קידום אתרים אורגני: 10+ סיבות להעדיף את זה על פני קידום ממומן

קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא תהליך שמטרתו למקסם את הפוטנציאל האורגני של אתר אינטרנט, לשפר דירוגים ולהגדיל טראפיק ופעילות עסקית בעקבות כך.

מה חשוב לדעת על קידום אורגני?

החלטתם שאתם רוצים להגדיל את כמות התנועה לאתר ולעסק שלכם באמצעות מנועי החיפוש השונים?

אז עכשיו עומדת מולכם שאלה נוספת שמעמידה אתכם בהתמודדות מול התלבטות חדשה (השיווק הדיגיטלי הזה לא מרפה לרגע ?)

אז בואו נעזור לכם להחליט איזו שיטת קידום אתרים תתאים יותר לעסק שלכם: קידום אתרים ממומן או קידום אתרים בערוץ האורגני?

✔️ מנועי החיפוש, ובפרט מנוע החיפוש של גוגל מציעים לעסקים שונים תנועה של גולשים ברמת בשלות גבוהה יחסית, בטח ביחס לערוצים אחרים. הסיבה לכך, היא שהגולשים האלו מבצעים את האינטראקציה הראשונית בעצמם ומחפשים את המוצר או השירות ביוזמתם.

✔️ שלא כמו פרסום ברשתות חברתיות למשל, שבמהלכו אתם “נופלים” על הלקוח הפוטנציאלי בזמן שהוא משוטט ברשת ונמצא בסטייט אוף מיינד שונה לחלוטין, גם קידום אתרים אורגני וגם קידום אתרים ממומן  יאפשרו לכם להגיע לקהל יעד שמתעניין בכם, ולא רק זאת, הוא מתעניין בכם בדיוק עכשיו.

בפוסט הזה אנחנו ננסה להבין אילו יתרונות ייצר לכם קידום אורגני, כלומר, קידום אתרים בגוגל באמצעות התוצאות הטבעיות של מנועי החיפוש, ולא אלו שבתשלום.

רק להבהיר שבניגוד למה שאפשר אולי להבין מהכותרת, זה ממש לא הולך להיות פוסט שהמטרה שלו ללכלך על קידום אתרים ממומן.

הרבה עסקים חדשים מוצאים שגם קידום אתר בערוץ הממומן עובד להם מצוין, בעיקר משום שרף הכניסה אליו נמוך יחסית (אתם לא צריכים אתר מדוגם כדי לפרסם בגוגל מודעות – רק דף נחיתה איכותי), קידום אתרים בערוץ הממומן מייצר ודאות גדולה יחסית להצלחה של הבאת גולשים לאתר והוא גם בהחלט תהליך שיכול להתאים לעסקים שרוצים לנסות ולראות מה תהיה התגובה של הצרכנים למוצר או שירות שהם מספקים, לפני ההשקעה בתהליך קידום אורגני בגוגל.

ובכל זאת, לא סתם הפך הערוץ האורגני לערוץ המשמעותי והחשוב ביותר עם השנים ביותר עבור לא מעט עסקים בעולם המורכב של קידום אתרים. למרות שהתוצאות של קידום אורגני מוצגות במנוע החיפוש מתחת לתוצאות הממומנות (אלו שבעלי האתר שילמו עבור הזכות להציג את התוצאות האלו), הם זוכים לשיעורי הקלקה גבוהים יותר של גולשים.

אם אתם מקימים עסק ומתלבטים איזה ערוץ יתאים לכם יותר על מנת לשווק אותו (קידום אורגני או קידום ממומן, למשל) כדאי יהיה שתיקחו בחשבון את היתרונות הבאים שנמצאים בתהליך הקידום האורגני:

יתרון מספר 1: קידום אורגני בגוגל מאפשר פוטנציאל צמיחה לאורך זמן

בסופו של יום, אם הקמתם עסק, המטרה שלכם, מעבר לתשלום חשבונות ויציאה לחופשה פעם או פעמיים בשנה, היא לצמוח עם העסק. קידום אתרים אורגני בגוגל הוא בדיוק התהליך השיווקי שיכול לאפשר לכם לעשות זאת לאורך זמן.

