מדריך קידום אתרים – כל מה שחובה לדעת על SEO

תוכן עניינים

יש דבר אחד עליו יסכימו רוב מקדמי האתרים: SEO – תהליך האופטימיזציה של עמודי אתרים לדפי תוצאות החיפוש (Search Engine Optimization) הוא אומנות. שני מקדמים שונים יוכלו לפעול בצורה שונה לגמרי זה מזה, ולהצליח או להיכשל באותה מידה. אין דרך אחת נכונה לקדם אתרים, וגישות שונות יוכלו להוביל אתכם לתוצאות דומות.

במאמר הזה ננסה להציג בפניכם עשר עובדות על עולם ה – SEO שכל מקדם מתחיל חייב לדעת.

עובדה מספר 1: קידום אתרים מייצר טראפיק איכותי יותר

חישבו על זה: אתם מחפשים בגוגל אחר פתרון כלשהו לבעיה רפואית ממנה אתם סובלים. בדפי תוצאות החיפוש מוצגים לכם שורה של תוצאות חיפוש. באילו מן התוצאות תתנו אמון רב יותר, באילו הטבעיות או באלו המסומנות כמודעות בתשלום?

רוב הגולשים באינטרנט העושים שימוש במנוע החיפוש של גוגל נוטים יותר לתת אמון בתוצאות החיפוש הטבעיות. הנחת העבודה של הגולשים האלו היא שאם מנוע החיפוש נותן אמון בתוצאות האלו, סביר יהיה להניח שהן מייצגות מותגים שניתן לתת בהם אמון.

בנישות מסוימות, גולשים הפכו לעיוורים כמעט לחלוטין לפרסומות ומדלגים עליהן באופן אוטומטי. ככל שהאוכלוסיה לה מוצגות מודעות בתשלום היא מיומנת יותר בנבכי האינטרנט, כך סביר יהיה שהיא תקליק פחות על תוצאות החיפוש הממומנות.

לכן, כשגולשים שלחצו על תוצאות טבעיות במנועי החיפוש עבור ביטויי כסף מגיעים אליכם לאתר, הם נחשבים לגולשים ברמת בשלות גבוהה יותר, שהסיכוי שיבחרו להתקשר מול בית העסק הוא גבוה יותר.

בסרטון הבא אני מסביר עוד קצת על קידום אתרים:

עובדה מספר 2: קידום אתרים הוא תהליך שלוקח זמן

בניגוד לקידום ממומן בגוגל או לפרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, קידום אתרים בגוגל הוא תהליך שלוקח זמן. בתחומים לא תחרותיים יכול תהליך כזה לקחת כמה חודשים עד שטראפיק אורגני בכמות סבירה מתחיל להגיע לאתר. בתחומים אחרים, תחרותיים יותר, התהליך עלול לקחת כמה חודשים ואפילו שנים במקרה של תחומים תחרותיים במיוחד.

קשה מאוד להאיץ תהליך קידום אתרים, גם אם לרשות החברה או העסק שעומד מאחורי האתר יש תקציב משמעותי לשם כך. הסיבה היא שלמנוע החיפוש לוקח זמן כדי לתת אמון באתר ולהתרשם שמאחוריו עומד עסק אמיתי. מנוע החיפוש מבצע ניסוי וטעיה כל העת, בהתחלה באמצעות שינויים עבור ביטויי מפתח נפוצים פחות, ומודד את התגובות של גולשים שונים לתכנים ולחווית השימוש שמספק האתר.

לכן, גם במקרה שהאתר בנוי בצורה מושלמת, ולא מכיל כלל שגיאות SEO נפוצות, הרי שהוא לא צפוי יהיה להיות מדורג בראש תוצאות החיפוש כבר בתחילת הדרך.

מעבר לכך, המתחרים לא שוקטים על השמרים גם הם, ובמקרה שיש להם אסטרטגיית קידום סדורה, ייתכן ומשך הקידום של האתר שלכם יתמשך גם הוא.

עובדה מספר 3: קידום אתרים הוא תהליך שאין בו ודאות

בתהליך קידום אתרים, אף מקדם, אף פעם, לא יכול להבטיח לכם תוצאות במאה אחוז. בניגוד לפרסום במדיות השונות, שבמסגרתו מובטחת לכם חשיפה בתמורה לתשלום, הרי שבתחום קידום האתרים מנועי החיפוש וגוגל בפרט אינם חושפים את הדרך שבה הם מדרגים אתרים עבור שאילתות חיפוש שונות. זאת הסיבה, שאם מקדם אתרים מבטיח לכם תוצאות במאה אחוזי הצלחה, כדאי יהיה מאוד לחשוב פעמיים לפני התקשרות איתו.

עובדה מספר 4: קידום אתרים יכול לסייע לכם לייצר נכס דיגיטלי לאורך זמן

אם הכל הלך כמו שצריך ותהליך הקידום הצליח לאורך זמן לייצר לכם תוצאות יפות, הרי שתוכלו ליהנות מנכס דיגיטלי משמעותי, כזה שיכניס לכם באופן קבוע טראפיק של גולשים שהם גם לקוחות פוטנציאליים. במצב דברים זה, תוכלו לעשות שימוש באתר על מנת לייצר לידים ולמכור אותם לאנשי מקצוע בתחום, להשכיר את האתר לכל המרבה במחיר, ואם תירצו, אפילו למכור אותו.

