קידום אתרים אורגני: 10+ סיבות להעדיף את זה על פני קידום ממומן

תוכן עניינים

אז החלטתם שאחד הערוצים המשמעותיים שבאמצעותם אתם רוצים לייצר תנועה לאתר העסק הוא מנועי החיפוש השונים, ואתם כבר נמצאים בהתלבטות חדשה (השיווק הדיגיטלי הזה לא מרפה לרגע): איזה אפיק יתאים יותר לעסק שלכם: קידום ממומן או קידום אורגני?

מנועי החיפוש, ובפרט מנוע החיפוש של גוגל מציעים לעסקים שונים תנועה של גולשים ברמת בשלות גבוהה יחסית, בטח ביחס לערוצים אחרים. הסיבה לכך, היא שהגולשים האלו מבצעים את האינטראקציה הראשונית בעצמם ומחפשים את המוצר או השירות ביוזמתם.

שלא כמו פרסום ברשתות חברתיות למשל, שבמהלכו אתם “נופלים” על הלקוח הפוטנציאלי בזמן שהוא משוטט ברשת ונמצא בסטייט אוף מיינד שונה לחלוטין, גם הקידום האורגני וגם הקידום הממומן יאפשרו לכם להגיע לקהל יעד שמתעניין בכם, ולא רק זאת, הוא מתעניין בכם בדיוק עכשיו.

אז בפוסט הזה אנחנו ננסה להבין אילו יתרונות יכול לייצר לכם ערוץ הקידום האורגני, כלומר, קידום האתר שלכם בתוצאות הטבעיות של מנועי החיפוש, ולא אלו שבתשלום.

רק שבניגוד למה שאפשר אולי להבין מהכותרת, זה ממש לא הולך להיות פוסט שהמטרה שלו ללכלך על תהליך הקידום הממומן. הרבה עסקים חדשים מוצאים שקידום ממומן עובד להם מצוין, בעיקר משום שרף הכניסה אליו נמוך יחסית (אתם לא צריכים אתר מדוגם כדי לפרסם בגוגל מודעות – רק דף נחיתה איכותי), הוא מייצר ודאות גדולה יחסית להצלחה של הבאת גולשים לאתר והוא גם בהחלט תהליך שיכול להתאים לעסקים שרוצים לנסות ולראות מה תהיה התגובה של הצרכנים למוצר או שירות שהם מספקים, לפני ההשקעה בקידום אורגני.

ובכל זאת, לא סתם הפך הקידום האורגני עם השנים להיות הערוץ המשמעותי והחשוב ביותר עבור לא מעט עסקים. למרות שתוצאות הקידום האורגני מוצגות במנוע החיפוש מתחת לתוצאות הממומנות (אלו שבעלי האתר שילמו עבור הזכות להציג את התוצאות האלו), הם זוכים לשיעורי הקלקה גבוהים יותר של גולשים.

אם אתם מקימים עסק ומתלבטים איזה ערוץ יתאים לכם יותר על מנת לשווק אות, כדאי יהיה שתיקחו בחשבון את היתרונות הבאים שנמצאים בתהליך הקידום האורגני:

יתרון מספר 1: קידום אורגני מאפשר פוטנציאל צמיחה לאורך זמן

בסופו של יום, אם הקמתם עסק, המטרה שלכם, מעבר לתשלום חשבונות ויציאה לחופשה פעם או פעמיים בשנה, היא לצמוח עם העסק. קידום אורגני הוא בדיוק התהליך השיווקי שיכול לאפשר לכם לעשות זאת לאורך זמן.

אם תקפידו על יצירת תכנים איכותיים שנותנים לא מעט ערך מוסף לגולש, תיצרו חווית שימוש מעולה באתר, תהדקו את שיתופי הפעולה שלכם עם עסקים המספקים שירותים משלימים בתחום, תבנו את המותג שלכם ברשתות החברתיות ותיצרו סיגנלים חברתיים משמעותיים – כל אלו כדי להצליח בתהליך הקידום האורגני – תגלו שעל הדרך אפשרתם לעסק לצמוח עם הזמן, ולבנות קהל יעד איכותי.

יתרון מספר 2: בקידום אורגני הלידים בשלים ואיכותיים יותר

מחקרים רבים שנעשו על מנת למדוד את איכות הלידים המגיעים מערוצי שיווק שונים מראים באופן ברור שלידים שמגיעים מתנועה אורגנית הם לידים איכותיים יותר, ממירים יותר, ורווחיים הרבה יותר.

הסיבה לכך היא שגולשים אשר נכנסים לעמודי האתר השונים בעקבות הקלקה על תוצאות טבעיות במנועי החיפוש הם גולשים שנותנים אמון רב יותר במותג, מוכנים לסמוך על בית העסק ולהכניס את היד לכיס, למסור את פרטי האשראי, ולעשות זאת גם בסכומים גבוהים יותר.

לעומת זאת, הרבה פעמים, כשגולשים לוחצים על תוצאת קידום ממומן, הם עושים זאת על מנת לקבל מידע ולהשוות מחירים, ולוקחים בחשבון שתוצאת החיפוש הוצגה להם מפני שמי שעומד מאחוריה שילם את הסכום הנדרש לפלטפורמה המפרסמת, ולא בגלל שהיא נותנת את המענה האיכותי ביותר לשאילתת החיפוש שלהם. בפעמים לא מעטות, אותם גולשים יבחרו לבצע את הרכישה, בסופו של דבר, דווקא ממותג שהוצג עבורם בתוצאות החיפוש האורגני.

יתרון מספר 3: בקידום אורגני אין תקרת זכוכית

חישבו על זה: ייתכן שאתם כבית עסק מציעים מוצר עם הצעת ערך מדהימה. יותר ויותר גולשים היו מעוניינים לרכוש את המוצר הזה, והשמועה עליו מתפשטת בשוק. לצערכם, למרות הפוטנציאל הרב שקיים בשוק, אם בחרתם בקידום ממומן כדי לשווק את העסק, אתם מוגבלים לכמות הלחיצות של גולשים על המודעות שהצגתם, כתלות בתקציב שהגדרתם עבור הקמפיין.

יכול מאוד להיות שהמוצר שלכם הוא ריווחי, אך במידה שתקציב הפרסום היומי שלכם אזל, התנועה לא תמשיך להגיע אל האתר, אלא רק לאחר חידוש הקמפיין.

בקידום אורגני הדברים עובדים מעט אחרת. אם אתם אכן נותנים מענה איכותי לשאילתות שמחפשים גולשים במנוע החיפוש – השמיים הם הגבול. אתם יכולים ליהנות מתנועה רבה של גולשים, בלי תקציב יומי שמתבזבז, וללא עלות נוספת על עלות הקידום.

יתרון מספר 4: קידום אורגני מתאים לרוב המכריע של העסקים

עוד משהו שצריך לקחת בחשבון הוא שהרוב המוחלט של העסקים הם עסקים שמעוניינים לפעול לאורך זמן ולייצר לבעלים שלהם רווח באופן שוטף. כשכך הם פני הדברים, קידום אורגני הוא בהחלט ערוץ שיכול להיות מתאים להם.

מתי קידום אורגני הופך להיות פחות כדאי? בעיקר כאשר ברור שהעסק מוקדם באופן זמני ולתקופה קצובה, כזו שבמהלכה עדיין לא ניתן יהיה לקצור את פירות תהליך הקידום.

יתרון מספר 5: קידום אורגני יאפשר לכם לבנות מותג

איך מזהים מותגים גדולים בתחומם? מחפשים ביטויים כלליים בנישה וצופים בדפי תוצאות החיפוש.

למנועי החיפוש השונים יש אינטרס להציג לקהל הגולשים שעושה שימוש במנוע החיפוש תוצאות המייצגות אתרים גדולים, מותגים, אשר רמת המהימנות שלהם בקרב הצרכנים היא גדולה.

זאת הסיבה, שקידום אורגני לעסק שלכם יאפשר לכם למתג אותו כמומחה בתחומו. כאשר גולשים צופים בתוצאות החיפוש הטבעיות, הם מניחים שאלו הגיעו לשם בזכות. אם תופיעו בתוצאות החיפוש המובילות עבור חיפושים פופולריים בנישה שלכם, רמת האמון של הגולשים בכם תעלה, אתם תהפכו למותג, ותוכלו לשפר את שיעורי ההמרה של גולשים המגיעים לאתר, ללקוחות משלמים, ואולי אפילו חוזרים.

יתרון מספר 6: קידום אורגני מסייע לכם להשביח את הנכס הדיגיטלי שלכם

בניגוד לתהליך של קידום ממומן, שבו ברגע שאתם מפסיקים את הקמפיין נפסקת גם תנועת הגולשים לאתר, תהליך של קידום אורגני מאפשר לכם להשביח את הערך של הנכס הדיגיטלי שלכם. זה אומר שתוכלו להעלות את הערך של האתר אם תחליטו למכור אותו או להשכיר אותו, וגם לייצר ממנו לידים איכותיים אותם תוכלו למכור בנפרד לבעלי מקצוע בתחום באופן שוטף.

יתרון מספר 7: בקידום אורגני אין חשיפה לקליקים של מתחרים

אחת התופעות המבאסות ממש בכל מה שקשור לקידום ממומן, תופעה שהיא נפוצה במיוחד בקרב בעלי מקצוע מסוימים, היא תופעת הקליקים של מתחרים, סקרנים טרולים ואנשים טובים נוספים. מאחר שכדי להציג מודעות בקמפיין קידום ממומן נדרש בעל עסק להגדיר תקציב יומי של הצגת המודעות, והתקציב מנוצל בכל פעם שגולש לוחץ על המודעה, מתחרים רבים בוחרים להקליק על מודעות של עסקים בתחום שבו הם פועלים, כדי לבזבז להם את התקציב הזה, ולהשאיר אותם עם תקציב שבאמצעותו לא יוכלו לממש את המטרות של העסק.

יש כל מיני כלים ושירותים שמציעים להילחם בתופעה הזאת, וגם גוגל עצמה פועלת מאחורי הקלעים לא מעט כדי לשבש את התופעה, אבל כמעט כולם מסכימים שלא ניתן למגר לחלוטין את התופעה הזאת.

בקידום אורגני, כמובן, כל זה לא רלוונטי. גולשים יכולים להקליק על תוצאת החיפוש שלכם גם אלף פעמים והדבר לא יעלה לכם שקל נוסף על זה שהשקעתם בתהליך הקידום.

יתרון מספר 8: בתחומים מסוימים לקוחות הפכו להיות עוורים לפרסומות

בכל מה שקשור להרגלי השימוש של גולשים, הרבה מאיתנו הפכו להיות כמעט עיוורים לפרסומות. מרוב שמסרים שיווקיים מציפים אותנו כל העת, אנחנו לא רואים את הבאנרים המהבהבים, את המודעות בתשלום, את הפרסומות שמוטמעות בעמודי אינטרנט שונים וכמובן את המודעות בתשלום שמוצגות במנועי החיפוש.

לכן, בחלק מן התחומים, גם כאשר קיימות מודעות בתשלום, ולמרות שאלו מוצגות מעל התוצאות הטבעיות, רבים מן הגולשים פשוט מדלגים מעליהן.

יתרון מספר 9: קידום אורגני טוב יותר לשיווק B2B

בתחומים שבהם עסקים מציעים שירותים לעסקים אחרים, למיתוג, למהימנות ולסמכות של ספק השירותים בתחום ישנה חשיבות גדולה. כאשר ארגון גדול מחפש ספק שירותים בתחום מסוים, הרבה מאוד פעמים הוא יהיה מוכן לשלם קצת יותר ולדעת שהוא מתקשר מול גוף מהימן ובר סמכות בנישה.

כאשר מדובר בעסקים המספקים שירותים לעסקים אחרים, קידום אורגני הוא תהליך שיווק מתאים הרבה יותר, ויכול להוביל לשיעורי סגירת עסקאות גדולים הרבה יותר.

יתרון מספר 10: קידום אורגני מאפשר דירוג גם על ביטויים שלא חשבתם עליהם מראש

אחד היתרונות המשמעותיים שמייצר תהליך הקידום האורגני לעסקים, הוא שבהינתן מענה איכותי של בית העסק לגולשים המתעניינים במוצרים או שירותים בתחום, בית העסק יכול ליהנות מדירוגים שונים גם עבור ביטויים אותם בכלל לא טירגט בתהליך הקידום.

עובדה זאת מייצרת תנועה פוטנציאלית איכותי של גולשים נוספים לאתר.

יתרון מספר 11: קידום אורגני מאפשר דירוג גם במנועי חיפוש אחרים

לא כל מנועי החיפוש הם גוגל. גוגל אמנם תופסת נתח גדול מאוד מתנועת החיפוש של גולשים, אבל גם מנועי חיפוש אחרים מאפשרים לגולשים לקבל תוצאות רלוונטיות לשאילתות החיפוש שלהם.

יתרה מכך, לפעמים בארגונים גדולים, המספקים לעובדים שלהם מחשבים המצויידים במערכות הפעלה של מיקרוסופט, מנועי החיפוש המוגדרים כברירת מחדל בדפדפנים יהיו דווקא של בינג.

תהליך קידום אורגני, בניגוד לממומן, יכול לאפשר לבית עסק ליהנות מן האופטימיזציה שביצע לגוגל, גם במנועי חיפוש אחרים, שגם להם ישנם קריטריונים לדירוגים דומים למדי.

יתרון מספר 12: קידום אורגני מתאים גם עבור מי שהמרווחים בעסק שלו קטנים מאוד

עסק, אם נפשט את זה כמה שיותר, הוא גוף שמטרתו לקנות בזול ולמכור ביוקר. כאשר אנחנו מדברים על סחורה, הדברים הם ברורים, אולם כאשר מדובר בעסק שמספק שירות – גם התמחור של עצם מתן השירות צריך כמובן לקחת בחשבון.

עסקים עם מרווחים קטנים מאוד יתקשו לפעול לאורך זמן באמצעות קידום ממומן. הסיבה לכך היא, שכל גולש נוסף שמעוניין לקבל את שירותי העסק ומקליק על מודעת החיפוש, מייצר עלות נוספת שאותה צריך להחזיר בית העסק.

בקידום אורגני המצב הוא שונה: אמנם יש השקעה חודשית קבועה בתהליך הקידום, אולם מאחר שאין מגבלה על כמות התנועה שיכולה להגיע לאתר, אזי תנועה ערה של לקוחות משלמים יכולה להחזיר את העלות הזאת בקלות, ולהשאיר בסוף החודש רווח נאה לבית העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838