ברגע זה ממש, מקלידים משתמשים ברחבי העולם ביטויים שונים במנוע החיפוש Google. עם לחיצה על מקש ה-Enter, מופיעות תוצאות שונות הרלוונטיות לביטוי המחופש. האם יצא לכם פעם לשאול את עצמכם ע”פ מה נקבע דירוג האתרים המופיעים? גם אם שאלתם את עצמכם וגם אם לא, הרי שהתשובה היא מידת קידום האתר. ישנם אתרים (לצורך העניין – עסקים) המופיעים בעמוד החיפוש הראשון, וגם כאלו המופיעים בעמוד העשירי.
הקידום האורגני מתבצע ע”י מקדם אתרים, שתפקידו להתאים את האתר לסטנדרט של “גוגל”. ככל שהאתר המקודם “יציית” ליותר חוקים וכללים, כך גוגל יקדמו אותו יותר ויעלו אותו מעלה בתוצאות החיפוש.
“המדריך השלם לקידום האורגני” יכלול בקלות 300 מושגים. כעת, אנו שמחים להציג בפניכם 5 מושגים שדרכם תקבלו טעימה משיטת הקידום האורגני.
קישורים פנימיים בתוך האתר
האתר שלכם כולל מספר דפים – מעמוד הבית, דרך עמוד האודות ועד עמודי המוצרים. ישנם המון דברים המשפיעים על קידום האתר ודירוגו במנוע החיפוש, ביניהם – הקישורים הפנימיים. מה זה בעצם אומר? שרצוי לשלב בתוך העמודים הקיימים באתר, קישורים המפנים לעמודים אחרים. לדוגמא: בעמוד המוצר “יינות לבנים”, יהיה קישור גם ל”כוסות יין”.
מדוע כדאי להשקיע בקישורים פנימיים?
- פעולה אורגנית שמאריכה את זמן השהות באתר
- קישורים פנימיים מחזקים את סמכות העמודים באתר
- חושפים את הגולשים למוצרים נוספים
- כך, עולה הסבירות כי ירכשו מכם מוצרים נוספים
מילות מפתח
אחד הדברים הראשונים שיעשה בעבורכם מקדם אתרים הוא לבצע חקר מילות מפתח – מחקר המציג את הביטויים המחופשים ביותר ע”י הגולשים. מדוע צריך לבצע את מחקר המילים? משום שהקידום האורגני מתמקד בקידום של ביטויים מסוימים. לדוגמא: נניח והעסק שלכם הוא מעבדת תיקונים למכשירים סלולריים בתל אביב. סביר כי הביטויים החזקים שאותם יהיה כדאי לקדם יהיו “מעבדת סלולר בתל אביב”, “תיקון אייפון כמה עולה”, “מעבדת סלולר זולה בתל אביב” וכן הלאה.
בלוג/תוכן
דירוג/קידום האתר מושפע מהמון דברים. אחד מהם? התוכן שבאתר. לשונית ה”בלוג” באתר שלכם, תפנה את הגולש למאגר תוכן מקצועי ובעל ערך. בתכנים ישולבו בצורה אורגנית ואלגנטית הביטויים החזקים ביותר (כן, אותם ביטויים ממחקר מילות המפתח). תוכן איכותי תורם לאמינות שלכם, הוא משאיר רושם טוב על הגולש ומעודד אותו לגלוש באתר יותר זמן.
ליד (לקוח פוטנציאלי)
אחת האינדיקציות לכך שהקידום האורגני עובד היא העלייה בכמות הפניות אליכם. איך זה עובד?
- האתר שלכם מקודם במנוע החיפוש גוגל
- גולשים מגיעים אל האתר שלכם (לאחר שהוא דורג גבוה)
- הם מתרשמים מכם והמוצר שלכם
- הם משאירים לכם פרטים באתר (זהו הליד)
- כל ליד (לקוח פוטנציאלי) עשוי להפוך ללקוח קבוע
דירוג האתר
המטרה שאותה חולקים כל בעלי האתרים היא דירוג גבוה בגוגל. מדוע? משום שדירוג גבוה משפיע באופן ישיר על מספר הכניסות לאתר, כמות הלידים וסגירת העסקאות. ככל שהאתר ידורג גבוה יותר, כך הסבירות לכניסות ופניות אליכם – עולה.