עובדה מספר 5: קידום אתרים איכותי מסייע למיצוב של העסק שלכם כמוביל בתחומו

כאשר גולשים עושים שימוש במנוע החיפוש כדי לבצע חיפושים כלליים, ומקבלים שורה של תוצאות חיפוש רלוונטיות, הם באופן אוטומטי תופסים את העסקים העמודים מאחורי התוצאות האלו כעסקים מובילים בתחומם. לעיתים זה כל מה שדרוש כדי לגרום לעוד ועוד גולשים להפוך ללקוחות משלמים של העסק – כלומר, העובדה שאתם נמצאים שם בזכות עבודה קשה, ולא בגלל שהשקעתם כסף בפרסום זמני.

עובדה מספר 6: קידום אתרים הוא תהליך שניתן לגרום באמצעותו נזק אם עושים אותו לא נכון

בניגוד לפרסום באמצעות תקציב, תהליך שבו הגדרות לא נכונות של הקמפיין תפגענה בביצועים שלו אולם לא מעבר לכך, הרי שתהליך קידום אתרים שמבוצע בורה לא נכונה, ספאמית, עם טכניקות כובע שחור, עלול לשרוף את האתר מבחינת מנועי החיפוש השונים, לגרום לנקיטת פעולות ידניות כנגד האתר, ולהסרתו מן האינדקס. זאת הסיבה, שלפני שאתם מתחילים בתהליך של קידום אורגני כדאי יהיה מאוד שתפנו לאנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום, וצברו לא מעט ניסיון ולא מעט קילומטראז’ בתחום.

עובדה מספר 7: קידום אתרים הוא לא תהליך יציב

בתהליך קידום אתרים, גם אם הגעתם לפסגה, אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתישארו בה. תהליך קידום אתרים הוא לא תהליך שיוכל לייצר לכם תוצאות יציבות אם לא תמשיכו לתחזק אותן לאורך זמן. ראשית, משום שמנועי החיפוש עצמם משנים את הדרך שבה הם מודדים ומדרגים אתרים.

שנית, משום שגם מהמתחרים שלכם עושים כל שביכולתם כדי לשפר את הדירוגים שלהם במנוע החיפוש.

עובדה מספר 8: קידום אתרים הוא לא תהליך דטרמיניסטי

אם תבנו שני אתרים שונים, ותנסו לבצע בהם בדיוק את אותן פעולות קידום, סביר יהיה להניח שהתוצאות תהיינה שונות. תהליך קידום אתרים הוא לא תהליך דטרמיניסטי. זהו תהליך שבו פעולות זהות עלולות להוביל לתוצאות שונות, בלי הסבר הגיוני שניתן יהיה לספק. חשוב לזכור זאת כאשר אתם מתקשרים עם חברה לקידום אתרים, שמספרת לכם כי היא יודעת בדיוק אילו פעולות יש לבצע באתר שלכם על מנת לקדם אותו.

מעבר לכך, עצם העובדה שאתר מצליח לייצר מציאות חדשה באמצעות דירוג עמודים שונים בו על ביטויי מפתח רלוונטיים במקומות ריאליים, הופכת את קידום האתר הבא באותה נישה למשימה מורכבת יותר.

לא חייב לשלם לנו כסף, אפשר גם לבד…פחות מומלץ אבל עדיין אפשרי:) צפו בסרטון הבא:

עובדה מספר 9: קידום אתרים הוא תהליך שבו דרושה יצירתיות

קידום אתרים הוא לא רק תהליך טכני של טיוב תגיות, מילות מפתח, בניית קישורים, התאמת עמודי האתר למובייל, יצירת תוכן איכותי ועוד פעולות משמימות. תהליך קידום אתרים אמיתי הוא תהליך יצירתי, שבו חושב המקדם יחד עם בעל האתר על דרכים חדשות לשפר את הנראות של עמודי האתר במנועי החיפוש, אם באמצעות שיתופי פעולה עם קולגות בתחום, אם באמצעות יצירת אסטרטגיית וידאו איכותית לעסק, ואם באמצעים שונים נוספים.

עובדה מספר 10: קידום ביטויי זנב ארוך יכול להיות אסטרטגיה מוצלחת בלא מעט מהמקרים

הרבה מאוד פעמים, מקדמי אתרים מנסים להשקיע משאבים ניכרים בקידום אתרים על ביטויי המפתח הפופולריים ביותר בתחום. המחשבה מאחורי אופן הפעולה הזה היא הניסיון לייצר במאמץ אחד מרוכז את הטראפיק המשמעותי ביותר לאתר.

אלא שבשנים האחרונות יותר ויותר מקדמים מבינים שדווקא התמקדות בביטויי זנב ארוך, שכמות החיפושים שלהם קטנה באופן יחסי והם גם נחשבים לתחרותיים פחות, יכולה לייצר לא מעט תועלת לאתר המקודם. ראשית, משום שביטויי זנב ארוך מייצגים, פעמים רבות, כוונת חיפוש ספציפית של הגולשים, וקל הרבה יותר להמיר גולשים כאלו. שנית, משום שמיקוד כזה מאפשר לעסק לייצר דריסת רגל מהירה יחסית במנועי החיפוש, מה שיחזק את ההיכרות של מנוע החיפוש עם האתר והאינטראקציה של הגולשים איתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838