קידום אורגני לעסק – קידום אורגני לעסקים קטנים

קידום אורגני לעסק הפך בשנה האחרונה לשירות החשוב והדחוף ביותר שעסק בכלל ועסק קטן בפרט זקוק לו.

2020 חידדה עבור עסקים קטנים רבים את הצורך בשירות כמו קידום אורגני לעסק, כאשר משקלו של מסחר מקוון ודיגיטלי גדל בהתמדה, כמו גם כאשר נמנע מעסקים רבים לעבוד ולהתקיים.

על אף כי קיימת תמימות דעים בנוגע לחשיבות של קידום אורגני לעסקים קטנים, עדיין חלק ניכר ומכובד מבעלי העסקים הקיימים אינם מודעים לחידודים השונים שנלווים לעולם קידום האתרים.

כתוצאה מכך נעשות החלטות במעלה הדרך שלא רק שלא רותמות את מלוא הפוטנציאל של קידום אורגני לעסק, אלא מבזבזות משאבים יקרים 💸 מבלי להניב תוצאות משמעותיות בכלל.

במאמר הקרוב נעסוק במאפייניו של קידום אורגני, מה הוא נותן לעסק, ואיך אפשר להפיק ממנו את המירב.

קידום אתרים אורגני

מה זה קידום אורגני לעסק?

בהמשך לכך, קידום אורגני הוא שיטת שיווק דיגיטלי שבמסגרתה מושקעים מאמץ ומשאבים מצד בעל העסק לבנות לעסק שלו נוכחות דיגיטלית (לרוב אתר).

לאחר מכן ייעשה מאמץ להביא את אותו אתר גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש של גוגל בעבור המונחים הרלוונטיים לאותו עסק.

יש לכם חנות למוצרי חשמל 🔌? קידום אורגני ישאף שכל פעם שמישהו מחפש מוצר חשמלי שקשור אליכם ו/או שירות מסוים שאתם מציעים במסגרת העסק – אתם תופיעו גבוה ככל הניתן בגוגל בעבור אותם מונחים.

מה תפקידו של גוגל כיום בעבור עסקים קטנים?

כמו כן, חשוב לחדד 3 נקודות חשובות בנוגע לגוגל עצמה, כאשר מדובר בעצם בסיבה שלשמה מושקע כל כך הרבה מאמץ עבור קידום אורגני או התברגות גבוה במנוע החיפוש.

google יותר ממנוע חיפוש

1. גוגל הוא יותר ממנוע חיפוש

הראשונה שבהן היא שגוגל כיום משחק תפקיד הרבה יותר גדול מאשר בעבר.

אם פעם השתמשו בו רק כדי למצוא עובדות שטחיות, כדוגמת מספר טלפון, אתר שכבר ידענו על קיומו ורק רצינו להגיע אליו מבלי לחפש את כתובת ה- URL וכן הלאה.

היום גוגל הפך לשלט החוצות הגדול ביותר בעולם, כשלא פחות מ- 92.6% מהגולשים בתבל משתמשים בו (97% בארץ הקודש) בממוצע 4 פעמים ביום.

החיפושים בגוגל הפכו היום לשם נרדף למציאת כל דבר שאפשר רק לחפש, החל מאנשי מקצוע ונותני שירות ועד לחוות דעת אודות מוצרים והשוואות מחירים כאלו ואחרות.

פלטפורמות נוספות של גוגל שנועדו במיוחד עבור בעלי עסקים ממצבים היום את גוגל ככלי השיווקי האידיאלי עבור מרבית העסקים.

בעבור עסקים קטנים הדבר נכון במיוחד, כאשר גוגל מציע לגולשים תשובות מבוססות על בסיס מיקום, עובדה אשר יכולה לעזור לבעל עסק לשאוב לתוכו את כל העוברים בסביבתו.

מדובר בקהל לקוחות שיגיע אליו כמעט בבלעדיות בזכות גוגל.

גוגל מודד הכל

2. גוגל מודד הכול – כל הזמן

כמו כן, עוד מאפיין חשוב של גוגל שיש להפנים מוקדם ככל האפשר, הוא שכל אובייקט שבא במגע עם גוגל, גם אם מדובר בפלאפליה מקומית וגם אם בחברת הייטק ענקית, מאחרון הגולשים ועד לאושיות תבל.

כולם נמדדים על ידי ענקית הטכנולוגיה ומנותרים על ידיה, כאשר היא לומדת אותנו ללא הפסקה.

עצם אותה למידה היא הסיבה שגוגל מצליחה להתאים לנו תוצאות טובות כל כך, כאשר מדובר למעשה באפיון בלתי פוסק הן של אתרים כאשר גוגל מנסה להבין לעומק מה הם מציעים ובמה הם עוסקים.

המבחנים של גוגל

3. גוגל עורכת לאתרים מבחן – כזה שבאמצעות קידום אורגני לעסק אפשר לצלוח

בנוסף לכך, כחלק מהמדידה הבלתי פוסקת של גוגל, כמו גם יכולתה להביא לבעלי עסקים לקוחות חדשים ואיכותיים יותר (כפי שמיד נגיע לזה), היא עורכת מעין מבחן לכל האתרים המסוקרים בה.

המבחן הזה הוא למעשה הסיבה שלשמה עושים קידום אורגני לעסק, כלומר – אותו קידום נועד לסייע לאתר ובהתאם לעסק שמאחוריו לעבור את המבחן בהצלחה, כאשר ככל שגוגל תעריך יותר את ביצועיו של אותו אתר, כך בהתאם הוא ימוקם במסגרת תוצאות החיפוש שלה.

אותו מבחן נוגע למעשה הן לביצועים הטכניים של האתר, כמו גם לרמת התוכן בו.

אם אתם תוהים לעצמכם למה זה כזה משנה אם תמוקמו במקום ה- 5 בגוגל או ב- 6, חשוב לציין שלפי מחקרים של גוגל עצמה, כ- 32.5% מהגולשים בוחרים בתוצאה הראשונה שתוצע להם, תוצאה מספר 4, זו שנמצאת רק 3 מקומות למטה, כבר מקבלת פי 4 פחות (8.4%) תנועה, כאשר התוצאה ה- 10 זוכה כבר לפירורים.

רק 2.5% מהגולשים בוחרים לבחון אותה לעומק 🤔.

מה קידום אורגני לעסקים קטנים נותן לעסק?

בהמשך לכך, עכשיו אחרי שפיזרנו קצת את הערפל סביב איך גוגל מודדת ומדרגת אתרים, כמו גם על התפקיד שיהא משמשת עבור עסקים וגולשים כאחד.

חשוב לתת קצת דגש על מה מקבל העסק הקטן מגוגל, או יותר נכון – מה מקבל עסק קטן מדירוג גבוה בגוגל והופעה בתוצאות המובילות.

קידום אורגני לעסקים

✔️ לידים איכותיים יותר

בין אם אתם מוסך קטן ובין אם יש לכם חנות אינטרנטית, כשאתם מדורגים גבוה יותר בגוגל – יותר אנשים מוצאים אתכם וחשוב יותר, יותר אנשים שאתם רוצים שימצאו אתכם מוצאים אתכם.

הכוונה לכך היא שגוגל מאפשרת לבעלי עסקים להגיע ולהיחשף ללידים איכותיים וטובים יותר.

הסיבה לכך טמונה באותה למידה שגוגל מבצעת על הגולשים שלה 24/7, כאשר ההשלכה הישירה היא שכשאחד מהם מחפש משהו שהאתר שלכם יודע להציע.

במידה והאתר שלכם מוערך על ידי גוגל, כפי שקורה כאשר הוא ממוקם בתוצאות המובילות, גוגל תעשה את ההפניה בקלות ומשם הדרך אל הבנק קצרה 💰.

✔️ דירוג גבוה בגוגל מסייע לעסק קטן לחזק את המותג שלו ולהגביר את האמינות

כמו כן, בהמשך לנתוני השימוש בגוגל שציינו טרם לכן, כאשר אתם ממוקמים גבוה יותר, גולשים שנחשפים אליכם מרגישים יותר בנוח ליצור עמכם קשר ובהתאם להשאיר את הפרטים שלהם, מכיוון שהם חשים שהאתר שלכם משדר להם אמינות ומוקף בהילה של מוניטין טוב.

אם הייתם צריכים לחפש משהו, כדוגמת נותן שירות או מוצר שאתם רוצים לקנות הרבה זמן, התוצאה הראשונה שתעמוד עבורכם, זו שככל הנראה הגיעה לשם לאחר שאלפים רבים של גולשים סימנו לגוגל שהאתר הזה ראוי.

לאחר שגוגל בחן אותו והגיע למסקנה שהוא מתאים לשמש כתוצאה בכירה לאותם מונחי חיפוש, תהיה הרבה יותר אמינה ומזמינה, פשוט כי הסיכוי שמבזבזים לכם את הזמן הוא קטן משמעותית.

או במילים אחרות, כשהכנסתם מונח חיפוש לגוגל וסמכתם עליו שימצא את האתר הכי רלוונטי לבעיה שהעלאתם מולו, בין אם אתם מחפשים פיצרייה טובה בחולון ובין אם בעורך דין גירושין בבאר שבע, התוצאה הראשונה (שאינה מודעה*) תהיה זו שגוגל חושב שהיא הנכונה והמתאימה ביותר בשבילכם, ולעתים נדירות מאוד גוגל טועה.

✔️ קידום אורגני לעסק מסייע לחסוך בעלויות שיווק ופרסום

בנוסף לכך, אם אתם משלמים כבר היום הון בלתי מבוטל עבור פרסום ושיווק העסק שלכם, כשאתם מפרסמים אותו באמצעים שלא השתנו משמעותית מ- 1950, קידום אורגני יכול לעזור לכם גם להגביר את החשיפה והפרסום שלכם מצד אחד, וגם לחסוך בעלויות הנלוות לכך מצד שני.

קידום אורגני הוא מכשיר פרסומי יחיד במינו, כאשר מדובר בקידום שלא מתייקר ושמחירו לא משתנה כתלות בביצועים.

הכוונה היא שכאשר קידמתם את האתר שלכם ובהתאם את העסק מאחוריו באופן אורגני, גם אם האתר שלכם יהפוך לפופולארי ביותר במזרח התיכון, העלות הנלוות לכך תישאר קבועה.

כך למעשה מתאפשר גם לבעלי עסקים קטנים שמעוניינים לחסוך הוצאות שיווק ופרסום, לצמצם או להעלים לחלוטין את המשאבים שהם משקיעים בפרסום במסגרת ערוצים כמו עיתונות, מקומונים, שלטי חוצות, תשדירי רדיו, או פרסומות טלוויזיה.

מדובר בכלים שבניגוד לקידום אורגני, ככל שתגבר החשיפה בהם – יאלץ בעל העסק לשלם יותר.

קידום אתרים אורגני בפועל

אז איך נעשה קידום אורגני לעסק בפועל?

עכשיו אחרי שנגענו בחשיבות שיש לקידום אורגני עבור עסקים, כאמצעי שמאפשר לכל עסק לא רק שלהרחיב את מגוון השירותים שהוא נותן.

העסק למעשה פותח עולם חדש לחלוטין לייבוא לקוחות חדשים לתוכו, חשוב להסביר איך מגיעים גבוה בגוגל או במילים אחרות – איך נעשה קידום אורגני לעסק בפועל?

קידום אורגני כאמור הוא צליחת המבחן שגוגל עורכת לאתרים שמופיעים ומסוקרים בה.

בכל הנוגע לגוגל רב הנסתר על הגלוי, כלומר – מרבית הפרמטרים שלפיהם גוגל מדרגת אתרים ובהתאם גם ממקמת אותם עדיין עלומים.

מנגד, אפשר להצביע על מספר תהליכים שנעשים שבזכותם ובאמצעותם אפשר להגיע גבוה בגוגל עצמה.

כלומר, לפני שגוגל תאפשר לכם לכבוש את המקום הראשון בגוגל ולקבל את כל הפריבילגיות הנלוות לכך, היא מעוניינת גם להבטיח שכל אתר שיגיע לשם יהיה ראוי להחזיק בתואר.

מדובר באינטרס ישיר של גוגל שנועד להבטיח שהיא תמשיך להיות מנוע חיפוש איכותי ומדויק, כזה שמוצא לגולשים פתרון נכון, מהיר, ונוח.

תשתית טכנית

הקמת תשתית טכנית איכותית ומאובטחת

גוגל מייחסת משקל גדול למצבו הטכני של אתר, כאשר מדובר ביכולת שלו להכיל מספר גדול של גולשים בבת אחת, המהירות שבה הוא טוען את התוכן שקיים בו, מידת הרספונסיביות שלו לגלישת מובייל, וכמובן – האבטחה שהוא מחזיק בה.

פרט למובן מאליו כדוגמת תקן SSL, מדובר גם במידור הססמאות וההרשאות שהוא מייצר, כמו גם האם אתם מגבילים את ניסיונות הכניסה לאתר וכן הלאה.

יצירת תוכן איכותי

יצירת תוכן איכותי

בנוסף לכך, לא מספיק רק להחזיק מפלצת טכנולוגית כדי להגיע גבוה בגוגל.

כחלק מהסינון שהיא עורכת לאתרים עבור מונחי חיפוש כאלו ואחרים, גוגל מודדת את ערך התוכן הכתוב שמופיע באותו אתר, כדי להבין לעומק האם מדובר באתר שמציע פתרון טוב ואיכותי לגולשים, או שמדובר בקליפה יפה וריקה מתוכן שנועדה לבזבז להם את הזמן.

לכן, כל קידום אורגני לעסק מתחיל במחקר מילות מפתח.

מדובר בתהליך שבמהלכו נבחנים מונחי החיפוש שגולשים משתמשים בהם עבור אותו עולם תוכן, כמו גם מונחי החיפוש שהמתחרים שלכם, קרי אתרים שמציעים את אותם שירותים / מוצרים שאתם מציעים, מדורגים בהם גבוה.

מחקר מילות המפתח הוא חשוב לא רק בגלל שהוא מתווה את הדרך ולמעשה מסמן באופן בולט וברור לגוגל במה האתר שלכם הולך לעסוק, אלא גם כי הוא שלב אסטרטגי חשוב.

מחקר מילות מפתח קובע בהיבטי עלות תועלת באיזה כיוון תשקיעו ותתקדמו באתר שלכם, בעוד אילו מונחים לא שווים את הזמן והכסף שלכם, שההישגים שם צפויים להגיע (אם בכלל) עוד הרבה זמן.

לאחר שנוצרה רשימת מילות מפתח רלוונטית, כמו גם אסטרטגיה שמאפשרת לעסק להתקדם בהיבט הדירוגים בגוגל, צריך האתר להכניס לתוכו תוכן איכותי ורלוונטי שנוגע לאותם מונחי חיפוש, כדי שמצד אחד גוגל תבין שמדובר באתר שנותן מענה טוב ואיכותי לאותה סוגייה, ומצד שני שכאשר גולשים חיצוניים יגיעו לאתר עצמו ויתרשמו משיש לו להציע, הם יישארו בו זמן ארוך יותר ובכך יסמנו בעצמם לגוגל שהאתר איכותי ונתן להם מענה.

פרופיל קישורים

קישורים

זאת ועוד, כי עוד מרכיב משמעותי שבאמצעותו מתבצע קידום אורגני לעסק הוא הטמעת קישורים פנימיים וחיצוניים באתר עצמו.

מטרת הצעד מתחלקת כאמור גם כאן הן לגולשים והן לגוגל עצמה.

כאשר מונחים קישורים פנימיים באתר, כאלו שמקלים על הגולשים לנוע בתוך האתר מבלי הצורך לטעון את דף הבית כל פעם מחדש, יותר נוח לגולשים להתמצא ולהתנייד בו.

מדובר בעצם ביכולת שמשפרת את חווית המשתמש לגולש.

מצד שני, כאשר מונחים קישורים חיצוניים, כאלו שמפנים את הגולשים לאתרים אחרים שנמצאים מחוץ לאתר בו הם נמצאים כרגע, מסמן האתר לגוגל למעשה באילו אתרים חיצוניים הוא מעוניין לקשור את גורלו.

בעך האתר מחדד לגוגל עוד יותר במה האתר עוסק ובעבור אילו מונחים הוא מעוניין לקבל הפניות גולשים אליו.

גוגל נוטה להסתכל על הפניות חיצוניות של קישורים כמעין המלצה של אתר א’ על אתר ב’, כאשר ככל שאתר מקושר כהלכה וכזה שזוכה לתשומת לב מהרבה אתרים אחרים סביר להניח יקבל גם הכרה מגוגל וידורג בהתאם.

מדובר גם בפתח לשיתופי פעולה עסקיים רחבים, כאלה שבמסגרתם בעלי אתרים מסכמים על הפניה הדדית של גולשים.

ככל שהאתר הממליץ איכותי יותר, יש משקל גדול יותר להמלצה בעיני גוגל עצמה.

אופטימיזציה

אופטימיזציה – תחזוקה שוטפת לאתר שלכם

גם אחרי שהקמתם אתר לתפארת, כשקישרתם את האתר לכל המי ומה של עולם התוכן שלכם וכשגולשים חדשים נכנסים בכמויות וכל יום מגיעים לידים חדשים ואיכותיים יותר מהיום לפני כן, עדיין לא הסתיימה העבודה על האתר עצמו.

חלק בלתי נפרד מהגעה למציאות שזה עתה תיארנו, כמו גם לשמירה על ההישגים שכבר יצרתם לאתר שלכם, הוא ביצוע אופטימיזציה קבועה על ביצועי האתר, כאשר נבחנים גם נתוני השימוש של הגולשים, כמו גם נתוניו הטכניים של האתר.

קריאה נכונה של אותם נתונים יכולה לאפשר לבעל האתר לגזור מסקנות רלוונטיות, כאלה שבאמצעותן יוכל להבין טוב יותר היכן בדיוק הוא עומד, ומה חסר לו כדוגמת הגברת מהירות, שינוי קוד האתר, עריכה מחודשת של תגיות מטא, וכן הלאה.

קידום אורגני מוריד עלויות

כמה עולה קידום אורגני לעסקים קטנים וכמה זמן הוא לוקח?

שאלה שקשה להתמודד איתה בנוגע לקידום אתרים היא זו שמעסיקה כל בעל עסק (ובצדק) שמגיע אל השלב בו הוא מעוניין להיעזר בשירות הנ”ל – כמה זה עולה ומתי זה יהיה מוכן?

התשובה בהתאם היא מורכבת, כשהסיבה לכך היא שנפח העבודה או המורכבות שלה, משתנה במידה רבה כתוצאה ממצב השוק של אותו עסק.

הכוונה בכך היא שיש עסקים שהרבה יותר קל לקדם בגלל שאין להם תחרות גדולה באינטרנט או שעולם התוכן הזה עדיין לא עשה את ההמראה לדיגיטל, בעוד שיש עסקים צפופים ומורכבים בהרבה.

מנגד, לאחר שהבהרנו שכל מקרה נבחן לגופו, אפשר להגיד בצורה גסה שלרוב קידום אתרים מניב תוצאות לאחר בין 4 ל- 8 חודשים, כאשר העלות בהתאם נעה החל מ- 1500 ש”ח לחודש עד כדי 5,000 ש”ח, פרט למקרים חריגים בהם מדובר גם בסכומים גבוהים יותר.

לסיכום קידום אורגני לעסקים קטנים הוא אינטרס במעלה ראשונה

קידום אורגני לעסק הוא כלי שמאפשר לכל עסק גם להגדיל את החשיפה שלו לקהל היעד הרלוונטי הקיים, להרחיב את קהל היעד הנוכחי ולייבא לקוחות חדשים שיתרשמו מן השירותים והמוצרים שהעסק מציע, כמו גם להוזיל עלויות שהעסק גם ככה נושא בהם בעבור שיווק ופרסום.

מדובר באמצעי שעלותו קבועה ולא משתנה, כמו גם כזה שנמצא בתוך עולם שגדל ומתעצם בשנים האחרונות בקצב חסר תקדים.

כשנעשית צמיחה של כ- 25% מדי שנה בשנים האחרונות בנפח המסחר המקוון, כהוכחה קיימת לכך שלא רחוק היום בו עסק בכלל ועסק קטן בפרט, שלא תהיה לו נוכחות דיגיטלית מבוססת בדיגיטל פשוט לא יהיה קיים.

אם אתם מחפשים לייצר לעצמכם נוכחות שכזו, או כבר יש לכם אתר אבל הוא לא מצליח להביא אתכם למחוזות שציפיתם להיות בהם, אני מזמין אתכם ליצור קשר כבר היום על מנת שנעבוד ביחד על תוכנית אידיאלית לעסק הפרטי שלכם, כזאת שתאפשר לו להתברג גבוה בגוגל ולהנות בהתאם מכל מה שנדל”ן אינטרנטי טוב יודע להציע – הקפה כבר על האש 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838