המאמר באדיבות BOUTIQUE – סוכנות איקורמס E – COMMERCE
כדי שלקוחות פוטנציאליים יגיעו לחנות שלכם, הם צריכים קודם למצוא אותה במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל, לכן מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל, במיוחד במילות מפתח חשובות בתחום שלכם, הם חשוב ביותר.
המשוואה היא פשוטה: יותר הופעות, במיקומים גבוהים בגוגל = יותר תנועה לחנות שלכם = יותר מכירות. לכן SEO לחנות וירטואלית הוא כה חשוב.
ככל שתצרו בחנות שלכם מבנה ידידותי יותר לגוגל ותעשירו אותה בתוכן הנכון שגוגל מאד אוהב, כך תוכלו להופיעה יותר פעמים ובמיקומים גבוהים יותר והמשך המשוואה כבר ידוע.
אז איך עושים זאת? הנה 11 טיפים חשובים
1. צרו מבנה נכון לחנות שלכם
מבנה נכון
חלוקה לקטגוריות, תתי קטגוריות ודפי מוצר המשויכים להם. למשל : חנות חיות: קטגוריות ראשיות לפי בעל החיים, קטגוריות משנה הציוד האוכל:
ראשי: חתולים/כלבים
תת: חתולים: מזון, טפילים, חול, משחקים
הוסיפו פירורי לחם
חשוב גם ליצור “פירורי לחם” למשל:
עמוד הבית>חתולים>מזון>PURINA
בחרו נכון את מילות המפתח החשובות
אם יש לכם למשל חנות בגדי נשים, אזה מילות המפתח הבולטות הן: שמל/ות/מכנסיים/ חצאית לאשה/נשים. לכל אחת מהביטויים האלה יש אמנם אלפי חיפושים בחודש, אך התחרות עליהם היא עזה מאד עם שחקנים חזקים.
לכן כדאי מאד להשתמש במילות מפתח/ביטויי זנב ארוך שנפח החיפושים בהם יותר נמוך, אך הסיכויים שלכם להופיע גבוה בתוצאות החיפוש גבוהים יותר.
ודאו כי החנות שלכם מותאמת למובייל
כשרוב התנועה לחנות שלכם תגיע מהמובייל, אתם חייבים שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי לגמרי. אם החנות שלכם לא תראה טוב במובייל תקבלו עונש כפול: אחד מגוגל, השני מהגולשים שיעברו לחנות שמספק חווית טובה יותר גם במסך קטן.
המנעו משכפול טקסט
בגוגל לא אוהבים שמעתיקים, וגם נותנים על זה עונשים.(אולי למייסדים של גוגל יש קרובי משפחה שהיו מורים פעם…) לכן חשוב שכל הטקסטים בחנות שלכם יהיו מקוריים וחד פעמיים. אל תשכפלו תיאורי פריט מאתרי היבואן, אל תעתיקו תוכן לבלוג מאתרים אחרים. וודאו כי כל הטקסטים מקוריים ואין העתקה אפילו לא של כמה פסקאות. אתם לא רוצים שגוגל יעניש, זה מאד כואב, במיוחד בכיס.
כתבו תיאורי פריט מלהיבים
דפי המוצר הם הלב של כל חנות. תיאורי המוצר הם סוכני המכירות שלכם וגם אזור טקסט חשוב ביותר.
כמה דגשים חשובים:
- כותרת המכילה מילות מפתח: לא לכתוב שמלה דגם יסמין, אלא שמלת מקסי שחורה עם נקודות
- מבנה קל לקריאה ולסריקה: חלוקה לפסקאות, הוספת בולטים
- כתבו בשפה ברורה ומלהיבה
למידע נוסף בנושא, קראו את הפוסט הזה על איך לכתוב תיאורי מוצרי שיקדמו אתכם בגוגל
אל תשכחו את התמונות
בחנות וריטואלית התמונות הן המוצר, ואלו חייבות להיות הכי טובות שאפשר. אך מעבר לזה התמונות בהחלט יכולות לעזור לקדם את החנות שלכם גם בגוגל – הוסיפו תגי ALT בכל תמונה וגם כאן לא לשכוח מילות מפתח.
צרו אופטימיזציה לעמודי הקטגוריה שלכם
- גם דפי קטגוריה חשובים הן לחווית הגולש והן לגוגל.
- הוסיפו להם כותרות המכילות את מילות המפתח
- כתבו טקסט רלוונטי המתאר את הקטגוריה והייחודיות של המוצרים (כמובן, גם כאן להוסיף מילות מפתח חשובות)
- צרו כותרות ראשית ומשני בשימוש בתגי 1H, 2H וכו.
- הוסיפו קישורים פנימיים רלוונטיים.
- הוסיפו תמונות עם תגי ALT
המנעו מקישורים שבורים
קישורים שבורים מעצבנים את המבקרים בחנות שלכם ואת האח הגדול, גוגל, שכהרגלו, נוטה להעניש על אי ציות לכללים שלו. כאשר אתם יוצרים קישורים ודאו כי הם אכן נוצרים ומחוברים לעמוד הנכון.
יש לא מעט כלים חינמיים שיעזרו לכם לבדוק את הקישורים, כמו BROKENLINKCHECK ואחרים.
שפרו מהירות טעינת החנות
כל חנות וירטואלית יש תמונות לרוב ולעיתים (מומלץ) גם סרטונים העלולים להאט את טעינת החנות. כדאי לבדוק את מהירות הטעינה בכלים האונליינים, כמו זה של גוגל שגם יוכל לעזור לכם להבין מה אפשר לשפר.
וודאו כי החנות שלכם מאובטחת עם HTTPS
כצרכנית לעולם לא אקנה בחנות שלא מתייחסת בחרדת קודש לפרטים האישיים של הלקוחות שלה ומאבטחת את עצמה. ולא בכדי חנות וירטואלית מאובטחת היא אחד הדברים החשובים (זה תמיד מפתיע לראות שיש עדיין מספר לא מבוטל של חנויות לא מאובטחות).
אם החנות שלכם עדיין לא שם, אז פעלו במיידית לשנות זאת. מעבר לעונש שאתם מקבלים מגוגל, אתם גם מפסידים לקוחות.
הוסיפו עוד ועוד תוכן
תוכן הוא מלך זאת לא סיסמא, זה עובדה. ככל שהחנות שלכם תכיל יותר תוכן ומגוון (טקסטים, סרטונים, תמונות וכו), שכמובן יכיל מילות מפתח חשובות ויהיה בנוי נכון – כך תוכלו להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש השונות