קידום אורגני לאתרי וורדפרס – משמעויות והיבטים חשובים

הצורך והחשיבות שבביצוע בקידום אורגני לאתרי אינטרנט, בין אם מדובר באתר של עסק קטן ומקומי ובין אם של חברת עתק או תאגיד ענק ידוע ומוכר לכל, כמו כן, עוד קונצנזוס משמעותי יחסית בעולם קידום האתרים נוגע לזהות מערכת התוכן בה משתמשים כדי לנהל את האתר בפועל, כאשר וורדפרס מהווה האפשרות המועדפת על הרוב.

מנגד – האופן בו כדאי או נכון לבצע קידום אורגני לאתרי וורדפרס, קרי הדרך בה אפשר למקסם ולהניב את המירב משהמערכת הזו יודעת להציע לבעל אתר ו/או בעל נכס, מורכב יותר משמעותית.

כתוצאה מכך דווקא לאור היותה של מערכת וורדפרס פשוטה ונוחה יחסית – רבים מבעלי האתרים מפספסים נקודות משמעותיות בתהליך קידום אתרי וורדפרס כשלעצמו.

לכן, לאור החשיבות שיש לעניין, במאמר הקרוב נתעסק בעיקר באיך לקדם אתרי וורדפרס, והיבטים משמעותיים שחומקים הרבה פעמים מעינו של בעל האתר.

קידום אתרי וורדפרס בגוגל

מה זה וורדפרס?

כמו כן, במידה ועד כה כשקראתם את המונח וורדפרס במקרה הטוב כיווצתם את העין כדי לנסות להיזכר מתי שמעתם את זה בעבר או במקרה הרע הרמתם גבה וקיוויתם שבהמשך יפורט על כך, שווה להסביר קצת על מה בעצם מדובר.

וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן שהגיחה לעולם בשנת 2003 עוד כמערכת עבור בלוגים PHP, כשעיקר ייחודה היה לייצר בלוג בקלות ובמהירות, באמצעות עבודה עם תבניות ושבלונות מוכנות ומודולריות.

מאז ועד היום היא הפכה לפופולארית ואהובה במיוחד על קהילת בעלי ומקדמי האתרים, כאשר כיום מדובר במערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר בכדור הארץ, כשמכל 4 אתרים שקיימים באינטרנט  מנוהל באמצעות וורדפרס.

ייחודה של וורדפרס נובע לא רק מהקלות והנוחות של ניהול התוכן באמצעותה.

כאשר גם אדם שלא רכש ניסיון רב וארוך שנים בקידום אתרים יכול (לפחות תיאורטית) להשתמש בה, אלא בעיקר מן העובדה שמדובר במערכת קוד פתוח, כלומר כזו שמשתנה לעתים תכופות ועל ידי אינספור מפתחים שמעשירים ומחדדים את ייחודה של המערכת בהתאם לצרכים העדכניים שקמים לה.

כמו כן, במהלך העבודה עם וורדפרס אפשר להשתמש ולהיעזר במגוון תוספים ייחודיים שמתלבשים על המערכת הקיימת ומאפשרים לבעל האתר להקנות לאתר תכונות ויכולות שאילולא העבודה עם מערכת כדוגמת וורדפרס היה נאלץ להרחיק לכת ולהפשיל שרוולים כדי להשיג.

כלומר, היכולות של וורדפרס מוגבלות וסופיות, אבל בגלל שהיא מאפשרת לתוספים (קרי – plugins) להשתלב בצורה כה נינוחה ואלגנטית במהלכה, אפשר להרחיב ולהעמיק את מגוון האפשרויות של האתר עצמו, כדוגמת תוסף יואסט המצוין.

בניית אתרי וורדפרס

מה התפקיד של מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס?

התפקיד של מערכת ניהול תוכן כשלעצמו הוא לנהל את האתר ואת המאפיינים השונים בו, כאשר כפי שהשם מרמז מדובר בעיקר בתוכן עצמו.

כלומר, מערכת ניהול תוכן מאפשרת לבעל האתר להכניס אינפורמציה חדשה לתוך האתר, לערוך אותה במידת הצורך, וחשוב מכך – להעביר את האתר אופטימיזציה חשובה והכרחית כדי לשכנע את גוגל לקדם אותו בצורה אורגנית, ולמקם את האתר גבוה יותר במנוע החיפוש.

אז למה דווקא וורדפרס ולא מערכת אחרת?

מנגד, חשוב לציין שאף על פי שמדובר במערכת נוחה וידידותית, ממש אין חובה להשתמש בוורדפרס כדי להבטיח שהאתר יקודם כהלכה ובאופן יעיל ומקצועי, כאשר הכוונה בכך היא שגם אם תעזרו במערכות אחרות כדוגמת ג’ומלה או דרופל, אפשר להגיע לתוצאות מרשימות.

הסיבה לכך שבסוף גוגל מעריכה ומודדת אתרים לפי קומבינציה של תוכן וקוד, כאשר ההערכות מדברות על לא פחות מ- 100 פרמטרים שונים שמשוקללים כציון הסופי שלאורו נקבע מיקומו של האתר.

לעומת זאת, עבודה עם וורדפרס מאפשרת לגורם שמקדם את האתר לגשת ולהתייחס לכל מי מבין אותם פרמטרים (הידועים לפחות) ולהתאים את האתר בצורה האופטימלית (לא סתם קוראים לזה אופטימיזציה), כך שבעצם קידום אתרי וורדפרס מקל על בעל האתר לסחוט כל טיפה מהלימון.

לכן, כדי לבחור את הפלטפורמה המתאימה דווקא לכם, רצוי לאפיין את האתר שלכם ואת האופן בו אתם מעריכים וחוזים שיתנהל.

שיח עם איש מקצוע רלוונטי, קרי מקדם אתרים, יכול לעזור לכם להגיע למסקנה המתבקשת – איזה מערכת תוכן האתר שלכם דורש וצריך.

אז איך עושים קידום אתרי וורדפרס?

בנוסף לכך, עכשיו אחרי שעברנו על הייחודיות של וורדפרס כמו גם תפקידה הראשוני, הגיעה העת להפוך תיאוריה לפרקטיקה ולדון באופן בו אותו נס גלוי שקרוי קידום אורגני מתקיים בפועל.

כתובות עמודים מותאמות

אחת התכונות החשובות של קידום אתרי וורדפרס, הוא היכולת להתאים ולבחור איך אתם מעוניינים שייראה מבנה ה- URL של העמודים השונים ב אתר עצמו. המבנה יכול להיות קבוע וסטטי או לחליפין כזה שמתעדכן בהתאם לתאריך או פקטור אחר שחשוב לכם.

למה זה חשוב לנו? כי באמצעות ההתאמה הזו ניתן למעשה לייעל עוד יותר את הקידום האורגני של האתר, כלומר תהליך ה- SEO שלו, בעודכם משתמשים במילות מפתח חשובות כחלק מכתובת האתר.

שילוב מילים שמן הסתם מקדם את האתר בעיני השופט גוגל, למרות שהכוונה כאן היא לא רק מומלץ לעשות, אלא גם ממה כדאי להימנע ולהישמר.

כלומר, חשוב לוודא ולהקפיד שהמבנה בו אתם משתמשים לא יתבסס סביב קטגוריה או מונח שנכון נקודתית היום אבל כזה שאתם לא רואים את הרלוונטיות שלו מאריכת ימים, ושפקיעת תוקפו תאלץ אתכם לבצע רפורמה באתר של הפניות חדשות, רפורמה שלא בטוח שתעבור באופן חלק וחף מטעויות, כמו גם כזו שיכולה לעלות לכם זמן וכסף.

מבנה אתרי וורדפרס

קידום אתרי וורדפרס – היררכיה נכונה

זאת ועוד, כי עוד חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אורגני לאתרי וורדפרס הוא הקפדה על היררכיה נכונה, כלומר כזו שמאפשרת לכם לא רק לשנע את הגולשים בצורה הגיונית ולוגית מעמוד אחד לעמוד אחר דרך תתי תפריטים מותאמים, אלא גם כזו שתאפשר לגוגל לגשת אל האתר והקטגוריות השונות בו בצורה נוחה ונכונה – כזו שגם יהיה ניתן להציג לגולשים בגוגל בהתאם.

מנגד, חשוב להקפיד על היררכיה בטוב טעם, בגלל שחלוקת יתר לתתי פריטים יכולה לשדר לגוגל את המסר ההפוך, כלומר שהעמוד הרחוק והמשני שנמצא בתת קטגוריה חמישית או שישית הוא פחות חשוב ומשמעותי, כאשר לעתים אפשר באמצעות היררכיה לא נכונה ממש לפגוע בקידום האתר.

אז איך עושים היררכיה נכונה? איך מאפשרים לאתר להיות נהיר וברור מבלי לגרום לו להיראות כמו ארכיון עצום ומעייף?

כלל אצבע טוב הוא שכדאי לכל קטגוריית אב יהיו 2 מדרגות מתחתיה, כאשר במידה ואין 2 קטגוריות כנראה שמדובר בהיררכיה מאולצת ולא הכרחית, כלומר כזו שהיה אפשר להסתפק בהכנסתה לקטגוריה אחרת.

כמו כן, חשוב לוודא שבין הקומות השונות בהיררכיה יהיה מכנה משותף סמנטי כלשהו, רוצה לומר, שהגולש (ומנוע החיפוש כמובן) שיבחן את ההמשכיות בין קטגוריה לעמוד יראה בה היגיון וסדר לוגי מסוים, לא כזה שנועד אך ורק להניע לפעולה או להכניס תוכן שיווקי חסר קשר.

אחסנו את האתר אצל החברה הנכונה

זאת ועוד, כי שלב חשוב מאוד וכזה שאפשר (ואפילו רצוי) לעשות עוד לפני שהאתר קם ומתחיל לרקום עור וגידים, הוא מציאת חברת אחסון נכונה ומתאימה לאתר שלכם, כלומר חברה שבה שרת הוורדפרס שלכם ישוכן ויעבוד.

השוני בין החברות השונות נוגע לטיב השירותים שהן מציעות ולאו דווקא לסוג השירות עצמו.

אתם לא מחפשים חברה שממציאה את הגלגל, אלא חברה שבאמצעותה האתר שלכם יישאר זמין מהיר ומאובטח, כאשר מדובר באלמנטים שמשפיעים במידה רבה על האופן בו גוגל מעריך ומודד את האתר.

רוצה לומר, לפעמים בחיסכון נקודתי ומשני של הוצאה בעבור חברת אחסון טובה, יכול בעל האתר לקשור את גורלו של האתר עם חברת אחסון חינמית שעלולה לעלות לו סכום משמעותי הרבה יותר בעתיד.

האתר יתקשה להתרומם ולהרקיע שחקים, וכל היתרונות והמעלות של קידום אתרי וורדפרס ימנעו ממנו בהתאם.

אם אתם מחפשים דוגמה להמחשה, תחשבו כמה מתסכל לעשות קידום אתרי וורדפרס (או כל מערכת תוכן בעצם) כאשר לבסוף משהגיעו הפניות והלידים, האתר שלכם קורס תחת הנטל ולא מאפשר לכם להתמודד ולעבד את כל הלקוחות הפוטנציאלים או קהל היעד שנכנס.

לכן, בחירת חברת אחסון היא חלק משמעותי ודרמטי בקידום אתר, כמו גם כזה שפרט לפוטנציאל הכלכלי שיש לו בעבור האתר כאשר אחסון איכותי מאפשר לאתר לרוץ גם בזמנים קשים וכשהכדורים שורקים, מחזיקה בפוטנציאל קידומי חשוב לא פחות.

אחסון שמסתמך על כרעי תרנגולת יפגע בקידום האתר ויוריד את מיקומו בגוגל, כשהסיבה לכך היא בעיקר שאיפתו של האחרון להציג אתרים רציפים ושאינם קורסים או נפרצים לעתים תכופות.

בלוג באתרי וורדפרס

בלוג – עוגן משמעותי בתהליך קידום אתרים בוורדפרס

בנוסף לכך, עוד אנקדוטה משמעותית שרבים מבעלי האתרים מפספסים היא פתיחת בלוג לאתר, כאשר כפי שציינו טרם לכן מדובר בשימוש הראשוני והקדמוני של וורדפרס מכלתחילה, כאשר רק הוקמה המערכת איי שם ב- 2003.

המשמעות בבלוג היא לאו דווקא ישירה כמו שהיא עקיפה, כאשר פרט להכנסת תוכן ואפשור לכל החפץ לקרוא ולהתרשם ממנו.

מדובר כמובן באמצעי להרשים ולשכנע גולשים אודות המקצועיות והרלוונטיות של האתר עצמו, יש לכך השפעות קידום שוות ערך אם לא יותר.

הסיבה לכך היא שבאמצעות הבלוג יכול בעל האתר לסקר ולהרחיב אודות נושאים שהוא נאלץ לגעת בהם חלקית במסגרת עמודי התוכן של האתר, כמו גם להביא לתוכו גולשים איכותיים יותר – כלומר כאלו שחיפשו מונח שמופיע בבלוג או שאלה שניתן לה מענה בבלוג עצמו.

בנוסף לכך, באמצעות הבלוג והכנסת המאמרים לתוכו או שימוש בפורום, יכול בעל האתר לחדד לגוגל במה האתר העוסק, כאשר ההשלכה הישירה של כך ביחד עם העמקת התוכן שגוגל כל כך אוהבת – היא הרחבת היריעה והנושאים שעבורם האתר יהיה מסוקר ומוצע לגולשים, כלומר הגדלת הטראפיק / התנועה.

כמו כן, בלוגים מאפשרים לחזק את קידום אתרי וורדפרס בהיבט הקישורים, כאשר בבלוג עצמו יונחו קישורים רבים ומגוונים שנוגעים בעיקר לאתרים רלוונטיים או שותפים של בעל האתר עצמו.

בניית קישורים באתרי וורדפרס

קידום אתרי וורדפרס דרך קישורים

כדי לבצע קידום אתר וורדפרס כהלכה, מוכרח בעל האתר להכניס לתוכו קישורים פנימיים, כאלו שישלחו את הגולש אל עמודים שונים בתוך האתר עצמו.

ההמחשה הטובה ביותר לכך היא שאתר האינטרנט שלכם צריך להיות כמו רשת עכביש שנועדה לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים השונים.

קישורים מאפשרים לרשת שלכם להיות צפופה ולתפוס מספר רב יותר של גולשים, כמו גם איכותיים יותר.

בנוסף לכך, משנכנס גולש לעמוד עצמו, באמצעות קישורים פנימיים יכול אותו גולש להתנייד בקלות ומבלי הצורך לרפרש את האתר או לסגת לאחור כדי להגיע לכל אופציה ואפשרות בתפריט, כאשר לעתים רבות גולשים (בעיקר חסרי הזיקה הטכנולוגית שבינם) נוטשים אתר שקשה להתנייד ולנוע בו.

כמו כן, הקישורים מאפשרים לאתר להציג עבור גוגל בצורה טובה יותר את הקשר הלוגי שבין עמוד אחד לשני.

את אותו קשר גוגל אחר כך מעתיק למקומות אחרים בהם מחפשים גולשים מונחים רלוונטיים או מונחים שעבורם יופנה הגולש אל האתר שלכם, באופן דומה לאשר נעשה במסגרת הקישורים הפנימיים באתר שלכם.

אבטחה – חלק בלתי נפרד מקידום אתרי וורדפרס

אבטחה – חלק בלתי נפרד מקידום אתרי וורדפרס

בנוסף לכך, גם אם בניתם אתר לתלפיות, כאשר כל מילה בו צבועה בצבע, כאשר הוא מקושר ומוצג באופן ברור ונוח, כמו גם מכיל בלוג שוקק חיים ומעניין, במידה והאתר שלכם לא יהיה מאובטח ומוגן מפני כל הסכנות וחיות הטרף הווירטואליות – האתר שלכם יתקשה להתקדם ולמצות את הפוטנציאל שלו.

הסיבה לכך היא שגוגל מעוניין לתת כמה שפחות קרדיט שניתן לאתרים שמהווים מועד לפורענות עבור גולשים שעלולים ליפול לפישינג וגניבת פרטים, בין אם מדובר בפרטי זיהוי כמו נתוני גלישה ועד כדי פרטי חיסיון כמו פרטי אשראי או תעודות זהות.

כדי להקפיד על אבטחת האתר ולוודא שמדובר באתר חזק ושבנוי אל מול הסכנות שעורבות, מומלץ לוודא כי באתר יש סיסמאות חזקות לממשק הניהול, להתקין תוספי אבטחה ולוודא שגרסת ה- Php של האתר מעודכנת, כמו גם להתקין תעודת SSL.

בנוסף לכך, רצוי לחסום ולבטל גלישה מאתרים שבהם קיים סיכוי נמוך עד אפסי להתקשרות עסקית, כאשר הכוונה בכך היא לוותר על תרומתם של גולשים ממדינות כמו לדוגמא: רוסיה, צפון קוריאה, סין ואיראן, כמו גם לבטל גישה לתיקיות החשובות של האתר ו/או גולשיו.

הקו המנחה צריך להיות – בהינתן חדירת אבטחה כלשהי, כיצד ניתן להפחית עד כדי להעלים את פוטנציאל הסיכון לאתר עצמו או לגולשיו.

לסיכום – קידום אתרי וורדפרס

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, היכולת והצורך לקדם את האתר הפרטי שלכם בוורדפרס קיים והכרחי בעבור כל אתר באשר הוא, בין אם מדובר באתר עסקי, אתר שמייצג עסק, או אתר שנועד למטרות אחרות.

מנגד, חשובה לא פחות ההבחנה בצרכיו החשובים של האתר, כאשר על מנת לאפשר לאתר להתרומם ולהפיק את המירב שהוא יכול לקיים.

חשובה ההקפדה של תנאים טכניים אופטימליים, כלומר כאלו שלא יגרמו לגוגל להימנע מהצגת האתר לגולשים אחרים בשל בעיות אבטחה או חשש מקריסה ומהירות לקויה.

כמו כן, תהליך קידום אורגני לאתרי וורדפרס עלול להיות מורכב וקשה במיוחד עבור בעלי אתר שאינם מן התחום ו/או שאינם מחזיקים בזמן פנוי מספיק כדי ללמוד את ההיבטים השונים שהוא מחייב.

לעתים רבות עד כדי תמיד כדאי להסתמך על איש מקצוע חיצוני שידע בוודאות לעשות את העבודה מאשר ניסיון עצמאי וחלוצי שנועד לחסוך עלויות, אך בפועל גרם להפסד טהור שכן הניסיון לא איכותי דיו כדי לייצר תוצאות.

לכן, לפני שתצאו למסע עם המון כוונות טובות, מומלץ לכל הפחות להתייעץ עם איש מקצוע ומקדם אתרים בעל ניסיון וקבלות בפועל, כדי להגדיל עד כמה שניתן את הסיכוי שהמהלך ישתלם, כמו גם שיחסכו ממכם כמה עגמות נפש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838