מומחה קידום אתרים: איך בוחרים מומחה SEO ומתי צריך אותו?

עם כל כך הרבה תחרות בעולם הדיגיטלי, SEO זה הרבה יותר מסתם יתרון שיווקי לעסקים – זה הפך להיות צורך ממשי – ובשלב כזה או אחר, רוב הארגונים ימצאו את עצמם זקוקים למומחיות של איש SEO.

אבל השאלה היא – איך אתם יודעים אם אתם באמת צריכים מומחה קידום אתרים? ואיך אתם יכולים להיות בטוחים שאתם משקיעים במומחיות מוכחת ומוצאים את איש המקצוע המתאים ביותר עבורכם?

במאמר הבא, תמצאו את כל התשובות לשאלות החשובות האלה, תמשיכו לקרוא ?

מומחה קידום אתרים

מתי צריך מומחה קידום אתרים (SEO)?

יש כמה תרחישים בהם תצטרכו להיעזר במומחה קידום אתרים SEO – וזה נכון גם אם אתם בעלי עסקים שכבר עבדו עם חברות קידום או לחילופין, בעלי אתר חדש לחלוטין שלא ראה אופטימיזציה מימיו.

הסיבה המרכזית שעסקים וחברות פונים למומחי קידום אתרים היא בגלל שהם לא רואים התקדמות ניכרת מבחינת תנועת האתר ו/או לידים.

לחילופין, SEO גם שימושי עבור בעלי עסקים שנמצאים בתחום תחרותי ואינם יכולים להרשות לעצמם להשקיע בתקציבי ענק בפרסום ממומן – במצב כזה, הם מעדיפים לפנות לאפשרות האורגנית שנוחה יותר מבחינה כלכלית ולרוב – גם מספקת תוצאות טובות ויציבות יותר בדגש על הטווח הרחוק – בהשוואה לפרסום ממומן שמביא תוצאות מיידיות (אך לא תמיד מספקות).

הנה עוד כמה מצבים בהם צריך להיעזר במומחה SEO

אתם לא רואים תוצאות – אם ניסיתם לקדם את האתר בעצמכם אך לא השגתם את התוצאות שציפיתם, מומחה SEO יכול להיכנס לתמונה ולחפש דרכים לשנות, לייעל או לחדד את האסטרטגיה שלכם כדי להפוך אותה ליעילה ואפקטיבית יותר.

בנוסף, הוא יוכל גם לבחון את היעדים שלכם ולקבוע אם הם מציאותיים או לא.

אין לכם מושג מאיפה להתחיל – אם אתם חדשים בתחום קידום אתרים או בקושי שמעתם עליו, ייתכן שלא תבינו עד כמה הוא יכול להיות מורכב.

להחליט שאתם רוצים אסטרטגיית קידום זה דבר אחד, אך ליצור אותה ולהפוך אותה לאסטרטגיה מוחצת – זה כבר צריך להיות בידיים של איש מקצוע מנוסה.

יש לכם בעיה ספציפית שאתם צריכים לפתור – אם האתר שלכם נתקל בבעיות בדירוג, או שגוגל מענישה אתכם באופן קבוע – ייתכן שיהיה עליכם להיעזר במומחה קידום אתרים שיוכל לפתור לכם את הבעיות.

8 דרכים שיעזרו לכם לבחור את מומחה הSEO הטוב ביותר בשבילכם

מומחה קידום אתרים
איך למצוא מומחה קידום אתרים?

#1 תלמדו לזהות נוכלים

למה אנחנו מתחילים בסעיף כל כך פסימי? כי זו האמת, יש הרבה נוכלים בתחום ה-SEO. נוכלים, או אנשים שסיימו אתמול קורס והחליטו לקרוא לעצמם מומחי קידום. אחד הדגלים האדומים הברורים ביותר לנוכל בתחום קידום אתרים – זה הבטחות דרמטיות.

מה זה אומר?

אם מישהו אומר לכם – “תוך חודש – אני מבטיח לך שאתם הולכים להופיע בעמוד ראשון בכל מילות המפתח המובילות” ? אז זה השלב שאתם עוצרים, מסתובבים ורצים לכיוון ההפוך…

כי ככל הנראה, אין שום סיכוי שהם יצליחו להשיג את התוצאות האלה, או במקרה הגרוע, הם משתמשים באמצעים בלתי כשרים לקידום האתר ובסופו של דבר מי שהולך לשלם על זה בענישה מצד גוגל זה אתם.

אתם צריכים להבין שקידום אתרים הוא תהליך מורכב – כדי לעשות את זה טוב, צריך מומחיות בתחום, אסטרטגיה מדויקת ורוב הפעמים גם הרבה סבלנות. וגם אז…אי אפשר להתחייב לתוצאות חד משמעיות (לפחות לא בסגנון – תוך שלושה שבועות, אתה תהיה ראשון בביטוי X).

