קידום אתרים מקצועי

כמו כמעט כל תחום בחיים, גם תחום קידום האתרים סובל לא מעט מכניסה של חאפרים לשוק. לפעמים מדובר בסתם גורמים לא מקצועיים שיבצעו עבודה רשלנית ויקטינו את הסיכויים שלכם לשפר את הנראות של עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש, ולפעמים מדובר בגורמים שמבצעים בזדון פעילות שמביאה להצלחות משמעותיות בטווח הקצר – ועונשים ידניים שילוו את האתר לטווח הארוך.

אז היום נדבר בפוסט הזה על קידום אתרים מקצועי. ננסה להבין מה זה בדיוק אומר, מתי תדעו שהמקדם שמגיש לכם הצעה הוא מקדם מקצועי, ומתי כדאי יהיה לכם להיזהר מהתקשרות כזאת. יאללה, מתחילים 🏃‍♂️

שקיפות מול הלקוח

קריטריון מספר 1: שקיפות

עוד לפני כל הקריטריונים האחרים שיסייעו לכם להבין האם מדובר בשרלטן או במקדם אתרים מקצועי, מעל הכל, חשוב שתישמר בין ספק השירות ללקוח שקיפות.

הלקוח צריך להבין בכל רגע נתון על מה בדיוק הוא משלם, מה התוכנית החודשית, מה יישאר איתו לאורך זמן ומה יישאר רק כל עוד תקופת ההתקשרות בתוקף.

בואו ניקח לדוגמה קישורים. מקובל יהיה שמקדם אתרים מקצועי יבנה את פרופיל הקישורים החיצוניים לאתר ויפרט ללקוח בכל חודש אילו קישורים התקבלו.

כעת, יכול להיות שחלק מן הקישורים האלו יהיו זמניים, רק לצורך תקופת ההתקשרות.

נכון, מקובל שבזמן רכישה של קישורים אלו יהיו קבועים ויישארו לאורך זמן, אבל מה קורה במצב שבו המקדם (המקצועי) מוצא הזדמנות נהדרת לקבלת קישור בשכירות, כלומר קישור שיהיה באוויר כל עוד משולמת עבורו תמורה חודשית? האם צריך לוותר על ההזדמנות הזאת רק בגלל שהקישור הוא זמני?

מן הסתם, יהיה מדובר כאן בהחלטה עסקית של הלקוח, אבל כדי שהלקוח יוכל לקבל את ההחלטה הזאת, דרושה שקיפות אמתית.

המקדם צריך לפרט באילו תנאים מסופקים השירותים השונים, מה בדיוק מסופק, ורצוי גם שיצויין באיזה תאריך סופק השירות, על מנת שניתן יהיה לבצע מעקב במידה שמשהו משתבש.

בניית נכס דיגיטלי אורכת זמן

קריטריון מספר 2: בניית הנכס לאורך זמן

בשירות קידום אתרים מקצועי, הנכס הדיגיטלי שלכם נבנה לאורך זמן. זה נכון, קיימות לא מעט טכניקות (היום, אגב, הרבה פחות) שיכולות להטיס את האתר שלכם במיקומים לפרק זמן קצר, תוך שימוש בפעולות שמפרות את ההנחיות של גוגל.

אבל מקדם אתרים מקצועי הוא מקדם שיחד אתכם, בונה, מתכנן, ומתחזק את הנכס לאורך זמן בכל הקשור לקידום האתר.

כאשר אתם מתקשרים מול מקדם אתרים מקצועי, הוא לרוב יסביר לכם שתהליך הקידום יהיה תהליך ממושך, ושלא באמת ניתן להבטיח בו תוצאות מוגדרות מראש, אלא בעיקר מאמצים.

אם מקדם האתרים מבטיח לכם שאחרי חודשיים תהיו במקום הראשון בגוגל בביטוי המפתח המרכזי שלכם, רצוי שתברחו ממנו כמו מאש, כי אפשר להגיד על המקדם הזה הרבה דברים, אבל מקדם אתרים מקצועי הוא לא.

התחייבות, כן או לא?!

קריטריון מספר 3: התחייבות

כאן הדעות חלוקות.

יש לא מעט מקדמים שדורשים תקופת התחייבות מינימלית של הלקוח לתהליך הקידום.

לכאורה, מדובר בדרישה מקצועית: מקדם האתרים נדרש להשקיע לא מעט זמן ומשאבים בלמידה של התחום, במציאת כותבי תוכן ויוצרי תוכן שמתמחים בתחום, ביצירת שיתופי פעולה, במציאת הזדמנויות לבניה של פרופיל הקישורים ועוד.

כך שלצפות מן הלקוח להתחייב לפרק זמן מינימלי בהקשר הזה נשמעת כמו פעולה סבירה למדי.

מקדמים אחרים אינם דורשים כל התחייבות מן הלקוח.

על פי התפיסה שלהם, העובדה שהלקוח בוחר בהם בכל חודש מחדש, דווקא מחזקת את תהליך הקידום. בצורה כזו, הלקוח מרגיש חופשי לנתק את ההתקשרות בכל פעם שנדמה לו שהדברים לא מתקדמים על פי שביעות רצונו.

איזו שיטה עדיפה? ובכן, במקרה הזה – אין תשובה חד משמעית. מה שחשוב יהיה להקפיד עליו הוא ששירות קידום אתרים מקצועי יפרט בעבור הלקוח האם רכן קיימת תקופת התחייבות כזו, ומהם תנאי היציאה של הלקוח מן הפרויקט.

ארגז הכלים של מקדם אתרים

קריטריון מספר 4: כלים מקצועיים

מקדם אתרים מקצועי עושה שימוש בכלים מקצועיים.

כלים הם בסופו של דבר העיניים והאוזניים של המקדם על התוצאות המושגות. באמצעות כלים מתקדמים ניתן לאתר בעיות באתר שלא ניתן לאתר בצורה ידנית, וכן לייעל את תהליך הדיווח ללקוח.

כאשר יותר ויותר משאבים מושקעים בתהליך הקידום עצמו ולא בתהליכים בירוקרטיים של סריקה, דיווח והצגה ללקוח – הופך תהליך הקידום להרבה יותר מקצועי.

דוחות חודשיים - בהתאמה אישית
קריטריון מספר 5: דוחות

מקדם אתרים מקצועי מספק ללקוח בכל חודש דוחות מפורטים. רצוי, בהקשר הזה, שהדוחות יהיו בפורמט אחיד, כדי לאפשר ללקוח לבצע השוואה מחודש לחודש, ולהבין היטב היכן עומד תהליך הקידום.

בתהליך קידום מקצועי, מן הראוי יהיה, שמקדם האתרים ילמד את הלקוח כיצד הוא בעצמו יכול לחולל דוחות כאלה.

מקדם אתרים מקצועי צריך לחבר את הלקוח לכלים טכנולוגיים שונים, להעניק לו את ההרשאות המתאימות, ולוודא שהלקוח יכול לתקף בעצמו את עבודת הקידום.

בצורה כזו, ניתן לבנות אמון אמיתי בין הלקוח לספק השירות, ולוודא כי התהליך יהיה תהליך ממושך – מה שיוביל להצלחת תהליך הקידום ולהשגת התוצאות הרצויות.

תוכנית עבודה מפורטת ומקיפה

קריטריון מספר 6: תוכנית עבודה פרטנית מעשית

בתהליך קידום אתרים מקצועי, חשוב יהיה שאתם כלקוחות לא תקבלו רק הסבר כללי על הפעולות שתבוצענה בתהליך הקידום, אלא גם ובעיקר על תוכנית הקידום המעשית עבור האתר בבעלותכם.

תוכנית קידום מעשית היא תוכנית שמתייחסת למצב הנתון של האתר, לכמות ואיכות התוכן המוטמע בו, למצב פרופיל הקישורים של האתר, לחווית השימוש באתר, לקישור שלו לפרופילים חברתיים של המותג ועוד ועוד.

תוכנית עבודה מעשית צריכה לפרט אילו עמודים חדשים יש להקים באתר, כיצד הם ישתלבו במבנה ההיררכי של האתר, באילו עמודים יש לעבות את התוכן באתר וגם מהי הפעילות שצריכה להתבצע מחוץ לאתר כדי לחזק את המותג.

שיתופי פעולה יעילים ורלוונטיים

קריטריון מספר 7: שיתופי פעולה

קידום אתרים איכותי ומקצועי הוא קידום אתרים ששם דגש משמעותי על שיתופי פעולה רלוונטיים בתחום.

בתהליך קידום אתרים איכותי ומקצועי, ימפה המקדם יחד עם בית העסק את רשימת הספקים ואת רשימת הלקוחות העסקיים, וינסה לפעול לצורך בניית פרופיל קישורים איכותי ורלוונטי, שיחזק את הסמכות של בית העסק בנישה שבה הוא פועל.

מקדם אתרים זמין

קריטריון מספר 8: זמינות

רוצים להתקשר מול מקדם אתרים מקצועי? תדאגו שהוא יהיה זמין לכם!

אין כמעט פרויקט קידום אתרים שבו הכל הולך חלק והלקוח חווה בו עליות עקביות לאורך זמן.

כחלק אינטגרלי מתהליך הקידום, חווה בדרך כלל הלקוח מעת לעת ירידות במיקומים של ביטויים אסטרטגיים, מה שמוביל לפגיעה בטראפיק האורגני המגיע לאתר דרך ערוץ הקידום האורגני.

דווקא בשעות האלה, הלקוח הוא לחוץ ביותר. הוא מנסה להבין איך לפתור את הבעיה, מאבד את האמון שלו בתהליך הקידום, והופך להיות חסר סבלנות.

כדי להתגבר מעל המכשול הזה, חשוב שמקדם האתרים יהיה זמין.

מובן שכל מקדם יכול להגדיר היטב את מצב הזמינות שלו ואת הערוצים בהם יהיה זמין. אולם יהיו הערוצים האלה אשר יהיו, חשוב מאוד שללקוח תהיה כתובת ברורה לפנות אליה בשעת הצורך.

עדכוני ליבה של גוגל

קריטריון מספר 9: התעדכנות

אי אפשר לפעול בתחום קידום האתרים במשך שנים עם אותה רשימת תיוג מלפני מספר שנים.

תחום קידום האתרים הוא אחד התחומים המשתנים והדינמיים ביותר.

כדי שמקדם האתרים מולו אתם עומדים להתקשר ייחשב למקצועי בתחומו, עליו להתעדכן כל העת המגמות חדשות בתחום.

הוא חייב להכיר עדכוני ליבה חדשים של גוגל, להבין אילו מן הפעולות שביצע עד כה לא תהיינה מומלצות לעתיד, וגם לדעת לנצל לטובתו הזדמנויות שנוצרות כתוצאה מן העדכונים האלו.

ההצלחות של מקדם אתרים מקצועי

קריטריון מספר 10: הצלחות

אם מקדם האתרים שלכם הוא מקצועי, סביר שיש לו רשימת הצלחות בתחום.

בקשו מן המקדם שמולו אתם עומדים להתקשר הוכחת הדגמת יכולת באמצעות אתרים שכבר קידם. בחנו את האתרים האלו.

מקדם מקצועי יספק לכם רשימה של אתרים שלו שקודמו למקומות מפתח חשובים עבור ביטויים תחרותיים ומשמעותיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838