חלה עליה עצומה של מותגים שהחלו לאמץ את כל הנושא של שיווק באמצעות תוכן. חלק גדול מהם הקימו בלוגים משלהם וניצלו את כל האווירה שהשתלטה עלינו של שיווק באמצעות תוכן.
הבעיה היא שלרוב העסקים אין סבלנות והם לא יכולים לחכות חצי שנה עד שדברים יתחילו לזוז ויקבלו יותר טראפיק לאתר שלהם. יותר מזה, במקום לקחת החלטות שמבוססות על נתונים כדי לשפר את אסטרטגיית התוכן שלהם, רוב העסקים לא עושים את זה ונכשלים בנושא.
לא לזנוח שיווק באמצעות תוכן
מה שקורה הוא שכשהם לא מצליחים למדוד החזר השקעה הם פשוט זונחים את כל הנושא של שיווק באמצעות תוכן במכה אחת. מה שכדאי לעשות במקום זה, הוא לנסות ולהבין את הלקוחות שלכם. תחשבו איך אתם יכולים לענות על הצרכים שלהם באמצעות התוכן שאתם מגישים להם תוך כדי יישום של אסטרטגיות שאנחנו יודעים שעובדות.
מוכנים להתחיל? הנה טרנד מספר 1
-
שיווק בווידאו הוא טרנד שיווק באמצעות תוכן שגודל בקצב הכי מהיר כיום
כשאנחנו מדברים על טרנדים, אי אפשר שלא להזכיר את סוג התוכן שגודל בקצב מפלצתי..
שיווק בוידאו.
התוכן הכתוב הוא התוכן שהכי קל לייצר, יש לו אחלה ערך מבחינת קידום אורגני והוא יכול לייצר השפעה מטורפת.
וידאו לעומת זאת הוא דרך מאוד אפקטיבית לגרום לאנשים להבין את המוצר שלך הרבה יותר טוב. יותר מזה, לחלק מהמוצרים היותר מורכבים, וידאו יהיה סוג התוכן הכי טוב גם כדי לספק הקשר וגם כדי להסביר טוב יותר.
ב-2015 צריכת הוידאו גדלה יותר מכל סוגי התוכן האחרים. יש גם תחזיות שצופות שוידאו יהיה 70 אחוז מהמקור העיקר של התנועה באינטרנט עד 2017. וואו.
קריאת טקסט, במיוחד במכשירים ניידים, היא לא דבר פשוט בניגוד לווידאו שיורד בגרון הרבה יותר טוב.
בעבר, שיתפתי בקבוצת הפייסבוק שלי מאמר שמסביר איך Dollar Shave Club הפכו לאימפריה של מיליוני דולרים והכל התחיל בזכות סרטון וידאו ויראלי אחד ביוטיוב.
הרעיון שלהם היה פשוט – הם מכרו שירות מינוי של סכיני גילוח בתמורה לכמה דולרים או כמה עשרות שקלים בודדים לחודש.
ההשקה שלהם למוצר הייתה בעצם באמצעות סרטון וידאו מצחיק למדי שעלה להם לא הרבה יותר מ-4000 דולר ולקח להם בסך הכל יום צילומים אחד כדי לסיים אותו. אתם יכולים לראות את הוידאו המקורי כאן.
תוך כמה ימים ספורים הוידאו הפך לויראלי בצורה מפחידה ממש ותוך 6 שעות כל המלאי של Dollar Shave Club אזל לחלוטין. 6 שעות אנשים, 6 שעות!!! הוידאו הזה שבאמצעותו הכל התחיל עזר להם להשיג יותר ממאתיים אלף משתמשים פעילים תוך שנה וחצי. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הסרטון שלהם השיג כבר למעלה מ-23 מיליון צפיות ביוטיוב בלבד. החברה נרכשה מאז על ידי חברת יוניליבר העולמית תמורת סכום מגוכך של מיליארד דולר והיום הם נותנים פייט רציני לענקית הגילוח Gillette ונכון לשנת 2015 הם הציגו מספרי מכירות מדהימים של למעלה מ-120 מיליון דולר.
טיפה מאוחר יותר הם יצאו עם מוצר מהפכני והורס חדש שנקרא One Wipe Charlies שזה בעצם מגבוני ישבן (כן, כן) לגברים בלבד וגם הם הצליחו למכור יותר מ-20,000 יחידות תוך פחות מחודש בזכות עוד וידאו שהם הוציאו שהפך להיות סופר ויראלי (יותר מ-3 מיליון צפיות נכון לרגע זה)
וידאו לא סתם תופס את תשומת הלב של הקהל שלכם. וידאו גורם למעורבות גדולה יותר, מייצר יותר המרות ובסופו של דבר משפר את השורה התחתונה שלכם.
גם פייסבוק התחילו עם מודעות הווידאו, ובתחילת 2016 הם דיווחו על יותר מ-100 מיליון שעות צפיה של וידאו – ביום! מיותר לציין שהם הבינו די מהר שוידאו חי הוא תוכן שיוצר יותר מעורבות בפיד. חודשיים מאוחר יותר הם התחילו להתייחס לווידאו כאל סוג תוכן חדש.
-
תשקלו הפצה בתשלום כדי לייצר השפעה משמעותית באמצעות התוכן שלכם
עלויות שיווק באמצעות תוכן, במיוחד כשאתם רק בשלב של השקת הקמפיין, יכולות להיות משמעותיות. זה יכול לקחת כמה חודשים טובים כדי לראות תוצאות ראשוניות והרבה בעלי עסקים נרתעים מזה ומוותרים על הקמפיין שלהם בשלבים הראשונים. ה-CPL (עלות לליד) מתחילה לרדת רק עם הזמן.
הסיבה העיקרית שבגללה לוקח זמן לתוצאות להגיע היא בגלל שמשווקי התוכן בונים יותר מדי על טראפיק שיגיע מתוצאות אורגניות. למרות שזה טראפיק טוב, לוקח לו זמן להיבנות.
יש אפשרות אחרת שאני מעריך ששמעתם עליה וקוראים לה רשתות חברתיות – שיטת הפצת התוכן אולי הכי נפוצה כיום. אבל מה לעשות שאנשי השייוק הפגיזו גם כאן והפכו את הרשתות החברתיות למקום צפוף, מה שהפך את העבודה של להשיג את תשומת הלב של הצרכנים שלך לקשה יותר.
לדוגמא, בחו”ל יש 40 מיליון דפים של עסקים קטנים שנלחמים על תשומת הלב של משתמש פייסבוק בודד בפיד החדשות והתוצאה של זה היא שהרבה מאוד עסקים קטנים נכשלים בהבאת לידים איכותיים מפייסבוק.
להרבה עסקים קטנים, הוצאה נוספת של שיווק התוכן האיכותי שלהם יכולה להישמע לא הגיונית.
פייסבוק ואינסטאגרם הם אחלה פלטפורמות שאפשר להתחיל לפרסם בהם תוכן בתשלום. כתבתי בעבר פוסט מפורט בכמה שלבים על פרסום בפייסבוק למתחילים שמומלץ לקרוא.
דמות מוכרת בעולם השיווק בחו”ל ביצעה ניסוי של שיווק תוכן בפייסבוק גם בצורה אורגנית וגם בצורה ממומנת. והנה ההבדל לפניכם בתמונה למטה.
במילים אחרות, שיווק ממומן עובד, בתנאי שעושים את זה נכון.
-
לקיחת החלטות מבוססות נתונים על שיווק באמצעות תוכן הם דבר הכרחי
איש גאון בשם בריאן דין פרסם פוסט סופר מושקע ביחד עם SEMRush, Ahrefsוהחבר’ה שלנו מ-SimilarWeb שחקר מיליון תוצאות חיפוש כדי להבין מה הכי משפיע על להיות מדורג במקומות הראשונים בגוגל. בריאן קבע שהגורם העיקרי להבאת טראפיק הוא יצירת תוכן ייחודי שמגובה במידע.
רק לשם ההוכחה, הפוסט שלו קיבל יותר מ-5000 שיתופים ברשתות החברתיות ויותר מ-450 קישורים מה שהגדיל את הטראפיק שלו באתר בעוד 38% מחודש נובמבר שנה שעברה.
אחד הקשיים שאני שיווק נתקלים בהם הוא להוציא תובנות שאפשר להפוך לפעולות כתוצאה מכמויות המידע הגדולות שיש להם (מהאנליטיקס לדוגמא)
מותגים צריכים לחפור בתוך המידע הייחודי שיש להם כדי למצוא פרטים בעלי משמעות שיעזרו להם לייצר מעורבות עם הקהל שלהם. השלב הבא שלהם הוא לייצר תכנית שתעזור להם להשיג את היעדים העסקיים שלהם. ב-5 השנים הבאות, כישורי אנליטיקס הולכים להיות נתון חובה לכל מי שמתיימר לעסוק בשיווק.
-
פרסונליזציה (הפיכה לאישי) יכולה לעזור מאוד בהגדלת כמות ההמרות
אם מישהו השאיר לך את הפרטים האישיים שלו אז הוא מצפה ליחס אישי. פשוט! אבל כמו שציינתי בסעיף הקודם, לחלק מהמשווקים אין אפילו גישה לנתונים האלה. אתר בשם Monetate קבע שיותר מ-90 אחוז מהידע שזמין למשווקים נשאר לא מנוצל.
אם עסקים יצליחו לבצע פניה אישית באמצעות השיווק שלהם הם יוכלו לצפות ל:
- נאמנות גבוהה יותר למותג
- יותר מעורבות והמרות
- יותר לקוחות חוזרים
אתם יכולים להפוך את החוויה של הלקוחות שלכם לאישית יותר באמצעות המיקום הגאוגרפי שלהם, המכשיר שהם משתמשים בו, הביטויים שהם חיפשו, המקור שממנו הגיעו אליכם ועוד המון אפשרויות אחרות.
הנה תרשים שהכנתי שמציג איך מבצעים פרסונליציה (הפיכה לאישי) נכונה