קידום אתרים ברשת – למה קידום ברשת חשוב ואיך זה מתבצע בפועל?

אם יש לכם עסק שמעוניין לייצר נוכחות דיגיטלית, כזו שתייצג אותו ותאפשר לכל גולש באשר הוא להתרשם מהמוצרים ו/או השירותים שהוא מציע, כמו גם אם אתם מחזיקים בנכס דיגיטלי מניב, כזה שמייצר לידים ומאפשר לכם להנות מנפלאות ההכנסה האינטרנטית, אתם ככל הנראה זקוקים לשירות כמו קידום אתרים ברשת כאשר מדובר באחד מהשירותים המבוקשים והחשובים ביותר בעת האחרונה.

חשיבותו של קידום אתרים ברשת נובעת לא רק משיש לכלי ייחודי שכזה להציע לבעל עסק באשר הוא, גם אם מדובר בעסק שכונתי קטן וגם עד לחברה עצומה שחולשת על כל חלקי הארץ, אלא בעיקר גם משינויי מגמות בתרבות הצריכה הישראלית מצד אחד, ובשינויים שחלים על ענקיות הטכנולוגיה השונות.

לכן, במאמר הקרוב נרחיב על האופן בו קידום אתרים ברשת מתקיים ובעיקר למה הוא חשוב לעסק שלכם, אז יאללה – #התחלנו

קידום אתרים ברשת

למה קידום אתרים ברשת חשוב לעסק שלכם?

בהמשך לכך, הרבה בעלי עסקים לעתים לא מפנימים לעומק את החשיבות והיתרון המשמעותי שנלווה לעסק שמקודם כהלכה באינטרנט, כשהרבה פעמים בעיקר מחשש מהתהליך או תחושה שהוא לא הכרחי ומיותר – עלולה להתקבל החלטה שגם אם אינה הרסנית או בעייתית לעסק היום, יכולה בהחלט להקשות עליו בעתיד הקרוב.

הסיבות לכך מגוונות ומשמעותיות, כשבשנים האחרונות ניתן להצביע על מספר תופעות משמעותיות שמחזקות את הסוד הגלוי שיותר ויותר חלקים בכל תעשייה באשר היא מבינים – שיווק אינטרנטי הוא העתיד הפרסומי, כלומר הדרך הטובה ביותר של כל עסק החל ממספרה ועד למשרד עורכי דין לייצר לקוחות ולהגיע לתודעה גבוהה יותר.

כלומר, כבר היום ניתן לאפיין קידום אינטרנטי אורגני ככלי שמאפשר לכל עסק להנות מהיתרונות הנ”ל:

✔️ ייבוא יותר לידים איכותיים ומותאמים
✔️ הגדלת האמינות והמוניטין של העסק
✔️ קידום אורגני הוא יציב יותר
✔️ חוסך עלויות שיווק ממקורות פרסום אחרים

לידים טובים ואיכותיים

קידום אורגני מביא לידים טובים ואיכותיים יותר לעסק שלך

אם כבר צברתם מעט ניסיון בניהול הישות האינטרנטית שלכם (כלומר – האתר / הנכס הדיגיטלי שלכם), ככל הנראה שכבר הרגשתם שיש הבדל בין ליד שמהרגע הראשון הבנתם שהוא איכותי וככל הנראה יוביל לעסקה או רכישה, לבין ליד שלא ברור לא לכם ולא לו איך הוא הגיע אליכם

הסיבה לכך נובעת בעיקר מכך שכאשר לא מקדמים את האתר בצורה נכונה, או כאשר מסתמכים אך ורק על באנרים או פרסומות ממומנות.

לעתים בגלל טעויות אנוש או חוסר הבנה עלולים להגיע אליכם האנשים הלא נכונים, כלומרלידים שאמנם פנו אליכם ויצרו קשר, אבל כאלה גם שלא זקוקים לכם באמת או לשירותים שאתם מציעים.

קידום אורגני מנגד, בשל העובדה שמדובר בכלי שמסייע לגוגל להבין הרבה יותר טוב במה העסק שלכם עוסק, יודע להפנות אליכם רק את האנשים שחיפשו בדיוק אתכם או את מה שאתם מציעים כשההשלכה הישירה היא שכל ליד שנכנס אליכם מעובד בצורה טובה הרבה יותר ומצדיק את העיסוק בו.

או במילים אחרות – לא רק שכמות הלידים שתקבלו כתוצאה מקידום אורגני תהיה גדולה יותר מדובר גם בלידים איכותיים יותר, כלומר כאלה שבאמת מצדיקים את החיפוש הבלתי נגמר אחר לידים, כאלה שאפשר להפוך ללקוחות חדשים.

הגדלת האמינות באתר

קידום אתרים ברשת מאפשר לכם לחזק את המותג והאמינות של האתר שלכם

בנוסף לכך, יתרון משמעותי נוסף של קידום אורגני נוגע למוניטין המותג של העסק שמיוצג באתר, כמו גם האמינות שנלווית לכל שמופיע בו, כלומר השירותים והמוצרים השונים שמוצעים בו.

הסיבה לכך היא שכאשר אתר מופיע גבוה ובמקום מרשים בגוגל באופן אורגני, כלומר כזה שבמסגרתו לא שילם בעל האתר על המודעה והנדל”ן האינטרנטי אלא הרוויח אותו ביושר, העובדה הזו מחלחלת גם באופן ישיר וגם באופן עקיף לתודעת הגולשים השונים.

בגלל שגוגל פיתח מוניטין במהלך השנים של מנוע חיפוש מצוין, כזה שלא בכדי משתמשים בו 92.6% מאוכלוסיית העולם ולא פחות מ- 97% מאוכלוסיית מדינת ישראל, התחדדה ההבנה בקרב הגולשים השונים על ההבדל שקיים בין מיקום גבוה בגוגל שהושג באמצעות מודעה, לבין כזה שקיבל אתר בגלל השירות והפתרון שהוא מצא לאלפי אנשים טרם לכן.

לאור זאת החליט גוגל בעצמו למקם את האתר גבוה.

ובהתאם, כאשר גולש נכנס לתוצאה הראשונה בגוגל שאינה מודעה, הוא אוטומטית מרגיש הרבה יותר ביטחון וקל יותר לשכנע אותו, כמו גם לרתום אותו, לכל פעולה או מסר ותובנה שאתם מעוניינים להעביר לו, בין אם מדובר במוצר חדש שהוא חייב, ובין אם בשירות מהפכני שהוא לא מכיר טרם לכן.

לכן, קידום אתרים ברשת מאפשר לאתר וחשוב מכך לעסק שמאחוריו, לקבל הילת אמינות ומוניטין של אסמכתא מקצועית בעבור אותו תחום ומונח שחיפשו הגולשים על מנת להגיע אליו.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני מאפשר לכם לבטח את המיקום של העסק

כמו כן, עוד סיבה מצוינת להיעזרות בכלי כמו קידום אתרים ברשת, היא שמדובר בכלי שהעלויות שלו נותרות קבועות ויציבות, לא כאלה שיכולות להפתיע אתכם או ליצור לכם תלות מסוימת בגורם חיצוני.

אבל כדי להסביר עד תום את הנקודה הזו אולי כדאי דווקא להתחיל עם האלטרנטיבה שלו – קידום ממומן.

כלומר, כאשר נעזרים בקידום ממומן בצורה בלעדית, כאשר משלמים מדי חודש לגוגל דמי חסות מסוימים כדי שזה יציג אתכם בתוצאות המובילות, נוצרת משוואה מסוימת שמגבילה ועלולה לפגוע באתר, משוואה שבה חשיפה = כסף.

הבעיה במשוואה הזאת היא שלמעשה ברגע שתגיעו לסך כל החשיפה שאותה הבטיח לכם גוגל, כאשר שילמתם X ש”ח עבור Y גולשים.

ברגע שבו גוגל יעמוד בהתחייבות שלו אליכם, האתר יחזור למקומו הטבעי והזניח יותר, כאשר אם תרצו להגדיל את התנועה תאלצו איך לא – לשלם שוב.

כך למעשה כדי להתפתח ולהתרחב עליכם לפתוח יותר את הארנק כדי לנפץ מחדש את תקרת הזכוכית, כמו גם כי במידה ותקלעו לקשיים או בעיה תפעולית מסוימת, ביטול הקידום הממומן יהיה משול לביטול הנוכחות האינטרנטית שלכם.

לעומת זאת, באמצעות קידום אתרים ממומן נעשות פעולות רוחביות שנועדו להפוך את האתר לכזה שלא קונה את המבחן, אלא עובר אותו בהצלחה והצטיינות.

כשכתוצאה מכך האתר שלכם יהיה מדורג גבוה ויכניס אליו אלפי גולשים שהגיעו מרצונם החופשי, כאשר העלות ששילמתם עבור זה תישאר קבועה, בלי שום קשר לביצועים ולהצלחות שלכם, ומבלי להסתכן באובדן כל ההישגים באבחת סכין.

מחפשים להוזיל עלויות פרסום

מחפשים להוזיל עלויות פרסום – תתחילו לקדם את עצמכם אורגנית

בנוסף, עד כמה שזה עלול להישמע מפתיע, באמצעות קידום אתרים ברשת אתם יכולים בכלל להוזיל את עלויות הפרסום והשיווק השונות שאתם מוציאים כדי ליצור מודעות ונוכחות בקרב קהל הלקוחות שלכם וכל מי שחשוב לכם שיישאר במעקב אחריכם.

הסיבה לכך היא שכאשר האתר שלכם מקודם והקאונטר לידים שובר שיאים יומיים, אתם כבר פחות צריכים להיעזר או להפנות משאבים לאפיקי פרסום ישנים ופחות מוצלחים, מהסיבה הפשוטה שיש לכם אבן שואבת במחיר קבוע שיכולה תאורטית להביא לכם אין סוף לידים באותה עלות בדיוק.

לכן, הבחירה בכלי כמו קידום אתרים אורגני היא אינטרס ראשון במעלה לכל בעל עסק שמחפש לחתוך הוצאות פרסום מערוצים שפחות הוכיחו את עצמם, ערוצים כמו קידום ממומן, פרסום ברדיו או בטלוויזיה, שלטי חוצות וכן הלאה.

קידום אתרים ברשת

אז איך מתבצע בפועל קידום אתרים ברשת?

כמו כן, עכשיו משנגענו בסיבה שלשמה קידום אתרים ברשת חשוב לכם ולעסק שלכם, על אחת כמה וכמה אם מדובר בעסק שכל עולמו הוא ווירטואלי, חשוב לגעת בפרקטיקה ובאופן שבו שירות זה קורה בפועל, או במילים אחרות – איך בתכלס מקדמים לכם את האתר ברשת

התהליך מתחלק למספר היבטים ונוגע בעצם למעין מבחן שגוגל עורכת ללא הפסקה לכל האתרים שמופיעים בה, כאשר נבחנים בעיקר התשתית הטכנית שיש לאתר עצמו, כלומר לנתוניו השונים והביצועים שהאתר יודע להציג.

? גם התוכן שנמצא בו ועד כמה הוא מסוגל להציע פתרון איכותי ומדויק לשאילתה / מונחי החיפוש שגולשים שונים מזינים את גוגל בכל רגע נתון.

בחינת התשתית הטכנית

בהמשך לכך, אחד השלבים המוקדמים ביותר על מנת לקדם אתר, הוא לבדוק קודם כל שאותו אתר מסוגל באמת להכיל ולעבד את כל הפניות שהוא מתכוון לקלוט, או במילים אחרות – שהוא לא מתכנן ללעוס יותר משהוא מסוגל לבלוע.

במסגרת אותה בחינה נבדקים נתוני מהירות האתר – עד כמה מהר הוא מסוגל להעלות את התוכן שנמצא בו לגולשים, עד כמה מהר הוא עושה זאת עבור גלישת מובייל (שהיא כיום הכלי האידיאלי בו נעשים חיפושים ברשת), כמה גולשים הוא מסוגל להכיל במקביל ועוד.

בנוסף, נבחנת גם תשתית האבטחה של אותו אתר, האם הוא מחזיק בתקן SSL, האם הוא תחת הקטגוריה של https, האם ההרשאות בו בנויות בצורה שמקטינה את הסיכוי לאובדן האתר לידי ידיים זדוניות, והאם הוא מסוגל להבטיח שהגולשים בו לא ייצאו ממנו עם הפתעות לא נעימות או כקורבן לפישינג לא נעים.

העמקת תוכן לאתר

בנוסף, החלק השני והמשמעותי לא פחות של קידום אתר ברשת נוגע לתוכן ולמופיע באתר עצמו, כלומר לערך המוסף שגולש יקבל מגלישה דווקא באתר הזה.

ככל שהאתר מפורט יותר וגורם לגולשים שנכנסים אליו לסמן לגוגל שמדובר באתר איכותי ושבהחלט ריצה אותם – כך גדל הסיכוי שגוגל יבחר להציג את אותו אתר שוב לגולש אחר</b שיחפש מונח דומה או זהה.

כלומר, כחלק מהמבחן שגוגל שופטת לאורו אתרים, נבחן גם המשוב הלא רשמי שגולשים משאירים לאתר, משוב כמו משך הזמן שהם גלשו באתר, עמודים שהתעכבו בהם יותר לעומת אתרים שהיו בהם פחות.

? הדרך הטובה ביותר גם לתת ערך מוסף לגולשים וגם לסמן לגוגל שהאתר שלכם מציע שירות איכותי – היא באמצעות העמקת התוכן באתר עצמו, בין אם מדובר בהעמקה כתובה או באמצעות הנגשת תמונות ועיצוב ששובה את העין.

מחקר מילות מפתח – חלק בלתי נפרד מהעמקת תוכן

אם עולים לכם סימני שאלה לגבי האופן בו מוחלט ונקבע באיזה נושאים האתר יעסוק וירחיב עליהם ועל איזה נושאים יאלץ לוותר, התשובה לכך מגיעה מתהליך הכרחי שמוכרח להתקיים עבור כל אתר שמבקש להתקדם הלאה, כאשר נעשה מחקר מילות מפתח עבור מונחים שהגורם שמקדם את האתר חושב וסבור שגולשים עתידים לחפש.

במסגרת אותו מחקר נעשית בחינה של נתוני הגלישה של גולשים שונים והמונחים שהם חיפשו בגוגל.

אל מול אותם נתונים נבדקת גם מידת התחרות שקיימת לאותו אתר בשוק הפרטי שלו, כאשר שילוב ה- 2 מאפשר לבעל האתר לבחון בשאלת עלות תועלת את המונחים שאותם האתר רוצה לקדם, לעומת אלו שלא שווים את ההשקעה או המאמץ עבורם.

לאחר מכן, משנוצר מאגר מילות מפתח אותם האתר מעוניין לקדם, נותר לו ליצור תוכן איכותי שעוסק ודן באותם תהליכים.

? שיבוץ המילים הנכונות יהוו גם איתות לגוגל אודות מונחי החיפוש שהאתר שלכם מכסה, כמו גם יאפשר לגולשים לקבל ערך מוסף ותובנה מהכתוב אצלכם, בין אם מדובר במדריך למתגרש ובין אם בטיפים לבחירת אייפון חדש.

קידום אתרים ברשת באמצעות קישורים

קידום אתרים ברשת באמצעות קישורים

כמו כן, תהליך נוסף שרץ על התפר שבין הטכני לתוכן, נוגע להטמעת קישורים באתר עצמו, בין אם מדובר בקישורים שמפנים גולשים החוצה לעבר אתרים אחרים, ובין אם בקישורים פנימיים בתוך האתר עצמו בין עמודיו השונים.

המטרה של כל קישור היא שונה ואחרת, כאשר מטרתם של קישורים חיצוניים היא להוות מעין המלצה של האתר לעבר אתר אחר, ייתכן כזה שבעל האתר מעוניין לקשור את שמו בו, או כזה שמציע שירות או אינפורמציה שלא ניתנת במסגרת האתר המקורי, המפנה.

כאשר פרט לכך שהקישורים פותחים פתח לשיתופי פעולה חשובים והכרחיים בין בעלי אתרים שונים, מדובר גם בכלי שמסמן לגוגל בדיוק באיזה נושאים האתר שלכם עוסק.

כתוצאה מכך שוב מורחבת יריעת החיפוש ומספר גדול יותר של גולשים יכולים למצוא אתכם – בעיקר בגלל שגוגל יתחיל להפנות אותם לדלתכם הפתוחה.

? לקישורים פנימיים מטרה אחרת אך חשובה לא פחות, בעיקר כי הם מאפשרים לגולשים לנוע בנוחות ובצורה קלה בתוך האתר עצמו, בצורה שלא תעודד אותם לצאת כשהם מיואשים כשמדובר בנתון שמגדיל את זמן השהייה שלהם באתר.

אופטימיזציה – מצפן קידום אתרים ברשת

בנוסף לכך, היבט קריטי וחסר תקדים עבור כל אתר באשר הוא, נוגע לביצוע אופטימיזציה שוטפת לאתר ווידוא שכל החלקים השונים מתקשרים זה עם זה בצורה הטובה והיעילה ביותר שהם מסוגלים לקיים.

האופטימיזציה היא מעין בחינה רוחבית של נתוני האתר הטכניים, כאשר קריאה נכונה של אותם נתונים יכולה להוות כמו מצפן שמכווין את בעל האתר לעבר ההחלטות הנכונותיותר בעתיד שעל האתר לקבל.

כלומר, איזה מונחי חיפוש צריכים הרחבה, איפה יש בעיות טכניות בזמני הטעינה של האתר, מסקנות אודות חווית המשתמש של גולשים, הכנסת קישורים חדשים וכן הלאה.

בגלל אופייה הבלתי נגמר של מדובר בתהליך שלעולם לא נגמר אופטימיזציה, מדובר בתהליך שלעולם לא נגמר ומהווה מעין תחזוקה שוטפת לאתר.

תמיד יש מה להוסיף ותמיד מה לחדש, בעיקר אם מעוניינים לשמור על כס הכתר מכל שאר האתרים שעובדים בדיוק כמוכם לכבוש אותו ולנכס לעצמם את המקום הגבוה וכל מעלותיו.

לסיכום

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, קידום אתרים ברשת הוא שירות חסר תקדים וכזה שכל עסק זקוק לו, כמו גם כזה שיכול לאפשר לאתר ובהתאם לעסק שמאחוריו למקסם את הפוטנציאל שלו.

פרט להגדלת קהל היעד וייבוא לידים איכותיים יותר, מדובר בתהליך שמאפשר הוזלת עלויות פרסום, שיפור מוניטין ואמינות, כמו גם כזה שלא מחזיק בתקרת זכוכית או מגבלות מותנות כלשהן.

כמו כן, חשוב לא פחות לדעת את מי לבחור על מנת שיקדם את האתר שלכם.

לאור העובדה שמדובר בתחום פרוץ ושאינו מצריך רישיון או מעבר בחינה כלשהי, כל אדם על פני הפלנטה יכול לטעון שהוא מקדם אתרים מומחה, כאשר רבים בהרבה הטוענים מאשר המחזיקים בתואר זה.

ולכן, לפני שתהמרו על הסוס הלא נכון ותתאכזבו בעודכם רוכשים שירות זה, מומלץ בראש ובראשונה לבחון את מידת הניסיון והצלחות העבר של הגוף שאתם מתכננים לעבוד עימו.

במידה והאתר שלכם עדיין לא מקודם כהלכה ולא מניב את התוצאות שאתם מצפים להן, אם אתם עדיין לא מצליחים להנות מכל מה שקידום אתרים יודע להציע לעסקים, אתם יותר ממוזמנים ליצור קשר כדי שנמצא ביחד את הפתרון האידיאלי לאתר שלכם – הקפה כבר מוכן ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן