חבילת קידום אתרים – מה חבילת קידום כוללת והאם היא יעילה

קידום אתרים הפך בשנים האחרונות למוצר החם ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, כאשר היום יותר מאיי פעם נעזרים בעלי עסקים ו/או בעלי אתרים בשירות הייחודי הנ”ל על מנת להביא את האתר שלהם ובהתאם השירותים ו/או המוצרים שנמצאים בו לקהל רחב ככל הניתן.

כמו כן, התגברות העניין מצד קהילת בעלי האתרים הפכה את השוק לצפוף ותחרותי במיוחד, כאשר מנגד לעתים נוצרת התחושה בקרב רבים ש- ”כל מטאטא יורה”, כלומר –  שכל פעולה קידומית באשר היא תניב פירות ותוצאות.

דוגמה בפועל למגמה הזאת היא חבילת קידום אתרים 📦, כשירות שמוצע לבעלי אתרים רבים, כאשר רבים מהם כלל לא זקוקים לו, או כאשר חומקת מעיניהם העובדה כי מדובר בשירות גנרי שבעולם כדוגמת קידום אתרים לא בהכרח עולה בקנה אחד עם הצורך הפרטי שלהם.

לכן, במאמר הקרוב נעסוק בעיקר במאפייני חבילת קידום אתרים, איך ניתן להיעזר בשירותי קידום אתרים באופן שהולם את צרכי האתר הפרטי שלכם, כמו גם היתרונות המהותיים של קידום אתרים כשלעצמו.

חבילת קידום אתרים

מה זה בעצם חבילת קידום אתרים?

חבילת קידום אתרים היא למעשה מעין שירות קבוע וגנרי שבעל אתר משלם עבורו אל מול חברת SEO, כאשר במסגרת החבילה מוצעים לרוב מספר ביטויים ו/או קישורים ו/או מאפיין כללי כלשהו שנלווה לעבודת קידום אתרים (SEO) כשלעצמה, במחיר קבוע ובתלות לזמן מסוים.

כלומר, במסגרת אותן חבילות מוצעת לבעל האתר האפשרות להתקדם ולרכוש שירותים עבור מספר קבוע של מונחי חיפוש שבהקשרם תתבצע פעולה קידומית מסוימת.

לדוגמה, חבילת קידום עבור 10 / 20 / 50 מונחי חיפוש / קישורים וכן הלאה.

מה כוללת חבילת קידום אתרים

מה מציעים במסגרת חבילת קידום אתרים?

בנוסף לכך, מבחינת אופי השירותים, כלומר המוצר עצמו שמקבל בעל האתר כתוצאה מרכישת אותה חבילת קידום, ניתן להצביע על שלבי מפתח או חלקים טכניים שנלווים לקידום האתר בפועל.

כלומר, יש לכם אתר ואתם זקוקים לאפיון שוק ומתחרים? יש לכם מספר מילות מפתח שאתם רוצים להתקדם בהם? חסר לכם תוכן איכותי עבור מונחים שהגדרתם בעצמכם? או חסרים לכם קישורים חיצוניים שיופנו לעבר האתר שלכם?

לכל ההיבטים הללו יכול להימצא מענה במסגרת חבילת קידום אתרים, אך אף על פי שמדובר בפעולות מבורכות שיכולות וצפויות לסייע לאתר להתקדם (לפחות בתאוריה), חשובה הרבה יותר ההתאמה ותפירת החליפה האישית לאותו אתר, מכיוון שכשאתם כבעל אתר מסתמכים על אותו שירות כלקוח מזדמן, האינטרס של אותה חברה הוא לספק לכם את שהיא הבטיחה – ולאו דווקא לדאוג לביצועים בהתאם.

כלומר, הרבה חברות שמוכרות שירות כמו חבילת קידום אתרים, הופכות בעצם מנותני שירות לספק, כלומר גורם שהבטיח תמורה מקצועית – כדוגמת 10 קישורים חיצוניים, קידום 5 מונחי חיפוש, בניית 10 קישורים פנימיים וכן הלאה, כאשר על התוצאה בקצה, קרי מה תעשו עם אותו שירות טכני שרכשתם, אין אף גורם מפקח או גורם שבאמת בראש מעייניו לוודא שנוצרות תוצאות איכותיות שנוצר הרושם כי יגיעו.

איפה הבעיה בחבילת SEO

אז איפה בדיוק הבעיה?

לעומת זאת, הבעיה ברכישת חבילת קידום אתרים הוא שמנסים למכור לכם תרופה מבלי לבחון את מצבכם הגופני טרם לכן.

כלומר, עולם קידום האתרים הוא לא מדע מדויק או עניין ידוע מראש, כאשר הכוונה בכך היא שמי שמבטיח לכם קידום או הגעה למקום ראשון בגוגל בעבור מונחים מסוימים הוא במקרה הטוב יהיר ובמקרה הפחות טוב מטעה.

בנוסף לכך, גם אם כבר הבטיחו לכם הרים וגבעות במסגרת חבילת קידום אתרים, חשוב לציין שמשך הזמן שעלול לקחת לביטוי שהשקעתם בו להניב את התוצאות המבוקשות לכם, יכול להשתנות ממספר חודשים למספר שנים, כשבמילים אחרות – יכול להיות שתראו אם בכלל תוצאות גם הרבה אחרי שרכשתם את החבילה הנקודתית הזאת.

אסטרטגית קידום אתרים

אסטרטגיית קידום אתר צריך להיגזר מהמקרה הספציפי של אותו אתר

כמו כן, גם ובהנחה ואכן המונחים ששילמתם עבורם יקודמו באופן שמרצה אתכם, כאשר אותם מונחים מזנקים מעלה ומגיעים לראש גוגל בעבור אותן מילות מפתח, קידום אתרים הוא לא שירות שבו השלם קטן מסך חלקיו, כשהכוונה בכך היא שכדי לייצר תוצאה משמעותית ואיכותית בגוגל, כזו שתרים את האתר שלכם כמכלול ולא רק במונח ספציפי שמחפשים אותו אחוזים בודדים מקהל הלקוחות שלכם, צריך להעביר את האתר כולו תהליך, ולא רק לקדם תוכן עבור מספר מונחים שכשלעצמם יהיו פלסטר נקודתי.

ההיסטוריה של האתר צריכה להיות מרכיב מאסטרטגיית העתיד שלו

בנוסף לכך, יש קושי בכך שבמסגרת חבילת קידום אתרים מוצע אותו השירות למגוון רחב של אתרים שונים, כאשר כל מקרה לגופו, כלומר כל אתר ועברו, משפיעים בצורה דרמטית על הטיפול והפתרון שהם זקוקים לו על מנת להתקדם ולייצר הישגים בתחום קידום האתרים.

לדוגמה, אתר ששונמך בעבר על ידי גוגל כתוצאה מפעולת קידום לא חוקית, כמו גם אתר שנפל קורבן לפעולות עוינות מצד האקרים שגנבו מאגרי נתונים של גולשיו והפיצו אותם, יתקשו משמעותית יותר להתקדם ולזכות לפרגון מצד גוגל בשל ההיסטוריה הבעייתית שלהם, כאשר אילו אותם אתרים מעוניינים לבצע קידום אתרים, הם לא צריכים חבילה שבלונית שמוצעת לכל עובר אורח – אלא טיפול פרטני וייחודי שמתחשב בצרכים ובבעיות האישיות של האתר שלהם.

כלומר, ייתכן וישנם אתרים שזקוקים לעיבוי דווקא באופטימיזציה שלהם, כאשר התוכן שלהם הוא דווקא איכותי ומדויק, אך היעדרה של זו לא מאפשר לתוכן להמריא ובהתאם לגוגל להתייחס באור חיובי לאתר לאור התוכן שקיים בו, כאשר מנגד ישנם אתרים שבכלל מחפשים פרופיל קישורים אחר, או שבכלל המבנה של האתר אינו נכון והוא זקוק לאחד אחר וחדש יותר.

לכן, זו גם הסיבה שבמסגרת קידום אתרים שנעשה בצורה אישית ולא גנרית עבור אתר, נבחנים כל המאפיינים שלו לעומק לפני בכלל שדנים בפתרון שהוא צריך, כאשר במסגרת אותה בחינה עולות המסקנות הראשונות אודות הטיפול שהאתר זקוק לו על מנת להגשים את המטרות שקבעו עבורו.

התמודדות מול המתחרים

הפעולות שלכם נמדדות אל מול הפעולות של המתחרים שלכם

כמו כן, גוגל היא זירה מאוד תחרותית ועם עקרון מנחה פשוט – חיפשו מונח כלשהו?

גוגל תציע את הפתרון הכי טוב שיש לה להציע לדעתה, גם אם אותו פתרון הוא גרוע מאוד, כל עוד הוא באמת הכי טוב שיש לגוגל להציע זה האתר שיופיע כתוצאה הראשונה.

כלומר, כשאתם מתחרים על התוצאות הראשונות בקידום אתרים אתם לא מתחרים עם גוגל, אלא עם האתרים המקבילים לכם שגם מנסים חדשות לבקרים לקדם ולטייב את האתר שלהם אל מול אותם מונחים.

ההשלכה הישירה על חבילות קידום אתרים היא שזה לא משנה אם רכשתם חבילה של 5, 50 או 500 מונחים לקידום.

כל עוד הפעילות שלכם לא תהיה איכותית יותר ו/או מסיבית יותר משל המתחרים שלכם, לא תיווצר שום התקדמות, ולא תהיה לחבילה שרכשתם השפעה ממשית – חוץ מעל חשבון הבנק שלכם.

קידום אתרים זבנג וגמרנו

לא בריא לעבוד עם חברת קידום אתרים בזבנג וגמרנו

כמו כן, עוד סיבה שלשמה חבילת קידום אתרים היא בעייתית ועלולה להציע לבעל אתר שירות חלקי מאוד, היא שכחלק מהעבודה אל מול חברת קידום אתרים, כשבעל האתר הוא למעשה לקוח שאותה חברה מאוד תרצה לשמר – כשאתם רוכשים חבילה חד פעמית אתם למעשה מאבדים כושר מיקוח או חשיבות בעיני אותה חברה.

כלומר, רכישת חבילה היא מעין התחייבות גמורה מא’ עד ת’ למה אתם הולכים לקבל, כאשר כל הרחבה או הסתגלות שתבקשו מחברת קידום האתרים לעשות עבורכם צפויה להיות כרוכה בתשלום נוסף ו/או אותה חברה לא תהיה מחויבת לה.

כמו כן, כפי שציינו טרם לכן בגלל שעולם קידום האתרים הוא עולם בו לעתים רבות צריך למצוא פתרונות יצירתיים במיוחד לפתירת בעיות ייחודיות.

השימוש באותם קשרים וכישורים מיוחדים שיש למי מבין החברות השונות שמציעות לכם שירות הוא יקר מפז ומשמעותי מאוד, כאשר מששילמתם ורכשתם את המוצר עוד בטרם נעשתה פעולה אחת, אותה חברה לא חייבת לכם כלום ולאו דווקא תבחר להשקיע בכם משאבים על פני הלקוחות הקבועים שלה.

קידום אתרים היום ומחר

מה שנכון היום – לא בהכרח יהיה נכון מחר

זאת ועוד, כי עוד חיסרון ברכישת המוצר עצמו (חבילת קידום אתרים) ולא השירות עצמו (ליווי קבוע מצד מקדם אתרים), היא שהזירה בה האתרים פועלים, כלומר גוגל, היא זירה דינמית ושמשתנה לעתים תכופות ולא תמיד באותו דפוס.

כלומר, אם רכשתם היום חבילה לאתר שלכם, יכול מאוד להיות שבחלוף זמן מה גוגל יחליטו לשנות את האלגוריתם שלהם ו/או האופן בו הם מעריכים וממקמים אתרים בהתאם להרגלי החיפוש של הגולשים ברשת שמשתנים מעת לעת.

לכן, יכול מאוד להיות שברכישת חבילת קידום אתרים למעשה קניתם עזרה מקצועית שאולי יכולה להיות נכונה להיום, אך שקיים סיכוי לא רע בכלל שבעוד לא הרבה זמן כבר לא תהיה רלוונטית כל כך, או לכל הפחות לא מצדיקה את המחיר ששילמתם עבורה.

מנגד, עבודה עם מקדם אתרים כדרך קבע יכולה להבטיח לכם גמישות והסתגלות מסוימת, כמו גם גורם מקצועי שבוחן ומודד את האופן בו גוגל מתנהג בשוטף, על מנת שתוכלו להגיב או לכל הפחות להתוודע לשינויים הצפויים והבלתי צפויים שגוגל יחליט לעשות במנוע החיפוש שלו, זה שלא פחות מ- 97% מהגולשים בישראל משתמשים בו.

קצת על חבילות קידום של מילות מפתח – בסרטון הבא👇

אז למי כן מתאימה חבילת קידום אתרים?

לעומת זאת, כפי שאמר אפלטון, המצאה היא אבי כל צורך, ולכן עולה השאלה – מי באמת צריך את אותן חבילות קידום אתרים, או מי לכל הפחות יכול להיעזר בהן ולמקסם מהן את המירב.

התשובה לכך היא באופן לא מפתיע אחוז קטן מאוד עד לא קיים מבעלי האתרים בישראל או בעולם.

כאשר מדובר אך ורק בכל בעל אתר שיודע לקדם את האתר שלו באופן עצמאי ומתוך ידע אישי ועצמאי, כאשר לאור זאת הוא מסוגל לגזור בעצמו את הצרכים של האתר שלו, לטוות את האסטרטגיה שהוא מחפש – ואז לפנות לחברת קידום אתרים רק על מנת שתעמיד לטובתו את השירות הטכני בפועל.

כך למעשה יכול אותו בעל אתר שגם מקדם את אתרו בשוטף, לרכוש בהתאם לצורך השלמה כזו או אחרת למעטפת הקידומית שחסרה לו, כשיקולי עלות תועלת פנימיים שלו עם עצמו, כאשר הוא לא זקוק למעשה למעטפת הרחבה והשירות המלא שמציעה חברת קידום אתרים עבור ליווי.

כמו כן, מדובר באוכלוסייה שהיא חלקיק קטן מכלל בעלי האתרים הרבים שיש במשק, כאשר רובם למעשה הם בעלי חברות שפתחו לעסקים שלהם נוכחות דיגיטלית ברשת, כאשר אם אתם נמנים בקרב הקבוצה הזו – כפי שבטח הבנתם ככל הנראה לא מדובר בשירות שנועד עבורכם.

איך לקדם אתר האתר שלכם

אז אם לא באמצעות חבילת קידום אתרים – איך כן לקדם את האתר שלי?

אז עכשיו אחרי שהסברנו את הבעייתיות שיש ברכישת חבילת קידום אתרים, כמו גם המיעוט הקטן שאכן יכול למצוא אותה אטרקטיבית ונכונה עבורו, חשוב לתת דגש על הפתרון הנוח וההגיוני יותר עבור הציבור הרחב של בעלי האתרים – התייעצות וליווי מקצועי מצד מקדם אתרים.

האתר שלכם זקוק לליווי מקצועי ולא רק לשירות מקצועי

כדי להסביר את הנקודה הבאה נשתמש במשל, תחשבו על האתר שלכם כמכונית מרוץ ואתם בהתאם כבעליו – כנהגי מרוצים.

תחשבו שאתם מעוניינים לשפר ולטייב את המכונית שלכם בגלל שאתם מודעים לכל היתרונות שיש לקידום המכונית שלכם – בגלל שהיא משמשת גם כמקור ההכנסה שלכם.

כמו כן, כאשר אתם מגיעים למוסך שמציע חבילת קידום, מוצע לכם טיפול כללי כלשהו במחיר קבוע ונקודתי, וכזה שמוצע לכל מכונית באשר היא מבלי לבחון את הרכב ומבלי לשאול למה היא משמשת או איפה היא נהגה בעבר.

מנגד, שימוש במקדם אתרים כמלווה קבוע, הוא השכרת מוסך קבוע שישמש לכם כמוסך הבית שלכם, כמוסך שיוכל להבטיח לכם שכל בעיה או תקלה שתעלה לכם, בין אם היא הייתה צפויה ובין אם לא – תזכה למענה ולמאמציו הטובים ביותר של אותו מוסך, כאשר מהרגע בו אתם נעזרים בשירותיו יש לשניכם אינטרס משותף – שהמכונית שלכם תסע כמה שיותר מהר ותזכה בכמה שיותר מרוצים.

כלומר, בתהליך כמו קידום אתרים, תהליך שאינו ספרינט אלא מרתון עצום, חשוב וכדאי שיהיה לצידכם גורם מקצועי קבוע שמחזיק בניסיון ובהבנה של הזווית הטכנית והמהותית שהאתר שלכם זקוק לה, כמו גם החוקים והכללים שבתוכם הוא חי ופועל.

בין אם מדובר בפעולות שיווקיות שהינן אסורות או לא נכונות לאתר, ובין אם מדובר בכלים יעילים יותר שבהם תוכלו להשתמש, הליווי הקבוע של איש שירות ולא רכישת מוצר טכני בלבד, יכולה וצפויה לעשות הבדל מהותי יותר עבור האתר שלכם.

לסיכום – קדמו את האתר כטיפול שלם ולא כפלסטר

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, קידום אתרים היא מלאכה חשובה ומורכבת, כמו גם כזו אשר העניין הרב שעוררה בשנים האחרונות הוליד מוצרים שלאו דווקא תמיד משקפים את האינטרס של הלקוחות בקצה, כאשר בגלל שמדובר בתחום בו מרבית בעלי האתרים לאו דווקא בקיאים, לעתים רבות מתקבלות החלטות שלא משקפות את הצרכים שלהם.

כלומר, כאשר נרכשת חבילת קידום אתרים על ידי בעל אתר שמצפה שכתוצאה מכך המיקום של האתר שלו ימריא ויקבע את מקומו כאושיה בתחומו, במקרה הטוב הוא צפוי להתאכזב מעט ובמקרה הרע הוא צפוי להתאכזב הרבה.

כאשר כפי שאמרה בזמנו זמרת האופרה המפורסמת בוורלי סילס – ”אין קיצורי דרך לשום מקום שכדאי להגיע אליו”, כאשר הכוונה היא שבקידום אתרים אין פתרונות קסם ואין קיצורי דרך, רק עבודה נכונה וקשה שמייצרת תוצאות בהתאם.

לכן, אם אתם בעליו של אתר שמחפש להרחיב את דריסת הרגל הווירטואלית שלו, ולהתקדם מעלה במנוע חיפוש כמו גוגל ולהנות מכל מה שדירוג גבוה שם יודע להציע לעסק, מומלץ להיעזר בליווי קבוע וצמוד של מקדם אתרים מנוסה ומקצועי, כזה שכבר טיפל והתמודד עם אתרים בעלי פרופיל זהה לשלכם מספר פעמים, ולא לקנות שירותים מפוצצים שכתובים באותיות באנגלית ולקוות שבזה יפתרו הבעיות של האתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838