איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל ולהשאיר אבק לכל השאר?

תוכן עניינים

אם הגעתם לכאן, סימן שאתם מתעניינים בתחום קידום האתרים האורגני, ורוצים לפעול לקידום האתר שלכם בעצמכם. שמעתם בטח לא מעט סיפורים, ויכול להיות שחוויתם גם חוויה פחות נעימה עם מקדמי אתרים שהבטיחו לכם הבטחות, והחלטתם, בינכם ובין עצמכם, שאתם רוצים לעשות את זה לבד.

האם אפשר לקדם אתרים לבד? התשובה היא שבהחלט כן. עם זאת, חשוב יהיה להבין שלשם כך תצטרכו להצטייד בלא מעט סבלנות, נכונות ללמוד, רקע טכנולוגי בסיסי, וגם רצון ויכולת ללמוד נושאים חדשים בזמן קצר, ולהבדיל בין עיקר וטפל.

אז איך תוכלו לקדם את אתר האינטרנט שלכם בעצמכם? איך תוכלו לשפר את הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, לגרום ליותר גולשים לבחור באופציית ההקלקה על תוצאת החיפוש שתוביל לאתר שלכם, להמיר מתעניינים פוטנציאליים וליהנות מטראפיק יציב ואיכותי?

התשובה היא, שעליכם יהיה לפעול במספר מישורים. במאמר הזה ננסה לסקור את עולמות התוכן העיקריים בהם תצטרכו להשקיע את משאבי הקידום.

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל עבודת קידום אתרים בגוגל. במסגרת מחקר כזה, תצטרכו למפות את אוסף הביטויים שעליהם תירצו שהאתר שלכם יהיה מדורג, ובנוף את אוסף הביטויים שעליהם לא תירצו שהאתר יהיה מדורג משום שהם עלולים לייצר לכם טראפיק לא איכותי לאתר, שיכול, בהקשר הזה, לייצר יותר נזק מתועלת.

ישנם כלים שונים שיאפשר לכם לייצר מחקר מילות מפתח איכותי. חלק מן הכלים האלו הוא חינמי וחלק כרוך בתשלום. אם האתר שלכם כבר ותיק ומקבל תנועה אורגניץ, חלק מן הנתונים אודות התנועה הזאת תוכלו לקבל באמצעות כלים כמו גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ’ קונסול.

מרגע שסיווגתם את מילות המפתח לפי נושאים, תוכלו לשפר את מבנה האתר, את אסטרטגיית התוכן שתיבנו לאתר, את טקסט העוגן שיכלל בפרופיל הקישורים לאתר ועוד.

עוד קצת על מחקר מילות מפתח:

תוכן

תוכן הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר לצורך קידום האתר. תוכן הוא למעשה הסיבה שבגללה מגיעים גולשים לאתר. בלי תוכן איכותי,שנותן מענה לצורך של הגולשים, לא משנה יהיה כמה האתר שלכם מעוצב בקפידה, מותאם לתצוגה במכשירי מובייל, נטען באופן מהיר, מאובטח, נהנה מפרופיל קישורים חיצוני ועוד – מנועי החיפוש לא ימהרו לדרג אתר כזה במיקומים ריאלים בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים..

מהו תוכן איכותי? האם תוכן איכותי חייב להיות תוכן ארוך? האם הוא חייב להיות תוכן מעמיק? התשובה, כמובן, תלויה בצרכים של קהל היעד שלכם. אם קהל היעד שלכם מחפש תוכן רכילותי ועדכני, ייתכן שדווקא לאקטואליות של התוכן יש חשיבות גדולה הרבה יותר מן העומק שלו.

לעומת זאת, אנשים שמחפשים מדריכי קניה, מדריכי תפעול, סקירה של מוצרים או שירותים ועוד – בדרך כלל מעוניינים בתוכן המקיף, השלם והאיכותי ביותר שהם יוכלו לקבל ברשת.

יש עוד תפיסה שעל פיה תוכלו לנהוג כשאתם בוחרים אילו סוגי תכנים לשלב באתר: המטרה העיקרית שלכם, היא שגולש שנכנס לאתר משום שחיפש מידע מסוים, לא יצטרך לחזור אל מנוע החיפוש על מנת לאתר את המידע הזה בתוצאת החיפוש הבאה. פעולה כזו עלולה לאותת למנועי החיפוש שהאתר שלכם אינו רלוונטי לשאילתא שביצע הגולש.

מאחר שאתם לא יכולים לדעת מראש איזו סוגיה ספציפית מעסיקה את הגולש שמגיע אליכם לאתר, הטקטיקה הטובה ביותר שתוכלו לעשות בה שימוש לצורך דירוג גבוה של העמוד הרלוונטי באתר היא ליצוק בו את התוכן המקיף והאיכותי ביותר שתוכלו להטמיע, תוך שילוב אמצעים שיאפשרו לגולשים לדלג מעל תוכן שאינו רלוונטי להם. אחד האמצעים הפופולריים שמאפשרים זאת הוא תוכן עניינים באתר.

תוכלו לכתוב את התוכן לאתר בעצמכם (ביננו, מי מכיר את תחום העיסוק שלכם טוב יותר מכם?), או להתקשר מול כותבי תוכן שמתמחים ביצירת תוכן בתחום בו אתם פועלים ומספקים שירות.

11 דרכים לייצירת תוכן:

אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש

עולם התוכן השני שיהיה עליכם להכיר הוא התאמת עמודי האתר השונים לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש. אופטימיזציה היא שם כולל לאוסף גדול של פעולות שעליכם לבצע באתר: סידור היררכית הכותרות באתר, טיוב כותרות המטא ותיאורי המטא באתר, יצירת מבנה ברור וקל להרחבה באתר, שיאפשר לגולשים לנווט בו ביתר קלות, הנגשת התמונות באתר ללקויי ראיה ולמנועי החיפוש השונים באמצעות תגיות, חלוקת התוכן באתר לפסקאות, שילוב קישורים פנימיים באתר, שיסייעו לזחלנים של מנוע החיפוש לגלות עמודים חדשים באתר, ולגולשים לנווט ביתר קלות בין עמודי האתר השונים, יצירת פוטר באתר, הטמעת פירורי לחם באתר ועוד ועוד פעולות, שמטרתם, לסייע לגולשים למצוא את התוכן שהם חיפשו באתר ביתר קלות.

אופטימיזציה צריכה להתבסס על מחקר מילות המפתח האיכותי שבוצע כצעד מקדים לפעילות הקידום של האתר.

קישורים

קישורים נותרו, גם לאחר אינספור עדכונים של מנוע החיפוש הגדול בעולם, רלוונטיים לקידום האתר. קישורים הם, למעשה הפניות שמבצעים אתרים אחרים לעמודי האתר שאתם מקדמים, ומהווים סוג של המלצה: כאשר ממאמר כלשהו שמוטמע באתר אחר מתבצעת הפניה אל האתר שלכם, מנועי החיפוש מבינים כי האתר שלכם יכול לסייע לגולשים של האתר המקשר באמצעות הרחבה ספציפית של התוכן שצרכו לפני כן. כך לומדים מנועי החיפוש על הקשרים בין האתרים השונים ברשת, ומגלים עמודים חדשים שאותם הם מעוניינים לאנדקס.

פרופיל קישורים איכותי הוא כזה שמכיל כמות גדולה של קישורים איכותיים, עם דגש על רלוונטיות הקישורים בין האתרים השונים. באמצעות טקסט העוגן של הקישור לומדים מנועי החיפוש לא מעט על סוג הקשר שבין האתרים האלו.

ישנן לא מעט דרכים לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר שלכם. אמנם על פי ההנחיות הרשמיות של גוגל נדרשים מנהלי אתרים לסמן קישורים המתקבלים בתמורה לתשלום או תמורה אחרת כלשהי באמצעות תגיות שונות (העיקרית היא תגית nofollow אבל יש כמה סוגים נוספים), אולם מעטים הם העסקים שמספקים בניית קישורים בתשלום שנוהגים כך (זה די מוציא את העוקץ מכל העניין).

בכל מקרה, קישורים ניתן לבנות באופן הדרגתי ומתון לאתר באמצעות מתודות של רכישת קישורים מספקי קישורים שונים, החלפת קישורים עם או בלי תיווך, רישום לאינדקסם שונים, איתור הזדמנויות שונות ברשת כמו קישורים שבורים, שיתופי פעולה עם עסקים משלימים, פניה אל לקוחות עסקיים וספקים ועוד ועוד שיטות רבות ומגוונות.

מחפשים שירות בניית קישורים? צפו בסרטון הבא:

חווית משתמש

חווית משתמש היא פרטור שמקבל חשיבות רבה יותר בשנים האחרונות. למנועי החיפוש חשוב שלא רק תצליחו להגיש לגולשים תוכן איכותי שנותן מענה לשאילתא שביצעו, אלא שגם חווית השימוש באתר תהיה טובה ואיכותית. מהי חווית שימוש טובה? ובכן, התשובה במקרה הזה היא סובייקטיבית, אולם מורכבת מאוסף של קריטריונים שהם אובייקטיביים במהותם: האם האתר מותאם לתצוגה במכשירי מובייל?

האם האתר ניטען מהר? האם האתר מונגש לבעל לקויות ראיה? האם האתר מאפשר ניווט נוח ויעיל בין העמודים השונים באתר? האם האתר מעוצב בצורה טובה טמאפשר קריאה נוחה של הטקסט? האם אמצעי הקלט שמשולבים באתר מותאמים לצרכי המשתמש?

כדי לשפר את חווית השימוש של גולשים באתר, ריך להטמיע תהליכים של מדידה, ניתוח הנתונים, גיבוש המלצות ובניית תוכנית פעולה לשיפור מדדים שונים המתייחסים לחווית השימוש באתר.

סיגנלים חברתיים

לאחרונה מקבלים סיגנליים חברתיים משקל גדול יותר בהחלטה של מנועי החיפוש האם וכיצד לדרג עמודי אתרים בדפי תוצאות החיפוש. הסיבה לכך, היא שבדומה לקישורים, סיגנליים חברתיים יכולים להביע שביעות רצון של גורמים חיצוניים לאתר, ובניגוד לקישורים, אשר מייצגים בעיקר בעלי נכסים דיגיטליים שיכולים לעשות באלה שימוש לצורך קישור לאתר, הרי שכאשר מדובר בסיגנליים חברתיים, ניתן יהיה לומר שמדובר בקהל הרחב.

מהם סיגנלים חברתיים? כל סממן שיכול להצביע על רמת השליטה של מותג מסויים ברשת החברתית: כמות העוקבים אחרי דף המותג, כמות השיתופים של התכנים, כמות המצטרפים החודשיים לדף המותג ברשת החברתית, תיוגים, תגובות, לייקים ועוד. סיגנליים חברתיים יכולים גם להתייחס להמלצות של גולשים על מותגים וכן להיקף השיח שהתכנים של המותג מצליחים לייצר ברשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838