רק לידע כללי – בעלי עסקים רבים נפגעו בגלל נוכלים כאלה וכתוצאה מכך הם בטוחים שקידום אתרים זו פיקציה, אבל למען האמת, SEO זה אחת משיטות השיווק היעילות (והמשתלמות) ביותר. מה שקרה בפועל לאותם בעלי עסקים– זה שהם פשוט לא פנו לאיש מקצוע הנכון.

#2 תמיד תבדקו ביקורות

ביקורות הן ההוכחות החברתיות היעילות ביותר לכך שהמומחה מספק שירותי SEO מעולים. לכן, לפני שאתם ממהרים לסגור חוזה עבודה מול סוכנות או מומחה, תמיד תבדקו היטב את הביקורות ברשתות החברתיות (גוגל מיי ביזנס, פייסבוק) ואם יש לכם אפשרות – נסו גם לדבר עם חלק מהלקוחות כדי לשמוע את חוות דעתם על שירותיו.

#3 תהיו ברורים לגבי היעדים שלכם

נכון שמטרת העל של קידום אתרים היא בסופו של דבר – להביא יותר תנועה אורגנית לאתר שלכם, יחד עם זאת…גם אם תקבלו תוצאות מעולות בעניין הזה, זה לא אומר הרבה אם אין לכם יעדים ברורים.

אילו יעדים ספציפיים אתם מחפשים להשיג באמצעות שכירת מומחה קידום אתרים?

האם אתם רוצים ל…

✔️ להשיג עלייה של X% בתנועה האורגנית הרלוונטית?
✔️ לחזק את הסמכות בתחום שלכם?
✔️ לשפר את מהירות הדף שלכם?
✔️ להפחית את שיעור העזיבה שלכם?
✔️ להגדיל את זמן המבקרים בעמוד ל- X דקות?
✔️ להגדיל את מספר הלידים דרך האתר?
✔️ נסו לפתח כמה יעדים ספציפיים עבור האתר שלכם לפני שתתחילו לראיין מומחי קידום אתרים, כך תוכלו להבין לעומק מי באמת יכול לעזור לכם להשיג זאת ובאיזו דרך.

#4 להיות ריאליים לגבי זמנים

אומנם יישום אסטרטגיית קידום אתרים מוצלחת יכול לחולל פלאים בדירוג שלכם – אבל זה לוקח זמן.

ולמרבה הצער, לפעמים זה יכול זמן רב יותר ממה שרוב הלקוחות מצפים.

לדוגמה, בעוד שאסטרטגיות מסוימות ניתנות ליישום במהירות יחסית (בין חודש וחצי לחודשיים), יש גם מצבים בהם תראו תוצאות מוחשיות רק לאחר 4-6 חודשים, וזה לא אומר שום דבר רע על המומחה הקידום שלכם, זה פשוט תהליך שיכול לקחת זמן ומאוד תלוי בנישה שאתם נמצאים.

לצורך העניין, אם אתם מצפים להיות ראשונים בכל מילות המפתח תוך שלושה חודשים בלבד – אתם ככל הנראה תתאכזבו.

אין מה לעשות, בנוסף לתוכן האיכותי שתראו באתר שלכם, יש הרבה פעולות שנעשות גם מאחורי הקלעים.

לכן, תקפידו על צפיות ריאליות כאשר את מעוניינים להעסיק מומחה SEO – כי כמו כל דבר אחר בחיים, הדברים הטובים מגיעים למי שסבלני מספיק.

#5 תדרשו שקיפות מלאה

אף מומחה או סוכנות קידום לא צריכים לשמור על הטקטיקות שלהם סודיות מפני לקוחות.

הנה למה:

✔️ מגיע לכם לדעת על מה אתם משלמים – אם המומחה קידום שלכם מונע מכם גישה למידע או מסרב לספק לכם הסברים פרטניים, זה בדרך כלל סימן לכל מיני אסטרטגיות מפוקפקות.

✔️ חוסר שקיפות עלול לסכן אותכם – אם המקדם לא אומר לכם כיצד הוא מתכנן להשיג תוצאות עבור העסק שלכם, הוא עשוי להשתמש בטקטיקות שנקראות גם קידום אתרים שחור שעלולות לגרום לקנסות משמעותיים עבור האתר שלכם.

✔️ אתם לא יכולים לעקוב אחר מה שאתם לא יכולים לראות – אם מומחה הקידום לא מספק לכם דו”חות ותוצאות ברורות – אתם לא יכולים לחשב את ההחזר על השקעה ולקבוע אם המקדם הזה אכן משתלם לעסק שלכם.
והכי חשוב, אם אתם עובדים עם מומחה SEO שהוא באמת מקצוען – סביר להניח שהוא ירצה להיות שקוף איתכם ככל האפשר, אז אל תתפשרו על פחות.

#6 תקראו קצת על קידום אתרים

לפני שתתחילו בראיונות של מומחי SEO, אנחנו באמת ממליצים לכם קצת להרחיב את האופקים שלכם לגבי תחום קידום האתרים. הידעתם של1 מתוך 3 בעלי עסקים אין שום הבנה על אופן הפעולה של דירוג בגוגל?

לפני שאתם מתכוננים לראיון, תנו לידע שלכם דחיפה עם קצת למידה על יסודות ה-SEO: מהם מילות מפתח ומה המשמעות שלהן? איך מקדמים תוכן באתר? מה הם קישורים חיצוניים? באיזה אסטרטגיות מקדמי אתרים משתמשים היום?

עם הבנה בסיסית של העקרונות המנחים ב SEO – אתם יכולים להיות רגועים בידיעה שמומחי הקידום שתראיינו לא ילכו איתכם סחור סחור.

אחרי שהבנתם את הדברים באופן כללי, נסו לצלול (רק אם אתם רוצים) קצת יותר לעומק על ידי למידה של כמה ממגמות הSEO הגדולות ביותר שקורות בימינו.

אבל למה זה חשוב?

ברגע שתהיו עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לSEO – תוכלו לשאול שאלות שרלוונטיות ולהיפטר מאנשים שאינם באמת מומחים כפי שהם מציגים את עצמם.

⚠️ הערה חשובה – שימו לב שאתם לומדים ממקורות אמינים.

#7 מומחה קידום אתרים לעומת סוכנות קידום אתרים – דעו מה העסק שלכם צריך

הרבה בעלי עסקים מתלבטים אם לשכור את שירותיו של מומחה קידום אתרים – שברוב המקרים עובד לבדו (או שיש לו צוות מאוד מצומצם) לבין סוכנות קידום שבדרך כלל מורכבת מצוות גדול של אנשים מרובי כישרונות.

בואו נדבר על החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם:

סוכנות קידום אתרים

יתרונות

✔️ יותר זמינות
✔️ יכולים לקבל כמה פרויקטים גדולים בו זמנית
✔️ עבודה מהירה

חסרונות

❌ עלויות גבוהות יותר
❌ מוגבל למספר שעות עבודה ביום
❌ לפעמים עובדים בשיטות מיושנות

מומחה SEO

יתרונות

✔️ ניסיון עשיר בתחום
✔️ יחס אישי יותר
✔️ זמין גם מחוץ לשעת עבודה
✔️ חדשנות

חסרונות

❌ לא תמיד זמין לקבל פרויקטים גדולים ומורכבים
❌ יכול להיות מומחה ואפשר לפעמים ליפול על חובבן.

אז אם אתם שוקלים יועץ קידום אתרים לעומת סוכנות קידום אתרים, בראש ובראשונה תדאגו לחשוב היטב מה מתאים לעסק שלכם.

#8 תבחרו במומחה קידום שיש לכם תקשורת טובה איתו

תזכרו את זה: קידום אתרים זה תהליך ממושך – יכול לנוע בין כמה חודשים ולהגיע לכמה שנים, תלוי מאוד בשביעות רצון שלכם וביעדים שהצבתם.

במילים אחרות, אתם הולכים להיות בקשר רב עם מומחה ה SEO שלכם – לכן בנוסף למקצועיות ולאמינות שלו, אתם חייבים לבחון גם את הצד התקשורתי וגם להגדיר כמה דברים לפני שאתם מתחילים לעבוד יחד.

נכון שהוא לא צריך להיות החבר הכי טוב שלכם – אבל הוא כן צריך לספק לכם שירות נעים והכי חשוב סבלני, כי סביר להניח שיהיו לכם הרבה שאלות, במיוחד בהתחלה, ואנחנו בטוחים שאתם לא רוצים להרגיש “שלא נעים” לכם לשאול שאלה.

דבר נוסף, תבדקו כל כמה זמן אתם הולכים לקבל דו”חות, האם אתם הולכים לעשות פגישות כדי לבחון את ההתקדמות שלכם ואם כן באיזו מתכונת? שבועיות? חודשיות?

אל תבחרו במומחה קידום אתרים שאתם מרגישים ממנו תחושה לא נעימה וזה ממש לא משנה כמה הוא מקצועי – מגיע לכם את ההכי טוב ?

הנה הדעה והטיפים שלי על איך בוחרים מומחה לקידום אתרים

כמעט סיימנו…מוכנים כבר להתחיל להרים את המיקומים?

למצוא ולהעסיק את מומחה הקידום הטוב ביותר עבורכם – יכולה להיות משימה לא פשוטה.

יש הרבה אפשרויות והצעות מפתות – אבל אם אתם רוצים להיות רגועים בידיעה שאתם הולכים לעבוד בשיתוף פעולה עם איש מקצוע אמין שיספק לכם את התוצאות הטובות ביותר, עקבו אחרי הטיפים שהבאנו לכם כאן ?

ואולי אחנו קצת משוחדים ? – אבל אתם בהחלט מוזמנים לפנות אלינו ולראות מה יש לנו להציע לכם (רק טוב, מבטיחים). פשוט קבעו איתנו פגישת ייעוץ חינמית ונראה מה אתם בדיוק צריכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן