מה זה קידום אתרים? – הכל על מה זה קידום אורגני

היה לכם רעיון לעסק מדהים, הפכתם את הרעיון הזה למציאות, השקעתם לא מעט זמן וכסף בבניה של פתרון איכותי לקהל הלקוחות שלכם, ועכשיו, כשאתם מבינים שיש הרבה עניין סביב השירות שאתם מספקים, אתם זקוקים למרכיב החשוב ביותר להצלחה של העסק החדש: לקוחות.

איפה מאתרים עוד לקוחות פוטנציאליים לעסק?

יש כיום, כמובן, לא מעט ערוצי שיווק רלוונטיים, הן בדיגיטל והן באופליין, שיאפשרו לכם להגדיל את קהל הלקוחות שלכם, לצרף אליו לקוחות חדשים, לפגוש אותם כשהם מחפשים אתכם, או לטרגט אותם באופן יזום.

אחד מערוצי השיווק האיכותיים והפופולריים ביותר הוא הקידום האורגני.

מה זה קידום אתרים אורגני?

מהם היתרונות שהוא יכול לייצר לבתי עסק שמוכרים מוצרים או שירותים? מה האתגרים שהוא מציב בפני אותם בעלי עסק? איך מתניעים תהליך של קידום אורגני בעסק, והאם התוצאות מובטחות מראש?

על כל השאלות האלו ועוד רבות אחרות, אנסה להשיב במאמר הזה.

צפו בסרטון: מה זה קידום אתרים / מה זה קידום אתרים אורגני / מה זה SEO:

מה זה קידום אתרים?

נתחיל אולי, מן הבסיס של הבסיס. מי מאיתנו לא מחפש לפחות פעם ביום אחר מידע במנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל, או במנועי חיפוש אחרים.

כאשר כל המידע נמצא כבר ברשת האינטרנט, אפשר להגיע אליו בשתי דרכים עיקריות: דיסקברי – כלומר גילוי – תוכן שמסופק לנו בדחיפה, וחיפוש, כלומר, איתור מידע באופן יזום.

בהרבה מאוד מקרים, לא נוכל להסתמך על כלי הדיסקברי כדי לצרוך תוכן באינטרנט, בעיקר משום שאנחנו זקוקים למידע ספציפי, כאן ועכשיו.

דוגמה לדיסקברי יכולה להיות שיטוט באתרי חדשות למינהם וצריכת התוכן באותם אתרים. כאשר גולש נכנס לאתר חדשות, הוא לא מחפש בדרך כלל אחר ידיעה ספציפית, אלא באופן כללי אחר החדשות החמות ביותר.

לא זה המצב בחיפוש בגוגל. כאשר גולש עושה שימוש במנוע החיפוש, הוא לרוב מנסה לאתר מידע מאוד מסוים.

דוגמה למידע כזה: שעות הפתיחה של סניף הסופרפארם שליד הבית. דוגמה נוספת: ההיסטוריה של מלחמת העולם השניה. ויש כמובן, עוד המון המון דוגמאות נוספות.

תוצאות החיפוש עבור השאילתות שביצע הגולש, נחלקות לרוב לשני סוגים עיקריים: אלו הממומנות, כלומר אלו שמופיעות בראש העמוד ומסומנות כמודעות בתשלום, ואלו הטבעיות – כלומר, אלו שמופיעות בדפי תוצאות החיפוש משום שמנוע החיפוש החליט שהן רלוונטיות לשאילתא שביצע הגולש.

מה זה קידום אתרים אורגני? זהו תהליך שמטרתו לשפר את הנראות של העמודים שלנו בדפי תוצאות החיפוש, ולגרום לעמודים הרלוונטיים שלנו להיות מוצגים בחלק התוצאות הטבעיות, עבור ביטויי מפתח רלוונטיים.

קידום אורגני לעסקים קטנים בהחלט יכול לעשות את ההבדל אם עושים אותו נכון. אז מתי קידום אורגני יהיה טוב לבעלי עסקים? באילו מקרים תהליך קידום כזה יכול לספק ערך מוסף אמיתי? בואו נצלול פנימה.

מה זה SEO ומה היתרונות?

היתרונות של קידום אורגני

אחרי שהבנו מה זה קידום אורגני, בואו ננסה להבין אילו יתרונות יכול לייצר תהליך כזה לבית עסק שבוחר לשלב את התהליך במסגרת מאמצי השיווק של העסק.

✔️ יתרון ראשון, כאשר תהליך קידום אתרים אורגני מבוצע כהלכה, ועמודי האתר השונים מדורגים על מילות מפתח כלליות ופופולריות בנישה, הוא ממצב את בית העסק כבר סמכות בתחומו.

? חישבו על זה: המותגים הגדולים במת, אלו שהגולשים בדרך כלל נותנים בהם אמון, נמצאים לרוב בחלק העליון של תוצאות החיפוש. הדבר הזה לא קורה סתם: למנוע החיפוש של גוגל יש אינטרס להציג לגולשים תוצאות חיפוש מאתרים סמכותיים שמהווים אוטוריטה בתחום, ובסבירות גבוהה לא נועדו לפגוע בפרטיות של הגולשים, או להיות חלק מהונאה.

✔️ יתרון שני שמספק תהליך קידום אורגני לבית העסק הוא הזרמה של טראפיק אורגני איכותי, של גולשים שנותנים אמון רב יותר במותג אליו הגיעו בעקבות הקלקה על תוצאת החיפוש. גולשים שנותנים אמון רב יותר במותג הם לרוב גולשים שקל יותר להמיר, ובסכומים גבוהים יותר.

✔️ יתרון שלישי של תהליך קידום אורגני הוא שתהליך כזה מסייע בהקמה ויצירה של נכס דיגיטלי מניב. נכס כזה, לא חשוף לשיטות זדוניות כמו הקלקות של מתחרים וסקרנים, ולמעשה, בעבור עלות גבוהה מאפשר לפתח את פוטנציאל התנועה של האתר הרבה מעבר לתהליך מקביל של קידום ממומן.

✔️ תהליך קידום אורגני יאפשר לכם גם ליהנות מתנועה של גולשים אשר מחפשים אחר ביטויי מפתח שונים מאלו שטרגטתם, במקרה שמנועי החיפוש סבורים שזהו עדיין מענה איכותי ורלוונטי לשאילתא שביצעו.

✔️ בתהליך קידום אורגני, תוכלו גם ליהנות מתנועת חיפוש של גולשים במנועי חיפוש אחרים, שכן הפרמטרים המשמשים את מנועי החיפוש השונים דומים למדי.

יהיו שישאלו עוד מה זה קידום אתרים אורגני, והתשובה תוכל להיות ערוץ משלים ובסיסי לערוצי שיווק אחרים.

למה הכוונה? אם אתם מנהלים קמפיין בדיגיטל שמבוסס על תשלום פר הקלקות, ייתכן והגולש שנחשף למסרים השיווקים שלכם זקוק לזמן נוסף לפני ההחלטה אם לבצע מולכם התקשרות.

במקרים כאלה, כאשר הגולש יחפש בגוגל או במנוע חיפוש אחר עבור ביטוי רלוונטי בעקבות הקמפיין אליו נחשף, הוא יוכל להיות חשוף הפעם דווקא למותג שלכם.

מה זה קידום אתרים ומה החסרונות?

החסרונות של קידום אורגני

אז בשלב זה כנראה כבר הבנתם, פחות או יותר, מה זה קידום אתרים.

אם בחרתם להטמיע תהליך של קידום אורגני בעסק כדי ליהנות מן היתרונות העצומים שהוא מייצר, חשוב יהיה שתדעו שישנם לא מעט אתגרים וחסרונות לתהליך הזה.

ראשית, תהליך קידום אורגני הוא תהליך מתמשך, וניתן לייצר בו הישגים רק לאורך זמן.

בניגוד לתהליכי שיווק כמו הקידום הממומן, שמאפשרים לכם לקבל טראפיק של גולשים בטווח זמן מיידי לאחר הקמת הקמפיין, בתהליך קידום אורגני, גם אם ביצעתם הכל בצורה נכונה והשקעתם את כלל המשאבים הרלוונטים, יכול לעבור פרק זמן ממושך עד שתראו תנועה אורגנית איכותית, כזו שתייצר לכם הכנסות ותתחיל להחזיר את ההשקעה שביצעתם.

כמו כן, חשוב יהיה לדעת שתחום קידום האתרים האורגני הוא תחום מורכב, שדורש לא מעט ידע והתעדכנות. מנועי החיפוש השונים עושים שימוש במאות פרטמטרים, שמשקלם משתנה עם הזמן, שהם עצמם משתנים עם הזמן, ומי שאינו בקיא בתחום עלול לייצר לאורך זמן נזקים בתהליך הקידום של האתר, ולגרום לפגיעה בדירוגים של האתר בדפי תוצאות החיפוש.

תהליך קידום אורגני מתאים בעיקר למי שמתכנן לתפעל את העסק באופן שוטף לטווח הארוך, ומתאים הרבה פחות לצורך ביצוע ניסוי וטעיה, בדיקת מצב השוק, או בחינה של תגובת הצרכנים למוצר או שירות חדשים.

קידום אתרים - איפה מתחילים

מאיפה מתחילים?

מה זה SEO זה דבר אחד, אבל איך מתחילים? מעוניינים להתחיל ולשלב תהליך קידום אורגני בעסק שלכם כדי לקבל תנועה איכותית של גולשים, לבנות את המוניטין של העסק, לייצר מכירות איכותיות ולהחזיר את ההשקעה בשיווק? ובכן, לא אוכל להציג כאן את כל תורת הקידום האורגני על רגל אחת, אבל כן אציין מהם עולמות התוכן העיקריים שעליכם יהיה להתייחס אליהם בבניה של תוכנית קידום כזאת.

תוכן – הסיבה בגללה מגיעים גולשים לאתר. בהעדר תוכן ראוי ואיכותי – אין סיכוי לתהליך הקידום האורגני שלכם להצליח. כשבונים תוכנית תוכן לקידום האורגני של האתר, חשוב להתייחס לכלל השאלות והסוגיות שמעניינות את הגולשים שאמורים להגיע אליכם. בניית אסטרטגיית תוכן היא משימה ארוכת טווח. אתם צריכים להחליט אילו סוגי תכנים יעלו לאתר, באילו פורמטים, לאתר את יוצרי התוכן הרלוונטיים, ולהקצות תקציב מתאים לנושא.

אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש – כל תהליך קידום אורגני כולל בתוכו גם פרק של התאמות שונות באתר לדפי תוצאות החיפוש. החלק הזה כולל הן פעולות טכניות כמו שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר, התאמת האתר למכשירי מובייל, ביצוע הפניות, הגדרת תגיות קנוניקל, הגדרת תגיות אלט ועוד, והן פעולות לוגיות כמו סידור מבנה האתר, התאמת תגיות המטא למילות המפתח שמחפשים גולשים ועוד.

קישורים – הפניות של אתרים חיצוניים לעמודי האתר, בעיקר כאשר הן מתקבלות מאתרים רלוונטיים וסמכותיים בנישה, מהוות חלק בלתי נפרד מכל פרויקט קידום אתרים. ככל שפרופיל הקישורים המפנים לאתר הוא גדול יותר ומגוון יותר – כך בסבירות גבוהה יצליח תהליך הקידום של האתר. יש לא מעט שיטות לבניית קישורים, החל משימוש באתרי תמיכה, דרך רכישה של קישורים, החלפה של קישורים, פרסום מאמרי אורח, רישום לאינדקסים שונים, ניצול הזדמנויות כמו קישורים שבורים ועוד.
בתהליך קידום אורגני כדאי יהיה לכם להשקיע את המאמצים והזמן בתהליך הבניה של קישורים רלוונטיים לאתר שלכם בצורה שהיא הכי אפקטיבית מבחינתכם.

פעילות בערוצים משלימים – חלק מתהליך קידום האתר צריך, כאמור, להתבצע מחוץ לאתר. הסיבה לכך היא שמנועי החיפוש השונים עושים שימוש הן בפרמטרים ישירים כמו איכות התוכן באתר ומידת ההתאמה שלו לדפי תוצאות החיפוש, והן בפרמטרים עקיפים – כמו מה איכות הפעילות של המותג בערוצים משלימים. לשם כך, נהוג כי מותגים יפעלו בערוים משלימים הרלוונטים להם: ניהול עמוד או קבוצה בפייסבוק, פתיחת ערוץ יוטיוב, פרסום מאמרים בלינקדאין, פעילות באינסטגרם ועוד.

שיפור חווית המשתמש באתר – רגל נוספת של קידום אתרים שחשוב מאוד לשים עליה דגש היא שיפור מתמיד של חווית השימוש באתר, שבאה לידי ביטוי הן בהתאמה של האתר לסוגי מכשירים שונים, הן בשיפור שמני הטעינה של עמודי האתר, צמצום סקריפטים מיותרים, תעדוף נכון של הסקריפטים באתר, כיווץ תמונות, ויצירת מבנה ניווט נוח לשימוש באתר. כמו כן, חשוב יהיה להשקיע בעיצוב מודרני ונעים לעין, לשלב באתר תמונות על מנת לשבור קטעי טקסט ארוכים, לעשות שימוש בשפה מובנות וברורה ועוד ועוד.

יש, כמובן, עוד לא מעט פעולות שעליכם יהיה לעשות אם אתם רוצים להשיג תוצאות איכותיות של תהליך קידום האתר במנועי החיפוש השונים, אולם חשוב יהיה כל העת למדוד את התהליך הזה בראיית עלות תועלת: האם ההשקעה שדורש תהליך הקידום האורגני, מחזירה את עצמה.

בהרבה מאוד פרויקטים שאני באופן אישי פגשתי, התשובה לשאלה הזאת היא חיובית.

מדריכים נוספים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן