מה זה קידום אתרים ולמה זה אחד הערוצים החזקים ביותר לשיווק?

תוכן עניינים

רבים מן העסקי מתלבטים מהי הדרך הנכונה ביותר לפנות אל קהל הגולשים שמחפש אחר השירותים שהם מציעים בגוגל או במנועי חיפוש אחרים. שתי האפשרויות המרכזיות שעומדות בפני כל עסק שמעוניין לשפר את הנוכחות לו בדפי תוצאות החיפוש הן קידום ממומן – תהליך שבו בית העסק ישלם עבור כל הקלקה של גולש על מודעה שתוצג לו במנוע החיפוש, וקידום אורגני – תהליך שבו באופן הדרגתי ואיטי, תוצאות החיפוש הטבעיות תוצגנה במקומות ריאלים בדפי תוצאות החיפוש עבור גולשים שונים.

הן בשיטת הקידום הממומן והן בשיטת הקידום האורגני קיימים יתרונות וחסרונות, וההחלטה באיזה ערוץ לבחור צריכה להתבצע תוך מתן תשומת לב לצרכים של העסק, לתקציב הפרסום שלו, ליכולת שלו לעבור תקופה מסוימת ללא הכנסות, וגם למרווחים המאפיינים את המוצרים או השירותים שהוא מוכר.

במאמר הזה נתמקד ביתרונות שיכול לייצר לבית העסק תהליך הקידום האורגני. אז בלי להאריך בדברים, בואו נתחיל.

רגע לפני שמתחילים, צפו בסרטון שיצרתי במיוחד עבורכם המסביר מה זה קידום אתרים:

אתר מקודם משדר סמכות

אחד היתרונות הבולטים שמייצר תהליך קידום אורגני שמתבצע בצורה נכונה הוא לסייע לעסק לבנות מותג בנישה שבה הוא פועל ולייצר סמכות. מדוע כך הם פני הדברים? בעיקר משום שגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש נוטים לסמוך יותר על התוצאות הטבעיות הראשונות המוצגות להם. מנוע החיפוש נתפס ככלי אובייקטיבי שפועל ללא משוא פנים, ולא נתון למניפולציות של בעלי עסקים.

הנחת העבודה היא שאם מנוע החיפוש בחר להציג תוצאת חיפוש המפנה לעסק מסוים עבור ביטוי חיפוש כללי כלשהו, בית העסק הזה ככל הנראה מהימן, מהווה אוטוריטה בתחומו, וניתן לתת בו אמון לצורך התקשרות עתידית.

אתר מקודם מייצר לידים איכותיים יותר

מחקרים מוכיחים כי תוצאות טבעיות במנועי החיפוש השונים מייצרים לידים איכותיים יותר. כאשר מתייחסים לאיכות הלידים, לוקחים, בדרך כלל, בחשבון מספר פרמטרים: שיעור ההמרה של גולשים ללקוחות משלמים, שיעור הלקוחות החוזרים, שיעור הלקוחות המתעניינים, זמן השהיה של גולשים באתר, שיעור הנטישה, מספר הצפיות בדפים לכל ביקור בממוצע ועוד ועוד מדדים.

בתחומים מסוימים, הגולשים הפכו עיוורים כמעט לחלוטין לפרסום באמצעות מודעות ונוטים לדלג עליהן כמעט בלי לשים לב. כאשר מדובר בשכבות הגיל הצעירות שגדלו לתוך עולם האינטרנט ומתמצאים ברשת, שיעורי ההקלקה על מודעות בתשלום יורדים אפילו יותר.

זאת הסיבה, שאם בת העסק מתכוון לפעול לאורך זמן, תהליך קידום אורגני, במונחים של עלות תועלת, יוכל לייצר לו לידים איכותיים יותר ומשתלמים יותר.

אתר מקודם מאפשר לבנות נכס דיגיטלי

אחת החוזקות המשמעותיות המאפיינות את תהליך הקידום האורגני היא שתהליך כזה משפר כל העת את הנכס הדיגיטלי העומד לרשות העסק. מאחר שבתהליך קידום אורגני משקיע בעל הנכס ביצירת תוכן איכותי ומשמעותי לקהל הגולשים המגיע אל האתר, בהתאמה שלו לתצוגה במכשירי מובייל שונים, באבטחת האתר, ביצירת היררכיה נכונה וחווית משתמש איכותית באתר ועוד ועוד, הוא למעשה משביח את הנכס הדיגיטלי שברשותו.

בתצורת עבודה זו, כאשר האתר מתחיל לייצר לידים איכותיים, יכול בעל הנכס למכור את הלידים האלו לבעלי מקצוע רלוונטיים, להציע את האתר למכירה או השכרה, וליהנות מפרי ההשקעה שלו.

אתר מקודם מאפשר להימנע מקליקים מזוייפים

תופעה נפצה שמאפיינת את הקמפיינים המתמקדים דווקא בקידום ממומן, היא תופעת הקליקים המזויפים. מאחר שבתהליך של קידום ממומן, להבדיל מתהליך של קידום אורגני, משלם בעל הנכס סכום מסויים עבור כל הקלקה של גולש על המודעה המובילה לאתר שלו, תופעה שכיחה שחווים לא מעט מפרסמים כאלו היא הקלקה של גולשים או של בוטים על המודעות בכוונה תחילה לנצל את תקציב הפרסום של העסק, מבלי, כמובן, לייצר לו לידים כנגד ההקלקות האלו.

בתחומים תחרותיים במיוחד, התופעה של קליקים מזוייפים הינה חלק בלתי נפרד מן התהליך השיווקי. ישנם אמנם כלים שמבטיחים לבעלי עסקים לזהות ולחסום קליקים מזויפים כאלו, אולם גם הפעלת הכלים האלו דורשת תקציב, וכן לא מעט משאבים.

בתהליך קידום אורגני, ההפך הוא הנכון. מלבד ההשקעה הקבוע שמבצע בעל העסק בכל חודש עבור תכנים, בניית קישורים בתשלום ואופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה במנועי החיפוש השונים, לא נדרש בעל העסק לשלם בנפרד עבור כל הקלקה של גולש, והתנועה שהוא מקבל, היא למעשה חינמית ולא תלויה בתקציב נוסף.

אתר מקודם מאפשר לקבל תנועה גם עבור ביטויים נוספים

לרוב, כאשר בעל נכס דיגיטלי כלשהו מתחיל בתהליך של קידום אורגני, הוא מנסה להתמקד בביטוי המפתח העיקריים, שייצרו עבורו את הטראפיק המשמעותי והאיכותי ביותר לאתר, בהתאם לתחום, לנישה שבה הוא פועל וכן לרמת התחרות בישה הזאת.

תהליך קידום אורגני, בשונה תהליך הקידום הממומן, יכול לאפשר לבית העסק באותה השקעה של משאבים ממש, לדרג את האתר על ביטויי מפתח נוספים אשר רלוונטיים לתוכן הנמצא באתר, רק מתוך ההבנה של מנוע החיפוש כי עמודי האתר השונים יכולים לייצר ערך מוסף לגולשים המבצעים את השאילתות האלו.

5 יתרונות של קידום אתרים:

קידום אתר מאפשר ליהנות מתנועה במנועי חיפוש אחרים

כאשר בית עסק נפנה להגדרת קמפיין קידום ממומן באחד ממנועי החיפוש, הוא צפוי יהיה לקבל תנועה כנגד הקמפיין שהקים, רק ממנוע החיפוש שבו הקים את הקמפיין. לעומת זאת, בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים, שיפורים שמבוצעים באתר כל העת יכולים לסייע לבית העסק לשפר את הנראות של עמודי האתר שלו לא רק במנוע חיפוש אחד, אלא במנועי החיפוש כולם. בצורה כזאת, יכול בית העסק ליהנות מתנועה של גולשים שתגיע אליו גם באמצעות שימוש במנועי חיפוש פחות פופולריים.

אתר מקודם מייצר ערוץ משלים לערוצי שיווק אחרים

חשוב יהיה להבין, כי שיווק דיגיטלי, בדומה לתהליך שיווק באופן כללי, הוא אכן תהליך ולא נקודה בודדת בזמן. המשמעות היא, שלעיתים מוצגת לגולש מודע באחד מן הערוצים הדיגיטלים שבהם הוא נוהג לעשות שימוש, אך זו מוצגת לגולש בזמן שבו הוא לא בשל לקבל את ההחלטה על רכישה של המוצר או השירות.

בתצורת עבודה זאת, פעמים רבות, חוזר הגולש למנוע החיפוש לאחר פרק זמן סוים שבו הבשילה אצלו ההחלטה לבצע רכישה כזאת, במטרה לחפש את המוצר או השירות. אם הגולש לא זוכר את שם המותג הספציפי, הוא יבצע חיפוש כללי. במקרים כאלו, יווצר יתרון ברור לעסקים שהשקיעו בקידום אורגני של האתר שלהם ובהתאמתו לצרכי הגולש, גם אם המקור הראשוני של התנועה היה קמפייין ממומן.

אתר מקודם מתאים לעסקים שהמרווח שלהם לא מאפשר ביצוע קידום ממומן לאורך זמן

בעוד שקידום ממומן הוא תהליך אפקטיבי אשר יכול להתבצע בתוך זמן קצר מרגע ההחלטה להפעילו, הוא לא יכול להתאים לאורך זמן בעסקים שבהם המרווחים הם נמוכים או שליליים. אם התשלום עבור ההקלקות של גולשים על המודעות לא מצליח מנגד לייצר הכנסות שמחזירות את ההשקעה הזאת, הרי שתהליך קידום ממומן לא יכול להתאים לעסק כזה לאורך זמן.

בהקשר הזה, לטווח ארוך, מקובל לחשוב כי תהליך קידום אורגני שמבוצע בצורה נכונה תוך מתן תשומת לב להיבטים של תקציב ותזרים, יכול להחזיר את עצמו בצורה טובה הרבה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838