יתרונות וחסרונות של עבודה מול מקדם אתרים פרילנסר

הדרך הטובה ביותר ליידע את קהל היעד שלכם על קיומכם ברשת היא בעזרת קידום בגוגל, או בקיצור SEO.

עד לפני כמה שנים, כל אחד היה יכול לקדם את האתר שלו יחסית בקלות – באותה תקופה היה מספיק להשתמש במילות מפתח בתדירות גבוה בתוכן (גם אם זה הפך את התוכן לסופר לא הגיוני), אבל היום, זה ממש לא המקרה – גוגל שיכללה את האלגוריתמים (וממשיכה לעשות את זה כל הזמן) ושימוש רנדומלי במילות מפתח כבר ממש לא מספיק כדי לקדם את האתר שלכם.

עם העלייה בתחכום מגיע גם הקושי של עסקים להיות מדורגים במיקומים משמעותיים – וזה השלב בו מתעורר הצורך מומחה SEO.

השאלה היא – האם עדיף לקחת מקדם אתרים פרילנסר? או להיעזר בסוכנות קידום? במאמר הבא נספר על היתרונות והחסרונות בעבודה מול מקדם אתרים פרילנס, אז בואו נתחיל 😊

יתרונות וחסרונות של עבודה מול מקדם אתרים פרילנסר

איך מקדם אתרים פרילנסר יוכל לעזור לכם?

כשמדובר בקידום אתרים, זה ממש לא קל כמו שזה נראה. לא רק שצריך מערך כלים רחב ומיומנויות גבוהות, אלא גם הרבה ידע ביצירת תוכן איכותי ופיתוח אסטרטגיות חדשות בקידום – בהתאם לעדכונים שנערכים בגוגל.

לעומת זאת – מומחה לקידום אתרים יוכל לעמוד על כל השינויים ולדאוג שהאתר שלכם עומד בכל הקריטריונים הנכונים של גוגל.

ובתכלס, אם נהיה כנים – זה יכול להיות כמעט בלתי אפשרי ללמוד את כל המיומנויות האלה ולהפוך למומחי SEO בעצמכם, במיוחד – אם אתם אחראיים על כל הפעילות העסקית שלכם.

בגלל זה, במקום לשרוף המון זמן ואנרגיה על ניסיונות קידום שלא בטוח יעבדו, עדיף לפנות מקדם אתרים פרילנס שיוכל לדאוג למיקומים שלכם בגוגל ולפנות לכם זמן להתמקד בעסק.

מהם היתרונות של עבודה מול מקדם אתרים פרילנסר?

✔️ הם אנשי מקצוע מנוסים – אחת הסיבות לכך שאולי אתם נרתעים מהרעיון להעסיק מקדם אתרים פרילנס זה בגלל שאתם לא באמת יכולים לדעת את מי אתם שוכרים.

הם לא קשורים לאף חברה ידועה ולפעמים גם לא מובטחים על ידי חוזה. יחד עם זאת, למרות שאין להם שייכות רשמית, פרילנסרים המתמחים בקידום אתרים הם אנשי מקצוע מיומנים.

לרובם יש השכלה וניסיון עשיר ממקומות בהם היו שכירים – הם מבינים את מורכבות קידום האתרים ויודעים ליישם היטב את כל הכלים והטכניקות שעומדות לרשותם.

✔️ פרילנסרים חוסכים לכם כסף – בהשוואה לסוכנות קידום אתרים או אפילו מקדם אין האוס – פרילנסרים קלים יותר להעסקה ובדרך כלל משתלמים יותר. כשאתם מעסיקים עובד אין האוס, אתם צריכים להתעסק עם כל נושא המשכורת, התנאים והטבות במסגרת החוק. בנוסף, בסוכנויות דיגיטל המחיר מגלם גם את המשכורות של הצוות, המשרד ועוד. לעומת זאת, פרילנסרים עובדים לרוב מהבית והם גובים לפי שעה או לחילופין לפי ריטנייר חודשים, תלוי בסוג הפרויקט.

✔️ זמינות מוגברת – יתרון נוסף בעבודה מול מקדם אתרים פרילנס זה הזמינות המוגברת שלהם. בניגוד לסוכנויות דיגיטל, בהם עובדים בין 9 ל-5, פרילנסרים לרוב יכולים לעבוד בכל פעם כשתצטרכו אותם, גם אם זה קצת יותר מאוחר בערב או בבוקר.

והנה עוד כמה דברים שחשוב לדעת על עבודה עם מקדם אתרים פרילנסר

ומה לגבי חסרונות של מקדם אתרים פרילנסר?

אי עמידה בדד ליינים – פרילנסרים רבים מלהטטים בין מספר פרויקטים בו זמנית כדי להפיק את המקסימום מהזמן שלהם. לכן, לעיתים קרובות הם לא יכולים להעריך באופן מציאותי את התזמון הנדרש להשלמת כל משימה נפרדת והם פשוט מעמיסים יותר מדי פרויקטים על הצלחת שלהם, התוצאה היא בעיקר איחורים.

בנוסף, בגלל עומס העבודה ולוח הזמנים הלא סדיר של הפרילנסרים, זמן התגובה שלהם לבקשות דחופות יכול להיות ארוך מהרגיל בהשוואה לסוכנות דיגיטל.

חוסר מחויבות – מחויבות נמוכה זו בעיה נפוצה בקרב פרילנסרים שעובדים מרחוק. בגלל מגוון האפשרויות העומד בפניהם והיעדר התחייבות עם חוזה, הם עשויים לעזוב את הפרויקט שלכם בפתאומיות לטובת פרויקט אחר או להשאיר אותו על אש נמוכה. כמובן שגם סוכנויות דיגיטל או מקדמי אתרים אין האוס לא תמיד מבטיחים 100% הצלחה, מחויבות ועמידה בזמנים, יחד עם זאת, בגלל שרוב התקשורת היא ישירה ויש פגישות קבועות – הם נוטים להקדיש את כל המאמצים לפרויקט שלכם.

אתם לא תמיד יכולים לדעת על איזה מומחה נפלתם – למרות שיש המון מומחי קידום אתרים שהם פרילנסרים, לצערנו יש גם הרבה נוכלים או חובבנים שקוראים לעצמם מומחים ולא תמיד יש להם את הניסיון, הידע או את הכלים לקדם את האתר שלכם כמו שצריך.

במילים אחרות, אתם יכולים למצוא את עצמכם עובדים תקופה עם מקדם אתרים ולגלות בדיעבד שבזבזתם את הזמן ואת הכסף שלכם על כלום ושום דבר.

זו הסיבה שבכל הנוגע לפרילנסרים – חייבים לבדוק ביקורות, חוות דעת ולתשאל על הניסיון שלהם לפני תחילת העבודה (מיד נגיע גם לזה).

טיפים לעבודה משותפת עם מקדמי אתרים פרילנסרים

אם אתם מחליטים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים פרילנס – הנה כמה טיפים חשובים שיש להקפיד עליהם:

  1. תבדקו ביקורות/המלצות על המקדם – אם אתם לא רוצים ליפול על חובבן, תמיד בדקו המלצות של לקוחות קודמים ברשתות חברתיות ובגוגל מיי ביזנס. אם אתם רואים שאין כאלה, אולי כדאי לשקול פעמיים אם לעבוד מולו.
  2. הגדירו בבירור את היקף הפרויקט ולוח הזמנים – כדי למנוע בלבול ואי הבנות מיותרות, במיוחד אם מקדם האתרים הפרילנסר שלכם יעבוד מרחוק, חשוב להתוות מראש את היקף הפרויקט, להגדיר הנחיות ברורות לעבודה ולקבוע מועדים קבועים לדו”חות.
  3. דאגו שיהיה חוזה עבודה מפורט – לפני שאתם מתחילים לעבוד מול מקדם אתרים פרילנס, חשוב לנסח מסמך משפטי שמציין את תחומי האחריות של המקדם, תנאי תשלום, הסכם סודיות ו/או אי תחרות שאוסר עליהם לקבל עבודות מאותו תחום למשך פרק זמן מסוים. החוזה אמור להגן גם עליכם וגם על העובד הפרילנסר.
  4. אל תקבלו החלטה רק על סמך המחיר – אל תבחרו מקדם אתרים פרילנסר על בסיס מחיר בלבד – שימו לב שמחירים נמוכים מדי אומנם יכולים להיות מפתים, אבל פעמים רבות זה מעיד הרבה על חוסר מקצועיות וניסיון. זה לא אומר גם שאתם צריכים לבחור במקדם היקר ביותר – אך הפעילו שיקול דעת הגיוני.
  5. תבינו שאתם לא הלקוחות היחידים – כאמור, אחד החסרונות של פרילנסרים זה שהזמן שלהם לא מוקדם אך ורק לפרויקט שלכם. אם אתם מתכננים להתחיל לעבוד עם מקדם אתרים עצמאי קחו בחשבון שהוא לא תמיד יהיה 100% זמין רק לכם.

כמה מילים אחרונות,

בסך הכול שיתוף פעולה עם מקדמי אתרים פרילנסרים טומן בחובו הרבה יתרונות אך גם חסרונות. חלקם עשויים שלא לעמוד בהבטחות או לעמוד בציפיות שלכם, בעוד שאחרים עשויים לעזור לכם להצמיח את העסק ולקדם את האתר שלכם באופן המקצועי ביותר. ובכל זאת, אנחנו יכולים להרגיע ולהבטיח לכם שכיום יש מאות מקדמי אתרים פרילנסרים מיומנים ומנוסים בכל עבודות SEO, החלק הקשה ביותר הוא רק למצוא אותם – ועם ההמלצות הנכונות אתם תוכלו להגיע למקדם שאידאלי עבור העסק שלכם.

שיהיה בהצלחה 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838