כמה זמן לוקח לקדם אתרים (ואיך אפשר לזרז את זה)?

תוכן עניינים

בואו נשים את הדברים על השולחן: קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, לפני קצת יותר מרף הסבלנות שיש לעסקים מסוימים. בעל עסק רוצה לראות תוצאות כאן ועכשיו, ולראות אותן בביטחון מלא. ובכן, זה לא משהו שתהליך קידום אורגני יכול להבטיח לעסק.

קידום אורגני בתחומים לא תחרותיים במיוחד, עם מספר מצומצם יחסית של משפחות מילות מפתח לקידום, יראה תוצאה לבית העסק בערך אחרי חצי שנה. בתחומים תחרותיים משך הזמן הזה יתארך לשנה או יותר ובתחומים תחרותיים במיוחד, תחת ההנחה שהתקציב הנכון מושקע ואנשי המקצועי הנכונים משתפים ביניהם פעולה, אפשר לפעמים יהיה לראות תוצאות רק כעבור שנתיים.

ובכל זאת, שואלים את עצמם הרבה בעלי אתרים, איך למעשה אפשר לזרז את תהליך הקידום? אז במאמר הזה החלטתי לשלב כמה טיפים חשובים שכדאי יהיה ליישם כדי לראות תוצאות קצת יותר מהר.

פעולה מספר 1: יצירת תוכן מדהים

רשת האינטרנט היום לא נראית כפי שנראתה בתחילת דרכה. היום, הכל נכתב כבר והכל נסקר. אלא אם כן אתם פועלים בתחום סופר נישתי שכמעט ואף אחד בעולם לא עוסק בו, סביר יהיה להניח שמה שכתבתם כבר נכתב והתוכן שיצרתם כבר נוצר.

ההבדל הוא, בהגשה. אתם רוצים לגרום לגולשים הפוטנציאליים לקבל את המענה השלם והאיכותי ביותר בעמודי האתר שלכם. אתם רוצים שהם לא יצטרכו לחזור לדף תוצאות החיפוש ולנסות לאתר את המענה לשאילתא הספציפית שביצעו בהמשך הדרך, באתרים האחרים המוצעים להם.

כשאתם כותבים תוכן, אתם לא יכולים להיות בטוחים מה תהיה כוונת המשתמש שיגיע לתוכן הזה. לכן, השיטה היעילה ביותר לתת מענה איכותי לגולש היא לכתוב את התוכן המקיף, השלם והמשכנע ביותר. זיכרו, שגם כאשר אתם כותבים תורן ארוך ומשמעותי, הגולש לא חייב לקרוא את הכל, והוא יכול להסתפק בלצרוך את התוכן שמתאים לצרכיו, ולאתר אותו באמצעות תוכן העניינים שתשלבו בעמוד, או לחלופין באמצעות סקירה של כותרות המשנה בעמוד.

פעולה מספר 2: שיפור ההדינגס באתר

היררכית כותרות נכונה היא עוד מרכיב חשוב שיכול לסייע לכם לזרז את קידום האתר. מהי היררכיית כותרות נכונה? ובכן, על פי ההמלצות המקובלות בתחום, לכל עמוד באתר אמורה להיות כותרת ראשית אחת. בנוסף, תיתכנה מספר כותרות משנה בכל עמוד באתר, כאשר ביניהן פסקאות טקסט רגילות.

ככל שהדבר נדרש, ניתן לייצר מעת לעת, ועל פי הצורך בלבד, כותרות משנה לכותרות המשנה.

מדוע הדינגס הם כל כך חשובים? בעיקר משום שהם מסייעים למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן המוטמע באתר, ומאפשרים לגולשים להגיע במהירות אל מקטעי התוכן החשובים להם יותר. כמו כן, בעידן של תוצאות עשירות בדפי תוצאות החיפוש, הדבר יכול להגדיל את הסיכוי שמנוע החיפוש יבחר להציג חלק מן הטקסט לגולשים כבר בדף תוצאות החיפוש.

פעולה מספר 3: שיפור חווית המשתמש באתר

רוצים לזרז את תהליך קידום האתר ולהפוך אותו לאפקטיבי יותר? שפרו את חווית המשתמש באתר. למה הכוונה? הכוונה היא שהמשתמש ירגיש נוח לנווט באתר, שדפי האתר יהיו מותאמים לתצוגה במכשירים ניידים, שטעינת העמודים השונים תהיה חלקה ובלי קפיצות מיותרות, שהגולש לא יצטרך לנסות לאתר היכן הוא סוגר פופאפים מעצבנים ומיותרים, שהעיצוב יהיה נעים מאוד לעין, הפונט נגיש וקריא, שתהיה חלוקה מאוזנת בין תמונות וטקסט באתר ועוד ועוד.

חווית משתמש טובה משאירה את הגולשים זמן רב יותר באתר, מקטינה את שיעור הנטישה של גולשים, מגדילה את מספר הצפיות בעמודי האתר השונים, ומגבירה את הסיכוי שהגולשים יבחרו לבצע אינטראקציה עם האתר, באמצעות שיתופים, התקשרות מול בית העסק, השארת תגובות או השארה של פרטי יצירת קשר באמצעות טפסים המוטמעים באתר.

פעולה מספר 4: בניית פרופיל קישורים איכותי

כדי לזרז את תהליך הקידום של האתר תצטרכו לפעול לא רק בתוך האתר עצמו, אלא גם מחוץ לאתר. הכוונה היא לבניה מדורגת ונכונה של קישורים מאתרים רלוונטיים אל עמודי האתר השונים. קישורים איכותיים יכולים לשפר במידה ניכרת את קצב תהליך הקידום, בין היתר משום שהם מייצרים למותג או לבית העסק סמכות בנישה שבה הוא פועל, מאפשרים למנועי החיפוש השונים לגלות את דפי האתר מוקדם יותר ולאנדקס אותם, מסייעים גם בהבנת הקשר ותפקיד האתר בנישה שבה הוא פועל גם מבחינה עסקית ועוד.

ישנן לא מעט שיטות שבאמצעותן תוכלו לפעול להרחבת פרופיל הקישורים של האתר, אם באמצעות רכישה של קישורים, החלפה של קישורים, רישום לאינדקסים שונים ושיטות נוספות.

חשוב לזכור: בעוד שהטמעה של תוכן רב ואיכותי או שיפור חווית משתמש ניכר באתר הם פעולות שלכל היותר יכולות שלא להזיק לקידום האתר, הרי שבניה לא נכונה של קישורים בצורה ספאמית ומחשידה עלולה לפגוע קשות בסיכוי לקדם את האתר, ובמקרים רבים אף להטלת עונש ידני על האתר מצד מנועי החיפוש השונים. זאת הסיבה, שכדאי יהיה לדאוג לכך שקישורים יבנו בצורה מדורגת ושיטתית על ידי בעלי מקצוע המתמחים בכך.

פעולה מספר 5: אופטימיזציה למטא טייטלים

פעולה פשוטה, שלא תגזול מכם יותר מידי משאבים לביצוע, ויכולה במקרים רבים לשפר בזמן מאוד קצר את תהליך הקידום של עמודים מסוימים באתר, היא שיפור כותרות המטא באתר. כותרות המטא הן הכותרות המוצגות לגולשים במנועי החיפוש כשהם מתלבטים על איזו מן התוצאות להקליק על מנת לקבל מענה לשאילתא שביצעו. שיפור כותרות המטא יכול לשפר דירוגים של עמודים בצורה ניכרת, גם אם לפעולה הזאת לא התלוו פעולות נוספות בתחום הקידום.

פעולה מספר 6: אופטימיזציה לתמונות באתר

כדאי יהיה לדאוג שתמונות המשולבות באתר יעברו תהליך אופטימיזציה, וזאת על מנת לזרז את תהליך הקידום. במסגרת האופטימיזציה הזאת חשוב יהיה לבחור תמונות איכותיות אך במשקל וברזולוציה הנכונה, שמצד אחד יספקו לגולש תמונה איכותית ומצד שני לא יפגעו בזמני הטעינה של עמודי האת השונים. כמו כן, חשוב יהיה להקפיד על הטמעה של תגית האלט לכל תמונה באתר, וזאת על מנת לאפשר הנגשה שלה, גם למנועי החיפוש השונים וגם לבעלי לקויות ראיה.

פעולה מספר 7: לפעול בערוצים משלימים

אחת מן הפעולות שתוכלנה לסייע לכם לזרז באופן משמעותי את תהליך הקידום של האתר היא לפעול דווקא בערוצים שונים המשלימים לאתר. אם תבחרו להקים ולנהל בשוטף ערוץ יוטיוב עם שם המותג של האתר, לפתוח עמוד פייסבוק עם שם דומה או להגיבר את הנוכחות שלכם באינסטגרם – אתם יכולים לאותת למנועי החיפוש השונים שהמותג שלכם חי, פעיל, מקובל בנישה, ומייצר מעורבות גולשים גדולה ומשמעותית.

פעולה מספר 8: לעודד גולשים להשאיר לכם ביקורות חיוביות

פעולה נוספת שתוכלו לבצע כדי לשפר את הסיכוי שלכם להתברג גבוה בדפי תוצאות החיפוש במהירות היא לבקש מגולשים שמגיעים אליכם לאתר והיו מרוצים מן השירות שקיבלו להשאיר לכם תגובה אוהדת בכרטיס העסק בגוגל או בדף הפייסבוק של האתר.

לריבוי תגובות חיוביות כאלו יש השפעה מהותית על תהליך הקידום משום שהן נחשבות לפקטור אובייקטיבי יחיסת, שלא נתון לשליטתו הבלעדית של בעל האתר.

פעולה מספר 9: לעשות שימוש נכון בקישורים פנימיים

לרוב, כאשר עוסקים בקידום אתרים, הנטיה היא לייחס חשיבות רבה לקישורים חיצוניים המגיעים מאתרים ברי סמכות ורלוונטיות בנישה שבה פועל האתר, ולהזניח במקביל את פרופיל הקישורים הפנימיים באתר. עם זאת, לקישורים הפנימיים שתטמיעו באתר יש תפקיד חשוב לצורך קידום האתר, בין היתר משום שקישורים פנימיים מאפשרים לכם לאותת למנועי החיפוש מהם העמודים החשובים יותר באתר, לאפשר לגולשים למצוא בקלות עמודי תוכן להם הם זקוקים, לאפשר למנועי החיפוש לגלות עמודים חדשים לאינדוקס, והם גם מסייעים בשיפור מדדים שונים כמו שיעור הנטישה של גולשים, זמן השהיה באתר, מספר הצפיות בדפים שונים לביקור, ועוד ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838