בתהליך של קידום אתרים בגוגל חשוב מאוד להקפיד על:

✔️ יצירת תכנים איכותיים שנותנים לא מעט ערך מוסף לגולש
✔️ תייצרו חווית שימוש מעולה באתר
✔️ תהדקו את שיתופי הפעולה שלכם עם עסקים המספקים שירותים משלימים בתחום
✔️ תבנו את המותג שלכם ברשתות החברתיות ותיצרו סיגנלים חברתיים משמעותיים

אם תעשו את כל אלו כחלק מתהליך הקידום האורגני בגוגל – תגלו שעל הדרך אפשרתם לעסק לצמוח עם הזמן, ולבנות קהל יעד איכותי.

יתרון מספר 2: בתהליך קידום אתרים בגוגל הלידים איכותיים יותר בערוץ האורגני

? מחקרים רבים שנעשו על מנת למדוד את איכות הלידים המגיעים מערוצי שיווק שונים מראים באופן ברור שלידים שמגיעים מתהליך קידום אורגני הם לידים איכותיים יותר, ממירים יותר, ורווחיים הרבה יותר.

הסיבה לכך היא שגולשים אשר נכנסים לעמודי האתר השונים בעקבות הקלקה על תוצאות טבעיות במנועי החיפוש הם גולשים שנותנים אמון רב יותר במותג, מוכנים לסמוך על בית העסק ולהכניס את היד לכיס, למסור את פרטי האשראי, ולעשות זאת גם בסכומים גבוהים יותר.

לעומת זאת, הרבה פעמים, כשגולשים לוחצים על תוצאת של קידום אתרים ממומן, הם עושים זאת על מנת לקבל מידע ולהשוות מחירים, ולוקחים בחשבון שתוצאת החיפוש הוצגה להם מפני שמי שעומד מאחוריה שילם את הסכום הנדרש לפלטפורמה המפרסמת, ולא בגלל שהיא נותנת את המענה האיכותי ביותר לשאילתת החיפוש שלהם.

בפעמים לא מעטות, אותם גולשים יבחרו לבצע את הרכישה, בסופו של דבר, דווקא ממותג שהוצג עבורם בתוצאות החיפוש האורגני.

יתרון מספר 3: קידום אורגני לא קובע תקרת זכוכית

אם תחשבו על זה לעומק  ייתכן שאתם כבית עסק מציעים מוצר עם הצעת ערך מדהימה. יותר ויותר גולשים היו מעוניינים לרכוש את המוצר הזה, והשמועה עליו מתפשטת בשוק. לצערכם, למרות הפוטנציאל הרב שקיים בשוק, אם בחרתם בשיטה של קידום אתרים בגוגל בתשלום כדי לשווק את העסק, אתם מוגבלים לכמות הלחיצות של גולשים על המודעות שהצגתם, כתלות בתקציב שהגדרתם עבור הקמפיין.

יכול מאוד להיות שהמוצר שלכם הוא ריווחי, אך במידה שתקציב הפרסום היומי שלכם אזל, התנועה לא תמשיך להגיע אל האתר, אלא רק לאחר חידוש הקמפיין.

בכל הנוגע לנושא של קידום אתרים אורגני SEO, הדברים עובדים מעט אחרת. אם אתם אכן נותנים מענה איכותי לשאילתות שמחפשים גולשים במנוע החיפוש – השמיים הם הגבול.

? אתם יכולים ליהנות מתנועה רבה של גולשים, בלי תקציב יומי שמתבזבז, וללא עלות נוספת על עלות קידום אתר.

קידום אתרים אורגני בגוגל

יתרון מספר 4: קידום אורגני בגוגל מתאים לרוב המכריע של העסקים

עוד משהו שצריך לקחת בחשבון הוא שהרוב המוחלט של העסקים הם עסקים שמעוניינים לפעול לאורך זמן ולייצר לבעלים שלהם רווח באופן שוטף. כשכך הם פני הדברים, קידום אתרים באמצעות קידום אורגני בגוגל הוא בהחלט ערוץ שיכול להיות מתאים להם.

מתי קידום אורגני הופך להיות פחות כדאי? בעיקר כאשר ברור שהעסק מוקדם באופן זמני ולתקופה קצובה, כזו שבמהלכה עדיין לא ניתן יהיה לקצור את פירות תהליך הקידום.

יתרון מספר 5: קידום אתרים אורגני יאפשר לכם לבנות את המותג

איך מזהים מותגים גדולים בתחומם? מחפשים ביטויים כלליים בנישה וצופים בדפי תוצאות החיפוש. למנועי החיפוש השונים יש אינטרס להציג לקהל הגולשים שעושה שימוש במנוע החיפוש תוצאות המייצגות אתרים גדולים, מותגים, אשר רמת המהימנות שלהם בקרב הצרכנים היא גדולה.

זאת הסיבה, שלרוב קידום אורגני לעסק שלכם יאפשר לכם למתג אותו כמומחה בתחומו. כאשר גולשים צופים בתוצאות החיפוש הטבעיות, הם מניחים שאלו הגיעו לשם בזכות. אם תופיעו בתוצאות החיפוש המובילות עבור חיפושים פופולריים בנישה שלכם, רמת האמון של הגולשים בכם תעלה, אתם תהפכו למותג, ותוכלו לשפר את שיעורי ההמרה של גולשים המגיעים לאתר, ללקוחות משלמים, ואולי אפילו חוזרים.

יתרון מספר 6: קידום אורגני מסייע לכם להשביח את הנכס הדיגיטלי שלכם

בניגוד לתהליך קידום אתרים בגוגל בתשלום, שבו ברגע שאתם מפסיקים את הקמפיין נפסקת גם תנועת הגולשים לאתר, תהליך קידום אתרים בערוץ האורגני מאפשר לכם להשביח את הערך של הנכס הדיגיטלי שלכם.

המשמעות של זה היא שתוכלו להעלות את הערך של האתר אם תחליטו למכור אותו או להשכיר אותו, וגם לייצר ממנו לידים איכותיים אותם תוכלו למכור בנפרד לבעלי מקצוע בתחום באופן שוטף.

 

על קידום אתרים אורגני

יתרון מספר 7: בקידום אורגני אין חשיפה לקליקים של מתחרים

אחת התופעות המבאסות ממש בכל מה שקשור לתחום של קידום האתר בערוץ ממומן, תופעה שהיא נפוצה במיוחד בקרב בעלי מקצוע מסוימים, היא תופעת הקליקים של מתחרים, סקרנים טרולים ואנשים טובים נוספים.

מאחר שכדי להציג מודעות בקמפיין קידום אתר ממומן נדרש בעל עסק להגדיר תקציב יומי של הצגת המודעות, והתקציב מנוצל בכל פעם שגולש לוחץ על המודעה, מתחרים רבים בוחרים להקליק על מודעות של עסקים בתחום שבו הם פועלים, כדי לבזבז להם את התקציב הזה, ולהשאיר אותם עם תקציב שבאמצעותו לא יוכלו לממש את המטרות של העסק ?

יש כל מיני כלים ושירותים שמציעים להילחם בתופעה הזאת, וגם גוגל עצמה פועלת מאחורי הקלעים לא מעט כדי לשבש את התופעה, אבל כמעט כולם מסכימים שלא ניתן למגר לחלוטין את התופעה הזאת.

כאשר בוחרים ללכת בדרך של קידום אתרים בגוגל, בערוץ של קידום אורגני, כמובן, כל זה לא רלוונטי. גולשים יכולים להקליק על תוצאת החיפוש שלכם גם אלף פעמים והדבר לא יעלה לכם שקל נוסף על זה שהשקעתם בתהליך הקידום.

יתרון מספר 8: בתחומים מסוימים לקוחות הפכו להיות עוורים לפרסומות

בכל מה שקשור להרגלי השימוש של גולשים, הרבה מאיתנו הפכו להיות כמעט עיוורים לפרסומות. מרוב שמסרים שיווקיים מציפים אותנו כל העת, אנחנו לא רואים את הבאנרים המהבהבים, את המודעות בתשלום, את הפרסומות שמוטמעות בעמודי אינטרנט שונים וכמובן את המודעות בתשלום שמוצגות במנועי החיפוש.

