קידום אורגני לחנות ווירטואלית בגוגל

קידום אורגני לחנות ווירטואלית בגוגל / קידום אתר חנות / קידום חנות בגוגל

אם יש מגמה משמעותית ששינתה את תרבות הצריכה בישראל בשנים האחרונות, היא ללא ספק המעבר של עסקים רבים ומגוונים (מעסקים קטנים ובינוניים ועד לחברות ענק ותאגידים) משירות פרונטלי וממשי להחזקת חנויות וירטואליות, כאלו שבמרבית הוצאותיהן לא מסתכמות בהחזקת חנות במקום מרכזי – אלא במחסן יעיל ורחב ששולח את המוצרים לכל דורש.

כמו כן, כאשר מוסיפים לכך מגמה נוספת שלרוב חומקת מעינו של הצרכן ומורגשת בעיקר על ידי בעלי עסקים, כזו שעוסקת באופן בו בעלי חנויות אינטרנטיות מגיעים למרבית החשיפה ותשומת הלב של קהל היעד הרלוונטי והאידיאלי שלהם – קידום אורגני, מקבלים שילוב מיוחד שאמור לעניין כל בעל חנות וירטואלית באשר הוא.

לכן, עבור אלו שעלו להם שאלות עד כה על מה זה בדיוק קידום אתר חנות או איך עושים קידום חנות בגוגל, במאמר הקרוב נרחיב אודות הדרכים לקידום חנות וירטואלית ?, כמו גם נקודות חשובות במהלך התהליך עצמו.

קידום אורגני לחנות ווירטואלית

מה זה קידום אורגני?

אך לפני שניגש לפרקטיקה חשוב להבהיר לא פחות את הטרמינולוגיה בה אנו עוסקים.

לכן – קידום אורגני היא שיטת שיווק דיגיטלי שבמרכזה ייעול והתאמת התוכן בחנות ו/או באתר באופן שמרצה ומשכנע את גוגל כבעלת מנוע החיפוש הגדול ביותר באנושות

העובדה ש- 92.6% מהגולשים באינטרנט משתמשים בו בממוצע 4 פעמים ביום, שהחנות הווירטואלית שלכם ראויה וצריכה להיות בעמוד הראשון של גוגל בעבור המונחים הקשורים אליה.

אם האובססיה להתקדמות מעלה בגוגל נראית להם מעט תלושה מהמציאות או כזו שלא מתגמלת את העסק ובהתאם לא מצדיקה את המאמץ עבורה.

✔️ מבחינת מחקרים שגוגל מפרסמת לבדה, עולה כי 32.5% מהגולשים יבחרו בתוצאה הראשונה שגוגל יציע להם, כאשר התוצאה השנייה מקבלת רק 17.6% מסך הגולשים.

✔️ האחוזון צונח בהתמדה ל- 11.4% עבור התוצאה השלישית,8.1% בעבור הרביעית ולאט לאט כל תוצאה נחתכת ב- 30% עד כדי כך שרק 2.4% מהגולשים מרחיקים לכת עד התוצאה העשירית.

לכן – הגעה למקומות הראשונים בגוגל היא אינטרס מהמעלה הראשונה עבור כל עסק ואתר בכלל ועבור כל חנות וירטואלית שמציעה שירותים במרחק קליק אחד בפרט, שכן הקידום האורגני ידוע במיוחד ככזה שמטיב עם עסקים כיוון שהוא יוצר לידים ובהתאם מגדיל מכירות.

מכיוון שמדובר בקידום שכאשר נעשה באופן מוצלח נלווית לו מעין תעודת יושר בלתי נראית שמוסיפה לעסק ולאתר מעלות ויתרונות שלא קיימות אחרת, כפי שמיד נרחיב.

היתרונות של קידום אורגני לחנות אונליין

אז מה היתרונות של קידום אורגני בעבור חנות ווירטואלית?

בהמשך לכך, היתרונות והמעלות של קידום אורגני נוגעות בעיקר למוניטין והאקלים שנלווה למוצר ו/או לאתר ובית העסק שמייצגים אותו.

כאשר האתר או החנות הדיגיטלית מופיעים בעמודים הראשונים של גוגל, שכן היתרונות הינם כדלקמן:

✔️ שבירת המאזן בין כמות ההוצאה על פרסום לכמות הלקוחות שנוצרת כתוצאה מכך
✔️ הוזלת עלויות פרסום
✔️ הגדלת אמינות המוצר והמותג שמאחוריו
✔️ יצירת לידים איכותיים ושמחפשים אתכם
✔️ לא צריך לשלם יותר כדי לקבל יותר לקוחות

יתרון ראשון ומשמעותי של קידום אורגני, כזה שגם אם קידום אורגני לא היה משנה במאומה את הכנסות העסק היה מצדיק כשלעצמו את העניין – הוא שבירת המשוואה שנוצרת באמצעי פרסום אחרים, משוואה שבמסגרתה ככל שתשלמו יותר, תיחשפו ליותר גולשים.

כלומר, כשאתם מקדמים פוסט באינסטגרם, משלמים לגוגל כדי להופיע בתוצאות הראשונות, או נוקטים כל פעולה שבמסגרתה הכסף שלכם הוא שהביא באופן ישיר את החשיפה.

אתם למעשה מעגנים את הקשר הישיר שבין כסף שהוצאתם לבין גולשים שנחשפו אליכם.

הבעיה במשוואה הזו היא שכשהחנות צומחת וגדלה, כאשר אתם מבוססים ומעוניינים לעשות את קפיצת המדרגה הלאה, סביר להניח שתגלו שכדי להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם או לכל הפחות לשמר את החשיפה שמביאה אותו – אתם צריכים להיפרד מלא מעט כסף כל חודש.

העיה מתחילה כאשר תחדלו מאותו קידום תחזרו באופן ישיר למקום הטבעי שבו אתם אמורים להיות, כלומר – בהסתמך על רמת הקידום האורגני שיש (או שאין) לכם.

לעומת זאת, קידום אורגני הוא השקעה קבועה שלא משתנה בהתאם לביצועים, כלומר לא מוכרחת לגדול ולהתרחב כתוצאה מגדילת החשיפה וכמות הלקוחות שנכנסים לעסק ומבקשים להתרשם ממה שיש לו להציע, כאשר החנות הווירטואלית מקודמת כהלכה.

והנה כל מה שצריך לדעת על בניית חנות וירטואלית בצורה יעילה – המלצות וטיפים

קידום אורגני מוזיל לכם עלויות פרסום

בנוסף לכך, לא רק שקידום אורגני מאפשר לכם לצמוח ולהתקדם מבלי לשלם על זה יותר בהתאם לביצועים, מדובר גם באמצעי שמאפשר לכם הלכה למעשה לחסוך בעלויות והוצאות העסק בערוצי פרסום אחרים ומקבילים.

איך? פשוט כי כשהקידום האורגני עובד כראוי, וגוגל על שלל זרועותיה השונות מפנה אליכם לקוחות כדרך קבע ובצורה שוטפת.

כבר לא צריך להוציא את כלל העלויות שכרוכות באפיקי פרסום ישנים ו/או ממומנים, כדוגמת פרסומים ברדיו, עיתונים, שלטי חוצות, מודעות בטלוויזיה ואפילו קידום ממומן באינטרנט.

כלומר, תמיד אפשר ותמיד מבורך לפרסם עד כמה שיותר ובצורה מושכלת ומדויקת, כאשר ניתן לקדם אורגנית במקביל לערוצי פרסום ממומנים ובצורה טובה.

אבל קידום אורגני הופך את הוצאות הפרסום מהוצאה חייבת להוצאה אפשרית, וכזאת שבזמנים קשים אפשר להימנע ממנה לחלוטין, ובזמנים טובים להחליט שהיא כבר לא הכרחית, פשוט כי העלות תועלת שלה לא משתלמת.

הגדלת האמינות באתר

הגדלת האמינות של חנות ווירטואלית והמותג מאחוריה

זאת ועוד, כי אמינות היא כנראה היתרון הגדול והמשמעותי ביותר שנלווה לקידום אורגני בעבור חנויות, כאשר גם פה מדובר ביתרון שנוצר מחיסרון האלטרנטיבה.

כלומר, כשעסק או אתר מקדמים את עצמו באמצעים ממומנים, כאלה שלמעשה נתנו להם את המיקום הטוב בגוגל בזכות התשלום שהעבירו לגוגל, כלומר – קנו את מקומם, הגולשים נוטים להסתכל על כל מה שיש לאותו אתר וחנות בהתאם להציע בעין חשדנית ומעט סקפטית.

הסיבה לכך היא שגולשים רבים בארץ ובעולם מאמינים ביכולת של גוגל להביא להם את הפתרון המדויק לו הם צריכים ומבקשים, כאשר חשיפה לעסק ממומן מעלה את השאלה – מדוע העסק הזה היה צריך לשלם כדי להגיע אלי אם הוא מספיק טוב בפני עצמו? שאלה שקשה לענות עליה מכיוון שהתשובה לא נעימה לרוב.

לכן, כאשר האתר מקודם אורגנית ומגיע למקומות הגבוהים בזכות ולא בחסד, הגולשים שמאמינים ביכולת של גוגל (ובצדק, הרי מתי פעם אחרונה חיפשתם משהו בגוגל ולא מצאתם?) אוטומטית מאמינים וסומכים יותר על כל שיש לאותה חנות ו/או אתר להציע ולמכור.

אותה אמינות מחלחלת גם אל תוך המותג שמאחורי החנות עצמה, כאשר הקונוטציה שנלווית להופעה שלו במעלה גוגל היא אוטומטית אמינה, אותנטית, ומגובה בדעות ו”הצבעות ברגליים” של אלפי גולשים שהיו שם לפניהם והתרשמו מהחנות לחיוב.

קידום אורגני מייצר לחנויות לידים איכותיים יותר ?

בנוסף לכך, בזכות אותה אמינות, קל הרבה יותר לחנויות ווירטואליות שעושות שימוש בקידום אורגני לייצר לידים ולקוחות חדשים, משמעותית יותר מאשר חנויות שמקודמות באמצעים ממומנים בלבד ודרך רכישת תשומת לב.

הסיבה שנוצרים לידים טובים יותר היא מכיוון שכשגולש חיפש מוצר או שירות מסוים וגוגל הביא אותו אל החנות שלכם, זו שממוקמת במקום גבוה ובהסתמך על תגובות ורשמים חיוביים מגולשים אחרים.

האמינות שנלווית לאתר משכנעת אותו שמפה הוא לא ייצא מאוכזב, כאשר הרבה יותר קל לקיים קשר עסקי או להוציא פרטי התקשרות מגולש שמאמין במה שהוא קורא, מאשר מגולש שאוטומטית מרגיש שיש קאצ’ באוויר כי הרי היו צריכים לשלם כדי להביא אותו הנה.

קידום חנויות מקוונות

אז איך מקדמים חנות ווירטואלית בגוגל?

כמו כן, עכשיו אחרי שנגענו מעט ביתרונות ובסיבות לעשות מלכתחילה קידום אורגני לחנות דיגיטלית, יש להתבונן באופן בו קידום זה קורה בפועל, כלומר – איך בתכלס מקדמים חנות ווירטואלית?

התשובה לכך מתחלקת לכמה זרועות והיבטים, כאשר הקידום של חנות אורגנית, כזו שמכוונת ללקוחות ולקהל יעד מסוים, צריך להתבצע בפלטפורמה הרלוונטית והמותאמת לאותו קהל יעד.

כלומר, יש מוצרים שמוכרחים לשווק את עצמם בהכרח באינסטגרם, כאשר יש מוצרים שימצאו את כל קהל היעד שלהם בפייסבוק וכן הלאה.

גוגל מיי ביזנס (GMB) והשפעתו על חנות ווירטואלית

המשותף לכולם הוא הצורך בשיווק נכון ומקצועי בגוגל עצמו בכלל, כאשר גוגל מיי ביזנס בפרט הפך בעת האחרונה לכוכב עולה במיוחד עבור בתי עסק ובעלי חנויות חצי וירטואליות, כלומר חנות וירטואלית שנפתחה להשלמת חנות ממשית, כאפיק נוסף להכנסה.

במסגרת גוגל מיי ביזנס, מתאפשר לכל עסק גם אם לא קיים לו אתר (ובמיוחד במידה וכן) לייצר מעין מודעה ניידת שתפתח כאשר מישהו מחפש את השירות או המוצר שאותו עסק / חנות מציע, גוגל בהתחשב במיקום ובשירות יציע אוטומטית לגולש להשתמש באותו עסק, גם אם הוא לא מחזיק בנוכחות דיגיטלית ממשית.

כמו כן, כאשר יש לעסק חנות ווירטואלית, קל באמצעות גוגל מיי ביזנס להדגיש את יתרונות ומאפייני החנות, כאשר מוצגים שם העסק וכתובתו, השעות בהן העסק פעיל, תמונות מיוחדות שממחישות את השירותים שהעסק מציע או האזור בו הוא ממוקם, ותוכן שיווקי מזוקק כמו סרטוני תדמית, ביקורות מלקוחות עבר, מפה להבאת הלקוחות לעסק הממשי, או קישור להזמנה ורכישה ישירה.

מנגד, חשוב להגיד שכאשר נעשה קידום אורגני איכותי ונכון, גם לגוגל מיי ביזנס יותר קל ונוח לקדם את החנות שלכם, ולהרחיב את מונחי החיפוש שבעבורם יופנו הגולשים אל העסק שלכם, בין אם באמצעות קישור לחנות עצמה או דרך גוגל מיי ביזנס.

עוד על מהם הפרמטרים שהכי משפיעים על דירוג תוצאה של GMB

כיצד נעשה קידום אורגני בדגש על קידום אתר חנות

כמו כן, על מנת לאפשר לחנות להגיע גבוה בגוגל מלכתחילה, קרי – איך בתכלס מנצחים את המבחן של גוגל ומוכיחים לו שאנחנו ראויים להיות למעלה, החנות עצמה צריכה לעבור מעין מתיחת פנים שנוגעת גם לפן הטכני שמחזיק אותה (כלומר מאחורי הקלעים) וגם לתוכן שקיים בה ומוצג באופן ישיר ללקוח.

רוצה לומר, על החנות לייצר תגיות מטא מותאמות שמכילות כותרות ותיאורים שונים ורלוונטיים לכל מוצר שקיים בה, כאשר מומלץ להיעזר לא פעם בכותבי תוכן ו/או אנשי שיווק כדי להבטיח שהתיאור לא יהיה שטחי וחסר משמעות.

בנוסף, מומלץ לייצר תגיות ALT לכל התמונות שעומדות מאחורי המוצרים, בשביל שיוכלו להגיע אליכם גם גולשים מגוגל עצמו ולא רק כאלו שנמצאים כבר בחנות עצמה.

בהיבט האבטחה, חשוב מאוד לגוגל להבטיח שכל הגולשים בחנויות שהוא ממליץ עליהם יוכלו לדעת שהם נכנסים לאתר שלא יפגע בהם או ישאיר להם הפתעה לא נעימה בעקבות הביקור בחנות. כלומר, צריך לוודא שיש לחנות רישיון SSL.

כמו כן, ביל גייטס אמר פעם שבהקשר לאינטרנט – התוכן הוא המלך, ובהתאם חשוב להבטיח שבאתר יהיו התייחסויות והרחבות שנוגעות לתוכן שקשור למוצרים ו/או השירותים שהחנות יודעת להציע, כדי לתת גם לגוגל וגם לגולשים תחושה שמביקור בחנות שלכם אפשר לצאת עם עוד דברים חוץ ממוצרים – כדוגמת ידע והרחבה מקצועית.

מהירות ורספונסיביות

מהירות ורספונסיביות

בנוסף לכך, חשובים לא פחות הם הרספונסיביות והמהירות של החנות הווירטואלית ובעליה.

כלומר, על חנות שרוצה להגיע רחוק מעלה להבטיח שהמהירות שבה נטענים החומרים והתוכן שמופיעים בה מספקת את גוגל, כאשר מדובר בפרמטר שנהיה חשוב יותר ויותר בשנים האחרונות, ומהירות שמושגת בעיקר באמצעות שימוש בפלטפורה בעלת קוד יעיל.

בהיבט הרספונסיביות, הכוונה היא התאמת התוכן בחנות לגלישה ושימוש מפלטפורמות מגוונות ושונות, על מנת לאפשר לגולשים להשתמש ולהיחשף לחנות גם דרך הנייד, הטאבלט וכמובן הלפטופ שמהווה הכלי העיקרי לשימוש בחנויות שכאלו.

לסיכום – קידום אתר חנות אורגני או חנות ווירטואלית הוא בגדר חובה לכל בעל חנות

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, נדמה שקידום אורגני נתפר בדיוק למידותיהן של חנויות וירטואליות, ככלי שתכליתו ומטרתו היא לייצר יותר תנועה ובהתאם יותר חשיפה לכל מה שיש לישות אינטרנטית שמופיעה בגוגל להציע.

לכן, במידה ובעל חנות ווירטואלית מעוניין לבצע קידום אתר חנות בגוגל, אין פתרון יותר הולם ורחב מאשר קידום אורגני ממוקד, כזה שיבטיח שהחנות תעבור את מתיחת הפנים שהיא זקוקה לה, ויאפשר לה למקסם את הפוטנציאל הקיים בה.

כמו כן, קידום אתר חנות בגוגל מתבצע בעיקר באמצעות הרחבה והעמקת היכולות הטכניות ועומק התוכן שיש לאותה חנות, כאשר התהליך דומה ומזכיר שליחת רכב למוסך, רק שהפעם לא מדובר רק בתיקון תקלות, אלא גם בהתקנת חלקים חדשים ושיפור מסיבי ביכולות.

לכן – אם אתם מחפשים מוסך אינטרנטי לחנות שלכם, אתם מוזמנים ליצור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם, ולהביא את החנות שלכם הכי רחוק שרק אפשר ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן