קידום אורגני או פרסום בגוגל: השוואה מלאה בין SEO לבין PPC

הרבה מאוד עסקים, גם כאלו שזה עתה קמו, וגם כאלו שפועלים במשך תקופה ארוכה בשוק וצברו לא מעט ניסיון, מתלבטים איזה מן ערוצי השיווק יהיה אפקטיבי יותר עבור העסק שלהם: האם בחירה בקידום ממומן בגוגל או שמא דווקא קידום אורגני לאתר של העסק.

לפני שנסקור את הפרמטרים השונים שעל פיהם כדאי יהיה לעסק להחליט איזה מערוצי השיווק האלו יהיו רלוונטיים עבורו, נסביר ראשית את ההבדל בין תוצאות הקידום הממומן לתוצאות הקידום האורגני.

קידום ממומן מתייחס לתהליך של פרסום מודעות בתשלום במנועי החיפוש השונים, ובפרט בגוגל, עבור מילות מפתח שהוגדרו מראש, שאותם מחפשים גולשים במנוע החיפוש. בפועל, קידום ממומן מתנהל בצורה של מכרז: בעל העסק קובע מהו המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה של גולש שחיפש ביטוי מסויים או משפחת ביטויים, ויחד עם פרמטרים נוספים כמו רמת התחרות על הביטוי ואיכות דף הנחיתה אליו אמור להגיע הגולש בעקבות הקלקה על המודעה, נקבע מיקומה של המודעה בדף תוצאות החיפוש.

קידום אורגני מתייחס לתהליך שבו בעל עסק משפר את הנראות של עמודי האתר שלו באמצעות התוצאות הטבעיות המוצגות במנועי החיפוש השונים, כלומר, לא התוצאות שהגולש מקבל עבורן אינדיקציה, שבוצע כנגדן תשלום.

לכל אחד מערוצי השיווק האלו ישנם יתרונות וחסרונות, ולכל עסק, בכל סביבת תחרות יוכל להתאים ערוץ שונה. במאמר הזה נסקור כמה מן הפרמטרים שעל פיהם כדאי יהיה לעסק לשקול מה משתי האפשרויות תתאים לו יותר.

לפני שממשיכים, בסרטון הבא אני מסביר יותר על קידום אורגני או ממומן:

פרמטר מספר 1: משך הזמן עד שמתחילים לראות תוצאות

הפרמטר הראשון מתייחס לפרק הזמן המינימלי שיעבור עד שתתחילו לראות את פירות ההשקעה שלכם בערוץ השיווק הנבחר. בעוד שתהליך קידום ממומן יאפשר לכם לראות תוצאות ראשוניות של תנועה ממומנת לאתר בתוך דקות ספורות מרגע הגדרת המודעה, כתלות כמובן של כמות החיפושים בתחום בו אתם פועלים, הרי שקידום אורגני הוא תהליך מורכב וממושך הרבה יותר. בתחומים לא תחרותיים תוכלו לראות תוצאות ראשוניות, בהנחה שעשיתם את כל הדרוש בצורה אופטימלית ושכל התנאים בשלים לכך, רק כעבור כחצי שנה, ובתחומים תחרותיים משך הזמן הזה עלול להגיע לשנה ואף יותר.

פרמטר מספר 2: רמת הבשלות הנדרשת מן האתר

בתהליך קידום ממומן תוכלו להגדיר ולהריץ קמפיין גם אם האתר שלכם לא נבנה בשלמותו, ואפילו תוכלו להפנות גולשים אל דף נחיתה ייעודי בודד מחוץ לאתר שתגדירו לצורך הקמפיין. תהליך קידום אורגני דורש שהנכס הדיגיטלי שלכם יהיה אתר מושקע, שיש בו תכנים רבים, מבנה סדור, התאמה לתצוגה במכשיר מובייל, מבנה קישורים פנימיים, פרופיל קישורים חיצוניים ועוד. האתר צריך להיות בעל ותק בתחום ולקבל את האמון של הגולשים לאורך זמן.

האתר חייב לייצר חווית גלישה איכותית ולהתעדכן באופן שוטף.

פרמטר מספר 3: איכות התנועה המגיעה לאתר

הבדל נוסף ובעל משמעות גדולה בכל הקשור להבדלים בין הקידום הממומן והקידום האורגני הוא איכות התנועה המגיעה לאתר. בדרך כלל, גולשים המגיעים בעקבות הקלקה על תוצאות טבעיות ואורגניות נחשבים לגולשים איכותיים יותר, שרמת האמון שהם נותנים באתרים שאליהם מובילות ההקלקות במנוע החיפוש הוא גדול יותר. מודעות קידום ממומן נתפסות בדרך כלל כמהימנות פחות, שכן מישהו שילם על מנת להיות מוצג שמנוע החיפוש, ואין לו את אמת המהימנות הנדרשת על מנת להופיע שם בזכות עצמו.

פרמטר מספר 4: שליטה בקצב התנועה לאתר

בתהליך קידום ממומן תוכלו לשלוט על קצב הגולשים המגיעים אל האתר, פשוט באמצעות הדלקה וכיבוי של הקמפיין כרצונכם. מתי הדבר נחוץ? בעיקר כאשר הקיבלות של העסק איננה מאפשרת לו לטפל במספר רב של לקוחות בו זמנית.

בתהליך קידום אורגני יכול בעל האתר ליהנות מתנועה שוטפת של גולשים אך אין לו אפשרות לקבוע באילו שעות ובאילו ימים תוצגנה תוצאות החיפוש הרלוונטיות עבור שאילתות שונות של גולשים.

פרמטר מספר 5: עלות התנועה לאתר לטווח ארוך

מבלי להיכנס לחישובים מדויקים, שכן הם משתנים מנישה לנישה ומימוש אתר אחד לשני, ניתן לומר שבגדול, עלות התנועה שמייצר תהליך הקידום האורגני לאורך זמן היא נמוכה בכמה סדרי גודל מעלות אותה תנועה שהייתה מגיעה באמצעות תהליך של קידום ממומן בעסק.

למה קידום אורגני יותר יעיל כלכלית על פני קידום ממומן? צפו בסרטון הבא:

פרמטר מספר 6: האפשרות לבנות נכס דיגיטלי לאורך זמן

תהליך קידום אורגני הוא תהליך שמאפשר לאורך זמן לבנות נכס דיגיטלי לעסק, שיוכל להניב לו רווחים בצורות שונות. רווחים כאלו עשויים להגיע בדמות השכרה או מכירה של העסק, וכן באמצעות ייצור לידים לבעלי מקצוע רלוונטיים הפועלים בנישה שבה עוסק האתר.

בתהליך קידום ממומן הדברים לא עובדים כך. מרגע שמופסקת הזרמת הכספים לקמפיין, נפסקת גם תנועת הגולשים. והדף או האתר אליו הופנתה התנועה לא מהווה עוד נכס מבחינת הבעלים שלו.

פרמטר מספר 7: מיצוב וסמכות

תהליך קידום אורגני הוא תהליך שמסייע לבית עסק למצב את עצמו כמוביל בתחומו. כאשר גולשים שעושים שימוש בביטוי חיפוש כלליים רואים כיצד בית עסק מופיע ראשון בתוצאות החיפוש, הם משייכים זאת בצורה כמעט אוטומטית לעובדה שהוא מהווה אוטוריטה בתחומו.

בקידום ממומן הדברים עובדים כמעט ההפך. בית עסק שמופיע תחת פרסום בתשלום בלבד נתפס כבית עסק שלא יכול להתחרות באמת עם השחקנים המרכזיים בנישה.

פרמטר מספר 8: התמודדות מול קליקים של מתחרים וסקרנים

אחת התופעות המטרידות בעולם הקידום הממומן היא תופעה הקליקים של מתחרים או סקרנים. מאחר שבשיטת הקידום הזאת בת העסק משלם עבור כל הקלקה של גולש במנוע החיפוש על המודעה שפרסם, עומדת לעסקים מתחרים האפשרות לבזבז את תקציב הקידום של אותו עסק, פשוט באמצעות הקלקות חוזרות על המודעה מבלי, כמובן לרכוש דבר.

בתהליך קידום אורגני בית העסק לא חשוף לשיטה הזאת, משום שהקלקות של גולשים לא עולות כסף לעסק, לפחות לא בצורה ישירה.

פרמטר מספר 9: האפשרות ליהנות מתנועה המגיעה ממנועי חיפוש אחרים

אחד היתרונות המרכזיים של קידום אורגני, כזה שלא יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות קידום ממומן, היא שהשקעה וטיוב של האתר עבור מנוע חיפוש אחד יכולים לייצר תוצאות גם במנועי חיפוש נוספים. כך, למשל, אם התאמתם את האתר שלכם לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, סביר יהיה להניח שעשיתם חלק נכבד מן העבודה גם לצורך התאמת האתר למנוע החיפוש של מיקרוספוט – בינג.

פרמטר מספר 10: האפשרות ליהנות מתנועה מביטויים נוספים על אלו שטורגטו

לקידום אורגני יש בהקשר הזה יתרון נוסף: תוכלו ליהנות מתנועה המגיעה מחיפוש של ביטויים אותם לא מיפיתם ואפילו כזו שלא חשבתם עליה מראש, רק בזכות היותכם גורם בר סמכות בתחום.

פרמטר מספר 11: פלפורמה שמתאימה לביצוע ניסוי וטעיה

קידום ממומן הוא פלטפורמה מצויינת לביצוע של ניסוי וטעיה. אם בית עסק רוצה לבחון השקה של מוצר או שירות חדש ומעוניין לבחון את התגובה של קהל היעד להצעת הערך שהוא עתיד לספק, קידום ממומן הוא אופציה שיכולה לסייע לו בכך. אם אותו בית עסק יבחר לקדם באופן אורגני את תוצאות החיפוש המתייחסות למוצר או השירות החדשים, יכול לעבור זמן רב עד שבית העסק יגלה כי התגובה של הגולשים למוצר או השירות אינה משביעת רצון.

פרמטר מספר 12: פלטפורמה שמתאימה לעסקים חדשים

בדיוק בגלל הסיבה שהוצגה בסעיף הקודם, תהליך קידום ממומן הוא מצויין לעסקים חדשים. עסקים כאלו זקוקים לאויר לנשימה ולחמצן בדמות לקוחות שיגיעו לחברה. עד שהחברה תתחזק בתוצאות החיפוש האורגני, היא זקוקה הרי ללקוחות משלמים, ואותם היא תוכל למצוא באמצעות תהליך של קידום ממומן.

פרמטר מספר 13: מרווחים בעסק

אחד השיקולים שצריך להפעיל בית עסק בכל הקשור למכירת מוצרים או שירותים שהוא מציע לקהל הלקוחות שלו הוא המרווח, כלומר, ההפרש בין ההכנסה המתקבלת על מוצר או שירות, ובין העלות המגולמת של המוצר או השירות. אם המרווח הזה לא מספיק גדול, תהליך קידום ממומן הוא לא תהליך שיכול להתאים לעסק. במקרה כזה, דווקא קידום אורגני, שעלותו החודשית היא קבועה, יוכל להתאים לפיתוח של העסק בהקשר הזה.

פרמטר מספר 14: הידע הנדרש לניהול התהליך

לצורך קידום האתר בצורה אורגנית נדרשת התמחות אמיתית של בעל האתר או מקדם מטעמו ברזי הקידום האורגני. כמו כן, התהליך הזה דורש לא מעט אנרגיה, סבלנות, ניסוי וטעיה וגם רצון וזמן לשבת ללמוד. קידום ממומן, לעומת זאת, הוא תהליך שכמעט כל בעל עסק יכול לבצע בעצמו. אמנם בעלי מקצוע בתחום יוכלו לסייע לו במיטוב התוצאות, אך הקמת קמפיין ראשוני לצורך ניסוי וטעיה היא בהחלט משהו שהוא חלק מן הכישורים שבעלי אתרים יכולים לסגל לעצמם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838