? בחלק מן התחומים, גם כאשר קיימות מודעות בתשלום, ולמרות שאלו מוצגות מעל התוצאות הטבעיות, רבים מן הגולשים פשוט מדלגים מעליהן.

יתרון מספר 9: קידום אתרים אורגני טוב יותר לשיווק B2B

בתחומים שבהם עסקים מציעים שירותים לעסקים אחרים, למיתוג, למהימנות ולסמכות של ספק השירותים בתחום ישנה חשיבות גדולה. כאשר ארגון גדול מחפש ספק שירותים בתחום מסוים, הרבה מאוד פעמים הוא יהיה מוכן לשלם קצת יותר ולדעת שהוא מתקשר מול גוף מהימן ובר סמכות בנישה.

כאשר מדובר בעסקים המספקים שירותים לעסקים אחרים, קידום האתר באמצעות קידום אורגני הוא תהליך שיווק מתאים הרבה יותר, ויכול להוביל לשיעורי סגירת עסקאות גדולים הרבה יותר.

לקדם את האתר במנוע החיפוש של גוגל

יתרון מספר 10: קידום אורגני מאפשר דירוג גם על ביטויים שלא חשבתם עליהם מראש

אחד היתרונות המשמעותיים שמייצר תהליך קידום האתר בערוץ האורגני לעסקים, הוא שבהינתן מענה איכותי של בית העסק לגולשים המתעניינים במוצרים או שירותים בתחום, בית העסק יכול ליהנות מדירוגים שונים גם עבור ביטויים אותם בכלל לא טירגט בתהליך הקידום.

עובדה זאת מייצרת תנועה פוטנציאלית איכותי של גולשים נוספים לאתר ומהווה הסיבה העיקרית לעובדה שעסקים בוחרים באפיק של קידום אתרים בגוגל כתהליך שיווקי בסיסי והכרחי.

יתרון מספר 11: קידום אורגני מאפשר דירוג גם במנועי חיפוש אחרים

לא כל מנועי החיפוש הם גוגל. קידום האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל אמנם תופס נתח גדול מאוד מתנועת החיפוש של גולשים, אבל גם מנועי חיפוש אחרים מאפשרים לגולשים לקבל תוצאות רלוונטיות לשאילתות החיפוש שלהם.

יתרה מכך, לפעמים בארגונים גדולים, המספקים לעובדים שלהם מחשבים המצויידים במערכות הפעלה של מיקרוסופט, מנועי החיפוש המוגדרים כברירת מחדל בדפדפנים יהיו דווקא של בינג.

? תהליך קידום אתרים אורגני, בניגוד לקידום אתרים ממומן, יכול לאפשר לבית עסק ליהנות מן האופטימיזציה שביצע לגוגל, גם במנועי חיפוש אחרים, שגם להם ישנם קריטריונים לדירוגים דומים למדי כאשר בוחנים את האפשרות לקדם את האתר במנועי חיפוש אחרים.

יתרון מספר 12: קידום אתרים אורגני מתאים גם עבור מי שהמרווחים בעסק שלו קטנים מאוד

עסק, אם נפשט את זה כמה שיותר, הוא גוף שמטרתו לקנות בזול ולמכור ביוקר. כאשר אנחנו מדברים על סחורה, הדברים הם ברורים, אולם כאשר מדובר בעסק שמספק שירות – גם התמחור של עצם מתן השירות צריך כמובן לקחת בחשבון.

עסקים עם מרווחים קטנים מאוד יתקשו לפעול לאורך זמן בבואם לקדם את האתר באמצעות קידום בגוגל ממומן. הסיבה לכך היא, שכל גולש נוסף שמעוניין לקבל את שירותי העסק ומקליק על מודעת החיפוש, מייצר עלות נוספת שאותה צריך להחזיר בית העסק.

בקידום אורגני המצב הוא שונה: אמנם יש השקעה חודשית קבועה בתהליך הקידום, אולם מאחר שאין מגבלה על כמות התנועה שיכולה להגיע לאתר, אזי תנועה ערה של לקוחות משלמים יכולה להחזיר את העלות הזאת בקלות, ולהשאיר בסוף החודש רווח נאה לבית העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן