קידום אתרי מתכונים – המתכון המושלם לקידום אתר מתכונים

בתוך העולם הענק הזה של קידום אתרים, מתחבאים כמה וכמה עולמות תוכן נישתיים.

כדי לקדם אתרים בנישות האלו, חוב אמנם להקפיד על הכללים הגנרים של עולם קידום האתרים כמו יצירת תוכן בעל ערך מוסף, בניית פרופיל קישורים איכותי, ביצוע אופטימיזציה נכונה, פעילות גם בערוצים חברתיים שונים ושיפור מתמיד של חווית המשתמש.

אלא שבפוסט הזה, אני מתכוון לצלול פנימה דווקא אל תוך נישת קידום אתרי המתכונים, ובמקום לזרוק סתם עצות גנריות, להסביר את כל אחד מעולמות התוכן האלו שציינתי, בהקשר של קידום אתרים המכילים מתכונים.

אז בלי להתקשקש יותר מידי, בואו נתחיל:

מרכיב מספר 1: טרגוט נכון של מילות מפתח

בעולם המתכונים לטרגוט נכון של מילות מפתח יש חשיבות עצומה.

בכל הקשור להכנת אוכל, יש למשתמשים שונים צרכים שונים:

🍆 טבעונים יחפשו מתכונים שאינם מכילים מוצרים מן החי
🍞 אנשים שרגישים לגלוטן יחפשו מתכונים שיענו על הצרכים שלהם
🍬 סוכרתיים יחפשו מתכונים מיוחדים שיסייעו להם להתמודד עם המחלה
🥩 אוהבי בשר יבקשו להבין כיצד הם יכולים לשדרג ארוחה על המנגל (כבר נהייתי רעב!😋) ועוד ועוד.

כדי לענות על הצורך של הגולשים, חשוב יהיה לטרגט נכון את מילות המפתח החשובות, ולוודא שהתוכן והמבנה של האתר תואם את הצרכים השונים האלו של הגולשים.

תוכן לאתרי מתכונים

מרכיב מספר 2: תוכן

בכל הקשור למתכונים עצמם, קשה מאוד יהיה לחדש בתחום התוכן. אמנם מתכונים נבדלים אלו מאלו במספר מצומצם של מרכיבים, אבל ניתן יהיה לומר, שקידום אתרי מתכונים הוא תהליך שיכיל לא מעט תוכן משוכפל.

כדי להתמודד עם האתגר הזה, כדאי יהיה לוודא שצורת ההגשה שלכם שונה (הבנתם מה עשינו פה? 😉)

זה אומר שחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן שלכם יהיה השקעה בויזואליות של התוכן.

שלבו תמונות של המאכלים כשהם מוכנים וגם בשלבי ההכנה השונים. אם תירצו, תוכלו לשלב וידאו למי שזקוקים להמחשה טובה יותר.

תמונות לאתרי מתכונים

מרכיב מספר 3: קישורים רלוונטיים

כמו בכל נישה תחרותית, גם קידום אתרי מתכונים הוא תהליך שכדאי יהיה לשלב בו בניה חכמה, נכונה ומדורגת של פרופיל קישורים חיצוניים שיפנו לאתר.

איך עושים זאת נכון?

ראשית, פונים לקולגות בתחום שפועלים בתחומים משיקים ומבקשים מהם לפרסם פוסט אורח בבלוג שהם מנהלים באתר שלהם.

אם, למשל, אתם עושים שימוש ברכיב מסויים שמשדרג את המתכון שלכם בצורה משמעותית, תוכלו לפנות ליצרן של אותו רכיב, ולבקש ממנו לפרסם פוסט אורח שסוקר הכנת מתכון כזה.

בעל האתר ישמח במקרים רבים להטמיע פוסט כזה באתר שלו, שכן הוא יקבל חיזוק להצלחת המוצר שהוא עצמו מייצר. במקרה כזה, מדובר בסיטואציה שבה שני הצדדים מרוויחים: בעל האתר של הרכיב המשמש במתכון ירוויח תוכן איכותי ובעל אתר המתכונים ירוויח קישור איכותי.

בנוסף על שיטת פרסום מאמרי האורח תוכלו לעשות שימוש במגוון רחב של שיטות נוספות לעיבוי פרופיל הקישורים שלכם.

✔️ ספקים שונים ברשת מציעים קישורים למכירה, בתהליך שהוא מהיר ואפקטיבי. כך תוכלו להשיג קישורים מאתרים בעלי סמכות, שישפרו את הסמכות של אתר המתכונים אותו אתם בוחרים לקדם.

✔️ שיטה נוספת שבה תוכלו לעשות שימוש כדי לשפר ולהגדיל את מספר הקישורים הנכנסים אליכם לאתר המתכונים היא רישום לאינדקסים שונים.

  • אינדקס הוא לרוב אתר אינטרנט שמכיל הפניות למגוון רחב של אתרים שונים. שימו לב: ככל שהאינדקס הוא נישתי יותר וממוקד יותר, כך לקישורים היוצאים ממנו יהיה ערך רב יותר.
  • אם מדובר באינדקס כללי, שמפנה לכל סוגי האתרים, מנועי החיפוש יתנו לו הרבה פחות משקל בהקשר הזה.
  • דבר נוסף שחשוב לדעת על אתרי אינדקס הוא ההבדל בין אתרים המציעים רישום ללא אישור של בעל האינדקס ואתרים המאפשרים רישום כזה רק לאחר קבלת אישור.

באופן כללי, ניתן יהיה לומר שמנועי החיפוש מעריכים הרבה יותר אתרים שבהם נדרש אישור לפני ההרשמה לאינדקס.

✔️ עוד דרך שבה תוכלו לפעול להרחבת פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר המתכונים שלכם היא החלפת קישורים.

  • באמצעות החלפת קישורים אתם פועלים להוצאת קישורים מן הנכסים הדיגיטליים שלכם ומקבלים בתמורה קישורים מאתרים אחרים.
  • אחד היתרונות המשמעותיים ביותר במתודת ההחלפה של קישורים הוא שבדרך זו קל באופן יחסי לייצר קישורים רלוונטיים מאוד לאתר המקושר.
  • לרוב, החלפות קישורים תתבצענה מאתרי לקוח, ומאחר שהתהליך הזה דורש סוג מסוים של מאמץ והחלפת תכתובות, רבים נמנעים ממנו, מה שיוכל לייצר לכם יתרון ובידול בנישה.

עם זאת, כפי שציינתי קודם לכן, תהליך החלפת קישורים יכול להיות מעייף ומייגע, וקשה הרבה יותר לעשות לו סקיילינג ולבצע אותו באופן נרחב.

יש עוד לא מעט שיטות שונות לבניית פרופיל קישורים לאתר, וחלקן מסתמך על הזדמנויות שנקרות בדרך, כמו מציאת קישורים שבורים ועוד.

כל השיטות הן כמובן לגיטימיות בתנאי שבאמצעותן אתם מייצרים קישורים רלוונטיים ואיכותיים לאתר.

קידום בערוצים משלימים

מרכיב מספר 4: פעילות בערוצים משלימים

כדי להפוך את אתר המתכונים שלכם למוביל בתחומו ולהצליח בתהליך הקידום של אתר המתכונים, חשוב יהיה לפעול לא רק באמצעות אתר האינטרנט עצמו, אלא בערוצים משלימים נוספים (כמו במדיה החברתית) שיאותתו למנוע החיפוש שמדובר במותג שהוא אוטוריטה בתחום

ככל שהדבר נוגע לאתרי מתכונים, פעילות מומלצת כזו יכולה להתבצע באמצעות קבוצת פייסבוק, שבה יכולים לעלות דיונים שונים בנוגע למתכונים, התייעצויות שונות, שאלות ומענים איכותיים.

עוד ערוץ שיוכל להיות רלוונטי מאוד הוא ערוץ יוטיוב שבו תוכלו לערוך סרטונים ולהראות את אופן ההכנה עצמו של המתכון.

מובן שגם אינסטגרם, הרשת החברתית מבוססת התמונות והוידאו, יכול להיות ערוץ איכותי מאוד לקידום מותג בתחום המתכונים.

כאשר אתם פועלים באמצעות ערוצים משלימים אתם מייצרים חיזוק להבנה של מנוע החיפוש שיש אמא ואבא שעומדים מאחורי האתר, שיש למותג קהל רלוונטי, שהוא משפיע בתחום, וגם מאפשרים למנוע החיפוש להבין כיצד אסטרטגיית התוכן שלכם משפיעה על מדדים שונים.

למשל, אם בעקבות מתכון מוצלח במיוחד העלתם נוספו לכם עוד כך וכך עוקבים, מנועי החיפוש יכולים להתרשם שהתוכן שלכם הוא איכותי ויכול לספק מענה הולם לשאילתות חיפוש שונות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש.

המלצות וביקורות

מרכיב מספר 5: המלצות וביקורות

מה מבדיל אתר מתכונים אחד מאחר? מדוע שמנוע החיפוש יעדיף לדרג דווקא אתר מתכונים אחד ולא אתר מתכונים אחר עבור אותו חיפוש? הרי התוכן בשני האתרים האלו יהיה דומה ויתן מענה באותה רמה של איכות, בדרך כלל…

כאן נכנסת לתמונה חכמת ההמונים.

באמצעות ניתוח פרופיל ההמלצות והביקורות על אתר המתכונים יכולים מנועי החיפוש השונים להתרשם עד כמה אתר המתכונים הוא פופולרי, מקובל ואהוד בנישה שבה הוא פועל.

ריבוי המלצות איכותיות ממגוון רחב של מקורות מהימנים יכול לסייע במיצוב האתר כמוביל בתחומו, בעוד שאתר מתכונים שמקבל לא מעט ביקורות שליליות מהימנות סביר שיפגע במהלך תהליך הקידום.

מרכיב מספר 6: השקעה בחווית משתמש

קידום אתרי מתכונים הוא תהליך שבו חשוב מאוד להתייחס לכוונת החיפוש של הגולש.

בכל הקשור לאתרי מתכונים, שני סוגים של משתמשים מגיעים אליהם בדרך כלל: משתמשים שיודעים בדיוק מה הם רוצים וצריכים, ואז הדגש צריך להיות על אפשרות לאתר בצורה מהירה ונוחה את המתכון לו הם זקוקים, ומשתמשים שאינם יודעים בוודאות מה הם רוצים, וזקוקים לממשק המלצות חכם, שיסייע להם לנווט בין התכנים השונים באתר.

כדי שהדבר הזה יצליח, חשוב יהיה לבנות את האתר בצורה היררכית חכמה, ולאפשר באמצעות תפריטים, סננים וכפתורי ניווט, הגעה מהירה אל כלל המתכונים באתר.

כמו כן, במקרים שבהם נעשה שימוש בוידאו, חשוב מאוד לשלב כתוביות, גם כדי לאפשר למנוע החיפוש להבין טוב יותר את תוכן הוידאו, וגם כדי להנגיש את התוכן הזה לבעלי לקויות שמיעה.

לסיכום

קידום אתרי מתכונים הוא תהליך שיש לו הרבה מן המשותף עם קידום אתרים בנישות אחרות, אבל גם לא מעט דגשים ייחודיים.

מאחר שתוכן במקרה של מתכונים הוא תוכן די דומה ומשותף בין אתרים שונים, תצטרכו למצוא דרך שונה וייחודית לבדל את המותג שלכם ממותגים אחרים.

זאת, תוכלו לעשות באמצעות פעילות בערוצים משלימים, באמצעות טרגוט נכון של מילות המפתח, ויצירת חווית משתמש מעולה, גם עבור גולשים שיודעים מראש מה הם צריכים כאשר הם מגיעים לאתר, וגם לכאלו שצריכים עזרה והכוונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838