חברת SEO – על חברות המתמחות בקידום אתרים

חברת SEO או במילים אחרות – חברה מומחית לקידום אתרים, היא חברה המעניקה כיום שירות חדשני ופורץ דרך, כזה שמאפשר לכל עסק באשר הוא להגיע למרכז העניינים התודעתי של קהל הלקוחות שלו, כלומר להגדיל את החשיפה שלו בפני קהל היעד הרלוונטי, שירות שמכונה – קידום אתרים אורגני.

בנוסף לכך, אף על פי שישנם יתרונות נוספים שיש לתהליך ה- SEO (Search Engine Optimization) כשלעצמו, לאור ההתפתחות המרשימה בעולם קידום האתרים בעת האחרונה, כאשר המנגנונים של גוגל משתכללים מדי יום והופכים למורכבים יותר, היום חשוב יותר מאי פעם עבור בעל אתר / עסק להכיר ולהבין את השירותים השונים שניתנים על ידי חברות קידום אתרים.

הסיבה לכך היא שכיום קיימות חברות קידום אתרים רבות ומגוונות, כאשר ההבדל ביניהן הוא רחב ומגוון, הבדל שנובע מהיותו של עולם קידום האתרים פרוץ, כלומר כזה שבו גם ילד בן 15 שסיים קורס אינטרנטי אתמול וגם מומחה בעל וותק של עשרות שנים וזכויות רבות יכולים בטעות להיכנס לאותה קטגוריה.

חברה מומחית לקידום אתרים

למה SEO ולמה עכשיו?

בהמשך לכך, הסיבה שלשמה חשובה מלכתחילה לבצע תהליך כדוגמת SEO ולהיעזר בשירותיה של חברה המתמחה בקידום אתרים, נגזרת גם משינויים שחלו לאחרונה בענקיות הטכנולוגיה הקיימות כיום, וגם כחלק ממגמת שינוי תרבות הצריכה בעולם המערבי, כפי שמיד נרחיב אודות ה- 2.

כלומר, שינויים בשנים האחרונות בנוגע לקידום הממומן והאורגני בפייסבוק וגוגל, גרמו לכך שכיום עסקים שמעוניינים לכוון לקהל רחב וכזה שלאו דווקא מחפש את שירותיהם במסגרת הרשת החברתית הכחולה, צריכים להפנות את משאביהם ותשומת ליבם בעיקר לעבר גוגל.

זאת כאשר משקלו של הפרסום האורגני בגוגל צונח עד כדי לא קיים (מתי בפעם האחרונה ראיתם פוסט וויראלי בזכות עצמו ולא כי שיתפו אותו אושיות רשת או עמודי ענק?), כאשר בגוגל למעשה קרה התהליך הנגדי לחלוטין, כלומר – הקידום הממומן, זה שבמסגרתו משלם בעל האתר ו/או בעל העסק עבור החשיפה לגוגל עצמה, זוכה לתשומת לב חלקית ופחותה מאשר הקידום האורגני, בעיקר בגלל שגולשים כבר למדו והבינו שהקידום הממומן בגוגל בניגוד לאורגני – לא מספק תוצאות שמצדיקות את מיקומו.

כמו כן, בגלל שהיום יותר מאיי פעם אנשים נעזרים באינטרנט כדי למצוא כל מה שהם מחפשים, בין אם מדובר ברופא שיניים באזור נתניה ועד לסוכן נדל”ן מומלץ בגליל או מועדון צלילה באילת, למיקום גבוה בגוגל עבור המונחים הרלוונטיים לעסק שלכם, יש חשיבות חסרת תקדים עבור העסק והיכולת שלו לסחוט כל טיפה מהלימון שקרוי גולשים רלוונטיים באינטרנט.

מה ההשפעה של הפעולות שחברה מומחית לקידום SEO תעשה עבור העסק שלכם?

כמו כן, לתהליך קידום אתרים אורגני, יש עוד השפעות והיבטים שמורגשים בצורה ישירה והופכים את התהליך לכזה שמשנה באופן דרמטי את התנהלות העסק או מגוון האפשרויות שקיימות לו, כלומר – כשאתם מקדמים את העסק שלכם באמצעות אתר אינטרנט, אתם יכולים בעצם למנף אותו למגוון מקומות ובמספר תחומים שונים, כאשר המרכזיים שבהם הם:

✔️ הוזלת עלויות פרסום ושיווק
✔️ שיפור מוניטין המותג והחברה שמאחורי האתר
✔️ העלאת האמינות עבור האתר עצמו
✔️ ייבוא של לידים ולקוחות איכותיים יותר
✔️ הוזלת עלויות פרסום ושיווק

כמו כן, אחד היתרונות הלא צפויים בהקשר לתהליך ה- SEO, כמו גם כזה אשר חומק מעינם של מרבית בעלי האתרים, הוא היכולת של אותו תהליך לאפשר לאתר להוזיל ולצמצם את העלויות וההוצאות שיש לאותו עסק עבור פרסום ושיווק בשוטף.

כלומר, אם עד כה התרגלנו שכאשר אנחנו נעזרים בכלי פרסום ושיווק חיצוניים תמיד תהיה כרוכה בכך עלייה מסוימת בסך ההוצאות שיש לעשות על מנת לשמור על תודעה גבוהה, קידום אורגני הוא מעין מחזה נדיר בו בעל האתר משקיע משאבים על מנת למנוע את השקעתם העתידית במקומות פחות יעילים.

הסיבה לכך היא שכאשר עסק בוחר להיעזר בכלי כמו חברה המתמחה בקידום אתרים, כשהלקוחות זורמים פנימה ומיוזמתם המלאה, כמו גם המותג של העסק המריא והפך כעת לשם דבר בקרב הקהילה הרלוונטית לו, יכול אותו בעל עסק לוותר או לצמצם משמעותית את כלי הפרסום האחרים שלו, אלו שבעצם לא מצדיקים את העלות הקבועה שלהם בעבור התמורה שהם מניבים.

לקידום אורגני אין תקרת זכוכית

לקידום אורגני אין תקרת זכוכית

בנוסף לכך, עוד הבדל משמעותי בין תהליך SEO לבין קידום בערוצי פרסום אחרים בהיבט העלויות, הוא שבניגוד לאותם כלים ישנים כמו פרסום ברדיו, תשדירי טלוויזיה, קידום ממומן או כמעט כל אפיק פרסום אחר, קידום אורגני הוא כלי שיווקי שלא מתייקר בצמוד לביצועים או לחשיפה.

רוצה לומר, אם בחרתם להשתמש בקידום ממומן כדי להגיע ל- X גולשים, כשתגיעו ליעד תאלצו לבחור בין 2 אפשרויות, או להמשיך ולממן את גוגל כדי לשמור על רלוונטיות, או לצנוח בחזרה למקומו הטבעי של האתר שלכם, בהתאם לנתוניו והאופן שגוגל רואה אותו.

שלא נדבר בכלל על אם תרצו להגדיל את החשיפה, כאשר אז אין אפשרות שבה תוכלו לעשות זאת מבלי לפתוח את הארנק לרווחה.

לעומת זאת – לקידום אורגני אין תקרת זכוכית, כשהסכום ששילמתם עבור חשיפה לא משתנה בהתאם לכמות הגולשים שרואה אתכם, כמו גם שהרבה יותר זול לתחזק ולשמור על הישגיו ומיקומיו השונים.

שיפור מוניטין המותג

כמו כן, בגלל המשקל הרב שיש לגוגל בעבור גולשים רבים, כלומר בזכות היכולת של גוגל לשמור על רלוונטיות כמנוע חיפוש מזה שנים ארוכות, היום גולשים רבים מעריכים ומודעים להבדל האיכות המשמעותי שקיים בעבורם בתוצאות השונות בגוגל.

כלומר, גולשים רבים יותר מאי פעם יודעים למצוא ולהשתמש בגוגל ככלי, כאשר התוצאה הראשונה האורגנית לרוב מכילה את התשובה הנכונה והמדויקת ביותר עבורם, נתון שמשתקף גם בבחירת הגולשים בגוגל, כאשר 32.5% מהגולשים יבחרו בתוצאה הראשונה שתוצע להם, נתון שנחתך דרמטית כל פעם שמרחיקים מטה שלב אחד, עד כדי כי המקום ה- 4 זוכה אך ורק ל- 8.4% מסך התנועה בעבור אותו מונח בדיוק.

לכן, כשהאתר שלכם ובהתאם העסק שלכם מדורג גבוה בגוגל בעבור המונחים השונים שקשורים לשירותים והמוצרים שקיימים בקרב העסק שלכם, המוניטין של העסק כגורם כוח משמעותי באותו תחום עולה, מוניטין שמשמש את בעל העסק לא רק בעבור רכישות אינטרנטיות וייבוא לידים, אלא גם כאשר לקוחות באים פיזית לעסק, כאשר הם נכנסים אליו לאחר שהתרשמו ממנו טרם לכן ווירטואלית, והם באים עם תחושה חיובית יותר.

שיפור האמינות עבור האתר

זאת ועוד, כי על אותו משקל בדיוק, כאשר אתר ממוקם גבוה בגוגל עצמו, מועבר מסר חצי סמוי חצי גלוי לגולשים השונים כי ככל הנראה הוא הכתובת והתשובה לשאלה שהם מחפשים.

הסיבה לכך היא היכולת חסרת התקדים של גוגל כמנוע חיפוש בהתאם ובתמים להתאים לכל גולש את מה שהוא רוצה למצוא, כאשר לעתים רחוקות ושיש שיגידו לא קיימות, גוגל מטעה את גולשיו השונים או מרים ידיים ומחזיר תשובה ריקה מתוכן.

לכן, מיקום גבוה של אתר, כאשר האתר נמצא בתוצאות הרלוונטיות ביותר עבור מסת הגולשים העיקרית, מכניס את הגולשים פנימה בתחושה שהם נמצאים במקום הנכון, כאשר אותה תחושה מחלחלת גם לתוך כל המסרים שבעל העסק מעוניין להעביר במסגרת האתר עצמו, כמו לדוגמה נחיצות של מוצרים, שירותים ייחודיים, או מבצעים חסרי תקדים, כאשר הרבה יותר קל לשכנע לקוחות וגולשים בנוגע לכולם – כשהם מאמינים וסומכים יותר על מה שיוצא לכם מהמקלדת.

חברה המתמחה בקידום אתרים תביא לכם לידים טובים יותר

כמו כן, אחת הסיבות המרכזיות שלשמן נעשה תהליך ה- SEO, היא על מנת לוודא כי האנשים שאנחנו רוצים שימצאו אותנו ברשת – ימצאו אותנו בקלות המרבית ובהקדם המיידי.

לכן, היתרונות והתכלית של אותו שירות שמוצע על ידי חברה המתמחה בקידום אתרים, הוא להבטיח שכל פעם שגולש יחפש מונח שקשור או נוגע לשירותים והמוצרים שהעסק שלכם יודע להעמיד, אתם תופיעו ראשונים.

החשיבות של דירוג גבוה עבור מונחי חיפוש רלוונטיים היא אמנם ברורה כלפי חוץ אך עמוקה יותר משהרוב חושבים, בגלל שלא רק בחשיפה מסתכם העניין, כאשר הרבה יותר קל לשכנע גולש להשאיר את פרטיו ולהפוך לליד ו/או להפוך מליד ללקוח, כאשר הייתם הראשונים לקלוט אותו, או כאשר חיכיתם לו בסבלנות באמצעות נדל”ן אינטרנטי מצוין, כאשר הוא חיפש משהו שהוא זקוק לו.

איך לבחור חברה לקידום אתרים 💼 – כמה פרמטרים שחשוב לתת עליהם את הדעת

מה מציעה חברת SEO?

בנוסף, אחרי שנגענו ביתרונות המעלות והחשיבות שיש לחברת SEO להציע לאתרים ובעלי העסקים שמאחוריהם, חשוב להרחיב על התהליכים השונים שמתקיימים בפועל במסגרת העבודה עם אותו גורם מקצועי.

תהליכי On site שנוקטת חברה המתמחה בקידום אתרים

כלומר, בהיבט הפעולות עצמן שהחברה נוקטת, הסוג הראשון של שירותים שהחברה נותנת הוא אלו שנועדו לטיפול באתר אינטרנט עצמו (On- site SEO), כלומר שינוי המראה החיצוני שלו, כמו גם התאמה ושינוי מאפיינים טכניים ששינוי שלהם מוערך ומתוגמל בהתאם על ידי גוגל ו/או הגורם שבו אתם מבקשים להתקדם.

אבטחה ותשתית טכנית

בהמשך לכך, פרמטר חשוב לא פחות בעבור קידום האתר הוא ביצועה של מתיחת פנים שנוגעת גם לתהליכים טכניים באתר. אותם תהליכים נועדו לוודא שהאתר יכול לבלוע את מה שהוא לועס, כלומר שהוא מוכן לקלוט כמות גולשים גבוהה ותוך כדי טעינת תוכן מהירה, אבטחה מפני איומים פוטנציאלים ברשת כמו פישינג ו/או הטמעת תוכנות זדוניות.

כמו כן, מדובר בהיבטים שגוגל מאוד מעריכה ומודדת אתרים לפיהם, בעיקר בגלל האינטרס האישי שלה כענקית טכנולוגיה שרוצה לשמור על מעמדו של מנוע החיפוש שלה כבטוח יעיל ואיכותי, וכזה שגולשים לא יקבלו כתוצאה מהיעזרות ממנו חווית משתמש רעה.

הרחבת והתאמת התוכן

בנוסף לכך, חלק בלתי נפרד מקידום האתר, כמו גם תהליך אשר משקיעה בו חברת קידום אתרים זמן רב, הוא העמקת התוכן הקיים באתר ושינויו בהתאם למצב הקיים בשוק אל מול המתחרים השונים של אותו אתר או עסק.

כלומר, כאשר מועמק התוכן, האתר למעשה מוסיף ומרחיב למסגרתו מונחים חדשים בגוגל ורחבים יותר, כשלהרחבה הזו יש 2 משמעויות.

בראש ובראשונה, מדובר בהרחבה שעוזרת לגוגל להבין טוב יותר ולעומק במה האתר שלכם עוסק, כלומר באיזה תחומים אתם מבקשים להתברג בהם גבוה, כאשר לאחר מכן יוכל מנוע החיפוש להכווין טוב יותר גולשים שחיפשו מונחים רלוונטיים – כאלו שהתוכן שלכם עוסק בהם, בחזרה אליכם ולאפשר לכם להנות מכל הכרוך בכך.

כמו כן, משמעות נוספת היא העמקת התוכן בעבור הגולשים, כאשר האמרה האלמותית של ביל גייטס עומדת בעינה – כאשר התוכן הוא המלך, כאשר חשוב להנגיש את אופיו של אותו מלך לקהל הגולשים הרלוונטי לו.

כלומר, הדרך לשווק אתר לאנשי מקצוע מסוימים תהיה מוכרחת לכלול התייחסות שונה בתכלית מאשר פנייה לציבור הרחב, התייחסות שמתבטאת גם בהנגשת השפה והמונחים בהם האתר עוסק, כמו גם באופן בו הוא יהיה בנוי ושניתן להתנייד בו.

תהליכי Off site שיש לנקוט

תהליכי Off site שנוקטת חברה המתמחה בקידום אתרים

בנוסף לכך, הצד הנגדי של תהליכים אשר מבוצעים על ידי חברת SEO, הוא זה שנוגע לתהליכים הנעשים מאחורי הקלעים וקרויים בהתאם – Off site SEO, כאשר חלק בלתי נפרד מהם הוא הטמעת קישורים פנימיים וחיצוניים בתוך האתר וממנו לעבר אתרים אחרים.

מטרת הטמעת הקישורים היא גם להקל על הגולשים השונים להתמצא ולנוע בתוך האתר עצמו, כאשר לאור זאת משך השהייה שלהם באתר עולה כמו גם חווית המשתמש הכללית שלהם, אך גולת הכותרת מגיעה מקישורים שמופנים מהאתר לעבר אתרים אחרים, כאלו שקשורים באופן ישיר לנושא שמסוקר באתר מלכתחילה.

כלומר, כשהאתר שלכם עוסק בעולם תוכן מקצועי, הפנייה חיצונית של קישורים לעבר מותגים מובילי דרך בעולם המקצועי הזה, כשיונחו קישורים החוצה לעבר האתרים של אותן חברות שמספקות לכם את המוצרים אשר אתם לאחר מכן מציעים לציבור הרחב – תוכלו לחדד לגוגל במה אתם עוסקים ועבור אלו מונחים הוא צריך להפנות אליכם גולשים.

כמו כן, כאשר אתרים אחרים מפנים קישורים לעברכם, מדובר בצעד שמהווה המלצה מצד אותו אתר, המלצה שגוגל לאור המוניטין והוותק של האתר הממליץ, משנה את מיקומכם ותיעדופכם בעקבותיה, כמו גם כי מדובר באפשרות שמחזקת שיתופי פעולה דיפלומטים בין בעלי אתרים שונים, כש- 2 הצדדים יכולים להרוויח מן העניין.

איך לעבוד עם חברה מומחית לקידום SEO?

כמו כן, חברות קידום SEO משתנות במידה רבה מזו לאחרת, כשחשוב לדעת להתאים את הציפיות השונות כמו גם את דרך העבודה עם אותם גורמים, על מנת לשאוף למצות עד תום את השירות ואת שיש לו להציע עבורכם ועבור העסק שלכם.

כלומר, נקודה חשובה ודרמטית בעבור עבודה אל מול חברה המתמחה בקידום אתרים היא עריכת החוזה למשך פרק זמן שאורכו לפחות כחצי שנה, כמו גם להבטיח שאתם למעשה רוכשים את מוצר החברה ולא את שירותה.

רוצה לומר, בגלל שקידום אתרים הוא תחום מורכב ולא כזה שניתן לכמת לתשובות סופיות או חד משמעיות, פרק הזמן שנלקח עד שנראות תוצאות בפועל הוא דינמי ולכן מצריך הבעת אמון וסבלנות מסוימת מצד בעל האתר, כאשר אלו שמצפים לראות תוצאות מהירות תוך שבוע או חודש עלולים להתאכזב.

בנוסף לכך, לעתים כשעובדים עם חברות קידום אתרים מסוימות, בתום החוזה שנכרת בהתחלה לפעמים החברה מושכת ומחזירה לאמתחתה את כלל הקישורים שהיא הפנתה לעבר האתר שלכם במסגרת ההתקשרות שלכם בעבר, כשהתוצאה הישירה של כך היא שהקידום שלכם נפגע, כשאתם בעצם מעין קהל שבוי אצל אותה חברה.

כלומר – לא תחדשו חוזה? יפגע הדירוג של האתר שלכם.

הפתרון לתרחיש כזה הוא להבטיח עוד לפני שבכלל התחלתם לעבוד וננקפה אצבע אחת למען האתר שלכם, שטיב היחסים שלכם עם החברה הוא כזה שבמסגרתו אתם רוכשים את המוצרים שלה, כמו לדוגמה קישורים, ולא משכירים אותם למשך זמן מסוים אשר יכול להסתיים בכל עת ועימו גם ההטבות והיתרונות שלו.

למה לעבוד עם חברת SEO ולא להעסיק פרילנסרים?

כמו כן, שאלה שעולה לעתים רבות על ידי בעלי אתרים שמעוניינים לקדם את האתר שלהם אך לא בטוחים שהיעזרות בשירות כמו חברה מומחית לקידום אתרים הוא הנכון, היא מדוע לא פשוט לפנות למספר פרילנסרים שונים ולמעשה להרכיב לעצמם את צוות קידום האתרים האישי שלהם.

התשובה היא יחסית פשוטה והגיונית, כאשר במסגרת קידום האתר עובדים הרבה יותר גורמים ואנשי מקצוע מאשר מקדם אתרים בלבד וכוונותיו הטובות, כאשר ההשלכה הישירה של כך היא שבאמצעות היעזרות בגורם כמו חברת SEO, יכול כלל התהליך להתרחש בצורה הגיונית וסדורה יותר, כזו שבה יד ימין יודעת מה יד שמאל עושה, כלומר כלל התהליך מתנהל חלק ונכון יותר.

כמו כן, לחברות שכאלו יש קשרים ענפים ומיוחדים, אשר מאפשרים לאתר לקבל קישורים או סיוע מצד גורמים בענף שלאדם הפרטי אין את היכולת להיחשף ובוודאי שלהשפיע עליהם.

לסיכום – חברה המתמחה בקידום אתרים היא הפתרון האולטימטיבי עבור בעל אתר

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, על מנת לקדם אתר ולהביאו להישגים משמעותיים בגוגל כדי שיוכל להנות ולהפיק את כל הנלווה לכך, על האתר לעבור תהליכים שורשיים ועמוקים אשר נוגעים להיבטים מגוונים ומורכבים בו.

כמו כן, פרט לזמן הרב והידע הרב יותר שאותם תהליכים מצריכים על מנת שיוכלו להתקיים כהלכה, חשוב לא פחות גם להיעזר בניסיון והבנת עומק של השטח והשוק של אותו אתר ובהתאם עסק, על מנת שהתהליך יצליח מלכתחילה.

לכן, בדיוק כמו שבמידה וכאשר אדם זקוק להליך רפואי הוא פונה לסיוע מקצועי במקום להתחיל ללמוד את כל רזי עולם הרפואה, כך גם נכון עבור האתר שלו להיעזר בגורם כמו חברת SEO, בעיקר כי חברה מומחית לקידום תדע לייצר עבורו תוצאות בהיבט עלות תועלת טוב יותר ונוח יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838