כאשר בהתאם הטראפיק וכל היתרונות של מיקום גבוה נעלמים כאילו לא היו.

אתרים יכולים למצוא את עצמם כבר עם טראפיק מרשים ועם מומנטום מסוים, כאשר הם למעשה לקוחות שבויים – אם יבחרו להשתחרר מהשירות של גוגל הם יאלצו לרדת בדירוג ולספוג פגיעה בביצועים.

מנגד אילו ירצו להגדיל עוד יותר את החשיפה, הם מוכרחים לשלם יותר ולהגדיל את הסכום הקבוע שהם מפנים לגוגל מדי חודש (לא פראייר אדון גוגל הזה).

האמינות של פרסום ממומן פחותה מאשר של שיווק אורגני

בנוסף לכך, עוד הבדל משמעותי שבגללו מומלץ לחשוב פעמיים מתי ואיך יש להשתמש בקידום ממומן, הוא שהיום בעשור השלישי של המילניום השני, גולשי האינטרנט מנוסים ומודעים הרבה יותר לטריקים ולמערכות היחסים השונות בין אתרים וגופים טכנולוגיים.

גולשים יודעים היום הרבה יותר מבעבר לזהות ולהבין את המשמעות של אתר שממוקם כמודעה, כלומר לא באמת אמור להיות שם על בסיס נתוניו ושירותיו.

לכן, כשאתם בוחרים לשלם לגוגל כדי למקם את האתר שלכם גבוה, כאשר נלווית לכותרת האתר חותמת שחורה קטנה שמסגירה שהמיקום הוא למעשה – ”מודעה”.

ההשפעה והיכולת שלכם לרתום ולשכנע את הגולשים שנחשפו אל האתר שלכם (אם הם השתכנעו בכלל והחליטו להיכנס פנימה ולא לפסוח עליכם בדרך לתוצאה האורגנית הראשונה) היא פחותה משמעותית.

לעתים הספקנות מחלחלת גם למוצרים והשירותים שאתם מנסים להציע להם.

✔️ הסיבה פשוטה, גוגל נתפס כמקור אמין ומצוין למציאת כל דבר שקיים ברחבי האינטרנט, בין אם זה פיצרייה טובה, מלון מומלץ בקאריביים, עורך דין גירושין או טיפים לבחירת טלפון חדש, היא שהתוצאות הטובות ביותר (אלו שמקודמות באמצעות שיווק אורגני בזכות הדגש שלו על איכות התוכן) לרוב אינן מודעות ומגיעות לטופ בעיקר בזכות חכמת המונים של גולשים רבים שהצביעו ברגליים (טוב נו באמצעות העכבר)  לגוגל שהאתר איכותי.

אבל אז עולה השאלה הפשוטה – אם האתר שלכם כל כך טוב, אז למה הייתם צריכים לשלם כדי להביא אותו לפרונט?

קידום אתרים אורגני

שיווק אורגני – כלי ללא תקרת זכוכית ושאינו צמוד למדד

לעומת זאת, עכשיו משהבנו את הבעיות שקיימות בקידום ממומן, יותר קל להבין מדוע בעלי אתרים רבים כל כך – מעסקים קטנים ועד לחברות ענק בוחרים להשתמש דווקא בשיווק אורגני ככלי ליצירת נוכחות ברשת.

הסיבה לכך היא ראשית שבניגוד לקידום ממומן שיווק אורגני לא מתייקר בהתאם לביצועים, כאשר גם אם בכל יום תכפילו את כמות הכניסות לאתר שלכם העלות בגין תחזוקת האתר וקידומו באופן שוטף תישאר זהה.

דוגמא הטובה ביותר היא הצגת תיאטרון, כלומר – גם אם ההצגה שלכם מוכרת המון כרטיסים, אין לזה שום השפעה על עלויות התפעול השוטפות שלה.

לכן, לשימוש בכלי כמו פרסום אורגני בגוגל אין תקרת זכוכית, כשאתם למעשה יכולים להרקיע שחקים ולהגיע לעשרות אם לא מאות אלפי כניסות בעבור אותו תעריף בדיוק.

פרסום אורגני בגוגל – יתרונות ומעלות

יתרונות נוספים אחרים של פרסום אורגני בגוגל הם יכולותיו להצליח בדיוק איפה שקידום אורגני כושל, כאשר בגלל שגולשים מבינים ומעריכים את הפתרונות שגוגל יודעת להתאים להם, אתר שמופיע בראש התוצאות בעבור המונחים הרלוונטיים לו אוטומטית זוכה לאמינות ולתחושת ביטחון שנגזרת מאלפי הפעמים הקודמות בהם אותו גולש נעזר בגוגל על מנת למצוא פתרון לבעיה.

✔️ מוניטין חיובי לאור חכמת ההמונים

לכן, לאתרים שמקודמים באופן אורגני נדבקת הילת מוניטין חיובית, כזו שגורמת לגולש להרגיש שהיו באתר הזה רבים לפניו ובעקבות הפתרונות שאותו אתר הציע להם – גוגל החליט לקדם אותו ולמקם אותו במקום הבכיר בו הוא נמצא (והם לא טועים) ולכן כנראה שכדאי גם להם להיעזר ולהסתמך בו ועליו.

✔️ כלי להבאת לידים איכותיים וטובים יותר

בנוסף לכך, בגלל שמדובר בכלי שלא מתייקר בהתאם לתוצאותיו, כמו גם כזה שמחזק את המותג של העסק והאמינות של שירותיו ומוצריו, כמו גם כזה שמביא לאתר גולשים מפולחים, כלומר כאלו שחיפשו משהו שקרוב או בדיוק נוגע לתחומים בהם האתר עוסק.

שיווק אורגני מייצר לאתרים ועסקים לידים הרבה יותר איכותיים, כלומר כאלו שכבר זקוקים לשירות שאתם מציעים, כשגוגל הוא מעין מתווך שמביא אותם לפתח דלתכם.

✔️ שיווק אורגני מוזיל עלויות פרסום

זאת גם הסיבה שבגללה קידום אורגני בגוגל הוא כלי דווקא להפחתת עלויות, בגלל שברגע שיש בידכם כלי ליצירת לקוחות חדשים ובצורה יעילה וזולה יותר מאשר כלי פרסום אחרים וישנים יותר.

אתם יכולים לשכוח ולוותר על כלים אחרים שבהם נעזרתם עד כה כדי להגדיל את העניין סביב העסק שלכם, כלים כדוגמת פרסום ממומן, שלטי חוצות, פרסום בעיתונות כתובה ו/או ברדיו, טלוויזיה וכן הלאה.

עוד על קידום אורגני שיווק אורגני ושאר ירקות👇

אז איך בדיוק נעשה קידום אורגני בגוגל?

אז עכשיו אחרי שהבהרנו למה שיווק אורגני הוא כלי חשוב ומשמעותי לכל בעל אתר ו/או עסק באשר הוא, יש לתת את הדעת על האופן בו אותה שיטה רוקמת עור וגידים, כלומר יוצאת לפועל.

כמו שאמרנו מקודם, הדרך לשכנוע גוגל שהאתר ראוי להיות בטופ תוצאות החיפוש הרלוונטיות לו עוברת בראש ובראשונה במתיחת פנים בהתאם לצורך שקיים לאתר, כשנבחנים נתוניו הטכניים ונתוני התוכן שקיים בו.

שינויים טכניים במסגרת קידום אורגני בגוגל

כאשר מדברים על העניין הטכני, שיווק אורגני נוגע בעיקר לבדיקת היכולת של האתר להציג את התוכן בו לגולשים במהירות ובתפוצה רחבה, כלומר – גוגל רוצה לוודא שהאתר יכול להכיל כמות גדולה של גולשים בבת אחת, להציג בפניהם את התוכן שקיים בו במהירות ומותאם לפלטפורמות ניידות – כלומר מובייל.

כל אלו ועוד הם גורמים או סיגנלים כמו שהם נקראים בעגה המקצועית שגוגל לוקחת בחשבון לפני שתחליט למקם אותו גבוה או להציג אותו לכל מי שמחפש מונח שקשור אליו.

בנוסף לכך, חלק בלתי נפרד מקידום האתר נוגע לאבטחה ולרמה שבה האתר יכול להבטיח שגולשים חיצוניים לא יפגעו מביקור בו, כלומר – שיש לו תקן SSL ורצוי אף https.

המטרה היא למנוע מקרים לא נעימים של פישינג או של פריצות על ידי האקרים כאלה ואחרים שמשביתים את האתר לאחר שגנבו את כל מסד הנתונים שלו והפרטים הרגישים של הגולשים התמימים שעברו בו.

אופטימיזציה שוטפת

כמו כן, גם לאחר שהתשתית הטכנית של האתר עומדת באופן יציב וראוי, לא בכך תם העיסוק בתחזוקת האתר השוטפת, גם לא בהיבט הטכני וקל וחומר בהיבט התוכן, כאשר הכוונה לכך היא שיש להמשיך לבצע אופטימיזציה שוטפת לאתר ולנתונים שעולים ממנו.

במסגרת אותה אופטימיזציה, למעשה נבחן האופן בו האתר מתפקד ופועל כדרך קבע, כלומר עד כמה מהיר הוא באמת, מהם נתוני הגלישה של הגולשים – איזה עמודים הבריחו אותם החוצה ואלו מנגד גרמו להם להתעניין ולהישאר בו עוד וכן הלאה.

האופטימיזציה חשובה גם כי היא משמשת מעין מצפן עבור מקדם האתר, בכך שהיא מסייעת לו להבין מה הפידבק שגוגל ו/או הגולשים נותנים לאתר, כאשר קריאה נכונה של המצפן הנ”ל יכולה לאפשר לאתר למצות את המירב שכלי כמו קידום אורגני בגוגל יודע להציע.

קידום אתרים

שינויי תוכן במסגרת קידום אורגני בגוגל

לא רק על נתונים טכניים נמדדים אתרים במסגרת דירוגם בגוגל.

חשוב לא פחות אם לא יותר הוא רמת התוכן שקיימת באותו אתר, כאשר אחד השלבים המוקדמים והחשובים ביותר עבור כל אתר שמקודם באמצעות שיווק אורגני, הוא אפיון מילות מפתח ובחינת המונחים שגולשים מחפשים.

בחירת המונחים הנכונים היא שלב קריטי בביסוס מעמדו של האתר.

כלומר, מקדם אתרים בוחן ומאתר את המונחים ומושגי החיפוש שעבורם גוגל יתגמל את האתר בצורה הטובה והקלה ביותר (ככל שהמונח תחרותי יותר – כיבושו והתברגות גבוה בעבורו תהא קשה יותר).

לאחר שנוצרה רשימת המונחים הרלוונטיים, על האתר לייצר תוכן איכותי ורלוונטי שנוגע באותם מונחים, תוכן כדוגמת – תמונות, מאמרים, כמו גם הגדרת המונחים הרלוונטיים במסגרת תגיות המטא של האתר וכותרות רלוונטיות.

המטרה בהגדרת המונחים במקומות הללו היא לא רק לתת ערך מוסף ומרענן לקורא, אלא גם להבהיר ולציין בפני גוגל במה האתר עוסק וכתוצאה מכך גוגל יודע לאחר מכן להפנות עוד גולשים אל האתר שלכם.

שיווק אורגני וקישורים

כמו כן, עוד היבט משמעותי מאוד לשיווק אורגני, כזה שנח על התפר בין העניין הטכני לעניין התוכן הוא הטמעת קישורים באתר לעבר אתרים אחרים ו/או בתוך האתר עצמו.

מטרתם של אותם קישורים היא למעשה להוות מעין המלצה של אתר שמפנה גולשים החוצה, לאתר אחר שיכול לסייע להם בנקודה מסוימת לה לא ניתן מענה במסגרת האתר.

מדובר בכלי שפותח עולם לשיתופי פעולה דיפלומטיים בין בעלי אתרים.

בעבור קישורים שנועדו להיות בתוך האתר עצמו, מטרתם היא למעשה להקל ולסייע לגולשים להתמצא ולהתנייד באתר, בעיקר עבור אלו שלא נולדו עם מקלדת ומסך ביד, יכולת הניוד היא ההבדל בין נטישת אתר מתוסכלת לאחר כמה רגעים, לבין תנועה נוחה ופשוטה.

הקישורים מסייעים לגוגל להבין בדיוק באיזה עולם תוכן האתר מתעסק.

כתוצאה מכך הוא עלול להפנות אלינו גולשים שחיפשו מונחים דומים או קרובים לאתר אליו הפננו, כמו גם כאשר קישורים שמופנים לעבר אתר (אל תדאגו – חברת ה- SEO תעשה את זה בשבילכם), מסייעים לגוגל להבין שמדובר באתר מומלץ, כלומר כזה שהרבה אתרים ברשת רואים כאוטוריטה מקצועית.

לסיכום – שיווק אורגני ומעלותיו הם הכרחיים לכל גוף אינטרנטי שרוצה להתפרסם

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, שיווק אורגני או פרסום אורגני בגוגל הם כלים אידיאליים עבור כל עסק באשר הוא, בין אם הוא מוחשי ומשתמש באתר כפלטפורמה ובין אם כל עולמו הוא ווירטואלי – להגדלת קהל הלקוחות שלו ויצירת חשיפה איכותית, כאשר ניתן להנות מה- 2 ובמקביל להוזיל עלויות תפעול ושיווק.

לכן, השאלה האמיתית היא לא האם עסק זקוק לכלי כמו פרסום אורגני בגוגל, אלא פשוט כיצד עליו לעשות זאת, או יותר נכון – עם מי, בעיקר בגלל שמדובר בתחום פרוץ וכזה בו כל אדם יכול לטעון למומחיות או יכולות שלעתים תכופות מדי הקשר בינן ובין המציאות מקרי בהחלט.

אז אם יש לכם עסק שרוצה לקדם את עצמו באופן אורגני, או אתר שעד כה לא הצליח לייצר לכם את התוצאות שקיוויתם להן – אני מזמין אתכם ליצור קשר, ונוכל למצוא את הפתרון האידיאלי והנכון ביותר עבורכם, כזה שיותיר אתכם מרוצים ויאפשר לכם להנות מכל מה שהעולם העצום הזה שמתפתח בקצב מטורף יודע להציע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838