טיפים לכתיבת תוכן לקידום האתר 

כחלק מאסטרטגיית הקידום האורגני, בכל חודש יצורפו אל האתר שלכם מאמרי תוכן מקוריים. הקלקה על “בלוג” בסרגל הכלים באתר, תפנה את הגולשים למאגר של כתבות אינפורמטיביות-מעניינות. מדוע חשוב להשקיע בכתיבת תוכן איכותי? 

  • התוכן הוא לא רק המלך, הוא גם הממלכה! 
  • תוכן טוב משאיר רושם טוב 
  • קריאת התוכן = שהות ארוכה יותר באתר
  • תוכן מעניין ישותף בין גולשים / רשתות חברתיות

לפניכם, 4 טיפים שחובה עליכם לאמץ עם כתיבת התוכן הבא לאתר שלכם:

אל תמעיטו במילים – כתבו את שיש לכם להגיד!

התוכן לא אמור “לקשט” את האתר שלכם, אלא לספק לגולשים מידע איכותי ובעל ערך. מובן כי האיכות חשובה מהכמות ועל זה אין ויכוח. עם זאת, קשה עד בלתי אפשרי להעניק ערך אמיתי לגולש כשהתכנים נכתבים באורך של 100-200 מילה. ההמלצה היא לכתוב מאמרים באורך של 300-500 מילה, כאשר במקרים מסוימים (בהתאם לנושא והעומק אליו אתם רוצים להגיע), ניתן לכתוב מאמרים ארוכים יותר.

בחרו נושאים מעניינים למאמרי התוכן שלכם

מאמר טוב מתחיל בנושא מעניין! ומה זה בעצם נושא מעניין? דרך נחמדה לבחירת נושאים למאמרי התוכן, היא לחשוב על שאלות נפוצות שמפנים אליכם הלקוחות שלכם. לדוגמא: נניח והעסק שלכם הוא קייטרינג לאירועים. חשבו על שאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב והפכו אותן לנושאי כתיבה במאמרים (הלקוח שואל = הלקוח רוצה לדעת!):

  • מהו המחיר הממוצע למנה? 
  • איך בוחרים חברת קייטרינג?
  • האם כדאי ללכת על קייטרינג חלבי או בשרי?

כתבו ב”שפת האם” של קהל היעד שלכם

מובן כי כל עוד קהל היעד שלכם הוא הקהל הישראלי-מקומי, שפת המאמרים תהיה עברית. עם זאת, באיזו שפה אתם בוחרים לכתוב את המאמרים שלכם? חשוב מאד לבצע התאמה בין גובה השפה והסגנון ובין קהל היעד. 

מובן כי תוכן המיועד לבחורות צעירות בנות 20, לא יתאים לקהל יעד של גברים בני 55. שימו לב כי קהל היעד לקריאת התוכן באתר הוא הקהל שרוכש את השירותים והמוצרים שלכם. לדוגמא:

  • אתר שמוכר מוצרי קוסמטיקה לנערות – כתיבה ב”גובה העיניים”, פניה אישית (כאילו וחברה כותבת להן), שפה קלילה
  • אתר של סוכן ביטוח – פורמליות לצד ישירות, הצגת הדובר כסמכותי ומבין עניין, דגש על פנייה לרגש (“כדי שלא תדאגו בעתיד, אתם צריכים לדאוג בהווה…”)

הניעו לפעולה!

גם במאמרי התוכן שמטרתם להעניק מידע אינפורמטיבי, חשוב לשלב בעדינות ואלגנטיות מסרים שיווקיים. איך עושים את זה?

  • אפשרות אחת היא לכתוב את כל המאמרים בגוף ראשון. כלומר, אתם, אלו העומדים בראש העסק, תהיו הדוברים במאמרים (“אני ממליץ לבחור את השירות בהתאם לפרמטרים הבאים…”, “אני מאמין כי זמינות ללקוח משפיעה על חווית השירות הכללית”).
  • אפשרות נוספת היא הנעה עדינה לפעולה. את מאמרי התוכן שלכם תוכלו לסיים בפנייה ישירה אל הקוראים, המוזמנים לפנות אליכם במידה ויש להם שאלות נוספות/ לטובת קבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן