איך להיות ראשון בגוגל?

איך להיות ראשון בגוגל – זאת שאלה מבוקשת על ידי רוב בעלי האתרים. אז כן, להיות ראשון בגוגל זה יעד נחשק כמובן, אך מעבר אל להיות ראשון בגוגל, צריך להכיר עוד הרבה צדדים בתהליך הקידום האורגני.

במדריך הבא אפרט בהרחבה על כך וגם אתן כמה טיפים מעשיים בכדי להיות ראשון בגוגל – לא רק להיות בעמוד הראשון בגוגל, אלא גם להיות במקום הראשון בגוגל!

טיפ מספר 1: נתחו את פעילות המתחרים

אז איך להיות ראשון בגוגל? הבסיס להכל – הוא קודם כל לדעת מה המתחרים עושים, מה עובד להם – ולכן נדרשת עבודת מחקר.

רוצים להיות ראשונים בגוגל? כדאי יהיה מאוד שתבינו מול מי יש לכם עסק. אם אתם מתכוונים לעקוף את כלל המתחרים שלכם עבור חיפושים של ביטויי מפתח ספציפיים, חשוב יהיה שתכירו את אותם מתחרים.

האם מדובר בעסקים דומים לזה שאתם מנהלים? האם מדובר בפורטלים או מגזינים חזקים במיוחד? מה שיעור ההקלקות של גולשים על תוצאות החיפוש של המתחרים?

מדוע זה חשוב? בעיקר משום שיש מתחרים שלא בטוח בכלל שתירצו להתחרות מולם.

אם זה בגלל שהם מאוד סמכותיים בנישה שבה אתם פועלים ותצטרכו לגייס תקציבי עתק כדי לעקוף אותם, ואם משום שממילא שיעור הקלקות של הגולשים עבור ביטויי החיפוש האלו קטנים במיוחד.

להיות ראשון בגוגל - לנתח את המתחרים

דוגמה טובה לעניין הזה יכולה להיות ויקיפדיה.

ויקיפדיה היא אתר סופר סמכותי שמדורג כמעט תמיד במקום הראשון עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים. אלא שבמקרים רבים, בוחרים הגולשים להתעלם מתוצאת החיפוש הזאת, בידיעה שמדובר בתוצאה שתוביל אותם לערך אנציקלופדי.

האם כדאי יהיה להתחרות בתוצאה כזו על מנת להשיג את המקום הראשון? כלל לא בטוח.🤔

בכל מקרה, אם החלטתם בסופו של דבר שאתם רוצים להיות במקום הראשון בגוגל ואתם מעוניינים להשקיע את כלל המשאבים הקיימים שלכם על מנת להשיג אותו, חשוב מאוד יהיה שתמפו את היתרונות היחסיים של המתחרים, אלה שגורמים להם להיות ראשונים כבר עכשיו:

✔️ האם התוכן שם הוא איכותי בטירוף?
✔️ האם חווית המשתמש טובה מאוד?
✔️ האם פרופיל הקישורים חזק במיוחד?
✔️ האם זמני הטעינה של עמודי האתר קצרים?
✔️ עד כמה הם פעילים בערוצים משלימים כמו יוטיוב ופייסבוק?
✔️ כמה חיפושים ישירים קיימים בחודש על שם המותג שלהם?

לאחר שתמפו את היתרונות היחסיים של המתחרים, זהו את ההזדמנויות. מה תוכלו לבצע במסגרת התקציב הנתון, כדי לייצר פתרון טוב יותר מזה של המתחרים.

סרטון קצר בו אני מסביר איך להיות מקום ראשון בגוגל:

טיפ מספר 2: צרו מענה איכותי לכוונת החיפוש של הגולש

על מנת להיות ראשון בגוגל צריך לייצר גם תוכן איכותי אבל גם לענות בצורה הכי טובה על כוונת הגולש.

בסופו של יום, העבודה הכי קשה של גוגל, זאת שהיא משקיעה בה את כל המאמצים כדי לייעל ולהפוך אותה לאפקטיבית במיוחד, היא להתאים את התוצאות הטובות ביותר לכוונת החיפוש של הגולש.

💡 לא תמיד מה שהגולש זקוק לו הוא המאמר הארוך ביותר, לפעמים, כל מה שהגולש נזקק לו הוא תשובה בת שתי מילים.

גוגל עושה שימוש במנועי בינה מלאכותית משוכללים מאוד, כדי להעריך את איכות המענה של אתרים שונים לכוונת החיפוש של גולשים.

נכון, בעברית יש לגוגל עוד פער גדול, בין היתר כי לא מדובר בשפה פופולרית ממש, אבל ההתקדמות היא ללא ספק בכיוון אחד: לייצר עבור הגולש מענה מדוייק ככל האפשר לשאילתא שביצע.

מה זה אומר מבחינתכם?

איך ההבנה שגוגל מחפשת מענה מדויק לשאילתא שביצע הגולש עוזרת לכם במסע אחר המקום הראשון?

התשובה היא, שתכנון ויצירת התוכן שלכם באתר צריכים לעשות בדיוק את זה:

✔️ להתאים לציפיות של הגולש.
✔️ אם אתם מבינים מן החיפוש של הגולש שהוא זקוק לתשובה בת שתי מילים, דאגו שהיא תהיה מוטמעת בצורה נכונה באתר.
✔️ אם הדרך הנכונה ביותר להנגיש לגולש את התשובה הזאת היא באמצעות סכמה – הטמיעו כזאת באתר.
✔️ אם הדרך הכי נכונה להעביר לגולש מידע שיענה לצורך שלו היא באמצעות סרטון הדרכה איכותי – הפיקו כזה והטמיעו באתר.

ביצוע התאמות כאלו יאפשר לכם לשדרג את הדירוגים של האתר כל העת, בדרך אל המקום הראשון.

להתאים את האתר למובייל

טיפ מספר 3: התאימו את האתר לשימוש במובייל

על מנת להיות ראשון בגוגל – צריך גם לוודא שהאתר שלכם נראה לא פחות ממעולה בניידים – שכן היום גוגל מסתכל על אתרים על בסיס גרסת המובייל שלהם.

את אולי נשמעת כמו המלצה ישנה למדי, אבל גם כיום יש לא מעט אתרים שמציעים חווית שימוש נוראית במובייל.

אז מה כדאי לעשות בעניין הזה?

ראשית, לבחור את סוג ההתאמה של האתר לתצוגה ושימוש במכשירי מובייל.

ייתכן שהדרך הטובה ביותר תהיה יצירת אתר רספונסיבי, כזה שיתאים את התצוגה שלו לכל סוגי המסכים ולכל גדלי המסכים.

במקרים אחרים, הדרך הטובה ביותר להנגיש את האתר לגלישה של גולשים העושים שימוש במובייל, היא באמצעות יצירת גרסה נפרדת של האתר לצורך הזה.

על מה חשוב להקפיד במהלך ההתאמה הזאת?

✔️ ראשית שהתצוגה לגולש תהיה איכותית, שתסודר בצורה נכונה, שטבלאות, תמונות ואובייקטים אחרים יהיו זמינים בגירסת המובייל תוך התחשבות במרחק מן התצוגה ובכמות המידע שמעוניינים לכלול בתצורה הזאת.

✔️ שנית, חישבו על הפונקציונליות המוצעת למשתמש: האם נכון יותר יהיה לאפשר לגולש לעשות שימוש בכלל הסננים והפקדים באתר בתצוגה המלאה או שצריך לתכנן את כלל הפונקציונליות באתר מחדש למשתמשי המובייל?

לבנות אסטרטגיית תוכן לאתר

טיפ מספר 4: בנו אסטרטגיית תוכן מקיפה לאתר

רוצים להיות ראשונים בגוגל? לזרוק מאמרי 400 מילה פעם בשבוע באתר לא יביא אתכם לשם. כדי להיות ראשונים בגוגל תצטרכו להוכיח שאתם אוטוריטה של ממש בתחום שלכם.

זה אומר שאתם צריכים שבאתר שלכם יוטמע מידע איכותי ועשיר, עם הפניות להרחבות באמצעות מאמרים אחרים שהוטמעו באתר, זה גם אומר שתצטרכו תוכנית תוכן ארוכת טווח, שבאמצעותה תוכלו להבין כיצד אתם מכסים נושאים קריטיים בנישה שבה אתם פועלים, ממפים את התכנים השונים לכותבי התוכן או ליוצרי התוכן הרלוונטיים, מחליטים באילו פורמטים תירצו להציג את התכנים לגולשים באתר, באילו ערוצי תוכן משלימים אתם פועלים, איזה ידע נדרש כדי לכתוב את המאמר ועוד.

💡 גוגל השיקה לאחרונה עדכון העונה לשם אנדוקס מקטעים, במסגרתו, היא מנגישה לגולשים העושים שימוש במנוע החיפוש תכנים שיכולים לתת מענה לשאילתא שביצעו גם אם לא הוטמעו בעמודים שעוסקים באופן ישיר בנושא.

זה אומר, שככל שאסטרטגיית התוכן שלכם תהיה מקיפה יותר, רחבה יותר ומעמיקה יותר, כך תגדילו את הסיכוי שלכם לדרג את עמודי האתר השונים עבור ביטויי מפתח רלוונטיים.

עיבוי פרופיל הקישורים לאתר

טיפ מספר 5: עבו את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר

אין לכם ברירה אמיתית…להיות ראשון בגוגל זה אומר גם “להתלכלך” קצת ולהשיג קישורים חיצוניים לאתר. אפשר לעשות זאת בין היתר על ידי שירות בניית קישורים.

אתם רוצים להיות ראשונים בגוגל?

כדאי יהיה שתדאגו שפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם יהיה איכותי ויוכיח שאתם באמת מהווים גורם בר סמכות בתחום שבו אתם פועלים בין אם תקנו קישורים או שתיבנו אותו בצורה טבעית.

מהו פרופיל קישורים איכותי?

בראש ובראשונה, פרופיל קישורים טבעי. אם תספימו את האתר שלכם עם קישורי ספאם בשקל וחצי מכל מיני מקורות מפוקפקים, קשה יהיה לכם מאוד לקדם את האתר.

פרופיל קישורים איכותי צריך לכלול התפלגות טבעית של טקסט העוגן ממנו יוצאים הקישורים, לשלב בין מקורות סמכותיים מאוד ומקורות סמכותיים פחות בנישה, לכלול קישורים מאתרים רלוונטיים בלבד, עם הקשר לוגי מובהק, לצאת ממקורות שונים כמו טקסט, תמונה, אינפוגרפיקה, תפריטים פוטרים ועוד.

💡 פרופיל קישורים טבעי צריך להיבנות בהדרגה, ובהלימה לכמות התוכן האיכותי שנוסף לאתר.

בניה מלאכותית של פרופיל קישורים בלי פרופורציה לפופולריות של האתר ברשתות החברתיות יכולה גם היא לייצר פגיעה לטווח הארוך, ולכן חשוב יהיה לסנכרן בין כלל הערוצים שבהם פועל בית העסק.

לשפר את חווית המשתמש באתר

טיפ מספר 6: שפרו את חווית המשתמש באתר

אז כן, כדי להיות ראשון בגוגל צריך גם חווית משתמש טובה כמה שיותר.

גוגל החלה לעשות שימוש במדדים חדשים שמסייעים לה להבין בצורה מעמיקה יותר את חווית הגלישה באתר.

באופן ספציפי, מדדים הקשורים במשך הזמן עד לטעינת האובייקט הגדול ביותר בעמוד, מידת היציבות של התצוגה באתר וכן משך הזמן עד שמתאפשרת אינטראקציה של גולש המגיע לאתר עם רכיבי הממשק השונים המתקיימים בו (תיבות טקסט, תיבות בחירה, שימוש בתפריטים, לחיצה על פקדים וסננים ועוד) הופכים להיות משמעותיים יותר בדרך שבה גוגל מדרגת עמודי אתרים.

זאת הסיבה, שהשקעת משאבים בצמצום סקריפטים באתר, תעדוף נכון שלהם, צמצום משקלי התמונות באתר וטכניקות נוספות הם חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של כל אתר שמעוניין להיות ראשון בגוגל.

סמכותיות של יוצרי התוכן באתר

טיפ מספר 7: ספקו מידע על יוצרי התוכן באתר

עולמות התוכן של YMYL ומדדי E-A-T הפכו להיות רלוונטיים יותר מתמיד, בטח ובטח באתרים אשר עוסקים בתחומים שיש בהם כדי להשפיע על החיים שלכם או הנכסים שלכם.

אתרי בריאות, משפט, פיננסיים, דיור, רפואה ועוד – כל אלו מושפעים מאוד מן הדרך החדשה שבה גוגל מודדת את האיכות שלהם.

כדי לייצר אתרים איכותיים שגוגל תרצה לדרג, לא די ביצירת תוכן איכותי והטמעתו באתר.

הדרך החדשה שבה גוגל מודדת אתרים מסתמכת, בין היתר, גם על איכות יוצרי התוכן באתר.

כדי לשפר את מדדי האתר, ספקו מידע רב ככל האפשר על יוצרי התוכן באתר, קשרו לפרופילים החברתיים שלהם, ציינו את שמות המאמרים שכתבו, את הרזומה שלהם, התארים בהם הם נושאים ועוד.

להשקיע בעמוד אודות

טיפ מספר 8: השקיעו בדף האודות

רוצים להיות ראשונים בגוגל? חשוב מאוד שדף האודות שלכם יהיה מושקע.

לא מעט בעלי אתרים סבורים כי דף אודות הוא דף חסר חשיבות, ומימלא הוא אינו מכיל מידע שמעניין את הגולשים, שכוונת החיפוש שלהם הייתה רכישה של מוצר או שירות.

בפועל, לדף אודות יש השפעה חשובה על הרבה מאוד אספקטים בניהול האתר: החל משיפור בשיעור ההמרה של גולשים המגיעים לאתר, דרך העלאת רמת האמון שרוחשים גולשים למנהלי האתר, סימון למנועי החיפוש שיש אבא ואמא לאתר, וכן יצירת תדמית מכובדת יותר ומרשימה הרבה יותר.

הצד הטכני של האתר

טיפ מספר 9: אל תזניחו את הצד הטכני

כדי להיות ראשונים בגוגל, תצטרכו להיות ראויים לכך גם מבחינת הביצועים של האתר.

דאגו לכך שזמני הטעינה של עמודי האתר יהיו קצרים ככל האפשר, עדכנו את האתר בעדכוני האבטחה האחרונים, דאגו שתעודת ה – SSL המותקנת באתר תהיה בתוקף, בחרו בשירות אחסון איכותי שמדדי הזמינות שלו גבוהים במיוחד, עשו שימוש במבנה url ידידותי למנועי החיפוש ולגולשים, בנו פרופיל קישורים פנימיים איכותי על מנת לחזק את עמודי הקטגוריה באתר – ועוד ועוד.

הפעילות לשיפור הצד הטכני של האתר חייבת להיות פעילות שמבוצעת בשוטף, וכמובן שלא פעילות שאתם מבצעים באופן חד פעמי, בטח ובטח אם אתם מעוניינים להיות ראשונים בגוגל.

להשקיע בעיצוב האתר

טיפ מספר 10: השקיעו בעיצוב של האתר

כדי לגרום לגולשים להביע אמון במותג ולאותת למנועי החיפוש, שפחות מבינים בתחום העיצוב, כי האתר ראוי למקום הראשון, חשוב יהיה שתעצבו את האתר בצורה מקצועית.

אם לא ניחנתם בחוש עיצובי מפותח, כדאי יהיה מאוד לפנות אל בעל מקצוע בתחום שיודע את העבודה, ולעצב את האתר בהתאם לערכי המותג שלכם, והמסר הכללי שאתם מעוניינים להעביר לקהל הגולשים.

כיום, אם אין לעסקים נוכחות כלשהי בגוגל, הם אינם יכולים להצליח ולהניב רווחים כמו שהם יכולים.

אם יש לכם בית עסק ואתם תוהים איך להיות ראשון בגוגל, חשוב שתכירו את הטיפים הבאים שיאפשרו לכם להגדיל ולקדם את העסק שלכם בצורה מדהימה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838