קישורים חיצוניים, לפחות בכל מה שקשור לקידום אורגני של אתרים, הם החיים עצמם.
בלי פרופיל קישורים איכותי, קשה עד בלתי אפשרי לקדם אתרים במנועי החיפוש השונים, גם אם הם סופר איכותיים, מושקעים, בנויים נכון, מותאמים למובייל ועוד כל מיני תכונות חשובות שהן חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתרים.
קישורים חיצוניים (לינקים) הם אמנם לא תנאי מספיק לקידום אתרים, אבל בתחומים תחרותיים הם ללא ספק תנאי הכרחי.
אז איך בונים קישורים חיצוניים לאתר? למה שמישהו יהיה מוכן לקשר לאתר שלנו מן הנכסים הדיגיטליים שלו?
יש המון דרכים להשיג קישורים חיצוניים – לא כולן טובות, ולא כולן שוות את הזמן שלכם.
במדריך הנוכחי אספתי כאן עבורכם 20 דרכים שונות לבנות בצורה נכונה את פרופיל הקישורים שלכם. בואו נתחיל.
איך משיגים קישורים לאתר? ממליץ להתחיל עם הסרטון הבא:
1. קניית קישורים חיצוניים
קניית קישורים היא הדרך המהירה ביותר והאפקטיבית ביותר לבנות קישורים לאתר שלכם.
באמצעות רכישה של קישורים חיצוניים תוכלו להסכים מול בעל הנכס אם תידרשו לספק מאמר לצורך הוצאת הקישור או שהמאמר כלול כבר במחיר.
בדרך כלל, תצטרכו לציין מהו האנקור שממנו תירצו שיצא הקישור, ולאיזה דף באתר שלכם האנקור הזה צריך להפנות.
היתרון הגדול ברכישה של קישורים הוא המהירות שבה ניתן לבנות את הקישור, וגם העבודה שתוכלו לבצע את העסקה הזאת גם אם אין לכם נכסים דיגיטליים שונים מהם תוכלו להוציא קישורים בתמורה.
עוד על קניית קישורים חיצוניים:
2. החלפת קישורים חיצוניים
החלפה של קישורים היא מתודה אפקטיבית במיוחד כשמנסים להשיג קישורים שמדד הרלוונטיות שלהם גבוה.
לרוב, החלפת קישורים מתבצעת מול אתרי לקוח שעוסקים בנישה שבה פועל האתר ולכן הם מייצרים ערך מוסף אמיתי בעצם הוצאת הקישור. אחד היתרונות המשמעותיים של החלפת קישורים לצד הרלוונטיות הוא שהתהליך הזה, למעט משאבים של זמן והוצאת קישורים מהאתר שלכם, לא יעלה לכם כסף.
למידע נוסף על החלפת קישורים:
3. בניית לינקים באמצעות רישום לאינדקסים חינמיים
ברשת האינטרנט קיימים אתרי אינדקס שמרכזים רשימות של מאות ואלפי אתרים הפועלים בתחומי עניין שונים.
אתרי האינדקס האלו יאפשרו לכם לרשום את האתר שלכם בחינם, מה שיאפשר לכם לקבל קישור יוצא מאתר האינדקס הזה. לרוב, קישורים כאלו, אשר יוצאים מאתרים המספקים את השירות בחינם לכל דורש, הם אפקטיביים הרבה פחות מקישורים המתקבלים בשיטות אחרות, אם בכלל הם אפקטיביים.
4. רישום לאינדקסים נישתיים
כאן הסיפור הוא מעט שונה. אם תצליחו לרשום, בחינם או בתשלום, את האתר שלכם לאינדקס נישתי ייחודי, שלא מוציא קישור לכל אתר שדורש זאת, ומסנן את קהל היעד שלו, בהחלט ייתכן שתוכלו לייצר לא מעט ערך מוסף באמצעות רישום לאינדקס כזה.
5. קישורי פורומים
קישורי פורומים, כאלו שיוצאים מתוך דיונים שונים המתקיימים בפורומים המנוהלים ברשת, יכולים לעיתים להיות אפקטיביים, אם הם באמת מייצרים ערך מוסף בשיח, ולא מושתלים סתם באופן ספאמי כחלק מן השיחה.
6. קישורי פרופילים
אם פתחתם פרופיל משתמש בפורום או באתר כלשהו, לעיתים עצם מתן תגובה שלא כוללת קישור לאתר שלכם, תייצר בעצמה קישור כזה תחת השם שלכם. לא מדובר במתודה שכדאי לבנות עליה בצורה נרחבת, מה גם שלרוב קישורים כאלו יהיו מסוג nofollow, אולם באופן כללי, לא נראה שיווצר לכם יותר מידי נזק אם תשתמשו בשיטה הזאת מפעם לפעם.
7. אתרי תמיכה
הקמה של אתרי תמיכה (מכונים גם אתרי תשתית או PBN) – אתרים שכל מטרתם היא להוציא קישורים לאתרים רלוונטיים בנישה שבה הוקמו, היא עוד שיטה שבאמצעותה תוכלו לפעול להרחבת פרופיל הקישורים לאתר שלכם.
כאשר אתם פועלים להקמה של אתרי תמיכה, שימו לב לנראות שלהם.
אל תשאירו הגדרות ברירת מחדל, שנו את התבנית הדיפולטיבית, יצרו גם תוכן בעל ערך שלא מיועד לקישורים, ותנו פרטים על מי עומד מאחורי האתר.
אתרי תמיכה מיועדים לרוב לחברות קידום אתרים או מקדמי אתרים שעובדים בהיקפים גבוהים וצריכים קישורים חיצוניים על בסיס קבוע ומתמשך.
מידע נוסף על בניית קישורים חיצוניים בעזרת אתרי תמיכה:
8. פוסטים אורחים
השגת קישורים לקידום אתרים באמצעות פוסטים אורחים היא דרך נוספת שבה תוכלו לבנות קישורים רלוונטיים לאתר שלכם ולהתקדם בגוגל אל עבר המקום הראשון.
אם יש לכם קולגות שפעילים בנישה שבה אתם עובדים, או עסקים משלימים לשירותים שאתם מייצרים עבור לקוחות, תוכלו לבקש מהם את הזכות לפרסם מאמרים שונים באתר שלהם, בתמורה לקישור יוצא מן המאמר. בדרך הזאת, שני הצדדים מרוויחים: צד אחד מרוויח תוכן איכותי אשר רלוונטי לתחום בו הוא עוסק, וצד שני מרוויח קישור רלוונטי.
9. קישורי אפיליאייט
אם אתם מוכרים מוצר או שירות ונעזרים בתוכנית שותפים, תוכלו ליהנות מקישורים שיוציאו אליכם השותפים שלכם, במסגרת הניסיון למכור את אותם מוצרים לקהל היעד שלהם, ולקבל על כך עמלה שסיכמתם עליה מראש.
10. יצירת אינפוגרפיקות
באופן כללי, כל ניסיון ליצור תוכן בעל ערך מוסף אמיתי, שקל וכיף לשתף, יכול לסייע לכם להרחיב את פרופיל הקישורים שלכם.
אינפוגרפיקות הן פורמט שעונה להגדרה הזאת. באמצעות יצירת מסמכים ויזואלים מעניינים תוכלו לשכנע בעלי אתרים רלוונטיים בנישה, להפנות אל העמוד הספיציפי באתר בו הטמעתם את האינפוגרפיקה. בנוסף, יש שנוהגים לשתול קישור לאתר במסמך הויזואלי, כך ששיתוף שלו ברשת יסייע בקבלת קישורים נוספים.
11. יצירת מפות חכמות
בדומה לאינפוגרפיקות, מפות חכמות הן הטרנד החם בעולם שיתוף המידע. מפות אינטראקטיביות וחכמות מסייעות לגולשים ללמוד לא מעט על תופעות ברמה הגלובלית שמעניינות את הגולשים ומהוות חלק מן השיח היומיומי, ולפיכך גם נוטות יותר להיות מרכיב חשוב בשיתופים, תיוגים ותגובות.
12. מציאת קישורים שבורים
באמצעות אוסף של טכניקות מתקדמות, תוכלו למצוא קישורים שבורים באתרים של עסקים משלימים.
הכוונה היא לקישורים המפנים אל דפים שכבר הוסרו מן הרשת. בצורה כזו, תוכלו לפנות אל אותם עסקים ולהציע להם תוכן אלטרנטיבי לקשר אליו.
הרבה מאוד פעמים פעולה כזו תהיה אפקטיבית לשני הצדדים, ותייצר לא מעט ערך הן עבור בעל האתר שסגר פינה לא תקינה באתר, והן עבור בעל האתר המקושר שקיבל קישור חדש.
13. רשתות חברתיות
קישורים חיצוניים המתקבלים מפעילות ברשתות חברתיות הם לרוב קישורי nofollow, אולם גם לשילוב של קישורים כאלו בפרופיל הקישורים הכללי יש חשיבות, בטח ובטח בכל הקשור למימד הטבעיות של פרופיל הקישורים. בכל מקרה, שיתופים, תיוגים, תגובות ועוד יכולים לסייע לגולשים רבים למצוא את הקישור הזה אפקטיבי גם על מנת לייצר תנועה לאתר.
14. כתבות SEO
רכישת מדיה מאתרים ומגזינים מובילים יכולה גם היא לאפשר לכם לקבל קישורים מאתרים סמכותיים, שזוכים ללא מעט טראפיק. עם זאת, חשוב יהיה לשים לב שלרוב הכתבות האלו מתפרסמות במדורים שמקבלים חשיפה מופחתת לגולשים המגיעים לאותו מגזין.
15. קישורי קרדיט
אם אתם בוני אתרים, מקדמי אתים, מעצבי אתרים וכו’ תוכלו ליהנות מקישורים שתטמיעו, לרוב בפוטר של האתר שבניתם, עיצבתם או קידמתם. קישור כזה משתכפל לאורך כל עמודי האתר, ויש שרואים בו קישור איכותי וחשוב, בעוד שאחרים סבורים שהוא מייצר דווקא נזק לאתר המקושר. כך או כך, מדובר בעוד דרך שתוכלו לייצר קישורים רבים לאתר.
16. אתרי מאמרים
ברשת קיימים אתרי מאמרים שונים שיאפשרו לכם לפרסם בחינם או בתשלום מאמרים שעבדתם עליהם ומשולב בהם קישור יוצא לאתר שלכם. שימו לב, לעיים תצטרכו לעבור תהליך אישור כדי לפרסם מאמר כזה, וגם חשוב לדעת שבאופן כללי, השיטה הזו לא פופולרית כפי שהייתה בעבר.
17. קישורי וויג’טים
אם אתם המפתחים של ווידג’טים שונים, למשל למערכת ניהול התוכן וורדפרס, תוכלו לשתול בווידג’ט שפיתחתם קישור יוצא לאתר שלכם, וליהנות מאוסף גדול של קישורים שיוטמעו אצל כל מי שבחר לשלב את הווידג’ט באתר.
18. אתרי שאלות ותשובות
ברשת פועלים כל מיני אתרי שאלות ותשובות שמאפשרים לגולשים לתת מענה לשאלות גולשים, ומאפשרים על הדרך גם קישור לעמוד אינטרנט שכביכול נותנים מענה כזה. במציאות שבה אנחנו חיים האתרים האלו מוספמים למוות, ולכן כדאי לחשוב היטב האם זו אסטרטגיה שרוצים לעשות בה שימוש.
19. מתן מוצרים להתנסות
אם יש לכם מוצר ייחודי בתחום שבו אתם פועלים, תוכלו לפנות אל בלוגרים מוכרים מן התחום, ולבקש מהם להתנסות במוצר שפיתחתם. בדרך כלל, הענקת מתנה שווה כזו תגרור אחריה פוסט או מאמר בבלוג מקצועי, שתהיה גם אוהדת וגם תוכל לייצר לכם קישור מאתר רלוונטי.
20. אתרי קורות חיים
יש לא מעט אתרים ברשת שמאפשרים לגולשים להעלות את קורות החיים שלהם לצורך תיווך בין צרכנים לספקי שירות בתחום. בין כלל השדות שתוכלו למלא באתרים האלו, אפשר יהיה לשלב גם קישור לאתר שלכם. בהצלחה.
מדריכים נוספים: